2019-06-12, 06:23
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkwingdDuck
http://archive.is/Ph6sN
källbilden censurerad texten "(Påhittat och skrivet av thomas nord) lagts till
https://imgur.com/a/g2kyJUT

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Intressant lista. Om man söker på namnen finner man att många av dem förekommer i tråden om Thony Norellis bolagsaffärer:

(FB) Granitporten AB, Realxiq, Systemhus, Pimboo mfl Thony Norelli-bolag /Mod

Tydligen har Norelli lyckats mobilisera alla sina kumpaner och målvakter i kampen mot Flashback.

Det är värt att notera eftersom hotbilden då är något annorlunda än om det handlat om t.ex. kränkta instagramkändisar.
fick detta i pm
Senast redigerad av DarkwingdDuck 2019-06-12 kl. 06:45.
Citera
2019-06-12, 08:38
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Skulle vilja veta hur mycket kentastrof faktiskt vet om detta eller om han omedvetet utnyttjats av andra.
Känns han som någon som tar grundlig research på allvar?
Citera
2019-06-12, 10:07
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nja jag tycker reklam är bäst säkerhetsmässigt för att användarna skall bli helt anonyma.
så blir det inte med donationer...

Så då är det bäst att ta hand om problemet som är det Admin tar upp, hur man nu skulle kunna stoppa deras framfart med hot och trakasserier av annonsörer. Kanske att användare på Flashback håller koll på dessa och stör deras verksamhet? eller nått

För såklart vill vi ha kvar vårt forum där vi kan diskutera halvfritt, vart annars kan vi det?

länk fungerar, inga fel på den... Var intressant information.

Annonsörerna här loggar ju din IP-adress. Att en del företag som annonserar på FB är startade av de som vill kartlägga Flashbacks användare är inte direkt någon högoddsare.

Så inte är du så anonym som du tror här på FB.
Senast redigerad av ursprungligen 2019-06-12 kl. 11:02.
Citera
2019-06-12, 10:18
Medlem
gabrielle2s avatar
Sjukt allt!
Människor som hotar människor.
Snart måste du börja vara kryptisk när du skriver eller pratar högt.
" jag tycker att de gula maskrosorna som växer fritt i våra rabatter är vackrare än de dyra röda rosorna du måste betala ett högt pris för och enbart för att man bestämt vilken ros som är vackrast"
Varenda en som hotar någon till tystnad våldtar yttrandefriheten.
Varenda en som hotar någon till tystnad får betalt för det.
Allt är en enda soppa av idioter där den ena är värre än den andra.
" jag tycker inte om att du kallar mig för kossa din jävla kossa"
Senast redigerad av gabrielle2 2019-06-12 kl. 10:26.
Citera
2019-06-12, 10:34
Medlem
SwizzerNöts avatar
Det verkar som den här tråden mest används av folk i SIG-gruppen?
Citera
2019-06-12, 10:43
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Annonsörerna här loggar ju din IP-adress.

En annonsör kan enbart se ip-adresserna för sina egna besökare, så din ip-adress visas m.a.o.enbart ifall du klickar på en banner och besöker kundens hemsida. Jag bör m.a.o. skriva att jag förutsätter att de kan se din ip-adress, för i praktiken loggar nästan alla sidor idag ip-adresser. Däremot så har Flashback aldrig någonsin lämnat ut några ip-adresser till tredje part.

admin
Citera
2019-06-12, 11:03
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Det verkar som den här tråden mest används av folk i SIG-gruppen?
Det blir så när människor naggar på yttrandefriheten. Du vet aldrig vem du talar med. Du litar inte på någon/ något.
Gäller att våga riskera att bli hängd för alla andras skull.
Och det gäller för alla som inte blir hängda att inte låta den som hängs, hängas ensam.
Jag tycker att det är för jävligt att man skall kalla det fria ordet för " näthat" och
någon " smartskalle" har kommit på att man kan kalla motstånd för " näthat"
Yttrandefriheten skall tillämpas, du får inte låta dig skrämmas till tystnad. Blir du tyst har du accepterat maktövergrepp.
Blir du tyst har du accepterat SIG- gruppen.
Citera
2019-06-12, 11:08
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
En annonsör kan enbart se ip-adresserna för sina egna besökare, så din ip-adress visas m.a.o.enbart ifall du klickar på en banner och besöker kundens hemsida. Jag bör m.a.o. skriva att jag förutsätter att de kan se din ip-adress, för i praktiken loggar nästan alla sidor idag ip-adresser. Däremot så har Flashback aldrig någonsin lämnat ut några ip-adresser till tredje part.

admin

Tack för ditt förtydligande. Jag utgår ifrån att annonsören också lagrar att "klicket" kommer från Flashbacks sida så de kan betala FB för klicket.

