Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-23, 19:58
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Frågan är om suget nånsin försvinner. I slutändan handlar det väl helt enkelt om att hantera det - annars blir du torsk. Antingen accepterar du att suget alltid kommer finnas där, vilket dom gör inom AA/NA, eller så kör du på "då och då". Finns tyvärr inget patentlösning på hur man hanterar suget. Jag själv tror på balans. Då kan man visst ha känslan av att julafton närmar sig, även som vuxen.

Ja men dom som varit utan drogen under en längre period så kanske suget försvinner helt? Jag tar den max en gång varannan månad som sagt men det gör sitt ändå.
Citera
2016-02-24, 02:38
Medlem
LaysPakas avatar
http://azarius.se/lifestyle/drug_tests/ez-test-for-cocaine-purity-test/

Någon som vet hur pålitliga dessa Ez test är?
Citera
2016-02-24, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Ja men dom som varit utan drogen under en längre period så kanske suget försvinner helt? Jag tar den max en gång varannan månad som sagt men det gör sitt ändå.

För mig blev det snabbt att man tog kola oftare och oftare, tillslut varje helg. När man sen hade en fylla utan kunde man inte tänka på något annat än kola och att något "fattades". Blev några jobbiga fyllor efter det men gav mig fan på att bli av med suget på fyllan och efter någon månad var det borta. Nu tar jag det då och då men går alldeles utmärkt utan. Visst, tanken på att det blivit roligare med en lina slår ju en men det förstör inte utgången att vara utan som det gjorde innan.

Tror knepet är att ha vanliga fyllor emellan så man inte kopplar fylla=kola. Kör man kola varje gång man dricker glömmer man lätt hur det är att "bara" vara full och det känns riktigt skumt att dricka utan kola.
Citera
2016-02-24, 19:31
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaysPaka
http://azarius.se/lifestyle/drug_tests/ez-test-for-cocaine-purity-test/

Någon som vet hur pålitliga dessa Ez test är?
De ger en ganska bra fingervisning om renheten, givet att du väger upp ditt sample med god precision. Just renhetstesterna är anpassade för ett specifikt antal milligram och renheten avläses genom jämförelse mot en färgkarta.
Citera
2016-02-26, 00:53
Medlem
Måste verkligen bli helt blåst av min polare, eller så är han dum i huvudet.
Han har fixat "bra koks" åt mig 3 gånger nu.
Senaste gången, så började jag verkligen men en fet jävla lina, men fortfarande så märker jag knappt av det.
Drog en hela gubben inom loppet av 2 timmar, utan märkvärdig effekt. Gör jag fel eller blir jag blåst?
Citera
2016-02-26, 03:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sensimilla1
Senaste gången, så började jag verkligen men en fet jävla lina, men fortfarande så märker jag knappt av det.
Drog en hela gubben inom loppet av 2 timmar, utan märkvärdig effekt. Gör jag fel eller blir jag blåst?

Låter verkligen som blåst, jag och grabbarna var ute och latjade lite på CC, drog c:a 0.4 på hela kvällen och shiiiit.
Lämnade pokerborden för att jag blev så jävla maxad.

Du måste ha dåliga kontakter kompis.
Inget illa menat. skål
Citera
2016-02-27, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sensimilla1

Tja! Ny på forumet så ursäktar redan i förväg om jag gör fel.

Har i vilket fall vart med ett tag(par år). Hade uppehåll i 5år men fick då efter dessa 5år tag på kola via en nära bekant. Jag var mindre erfaren på just den biten då, dock "sett film" och givetvis läst här och hört från vänner som körde under mina uppehålls år.

Så för diskussions frågan då olika kickar olika, jag får tag på medium till ganska okej gubbar(för sakens skull kan vi säga mellan 35-45%), oftast, som sagt.

Dock har jag märkt att när jag tagit kvällens första så är jag kickad på den längre än mina vänner som tagit exakt samma från mig, lika mycket/lite.

Är där någon annan med samma erfarenhet? Är jag på något sätt "överkänslig"?

