Citat:
Ursprungligen postat av
Amberfly
Det påstås att man inte ska ta något som skrevs på deras Twitter på allvar, då de är "lite ironiska" där. Men det är väl lättast att skylla på det. Jag vet vad ironi är. Men det förklarar inte vissa saker. Det förklarar exempelvis inte varför man postar en artikel på hemsidan om att man lägger ner Twitter (eller åtminstone ska sluta länka till länkar på hemsidan, och ta bort de länkar som man tidigare har lagt upp).
Inget av det vi har kommenterat här har varit "ironiskt", men den nivån av bortförklaringar är vad Kent ligger på. Jag såg att han skrev ett uppenbart skämt, för att sen direkt börja prata om hur vi sitter här och grubblar över hans skämt som ingen förstår.

Jo, Kent, vi förstår mycket väl när du skämtar och när du är allvarlig.
Citat:
Det raderas friskt bland tweets. Ett som raderades häromdagen var att de redan 2023 hade bestämt ett slutdatum för när deras arbete är avklarat. Datum skulle meddelas i sommar. Oavsett om det är sant eller inte, så är det svårt att låta bli att fundera på vad de faktiskt har uppnått under de här åren. Har de uppnått något överhuvudtaget eller är allt arbete bortkastat?
De har fått några personer åtalade. Dock inte genom mästerligt grävararbete. Ett exempel var en hacker han ville ta fast, som postade om sina hästspel på Flashback. Mästergrävaren fick då den geniala idén att be polisen att fråga den bettingsidan om de spelen vid den tidpunkten och på så sätt bekräfta hans identitet. Han skröt väldigt länge om detta extremt basala utredningsarbetet.
Citat:
Jag nämnde dessutom häromdagen att jag har svårt att ta Kent på allvar. Bland annat för att han säger en sak men gör något annat. Bland annat det här med att påstå att de ska sluta länka till hemsidans artiklar på Twitter, men så fortsätter de ändå. Inte för att jag trodde att det skulle ha någon effekt när det gällde den så kallade hackaren. Om personen nu har lyckats 2 gånger, så finns det inget som hindrar framtida hackningsförsök så länge twitterkontot finns kvar. Men är nyfiken på varför de skrev att de skulle sluta med att länka till artiklarna, när det uppenbarligen inte är sant. Att skylla på ironi och att man inte ska ta dem på allvar, det duger tyvärr inte som förklaring.
Kent är både förvirrad och en hycklare. Han säger emot sig själv hela tiden, ibland till och med i samma meddelande. Stackaren förstår inte det själv dock.

Han har antagligen inte hackats. Han har ofta skrivit om alla hackingförsök han får utstå från näthatare. Idioten är så tekniskt okunnig att han inte förstår att såna hackingförsök råkar alla med en webbsida på internet ut för. Bottar sitter dag ut och dag in och försöker ta sig in på min server också. Om du startar en wordpress-blogg så kommer botar rikta in sig mot din kontrollpanel också. Det är inte någon som sitter och försöker hacka just dig personligen.
Citat:
En annan sak gäller det här med att Kent uppenbarligen läser på Flashback och sedan nämner det på Twitter (och i artiklar på hemsidan). Vilket jag nämnde i ett tidigare inlägg på Flashback, och som man valde att nämna på Twitter. I nu raderade tweets skyller man det på att det är tre personer som sköter Twitterkontot, och att samtliga har olika språkbruk dessutom. Dessutom har Kent "utsända" som läser på Flashback. Kent använde själv citattecken runt utsända, så jag gör det samma. Dessutom trodde de att de skulle bli anklagade för att vara en och samma person. Är väl inte så konstigt? Det har aldrig verkat som om det är tre personer som skriver på tre olika sätt som skriver på Twitter.
Han skyller alltid på att det är vilken annan som helst förutom han som läser det han kommenterar. Meddelanden till honom läses av någon annan som sen berättar för honom vad som står, kommentarer på hans sida läses av någon helt annan, osv. Vem som helst med lite intelligens förstår att det är han och ingen annan som både läser och kommenterar det som skrivs.
Att det är "tre personer med olika skrivsätt" är skitsnack, alla tweets skrivs med samma språkbruk. Om han har försökt att ändra sitt språkbruk så är han väldigt dålig på det.
Citat:
Dessutom drogs det upp att någon (nämns inte vid namn, men inte många passar in på beskrivningen så troligen var det om mig) läser på deras Twittersida. Nu kvittar det vem det handlar om. Jag förstår inte hur det ens är relevant eller jämförbart. Ingen (så vitt jag vet) har ens förnekat att de läser på deras Twittersida, eller något liknande. Medan Kent har förnekat att han läser något av näthatet som riktar sig åt honom, inkl. denna tråd. Ändå är det uppenbart att han har kännedom om vad som skrivs. Jag köper inte förklaringen med utsända. Kent vill uppenbarligen veta vad som skrivs, oavsett om han läser det själv eller faktiskt har utsända. Om han nu har utsända överhuvudtaget. Vill man veta vad som skrivs så kan man lika gärna läsa det själv.
Jag nämnde raderade tweets. Även om de är raderade från Twittersidan, så har jag skärmdumpar på dem.
Kent är inte den skarpaste kniven i lådan. Självklart läser vi hans Twitter och hans blogg. Ingen har förnekat det. Han förnekar att han skriver här trots att han konstant kommenterar det som skrivs här. Det är uppenbart för alla att han läser det han kommenterar, men han förstår inte det. Bortförklaringen att det är någon annan som läser, berättar för honom, och sen kommenterar det han fått berättat för sig är så dålig att jag inte kan fatta att det är en vuxen människa som tänkt ut den förklaringen.