Skulle annonsören vara oseriös kunde de lagra IP-adresser från användare. Kanske inte knyta dem direkt till konton på FB, men i alla fall lagra dem.
Citera
2019-06-12, 11:16
Medlem
dialektikers avatar
Jag är också beredd på att betala för att vara medlem på flashback.
Det här med att IFI har som första nyhet på sin webb-plats att det gick åt helvete för Darrar för att hen skrivit dumma saker på flashback, känns som ett hot "så här kan det gå om du skriver dumma saker på flashback" typ.
Senast redigerad av dialektiker 2019-06-12 kl. 11:53.
Citera
2019-06-12, 11:36
Medlem
dialektikers avatar
Det här med att de hänger ut modisar på flashback känns taskigt. Modisarna (brukar väl i allmänhet?) skriva mer seriösa inlägg på flashback? Men de kanske vill komma åt att smutsiga uthängningar ska modereras bort bättre?
Och sen kanske de vill vigla upp stämningen bland medlemmar som är emot flashbacks OT-moderering i allmänhet? Känns ju så när folk med få inlägg (från SIG -gruppen?) kommer in i trådarna och hakar på oss medlemmar som varit sura på OT-modereringen?

Jag är övertygad om att flashback kan bli bättre på den punkten. OT-moderingen har man ju bara kommit på som ett slags mätinstrument och den har ju varierat över tid.
(Den fanns ju inte ens med i flashbacks begynnelse)

Btw, hur kommer IFI över medlemmars identiteter då?
Senast redigerad av dialektiker 2019-06-12 kl. 12:07.
Citera
2019-06-12, 11:59
Administrator
admins avatar
Det har sedan jag avslöjade denna grupp framförts ett flertal hot mot Flashback. Flera av dem är så allvarliga att de inte ens kan bli återgivna, men jag anser att det samtidigt är viktigt detta uppmärksammas.

Jag kommer därför att göra ett undantag, och posta delar av två inlägg som den numera bannlysta medlemmen Ux postade på forumet tidigare i veckan. Inläggen innehåller hot mot flera fysiska personer, och jag har i mina citat antingen utelämnat namn eller ersatt dessa med N.N. Jag har däremot behållit ordet ordet INTRE i citaten, som är Kents nättidning, och som jag tidigare i dessa trådar kallar för IFI.

2019-06-10, 10:25:

"Synd att N.N. inte träffade dig med ett skott i din panna de åren han hotade dig, hoppas innerligt att någon bombar sönder era servrar i Manhattan, så du får börja jobba på riktigt din fitta!"

"Din 00-tals hemsida kommer vara över, men Du kommer vara över på riktigt."

"N.N. och de andra som sitter på hemliga adresser kommer få sin spruta i rätt tid för de dom som har stöttat er hit och dit, men först ska vi hitta era adresser också, och efter det så är det vi som väljer plats, tid och datum för när ni ska möta er död."

"Fortsätt skratta, men INTRE är närmare än vad du tror. Och vi är många som stöttar, inte för att vi skulle vara emot näthat, men för att vi hatar ditt fula ansikte samt den nepotism som har styrt här."

2019-06-10, 11:17

"Jag stöttar bara INTRE ... slå till när man väl fått reda på alla hemliga adresser som många av dessa töntar gömmer sig bakom. "möta er död" är nog mer deras undergång och hela den här sidans undergång också."

admin
Citera
2019-06-12, 12:08
Administrator
admins avatar
Citat:
Tack för ditt förtydligande. Jag utgår ifrån att annonsören också lagrar att "klicket" kommer från Flashbacks sida så de kan betala FB för klicket.

Det skiljer sig mellan olika annonsörer, men de flesta kan idag se varifrån deras trafik kommer.
De som annonserar får all statistik från Flashback. Vi lämnar inte ut uppgifter till Google Analytics eller motsvarande.

Citat:
Skulle annonsören vara oseriös kunde de lagra IP-adresser från användare. Kanske inte knyta dem direkt till konton på FB, men i alla fall lagra dem.

Om du klickar på en länk, oavsett det är en banner eller en länk i någon diskussion, så kan mottagaren troligtvis se din IP-adress. Jag har inga skäl att tro att det funnits några oseriösa företag som annonserar i syfte att kartlägga användare, men teoretiskt är det givetvis möjligt.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in