2021-04-25, 23:28
Medlem
sugmag-ses avatar
Kent försöker sig återigen på ett ämne han inte har någon kunskap om. I sin senaste artikel uppmanar han alla på Flashback att använda VPN eftersom Flashback använder en tracker som spårar användare för annonser. Att använda VPN gör inte ett dugg, vill du bli av med trackern så kan du helt enkelt blockera trackers i din webbläsare.

Den riktiga anledningen till att han föreslår VPN finns nog i det här inlägget han skrev på FriaOrdet:

Citat:
Ursprungligen postat av Exet på FriaOrdet
Det klagas på Flashback nu att en del av användarna inte ser annonserna fast de inte har något som blockerar dem. Det kan bero på att de använder VPN, som många gör där. Jag testade lite och det stämmer, jag ser inga annonser när jag har VPN påslagen.

Det kan bero på att annonsörerna vill få verkliga IP som tillhör en verklig människa. Det får de inte med VPN.

Väldig många kör med VPN på Flashback.... = Mindre pengar!

Han var till och med så snäll att han länkade en VPN att ladda ner i sin artikel. Han som är så mån om Flashbackares säkerhet och anonymitet.
Senast redigerad av sugmag-se 2021-04-25 kl. 23:35.
Citera
2021-04-26, 23:43
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Det ska bli spännande att se vad hans genihjärna kokar ihop för patetiskt osannolik bortförklaring på Twitter när han har läst det här inlägget.
Och nu kom svaret som på beställning, fast på FriaOrdet så att han inte verkar alltför förutsägbar. Bokstavligen orden "det är inte som det ser ut!" Han "orkade inte kolla" på bevisen (frasen "orkade inte kolla" används väldigt ofta av Kent när han blir anklagad för något. Hur vet han hur det "ser ut" om han inte orkade kolla? Svårt med lögnerna i hög ålder) och att han snart ska visa bevis på att jag har fel så fort han får svar från "den riktiga Kent" om hur han ska göra. Han tog en timme på sig att försöka tänka ut en bortförklaring, men sen kom "den riktiga Kent" in med ett nytt konto och sa att inget mer borde sägas om det.

Så komiskt jävla dåligt att det i princip ytterliggare bevisar att jag har rätt.
Senast redigerad av sugmag-se 2021-04-26 kl. 23:46.
Citera
2021-04-27, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Och nu kom svaret som på beställning, fast på FriaOrdet så att han inte verkar alltför förutsägbar. Bokstavligen orden "det är inte som det ser ut!" Han "orkade inte kolla" på bevisen (frasen "orkade inte kolla" används väldigt ofta av Kent när han blir anklagad för något. Hur vet han hur det "ser ut" om han inte orkade kolla? Svårt med lögnerna i hög ålder) och att han snart ska visa bevis på att jag har fel så fort han får svar från "den riktiga Kent" om hur han ska göra. Han tog en timme på sig att försöka tänka ut en bortförklaring, men sen kom "den riktiga Kent" in med ett nytt konto och sa att inget mer borde sägas om det.

Så komiskt jävla dåligt att det i princip ytterliggare bevisar att jag har rätt.

Just nu är det svårt att ta honom på allvar. Han har tidigare sagt att han visserligen har ett konto där, men använder det inte för att skriva inlägg. Om han nu anser att bästa metoden är att hålla tyst och inte prata om saken eller ens reagera, så vore det ju bäst om man inte utger sig för att vara huvudpersonen i dramat (dvs Kent), och skriva/reagera helt öppet. Oavsett om man skriver på ett forum eller sociala medier, helt öppet för alla att läsa. Följa sitt eget råd så att säga. Det hade ju varit smartast. Just nu lutar det åt att jag misstänker att det andra kontot skapades för något liknande syfte, när behovet skulle uppstå. För att ha någon annan att skylla på, och rikta uppmärksamheten åt annat håll. Men jag kan ju ha fel.

Dessutom skulle han ju inte använda Twitter för att länka till artiklar på hemsidan. Men han kunde visst inte låta bli. Knappt en vecka senare så hade han dels tweetat ett separat inlägg om det, dels skrivit en ny tweet med länk till artikeln.

I en annan artikel från mars månad så skrevs det bland annat: "Sedan några år har vi helt slutat att läsa hatet mot oss. Vi har ännu inte ens läste Jannes 5 trådar om oss och kommer förmodligen aldrig göra det."

