2019-06-11, 21:11
  #1753
Medlem
5 års kontrakt. Presenteras imon. €10m.
Citera
2019-06-11, 21:37
  #1754
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
Jo så är det ju men hoppades på en högre summa så AIK hade fått en större summa via sin VFK.

Jag undrar nog om det verkligen hade varit det bästa för oss. Isak behöver speltid för att utvecklas och klubbar som kan lägga 200-300 miljoner kr på enskilda spelare kryllar ju i regel av världsstjärnor. Real Sociedad känns som ett utmärkt steg för honom. Han är ju fortfarande yngre än vad Zlatan var när han gick till Ajax. Med rätt utveckling så kommer vi få mångdubbelt tillbaka via diverse utbildningsbidrag.

Svensk fotboll har inte råd att slarva bort så stora talanger.
Citera
2019-06-11, 21:39
  #1755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Jag undrar nog om det verkligen hade varit det bästa för oss. Isak behöver speltid för att utvecklas och klubbar som kan lägga 200-300 miljoner kr på enskilda spelare kryllar ju i regel av världsstjärnor. Real Sociedad känns som ett utmärkt steg för honom. Han är ju fortfarande yngre än vad Zlatan var när han gick till Ajax. Med rätt utveckling så kommer vi få mångdubbelt tillbaka via diverse utbildningsbidrag.

Svensk fotboll har inte råd att slarva bort så stora talanger.
Spansk fotboll passar han väldigt fint rent stilmässigt med. Låg och teknisk.
Citera
2019-06-12, 00:22
  #1756
Medlem
snillet_1s avatar
Ja, Sociedad känns som ett bra steg, blev lite orolig när det snackades om England tidigare. Inte fan ska han in i nåt engelskt låneträsk. La Liga lär passa honom bra också.
Citera
2019-06-12, 02:03
  #1757
Medlem
popparens avatar
Hur blir det med speltid i Sociedad tror ni?
Citera
2019-06-12, 02:26
  #1758
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popparen
Hur blir det med speltid i Sociedad tror ni?
Han köps in med mycket speltid i syfte och det är därför många säger att detta är en grym flytt för Isak. Så lär spela och starta mycket om han nu inte floppar eller skadar sig.
Citera
2019-06-12, 02:37
  #1759
Medlem
popparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Han köps in med mycket speltid i syfte och det är därför många säger att detta är en grym flytt för Isak. Så lär spela och starta mycket om han nu inte floppar eller skadar sig.

Nice!

Regelbundet med speltid i ett mittenlag i La Liga är inte alls dumt för en svensk talang i den åldern. Visst att det kanske är ett steg tillbaka från BVB, men jag tror att det är en lagom nivå för honom just nu. EM 2020 kan förhoppningsvis bli hans scen.
Citera
2019-06-12, 03:18
  #1760
Medlem
Hoppas att det blir Real Sociedad och att Isak får spela större delen av matcherna. En rolig anledning att kika på La Liga nästa säsong om det blir av, vilket det ju verkar. Lyckas han pumpa mål i sin nya klubb ... ja, då kan det verkligen bli en ny svensk supertalang.
Citera
2019-06-12, 04:10
  #1761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popparen
Nice!

Regelbundet med speltid i ett mittenlag i La Liga är inte alls dumt för en svensk talang i den åldern. Visst att det kanske är ett steg tillbaka från BVB, men jag tror att det är en lagom nivå för honom just nu. EM 2020 kan förhoppningsvis bli hans scen.
Precis. Ett kanonsteg för honom. La ligas fotboll passar honom väl med. Väldigt modern teknisk låg fotboll. Precis där Isaks styrkor ligger.

Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Hoppas att det blir Real Sociedad och att Isak får spela större delen av matcherna. En rolig anledning att kika på La Liga nästa säsong om det blir av, vilket det ju verkar. Lyckas han pumpa mål i sin nya klubb ... ja, då kan det verkligen bli en ny svensk supertalang.
PRecis. Jag kollar väldigt lite la liga. Kommer följa Sociedad nu utan tvekan. Sen att RealM(Hazard) och Barca(De jong, De ligt, Griezman) signat flera av några av mina storfavoriter gör att de möterna blir lite mer intressanta med. God timing.
Citera
2019-06-12, 08:30
  #1762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Precis. Ett kanonsteg för honom. La ligas fotboll passar honom väl med. Väldigt modern teknisk låg fotboll. Precis där Isaks styrkor ligger.

Tror också att Sociedad och Spanien är ett bra alternativ. Tror, utan att se för mycket spansk fotboll, att den passar anfallare på väg upp mer än Italien, Tyskland eller England - alternativet hade varit Frankrike. Den stora risken med Sociedad (tack Luzern för ditt avslöjande!) är väl deras tränaromsättning. Gjorde en snabbgoogling och dom är inne på sin fjärde tränare på två säsonger.
Citera
2019-06-12, 09:02
  #1763
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Tror också att Sociedad och Spanien är ett bra alternativ. Tror, utan att se för mycket spansk fotboll, att den passar anfallare på väg upp mer än Italien, Tyskland eller England - alternativet hade varit Frankrike. Den stora risken med Sociedad (tack Luzern för ditt avslöjande!) är väl deras tränaromsättning. Gjorde en snabbgoogling och dom är inne på sin fjärde tränare på två säsonger.

Tack för cred. Finns många missunsamma i tråden tyvär. Detta blir kanon har alltid Supportat San Sebastian ända sedan aspers dagar och blir att planera en resa mot rm och barca
Citera
2019-06-12, 09:31
  #1764
Medlem
mishimas avatar
Bra att han gör klart med ny klubb så här tidigt inför nästa säsong och inte väntar till i slutet av augusti. Nu ger han sig själv bra förutsättningar att göra ett bra år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in