2018-09-13, 06:42
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
övertygad om att guidetti lyckats med mer om han skitit i man city o celtic, i feyenoord va han ju pa gang men valde som sagt pengarna istället

Nu var väl Guidetti utlånad från City till Feyenoord. City var Guidetti i sedan typ 16-årsåldern.
Citera
2018-09-15, 11:02
Bannlyst
4 matcher för bvbs amatörer nu i slutet av september. Skall bli kul att se om det blir succé och slaget sedan
Citera
2018-09-15, 20:56
Medlem
Får hoppas att Isak kan få lite speltid den här säsongen. Idealet skulle väl dock vara ett lån i somras till en mindre klubb, men men.
Citera
2018-09-16, 13:44
Bannlyst
en ny artikel där isak beskrivs som sorglig

https://fussball.news/artikel/die-sechs-sorgenkinder-des-bvb-und-wie-es-mit-ihnen-weitergehen-koennte/

de anser att isak bör försvinna fran dortmund da han inte levt upp till förväntningarna, inte ens när han va enda anfallaren i truppen va han aktuell
Citera
2018-09-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
en ny artikel där isak beskrivs som sorglig

https://fussball.news/artikel/die-sechs-sorgenkinder-des-bvb-und-wie-es-mit-ihnen-weitergehen-koennte/

de anser att isak bör försvinna fran dortmund da han inte levt upp till förväntningarna, inte ens när han va enda anfallaren i truppen va han aktuell
Om det är som läger beskrivs, är det obegripligt gör mig att de inte lånade ut honom. Snart vinterfönster.
Tydligen får han inte spela med deras U19 heller.
What doesn't kill you make you stronger
Citera
2018-09-17, 22:47
Medlem
Easypisys avatar
Hade jag varit Alexander Isak så hade jag varit vansinnig över behandlingen av klubben. Nu vet jag inte hur väl han tas om hand utan enbart det som står i media.

Men faktum är att han inte får träna med A-laget längre, att han är utfryst av tränaren och nu får han inte ens spela med U19 skrev någon. Det värsta är att han inte har fått gå på lån trots att klubbledningen inte tror på honom. Nu tycker jag att det är dags för Isak att gå ut i media och sätta lite press på klubbledningen.
Citera
2018-09-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easypisy
Hade jag varit Alexander Isak så hade jag varit vansinnig över behandlingen av klubben. Nu vet jag inte hur väl han tas om hand utan enbart det som står i media.

Men faktum är att han inte får träna med A-laget längre, att han är utfryst av tränaren och nu får han inte ens spela med U19 skrev någon. Det värsta är att han inte har fått gå på lån trots att klubbledningen inte tror på honom. Nu tycker jag att det är dags för Isak att gå ut i media och sätta lite press på klubbledningen.
Han får spela med U19 men för CL var han för gammal eller vad det var. Han kommer nog få spela med U23 sålänge.

Han bör va mer förbannad på sina agenter osv som inte sammarbetar med klubben som vill låna ut honom men de vill tvunget sälja honom annars får han hellre slösa tid i reservlagen, de giriga jävlarna.

Det är för övrigt samma agenter som uppdrag granskning hade ett stort avsnitt om, hur sneaky och vidriga de är.
Citera
2018-09-18, 13:02
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easypisy

Skyl på hans agenter som inte vill att han ska lånas ut. Klubben vill fullt förståeligt inte sälja honom i nuläget eftersom hans marknadsvärde är nära noll för närvarande. 100 miljoner -> 0 kr (nåja) är liksom ingen bra affär för Dortmund.

Skyll också på Isak själv som absolut inte tog chansen när han fick den, varken i Bundesliga förra säsongen eller i träningsmatcherna inför årets säsong. Han visade just ingenting som motsvarade alla lovord och förväntningarna som BvB hade på honom.

Att gå ut i media och gnälla vore det sämsta som Isak kunde göra i nuläget. Då framstår han bara som en jobbig typ vilket inte gör honom mer attraktiv för andra klubbar. BvB:s tränare skulle knappast heller bli mer välvilligt inställd till Isak efter nåt sånt.
Citera
2018-09-18, 13:29
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ännu ett bevis på det dåliga psyket våra svenska spelare besitter, lindelöf och olsen är ledsna för att media kritiserar deras usla insatser (iallafall den förstnämnda, olsen har inte varit topp heller) Isak verkar inte kunna hantera motgångarna i dortmund speciellt bra och håller på och slänga bort sin karriär. Guidetti. osv. Blir väl så när man genom att vägra utse vinnare och förlorare för att barnen inte ska kunna lära sig hantera motgångar. Blir väl en chock för dem stackarna när dem kommer ut i den riktiga världen där man inte är inlindad i bomull hela tiden.
Citera
2018-09-18, 13:37
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ännu ett bevis på det dåliga psyket våra svenska spelare besitter, lindelöf och olsen är ledsna för att media kritiserar deras usla insatser (iallafall den förstnämnda, olsen har inte varit topp heller) Isak verkar inte kunna hantera motgångarna i dortmund speciellt bra och håller på och slänga bort sin karriär. Guidetti. osv. Blir väl så när man genom att vägra utse vinnare och förlorare för att barnen inte ska kunna lära sig hantera motgångar. Blir väl en chock för dem stackarna när dem kommer ut i den riktiga världen där man inte är inlindad i bomull hela tiden.

Ingen av de spelare du nämner kommer från en sån miljö. Guidetti har väl bra psyke? Han hade inte kommit långt på sina rena fotbollskunskaper direkt.
Citera
2018-09-18, 13:38
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Ja jo fast alla spelare du nämner är gamla nog att ha vuxit upp under en tävlingsinriktad kultur där ungar petades så tidigt som från 9-10 års ålder
Citera
2018-09-19, 03:49
Bannlyst
isak skulle vara med och spela u19 med dortmund men han blev hemskickad pa flygplatsen https://www.derwesten.de/sport/fussball/bvb/borussia-dortmund-alexander-isak-id215356717.html

han spelade istället med bvbs amatörer mot wuppertal, bvb vann med 2 - 1 och isak blev tyvär utbytt https://www.wz.de/sport/liveticker/bvb-ii-vs-wuppertaler-sv-so-war-das-spiel_aid-32979747

isaks ersättare gjorde det matchavgörande malet

https://www.youtube.com/watch?v=dB_nAPJZA1c

enligt media gjorde isak ingen bra match och det var först när isak blivit utbytt som bvbs amatörer kunde börja anfalla och avgöra matchen

https://www.wz.de/sport/fussball/wuppertaler-sv/wsv-kassiert-gegen-dortmund-erste-niederlage-unter-alipour_aid-33094861

detta är isaks konkurrent som toppforward i bvbs amatörlag

https://www.transfermarkt.de/huseyin-bulut/profil/spieler/342971
Senast redigerad av bimman 2018-09-19 kl. 04:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in