Jag antar att det är de 5 trådarna om "hatgruppen" som avses, och som nu är sammanfogad till en enda samlingstråd (dvs denna tråd). Det märks att Kent har läst inläggen, eller åtminstone en del av dem. Särskilt senaste tiden. Dessutom har Kent uppenbarligen läst i en annan tråd där dennes familj nämns, och tweetat om det.

Det är sådana saker som bidrar till att jag har svårt att köpa historien om att det är fel konto som har blivit utpekat, och att det var en taktik som användes.
Citera
2021-04-27, 18:35
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Just nu är det svårt att ta honom på allvar. Han har tidigare sagt att han visserligen har ett konto där, men använder det inte för att skriva inlägg. Om han nu anser att bästa metoden är att hålla tyst och inte prata om saken eller ens reagera, så vore det ju bäst om man inte utger sig för att vara huvudpersonen i dramat (dvs Kent), och skriva/reagera helt öppet. Oavsett om man skriver på ett forum eller sociala medier, helt öppet för alla att läsa. Följa sitt eget råd så att säga. Det hade ju varit smartast. Just nu lutar det åt att jag misstänker att det andra kontot skapades för något liknande syfte, när behovet skulle uppstå. För att ha någon annan att skylla på, och rikta uppmärksamheten åt annat håll. Men jag kan ju ha fel.
Det andra kontot skapades åtminstone för att kunna svara på mitt avslöjande genom FriaOrdet utan att behöva outa sig. Men tyvärr för honom så ger hans dåliga lögner motsatt effekt.

Citat:
Dessutom skulle han ju inte använda Twitter för att länka till artiklar på hemsidan. Men han kunde visst inte låta bli. Knappt en vecka senare så hade han dels tweetat ett separat inlägg om det, dels skrivit en ny tweet med länk till artikeln.

Att han delade det inlägget kanske beror på att han vill att folk ska ta hans råd och använda VPN på Flashback. På FriaOrdet skrev han att han har upptäckt att annonser inte funkar på Flashback genom VPN.

Citat:
I en annan artikel från mars månad så skrevs det bland annat: "Sedan några år har vi helt slutat att läsa hatet mot oss. Vi har ännu inte ens läste Jannes 5 trådar om oss och kommer förmodligen aldrig göra det."

Jag antar att det är de 5 trådarna om "hatgruppen" som avses, och som nu är sammanfogad till en enda samlingstråd (dvs denna tråd). Det märks att Kent har läst inläggen, eller åtminstone en del av dem. Särskilt senaste tiden. Dessutom har Kent uppenbarligen läst i en annan tråd där dennes familj nämns, och tweetat om det.

Det är sådana saker som bidrar till att jag har svårt att köpa historien om att det är fel konto som har blivit utpekat, och att det var en taktik som användes.
Han säger att han inte läst ett ord i den här tråden, men de tre långa artiklarna han skrev om just den här tråden finns fortfarande kvar på hans sida. Minst en av dem har till och med bokstavligen citat från inläggen som Admin skrev, med hans svar under. Den dementa jävla gubben glömde visst bort den biten.
Vi får se om han raderar de inläggen efter detta.

Han säger alltid att han inte läser sånt som han uppenbarligen läser. Av någon anledning vill han verkligen få folk att tro att han inte läser meddelanden eller inlägg om honom. Skickar man meddelanden till honom genom kontaktformuläret så "läser han det inte" samtidigt som han stänger ner kontaktformuläret och svarar på det som skrivs genom något annat medium. Mitt bevis om att han är Exet på FriaOrdet "läste han inte" trots att han i samma inlägg påstår att det "inte är som det ser ut". Den här tråden har han "inte läst" trots att han bokstavligen citerat flera delar ur inläggen och svarat på dem i sin blogg. Och så vidare.

