2019-05-26, 20:25
Medlem
fyll-hundts avatar
Härlig tråd med bittra ickeveganer ang en vegansk produkt. Wow. Undermålig kost för att man tar bort kött och mejeriprodukter? Seriöst.

ONT Jag har testat den och tyckte den va grym. Aningen pricy dock, men nice av MAX att erbjuda schysst burgare till vegancommunityt.
Citera
2019-05-26, 22:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfield
Ja det där med färsk ska man ta med en nypa salt. Det var tärnade advokadobitar som om jag får gissa varit frysta. Jalapeñon var knaprig som färsk paprika i konsistensen.
Tack för infon. Trots frysta avokadon låter burgaren mycket intressant.
Citera
2019-05-26, 22:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Färsk jalapeño kan du bl.a. köpa på Willys.
Jo jag förstår att det är de små gröna chilifrukterna nu. Har alltid tänkt på jalapeños som inlagda. Har faktiskt lagat mat med färska jalapeños en gång. En korv stroganoff m falukorv och grön paprika och (gröna) jalapeños.
Citera
2019-05-27, 00:08
Medlem
Vadå veganarisk med cellkött i
Citera
2019-05-27, 09:25
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfield
Jag är inte vegan eller vegetarian, tycker om mat rent allmänt. Gillar kött och gillar att att äta veg någon dag i veckan.

Provade max nya alternativ: plant beef och blev glatt överraskad. Tycker det smakade riktigt bra och "närmare" kött än någon annan produkt som försökt efterlikna kött. Kommer köpa den flera gånger.

Flera som provat? Vad tycker ni?

För mig är det en game changer.
Den bästa vego-burgaren jag någonsin smakat och jag har käkat vego sedan tidigt 90-tal.

Obehagligt nära köttsmaken
Citera
2019-05-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
När kan vi få köttätare något som ser ut som ponnies frites och smakar som ponnies frites men är gjort av animaliska råvaror?

Burger King försöker tillgodose er:
https://www.bk.com/menu-item/chicken-fries
Citera
2019-05-27, 11:47
Medlem
Jag testade Spicy Avocado under förra veckan och jag tyckte den var helt okej (slår dock inte pulled veggies BBQ). Den hade fått mycket högre betyg om den faktiskt var "spicy", t.ex. med lite mer sting i såsen.

Generellt så är jag inte så mycket för vegoprodukter som är skapade för att efterlikna kött, men antar att det behövs för att styra icke-vegetarianer/veganer mot mer plantbaserad kost.
Citera
2019-05-27, 12:06
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Höll på att spy av Advokado-burgaren (med riktigt kött) Deras burgare med tacoskal och spicy brioche eller vad den hette var grymt goda. Hoppas de snurrar runt så de kommer tillbaka.

Ska nog prova plant beef och se vad jag tycker. Skulle dock aldrig någonsin byta ut riktigt kött mot mot något vegetariskt alternativ om det inte är godare. Edit: om man tar bort avokadoburgaren då alltså och tar tillbaka nån av de goda. Tyvärr var den inte god och jag tycker om avokado och jalapeño men det funkade inte här.

Vegoidioter är som en galen sekt. De inser inte att kött inte är nåt dåligt, tvärtom. Det dåliga är oftast vad man äter till köttet, pommes och ljust bröd? Det är det dåliga. Så äter man en sån där plant beef med pommes osv. till så är den minst lika onyttig som en med riktigt kött.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2019-05-27 kl. 12:11.
Citera
2019-05-27, 14:34
Medlem
RobertoSavianos avatar
Är plant beef-"köttet" bättre/godare än Beyond Meat-"köttet"? Det är min fråga.
Citera
2019-06-11, 14:29
Bannlyst
Gillar inte riktigt Max reklam där dottern lurar pappan att äta vegetariskt. Att äta kött på en hamburgerkedja får aldrig proklameras mot. Om så ändå sker är Max-ägarna inga andra än falska marknadsförare samt pengastinna förstås.

Detta kan mycket väl vara första ”oskyldiga” steget i kedjan att hjärntvätta ungdomar att bli veganer. Veganism går som bekant hand i hand med vänsterpolitik, feminism och andra ideologier.

Ni är härmed under bevakning Max. Självklart följer ni tråden med stort intresse.
Citera
2019-06-13, 13:41
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Gillar inte riktigt Max reklam där dottern lurar pappan att äta vegetariskt. Att äta kött på en hamburgerkedja får aldrig proklameras mot. Om så ändå sker är Max-ägarna inga andra än falska marknadsförare samt pengastinna förstås.

Detta kan mycket väl vara första ”oskyldiga” steget i kedjan att hjärntvätta ungdomar att bli veganer. Veganism går som bekant hand i hand med vänsterpolitik, feminism och andra ideologier.

Ni är härmed under bevakning Max. Självklart följer ni tråden med stort intresse.
Håller med, men det handlar inte enbart om att lyfta fram veganism och annan liberal smörja som ett ideal. Reklamen försöker även att cementera bilden av den vite mannen som en undergiven toffel som låter sin dotter köra med honom. Det enda som fattas är att dottern säger att hon är född i fel kropp, och att pappan stöttar henne i hennes beslut att "byta" kön.

Det är inte särskilt svårt att inse detta. Försök föreställa dig en film där en muslimsk man sitter och äter en hamburgare, och att rösten säger att "Muhammeds dotter har beställt en fläskbaserad burgare, men det har han ingen aaaaning om".
Citera
2019-06-17, 23:40
Medlem
Lobbaaans avatar
9 årig bumb, men alla Max har avtal med svensk cater. Vet inte vilken ost det är specifikt men merparten av deras produkter produceras o Tyskland och liknande.

Max har även leveranser när ingen annan kan beställa från SC, midsommar, julafton och liknande. SC har någon form av kickback på allt de säljer till Max.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in