2019-06-11, 10:47
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Jag e ju den som hela tiden undrat vilken klubb som isak skall välja och alla i tråden har hävdat att bvb äger isak o willem2 kan inte sälja. Ganska knäppa uttalanden då isak e körd i bvb och det var uppenbart att de ville bli av med honom
Vilket precis bevisar att jag hade rätt.
BVB äger Isak, han var bara utlånad till Willem2, alltså kan inte Willem2 sälja Isak. Det är så ägande och lånande funkar. Brukar du låna saker från kompisar som du sen säljer? Jag hoppas inte det.

Eftersom låneavtalet med Willem2 är slut nu så har dom inget som helst att säga till om vad gäller Isak.

Det är BVB som bestämmer om dom vill sälja Isak. Vill dom sälja honom så måste både BVB och den köpande klubben komma överens om ett pris. Och Isak måste komma överens med den köpande klubben om ett personligt kontrakt.
Alltså. BVB + köpande klubb + Isak måste alla komma överens, annars stannar han kvar i BVB. Säger en av dom "nej" så stannar han kvar i BVB. Förstår du?
Citera
2019-06-11, 10:50
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Vi får tacka Luzern som tidigt droppa att han eventuellt kommer gå till Real Sociedad. Verkar snart vara klart för 10 mille euro.
Citera
2019-06-11, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Vilket precis bevisar att jag hade rätt.
BVB äger Isak, han var bara utlånad till Willem2, alltså kan inte Willem2 sälja Isak. Det är så ägande och lånande funkar. Brukar du låna saker från kompisar som du sen säljer? Jag hoppas inte det.

Eftersom låneavtalet med Willem2 är slut nu så har dom inget som helst att säga till om vad gäller Isak.

Det är BVB som bestämmer om dom vill sälja Isak. Vill dom sälja honom så måste både BVB och den köpande klubben komma överens om ett pris. Och Isak måste komma överens med den köpande klubben om ett personligt kontrakt.el
Alltså. BVB + köpande klubb + Isak måste alla komma överens, annars stannar han kvar i BVB. Säger en av dom "nej" så stannar han kvar i BVB. Förstår du?
Haha ganska knäppa ittalanden. Willem2 har inte kunnat sälja o det har ingen påstått heller. Fattar inte var folk fått det ifrån. Frågan har varit vilken klubb issk skall välja då bvb dissat h9nom helt med bla 4 tränare som mobbat ut honom. Därav har m8n fråga nu fått svar isak har valt spanien.
Citera
2019-06-11, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vi får tacka Luzern som tidigt droppa att han eventuellt kommer gå till Real Sociedad. Verkar snart vara klart för 10 mille euro.
Äntligen lite cred till mig men först nu när sanningen kommer fram

Tack det värmer
Citera
2019-06-11, 11:25
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:

Tack det värmer
Han ryktades till Sociedad här i tråden redan i slutet av 2017 så släpp den "kredden".

Var hur som helst kul att se att han fortsätter lägga på sig kilon. Nu handikappas han inte längre av en sparriskropp och då blir det genast mycket lättare att konkurrera. Tycker han osar klass och kommer säkert ta en ordinarie plats i La Liga, förhoppningsvis räcker det för att även bli ordinarie i landslaget. Isak/Quaison är framtiden.
Citera
2019-06-11, 11:39
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:

Tack det värmer
Det här är också lite intressant. Har du lust att visa när du är först med Real Sociedad-spåret? Jag gjorde nämligen en sökning här i denna tråden. Den allra första som nämner Sociedad är fjisken 2017, inlägg nummer 10 som nämner Sociedad är du, och det är alltså med detta inlägget:
Citat:
Jag var först med sociedad spåret. Ge mig cred för det tack 😊
Och då har jag alltså inkluderat bimman också, han nämner aldrig Sociedad alls. Sen eftersom du skriver som en kratta så tänkte jag att du kanske stavat fel så gjorde jag sökningen på "real" också. Där skriver du en massa om att han ska till Real Madrid och för ett drygt halvår sen så spottade du ur dig ett inlägg om att han ska till Real Valladolid.

Så, varför ska vi ge dig cred om Sociedad-spåret?
Citera
2019-06-11, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Han ryktades till Sociedad här i tråden redan i slutet av 2017 så släpp den "kredden".

Var hur som helst kul att se att han fortsätter lägga på sig kilon. Nu handikappas han inte längre av en sparriskropp och då blir det genast mycket lättare att konkurrera. Tycker han osar klass och kommer säkert ta en ordinarie plats i La Liga, förhoppningsvis räcker det för att även bli ordinarie i landslaget. Isak/Quaison är framtiden.
En sak som är bra med Isaks extra kilon är att de verkar inte ha kostat han ett skit i teknik eller fart. Det är riktigt svårt att göra. Väldigt positivt.
Citera
2019-06-11, 16:22
Bannlyst
Ja att isak lagt på sig synns ju. Han har säkert haft bra hjälp av fysikerna i bvb. Skall bli enormt att se isak i san sebastian. En fin klubb
Citera
2019-06-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
En läkarundersökning återstår sen ska det vara klart med Sociedad. 10 miljoner euro. Billigt, för billigt.

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/headlines/2019/06/11/isak-varvad-lakarundersoks-i-dag/
115 mkr är väl ändå ok, för en anfaller som de senaste säsongerna gjort en handfull matcher och mål i holländska ligan? Har AIK ngn vidareförsäljningsklausul i kontraktet.
Citera
2019-06-11, 20:55
Medlem
Citat:
Isak har ju guldläge att ta en förstaplats. Berg måste ju vara blan de sämre forwards i modern tid.

Berg har ju säkert blivit mångmiljonär i ngt arabland men det har ju inte gynnat hans fotboll
Både Berg och Isak är nog mångmiljonärer.
Citera
2019-06-11, 20:59
Medlem
https://pbs.twimg.com/media/D8zS000WsAEpW9A.jpg:large

Isak på San Sebastian airport. Flytten är mer eller mindre ett faktum. Att han skulle faila medical efter att klarat det tidigare och nyligen med landslaget vore ju absurt.
Citera
2019-06-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
115 mkr är väl ändå ok, för en anfaller som de senaste säsongerna gjort en handfull matcher och mål i holländska ligan? Har AIK ngn vidareförsäljningsklausul i kontraktet.

Jo så är det ju men hoppades på en högre summa så AIK hade fått en större summa via sin VFK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in