Nu varnar han nya användare för att de kanske blir anklagade för att vara Kent i ett desperat försök att göra sin lögn mer legitim. Jag är lite bättre på att känna igen Kent än så, den enda gången vi har haft fel var när jag misstänkte att ett nyreggat konto utan inlägg tillhörde honom efter att ett av hans konton blev avstängt från FriaOrdet för att ha avslöjat en meningsmotståndares identitet.
Senast redigerad av sugmag-se 2021-04-27 kl. 18:54.
Citera
2021-04-28, 15:55
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Kent försöker leta upp och hotar alla som är emot honom och hans agenda. Du har bara skrivit neutralt om honom så jag tror inte att han kommer försöka leta upp dig. Låt dig inte skrämmas av hans patetiska skryt om sina förmågor, hans förmåga att leta upp och identifiera anonyma användare är mycket sämre än vad han vill få det att framstå. I princip alla han har "grävt fram" är mer eller mindre självoutade eller finns i den gamla Flashbackdumpen som han påstår att han har.
Kamelfittan var en av de värsta när det begav sig. Jag har en lång rad hot-PM. Det skulle skickas folk till min adress (som dom enligt sig själva kände till) och jag har med stor förväntan har väntat på det besöket. Jag bor på samma adress men har tyvärr släppt förväntningarna om besök av skelettligan Även hans påhittade följarskara har upprepade gånger krävt Kamelfittans avidentifiering, men varje gång har galningen irrationella och svårförståeliga förklaringar till varför inte namnet ska avslöjas. Skelettgänget har alltid en hemlig ”greater solution” när de ställs mot väggen. Typ ”Ni kommer bli överraskade av vad vi ska göra” finns alltid i narrativet.

Skelettpappan är som tur är lyckligt ovetande om att han är en lågbegåvad stackare som inte fattar att om han bara ger fan i att knattra in hot i diverse internetforum så skulle han kunna leva livet klart mer angenämt. Under tiden är det bara att förundras över idiotin.

Gubben är dock gammal och borde rent statistiskt snart drabbas av stroke, felande hjärta eller svårartad cancer. Allt det toxiska hat som pumpar genom kroppen borde rimligtvis i vilket ögonblick som helst ta ut sin rätt. Den dagen kommer jag besöka graven och avslöja vem jag är
Citera
2021-04-28, 16:29
Medlem
JBernards avatar
Otroligt hur mycket tid och energi den där rättshaveristen lägger ner på detta, det måste genomsyra hela hans liv.
Citera
2021-04-28, 16:36
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Kamelfittan var en av de värsta när det begav sig. Jag har en lång rad hot-PM. Det skulle skickas folk till min adress (som dom enligt sig själva kände till) och jag har med stor förväntan har väntat på det besöket. Jag bor på samma adress men har tyvärr släppt förväntningarna om besök av skelettligan Även hans påhittade följarskara har upprepade gånger krävt Kamelfittans avidentifiering, men varje gång har galningen irrationella och svårförståeliga förklaringar till varför inte namnet ska avslöjas. Skelettgänget har alltid en hemlig ”greater solution” när de ställs mot väggen. Typ ”Ni kommer bli överraskade av vad vi ska göra” finns alltid i narrativet.

Skelettpappan är som tur är lyckligt ovetande om att han är en lågbegåvad stackare som inte fattar att om han bara ger fan i att knattra in hot i diverse internetforum så skulle han kunna leva livet klart mer angenämt. Under tiden är det bara att förundras över idiotin.

Gubben är dock gammal och borde rent statistiskt snart drabbas av stroke, felande hjärta eller svårartad cancer. Allt det toxiska hat som pumpar genom kroppen borde rimligtvis i vilket ögonblick som helst ta ut sin rätt. Den dagen kommer jag besöka graven och avslöja vem jag är
Det har jag också märkt. Jag har läst nästan alla artiklar han har på sin sida och man ser ofta märkligt formulerade fejkkommentarer där "någon" kräver att personen som sagt något taskigt om Skelettkvinnan ska identifieras varpå han svarar någon form av "vi avslöjar inte vem du är, vi kommer själva att straffa dig någon gång i framtiden". Jag har pratat med några som fått det löftet från Kent och hittils har inte en enda person sagt att något har hänt.
Han inser inte hur dålig han är på att ljuga och att dölja sina verkliga känslor och avsikter. Han måste ju förstå att vi har rätt när vi anklagar honom för en uppenbar lögn, så vem är det han försöker övertyga med sina bortförklaringar? Tror han att han har kapacitet att förklara bort det, eller är det riktat till hans 10 läsare?

Vissa gånger har han hintat om att någon med våldskaptial och vilja att mörda har begärt ut uppgifter om någon och att det finns en verklig risk att personen kommer att hitta hen. Oftast är hans dumma lögner roliga, men det beteendet äcklar mig så in i helvete. När användaren "Darrar" dog så skrev han direkt en artikel om att han har blivit mördad pga näthat när näthat inte hade något alls att göra med hans mord. Sånt äckligt och respektlöst beteende får iallafall inte mig att vilja sluta störa honom livet ut.

När man läser flera år av artiklar på kort tid så märker man mycket lögner, motsägelser och hyckleri. Ett exempel är att han ofta klagade på att folk tolkar "ska vi kanske ses och prata?" som hot och hånar de som tycker så, kanske med rätta. Men sen ser man en artikel en tid senare där han anklagar någon för allvarliga hot för exakt den frasen.

