Citat:
Suck... Då får du väl leva kvar i dina hippie-villfarelser om sexuell frihet och ansvarslöshet och barnamord och vem vet allt. För nu orkar jag inte med dig längre...
Jag har mycket svårt acceptera: dumhet, oförmåga tänka logiskt/ sakligt, oförmåga ta in fakta, oförmåga tycka att även kvinnor ska ha rättigheter i sina liv ex. ja.
Min åsikt kring rätten till fri aborträtt behvöer inga "ursäkter", då den åsikten bygger på saklighet och inte nån sentimental idé kring "heligheten" i konceptionsögonblicket.
Pragmatisk betyder att man just förhåller sig sakligt till sin omvärld.
Och ja det är nu rätt sakligt att förstå att människan är en sexuell varelse, att då hon blir mycket full då och då begår rena dumheter hon inte skulle gjort om hon just inte var full och förlorat sitt omdöme.
Det är också rätt "sakligt" att ta hänsyn till att sex med en annan person, faktiskt inte är speciellt skadligt, om du nu inte väljer att göra det till det, eller där inte finns skäl anta att det faktiskt kan leda till något skadligt.
Så hade jag haft ett redan från början mycket dåligt förhållande till en äkta man, han gjort detta innan, regelbundet, han inte verkar förstå att han gjort nått dumt, inte ber mig om ursäkt ex. så då kanske det finns dessa skäl att se otrohet som direkt hotande av ett förhållande.
men om vi har det jättebra, han ber om ursäkt, vi kan vädra hela problematiken, jag får sura i den tid jag nu behöver sura...och om jag nu är en person som inte gör detta till en jättegrej...så varför skulle jag inte kunna förlåta honom?
2019, så är mänsklig sexualitet inte speciellt farligt....just pga fri aborträtt, preventivmedel, faderskapstester, att vi klarar av försörja barn, kvinnors rättigheter, den sexuella revolutionen, kunskap kringsexualitet etc etc.
1700 däremot så kunde det vara en katastrof.
Att inse ovan är just pragmatik.
Min åsikt kring rätten till fri aborträtt behvöer inga "ursäkter", då den åsikten bygger på saklighet och inte nån sentimental idé kring "heligheten" i konceptionsögonblicket.
Pragmatisk betyder att man just förhåller sig sakligt till sin omvärld.
Och ja det är nu rätt sakligt att förstå att människan är en sexuell varelse, att då hon blir mycket full då och då begår rena dumheter hon inte skulle gjort om hon just inte var full och förlorat sitt omdöme.
Det är också rätt "sakligt" att ta hänsyn till att sex med en annan person, faktiskt inte är speciellt skadligt, om du nu inte väljer att göra det till det, eller där inte finns skäl anta att det faktiskt kan leda till något skadligt.
Så hade jag haft ett redan från början mycket dåligt förhållande till en äkta man, han gjort detta innan, regelbundet, han inte verkar förstå att han gjort nått dumt, inte ber mig om ursäkt ex. så då kanske det finns dessa skäl att se otrohet som direkt hotande av ett förhållande.
men om vi har det jättebra, han ber om ursäkt, vi kan vädra hela problematiken, jag får sura i den tid jag nu behöver sura...och om jag nu är en person som inte gör detta till en jättegrej...så varför skulle jag inte kunna förlåta honom?
2019, så är mänsklig sexualitet inte speciellt farligt....just pga fri aborträtt, preventivmedel, faderskapstester, att vi klarar av försörja barn, kvinnors rättigheter, den sexuella revolutionen, kunskap kringsexualitet etc etc.
1700 däremot så kunde det vara en katastrof.
Att inse ovan är just pragmatik.
