2019-06-07, 20:41
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Källa är de tre trådarna, flera skriver om outningarna. Har tyvärr ingen länk till de inläggen.

Edit: här är ett inlägg. (FB) Hatgrupp vill tysta Flashback - del 3

Angående webbsidan skriver Admin så här:

Lagra IP-adresser. Det är väl sånt paranoida gamla tanter gör trodde jag.
Men ok, för att lagra IP måste de väl hacka sig in i Flashbacks hemsida på något sätt? IP får man ju inte ut av en mailadress eller ett namn.
Citera
2019-06-07, 20:43
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Vill inte bli indragen i detta men nog har det outats adresser och namn i de här trådarna på samma sätt som det gjorts på motståndarsidans sidor. Självklart upplevs det som hotfullt för alla som blir exponerade.

Ja, det var tråkigt för min väninna det som hände och skulden är lika stor mellan Flashback och den andra gruppen. Hon har fått betala ett högt pris för några aggressiva alfahanars rätt till sin "yttrandefrihet".

Tycker det hela känns väldigt olustigt

Aha, nu börjar jag fatta. Ja det är ju trist om någon blir uthängd här på Flashback, kan tänka mig att jag skulle vilja ge igen om det hände mig. Det skulle kännas hotfullt, ja.
Citera
2019-06-07, 20:44
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Men ok, för att lagra IP måste de väl hacka sig in i Flashbacks hemsida på något sätt? IP får man ju inte ut av en mailadress eller ett namn.
Det går ju att lägga pussel genom att jämföra IP-adresser och tidsstämplar och sånt skit, men jag är inte tillräckligt insatt i tekniken för att kunna ta den diskussionen.
Citera
2019-06-07, 20:51
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Det går ju att lägga pussel genom att jämföra IP-adresser och tidsstämplar och sånt skit, men jag är inte tillräckligt insatt i tekniken för att kunna ta den diskussionen.

Jag tror inte den där gruppen är kompetent på området över huvudtaget. Läst runt lite och de verkar bara sitta på åratal gammal skåpmat. "Tomma tunnor skramlar mest" som man säger. Det läskigaste är ändå bara viljan de har att kväva vanligt folks möjligheter att yttra sig anonymt. Filurerna vill det för skydda sina egna skumraskaffärer så det är knappast för något högre, ädelt syfte heller.
Citera
2019-06-07, 20:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Man får ju stå för det man gjort, om jag så "byggde kärnkraftverk", vilket det var långt ifrån, så väckte det i.a.f. intresse på Flashback. Jag skäms inte längre för det, kan tycka det var en kul grej. Men jag är ju naturligtvis uthängd av SIG men bryr mig inte.
Låter sunt, att leva i det förflutna gör ingen gott.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
De har pulicerat en lista på några hundra användarnamn. Några har de luskat ut mejladressen till och kontaktat dessa. Några har de luskat ut identiteten på och kontaktat. Med tanke på hur många användare forumet har så är risken inte särskilt stor.
Sig-gruppen använder bla rykten och tredje klassens källor bakom sina uthängningar luskandet stämmer i många fall inte särskilt bra.
Citera
2019-06-07, 20:58
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Som jag fattat det sparar skelettgänget de IP-adresser som besöker deras sajter. Vilken glädje det skänker dem vet jag dock inte.
Citera
2019-06-07, 21:05
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezmerise
Det är Kent Karlsson som är ansvarig utgivare, trots en högst medveten felstavning på sidan. De som utfärdat beviset är troligen inte glada över den saken. Om någon vet vart man kan anmäla så gör det.
https://www.mprt.se/ myndigheten som utfärdat utgivningsbeviset
Citera
2019-06-07, 21:07
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Varför dreva mot annonsörerna, är du kommunist eller fascist?

Klart att ägaren vill tjäna pengar, Flashback är ingen ideell förening. Det är gratis med, och vem
betalar annars serverplats och löner? Admins är heller inga eldsjälar på det sättet heller, och jag skulle
ogilla om någon försöker att smutskasta mitt företag på grundlösa grunder.

Dock så har jag adblock på, men vet någon hur man undantar Flashback, så tack för tips.

Tryck på ikonen i din webbläsare och undanta hela domänen, inte bara "sidan".

PS vill tillägga att jag också vill stötta flashback efter detta och har stäng av adblocker.
Citera
2019-06-07, 21:14
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Låter sunt, att leva i det förflutna gör ingen gott.

Sig-gruppen använder bla rykten och tredje klassens källor bakom sina uthängningar luskandet stämmer i många fall inte särskilt bra.

Så är det. Finns ett fåtal som har blivit outade med nick+namn, medans majoriteten av de listade nicken inte alls har en identitet kopplad, eller har en felaktig.

De är digitala pajasar.
Citera
2019-06-07, 21:31
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Ja, och vad som är ännu värre för oss användare är ju att de även hotat och avslöjat en del av oss. Nu är väl inte jag nån som är intressant, men vem fan vet. En vacker dag uttrycker man sig fel och ska sättas dit av de här bedragarna och ljusskygga svinen. Tycker den aspekten gått lite förlorad i allt annons-jidder. Jag bryr mig inte hälften så mycket om annonsbråket som att få min anonymitet och yttrandefrihet hotad.
Du har givetvis rätt. Jag borde ha skrivit att trakasserierna och hoten även gäller Flashbacks medlemmar.
Citera
2019-06-07, 21:34
Medlem
Nu har jag inte läst genom den här tråden men jag tror faktiskt att jag ska göra det

Min IP-adress går till en VPN-leverantör. Säger inte vilken.

Min epostadress används enbart på/till FB. Går till en krypterad epostleverantör.

Mitt nickname används enbart på FB. Åtminstone av mig.

MEN jag vet att om någon verkligen vill ta reda på vem jag är så kör de ett program som matchar alla inlägg (och då menar jag inte enbart på FB) och försöker hitta liknelser och nysta därifrån. Troiligtvis rätt liten risk för mig som bara är rasist-light. Och som inte finns på några sociala medier förutom Flashback.

Men Ni andra som använder samma saker överallt kanske ska fundera på hur svåra Ni är att söka reda på.
Senast redigerad av EmptyPengPung 2019-06-07 kl. 21:36.
Citera
2019-06-07, 21:38
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Som jag fattat det sparar skelettgänget de IP-adresser som besöker deras sajter. Vilken glädje det skänker dem vet jag dock inte.

hahaha... de kanske borde skaffa sig ett liv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in