Kent har väl troligen runt 10 år kvar i livet så han kommer antagligen ha spenderat sina 20 sista år i livet på detta när han väl dör. När det händer så kan man kanske glädjas av en mindre idiot i världen, men jag hoppas att han tar sitt förnuft till fånga, slutar bete sig som en idiot på internet, och lever så många år som möjligt i fred och lycka. Det är tydligt att han störs väldigt mycket av mitt "projekt" och det som skrivs om honom här även om han inte kan sluta prata om hur lite han bryr sig. Jag tror att han är dum nog att fortsätta med detta tills han dör. Kanske kommer han att ångra det på sin dödsbädd när han inser att han har spenderat så många år på detta utan att åstadkomma ett skit.
Citera
2021-04-29, 19:12
Medlem
sugmag-ses avatar
Ännu ett stort bakslag för Kent & kompani
Forumet där Kent och hans vänner sitter och diskuterar hur hemskt Flashback är och hur mycket IP de sparar i smyg har visst blivit infiltrerat eller hackat. Tydligen ljög deras egen admin om att IP inte sparas.
Kents konto "exet" blev avslöjat genom användarinformation och IP-jämförelser. Tråden plockades snabbt bort av administratören men hann sparas här: https://archive.is/RKOLz
Citera
2021-04-29, 21:49
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ännu ett stort bakslag för Kent & kompani
Forumet där Kent och hans vänner sitter och diskuterar hur hemskt Flashback är och hur mycket IP de sparar i smyg har visst blivit infiltrerat eller hackat. Tydligen ljög deras egen admin om att IP inte sparas.
Kents konto "exet" blev avslöjat genom användarinformation och IP-jämförelser. Tråden plockades snabbt bort av administratören men hann sparas här: https://archive.is/RKOLz
Administratören har gjort ett försök att förklara bort det, med ett försök till identifiering och allt. Med tanke på namnet han använder så vet vi precis vem som skyndade sig och PM:ade administratören när det kom fram. Felaktiga uthängningar kan få stora konsekvenser för de inblandade.

Administratören påstår att skärmdumparna är fejkade och kommer från forummjukvarans demoversion. Nu är ju inte jag själv ansvarig, men jag har sett användarinformationen och om det är fejkat så är jag mycket imponerad. Administratörens bevis för att det är fejk håller dock inte. Att "en del av adressen är skuggad" betyder inte att den är redigerad, det är så det ser ut i Firefox.

Han ska gå till polisen med detta på grund av hot. Nu är jag ju såklart inte något som helst involverad, men jag vet att han inte har hotats.
Citera
2021-04-30, 16:05
Medlem
Det påstås att man inte ska ta något som skrevs på deras Twitter på allvar, då de är "lite ironiska" där. Men det är väl lättast att skylla på det. Jag vet vad ironi är. Men det förklarar inte vissa saker. Det förklarar exempelvis inte varför man postar en artikel på hemsidan om att man lägger ner Twitter (eller åtminstone ska sluta länka till länkar på hemsidan, och ta bort de länkar som man tidigare har lagt upp).

Det raderas friskt bland tweets. Ett som raderades häromdagen var att de redan 2023 hade bestämt ett slutdatum för när deras arbete är avklarat. Datum skulle meddelas i sommar. Oavsett om det är sant eller inte, så är det svårt att låta bli att fundera på vad de faktiskt har uppnått under de här åren. Har de uppnått något överhuvudtaget eller är allt arbete bortkastat?

Jag nämnde dessutom häromdagen att jag har svårt att ta Kent på allvar. Bland annat för att han säger en sak men gör något annat. Bland annat det här med att påstå att de ska sluta länka till hemsidans artiklar på Twitter, men så fortsätter de ändå. Inte för att jag trodde att det skulle ha någon effekt när det gällde den så kallade hackaren. Om personen nu har lyckats 2 gånger, så finns det inget som hindrar framtida hackningsförsök så länge twitterkontot finns kvar. Men är nyfiken på varför de skrev att de skulle sluta med att länka till artiklarna, när det uppenbarligen inte är sant. Att skylla på ironi och att man inte ska ta dem på allvar, det duger tyvärr inte som förklaring.