Säg att t.ex är låg kvalité, vilket har provats(bland de första gångerna). 25% skulle det vara vill jag minnas.

Så ja, med det sagt så har du nog blivit blåst tyvärr. Jag har hört väldigt fåtal personer inom min postkod som blåser folk på kola och inte råkat ut för det själv. Sedan kan jag tycka att speciellt för en 1:a är det inte ens värt det. Om man tvunget skall hålla på med dumheter som att blåsa folk ska det göras ordentligt, minst 20-50laxar. Å andra sidan hade jag inte velat leva med konsekvenserna om jag vart med på detta.

Du kan ju ha fått fruktansvärt utblandade grejer,viket i sig fortfarande borde smakat eller luktat eller klassiska tryckt upp lite under läppen och få "tandläkarbedövningen", eller varför inte på tungan, det var "jätte" kul första gången!

Min gubbe(röst) lutar skarpt mot lurendrejeri, fast om han har fixat, som du skriver "Bra grejer" tidigare är det ju intressant varför han väljer att blåsa en trogen kund?

(Tänker att du ändå fått 3 gånger)

Tack för mig!
Citera
2016-02-28, 10:50
Medlem
Mufffs avatar
Var i Prag för ett par år sedan och stötte en kväll på en av de många arabiska gatulangarna. Köpte då, enligt honom, ladd för 1500 tjeckiska, vilket var ca 500 kr. La upp det inne på en toalett och tyckte då det såg väldigt suspekt ut. Det var rätt stora stenar och visade sig ha en stark smak av citron. Inga domnadskänslor. Med tanke på det billiga priset och min låga tillit för köparen spolade jag ned alltihop i toaletten.

Vore kul att höra vad ni tror det kan ha varit. Var det något helt annat än kokain eller kan det bara ha varit rejält utbankat? Just citronsmaken gör mig nyfiken. Erfarenheter?
Citera
2016-02-28, 20:31
Medlem
har tagit en hel del tjack men sen jag tog coxs första ggn m kusin , cola är bästa drogen enl mig och ska intas ofta och länge i små lagom doser, MEN hör upp ta inte i Svergie det tar död på hela grejen m cola =priset i svergie och renheten.
Bättre att köpa en femma och lånsamt njuta av i Brasilien tex.
här hemma tar jag aldrig kola....liksom ingen meninmg m att köpa en gubbe halvbra.
bättre å lägga laxen på en femma bra gräs en låda öl å så bra tjack för resten voila.......
Citera
2016-02-29, 19:49
Medlem
Extrakts avatar
Jag fick nyligen hem 1g kokain som jag beställt ifrån en säljare på darknet med högt anseende.
Produkten har hyllats av alla köpare och säljaren utlovar väldigt hög kvalitet. Det står dock ingen renhet i %, utan bara påståenden om hur mycket man kan banka det och ändå ha hög kvalitet (vilket känns skumt enligt mig).

Jag och en vän delade på detta gram (första gången för oss båda) tillsammans med ett par öl.
Det tog under två timmar för oss att göra slut på allting, och det gav ingen vidare effekt.
Vi blev lite lätt speedade, men inte mer än så.
Förutom det vart jag bara illamående och spydde en gång.

Kolan luktade iprincip ingenting
Brände väldigt svagt i näsan
Och i bedövningsväg så domnade tungspetsen lite när man gned in tandköttet (bedövningen påminner om när man trycker tungspetsen mot en minttablett en stund).

Känner mig så förvirrad. Vill inte börja klaga på säljaren, när så många andra verkar vara nöjda.
Kan vi ha gjort något fel?
Kan något ge korstolerans?

Fråga om det är något ni undrar över!
Citera
2016-03-01, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chill123
Det är inte så farligt, gör det inte till en vana bara, kola är en såpass beroendeframkallande drog att man oftast inte själv märker hur snabbt de går.

