Citat:
Ursprungligen postat av
Easypisy
Hade jag varit Alexander Isak så hade jag varit vansinnig över behandlingen av klubben. Nu vet jag inte hur väl han tas om hand utan enbart det som står i media.
Men faktum är att han inte får träna med A-laget längre, att han är utfryst av tränaren och nu får han inte ens spela med U19 skrev någon. Det värsta är att han inte har fått gå på lån trots att klubbledningen inte tror på honom. Nu tycker jag att det är dags för Isak att gå ut i media och sätta lite press på klubbledningen.
Skyl på hans agenter som inte vill att han ska lånas ut. Klubben vill fullt förståeligt inte sälja honom i nuläget eftersom hans marknadsvärde är nära noll för närvarande. 100 miljoner -> 0 kr (nåja) är liksom ingen bra affär för Dortmund.
Skyll också på Isak själv som absolut inte tog chansen när han fick den, varken i Bundesliga förra säsongen eller i träningsmatcherna inför årets säsong. Han visade just ingenting som motsvarade alla lovord och förväntningarna som BvB hade på honom.
Att gå ut i media och gnälla vore det sämsta som Isak kunde göra i nuläget. Då framstår han bara som en jobbig typ vilket inte gör honom mer attraktiv för andra klubbar. BvB:s tränare skulle knappast heller bli mer välvilligt inställd till Isak efter nåt sånt.