Eftersom att du beskriver dig själv som en person med typisk beroendepersonlighet så borde du vara extra försiktig med laddet. Låt mig ge dig ett råd, det allra farligaste med ladd(enligt mig) är det psykologiska beroendet eller suget som inte tar så lång tid att utveckla samt att toleransen ökar otroligt fort. Om du drar ladd varje gång du super så råder jag dig att softa på det ett tag, för snart kommer du inte kunna dricka utan att få starka kola cravings.

Peace

Citat:
Ursprungligen postat av Chill123
Du borde inte ta de om du har feber. Kokainbruk är en stor påfrestning på din kropp, immunförsvaret försämras avsevärt av kokainbruk, och är du sjuk och tar så är det väldigt stor sannolikhet att kroppen inte klarar av att bekämpa sjukdomen effektivt och du blir ännu sjukare.

Talar bara av erfarenhet har inga källor eller forskning på detta.
Thx för svar mannen.

Kan ju säga att jag blev hooked på kolan på dag 1, egentligen.

Har testat o tjacka osv innan en hel del, körde bra länge men hade aldrig något problem med "beroende" (Anser jag fortf), utan det var mest ett komplement jag BEHÖVDE när jag drack - jag fuckar lätt ur annars.

Dock blev det lätt att man fucka ur ändå på tjacket, eller iaf betedde sig småskumt såädr jättesnabbt så ogillade det ändå till slut, fastän man blev "klar".

Men kolan däremot.... positiv, varm, snäll, sexig, alfa, etc etc. Allt tjacket har, minus allt det dåliga. Klart som fan man bytte ut det direkt.

MEN, skillnaden är ju ENORMT i pris och dessutom har man faktiskt ett SUG här för "fuck vad jag älskar kola".

Har ju kört varje gång jag går ut i princip sen dess ( ~6 mån) men ska nu ta en paus for real och fokusera på träningen ett tag.

Koks är lömskt, VÄLDIGT lömskt. Alla jag känner som testat har dessutom blivit hooked dom med, more or less. Allt ifrån typisk beroendepersonlighet till vanliga "jag-knarkar-bara-på-festival-svenssons".

Må väl folkens
Citera
2016-03-01, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrakt
Jag fick nyligen hem 1g kokain som jag beställt ifrån en säljare på darknet med högt anseende.
Produkten har hyllats av alla köpare och säljaren utlovar väldigt hög kvalitet. Det står dock ingen renhet i %, utan bara påståenden om hur mycket man kan banka det och ändå ha hög kvalitet (vilket känns skumt enligt mig).

Jag och en vän delade på detta gram (första gången för oss båda) tillsammans med ett par öl.
Det tog under två timmar för oss att göra slut på allting, och det gav ingen vidare effekt.
Vi blev lite lätt speedade, men inte mer än så.
Förutom det vart jag bara illamående och spydde en gång.

Kolan luktade iprincip ingenting
Brände väldigt svagt i näsan
Och i bedövningsväg så domnade tungspetsen lite när man gned in tandköttet (bedövningen påminner om när man trycker tungspetsen mot en minttablett en stund).

Känner mig så förvirrad. Vill inte börja klaga på säljaren, när så många andra verkar vara nöjda.
Kan vi ha gjort något fel?
Kan något ge korstolerans?

Fråga om det är något ni undrar över!
1. Det är koks du har, inte tjack. DU ska inte bli mer "speedad".
2. Du drack 2 öl med 0.5g kola. Why? Du borde ha typ 70cl sprit på det för att få den där "Koks-effekten". Waste of cash dude...
3. Ja ni gjorde fel i att ni satt hemma som tjackpundare med ett gram tjack. Ni borde vart ute på fest/krogen med en jävla massa sprit i er och brudar runt er - först då fattar du vad kolan faktiskt gör. Kola ger ingen "WOW" effekt så, framförallt första gången för många. Det är lite speciellt och vissa verkar inte fatta/uppskatta den effekt det faktiskt ger.
4. Chansen finns att ni blev scamade såklart, men med tanke på att du verkar 100% grön så antar jag ni "gjorde fel" bara.
5. Varför skulle det spela roll vilken %-renlighet säljaren PÅSTÅR att det är? Ett PÅSTÅENDE är sällan nära verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in