En annan sak gäller det här med att Kent uppenbarligen läser på Flashback och sedan nämner det på Twitter (och i artiklar på hemsidan). Vilket jag nämnde i ett tidigare inlägg på Flashback, och som man valde att nämna på Twitter. I nu raderade tweets skyller man det på att det är tre personer som sköter Twitterkontot, och att samtliga har olika språkbruk dessutom. Dessutom har Kent "utsända" som läser på Flashback. Kent använde själv citattecken runt utsända, så jag gör det samma. Dessutom trodde de att de skulle bli anklagade för att vara en och samma person. Är väl inte så konstigt? Det har aldrig verkat som om det är tre personer som skriver på tre olika sätt som skriver på Twitter.

Dessutom drogs det upp att någon (nämns inte vid namn, men inte många passar in på beskrivningen så troligen var det om mig) läser på deras Twittersida. Nu kvittar det vem det handlar om. Jag förstår inte hur det ens är relevant eller jämförbart. Ingen (så vitt jag vet) har ens förnekat att de läser på deras Twittersida, eller något liknande. Medan Kent har förnekat att han läser något av näthatet som riktar sig åt honom, inkl. denna tråd. Ändå är det uppenbart att han har kännedom om vad som skrivs. Jag köper inte förklaringen med utsända. Kent vill uppenbarligen veta vad som skrivs, oavsett om han läser det själv eller faktiskt har utsända. Om han nu har utsända överhuvudtaget. Vill man veta vad som skrivs så kan man lika gärna läsa det själv.

Jag nämnde raderade tweets. Även om de är raderade från Twittersidan, så har jag skärmdumpar på dem.
Citera
2021-04-30, 17:01
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Det påstås att man inte ska ta något som skrevs på deras Twitter på allvar, då de är "lite ironiska" där. Men det är väl lättast att skylla på det. Jag vet vad ironi är. Men det förklarar inte vissa saker. Det förklarar exempelvis inte varför man postar en artikel på hemsidan om att man lägger ner Twitter (eller åtminstone ska sluta länka till länkar på hemsidan, och ta bort de länkar som man tidigare har lagt upp).
Inget av det vi har kommenterat här har varit "ironiskt", men den nivån av bortförklaringar är vad Kent ligger på. Jag såg att han skrev ett uppenbart skämt, för att sen direkt börja prata om hur vi sitter här och grubblar över hans skämt som ingen förstår. Jo, Kent, vi förstår mycket väl när du skämtar och när du är allvarlig.

Citat:
Det raderas friskt bland tweets. Ett som raderades häromdagen var att de redan 2023 hade bestämt ett slutdatum för när deras arbete är avklarat. Datum skulle meddelas i sommar. Oavsett om det är sant eller inte, så är det svårt att låta bli att fundera på vad de faktiskt har uppnått under de här åren. Har de uppnått något överhuvudtaget eller är allt arbete bortkastat?
De har fått några personer åtalade. Dock inte genom mästerligt grävararbete. Ett exempel var en hacker han ville ta fast, som postade om sina hästspel på Flashback. Mästergrävaren fick då den geniala idén att be polisen att fråga den bettingsidan om de spelen vid den tidpunkten och på så sätt bekräfta hans identitet. Han skröt väldigt länge om detta extremt basala utredningsarbetet.

Citat:
Jag nämnde dessutom häromdagen att jag har svårt att ta Kent på allvar. Bland annat för att han säger en sak men gör något annat. Bland annat det här med att påstå att de ska sluta länka till hemsidans artiklar på Twitter, men så fortsätter de ändå. Inte för att jag trodde att det skulle ha någon effekt när det gällde den så kallade hackaren. Om personen nu har lyckats 2 gånger, så finns det inget som hindrar framtida hackningsförsök så länge twitterkontot finns kvar. Men är nyfiken på varför de skrev att de skulle sluta med att länka till artiklarna, när det uppenbarligen inte är sant. Att skylla på ironi och att man inte ska ta dem på allvar, det duger tyvärr inte som förklaring.
Kent är både förvirrad och en hycklare. Han säger emot sig själv hela tiden, ibland till och med i samma meddelande. Stackaren förstår inte det själv dock.
Han har antagligen inte hackats. Han har ofta skrivit om alla hackingförsök han får utstå från näthatare. Idioten är så tekniskt okunnig att han inte förstår att såna hackingförsök råkar alla med en webbsida på internet ut för. Bottar sitter dag ut och dag in och försöker ta sig in på min server också. Om du startar en wordpress-blogg så kommer botar rikta in sig mot din kontrollpanel också. Det är inte någon som sitter och försöker hacka just dig personligen.

Citat:
En annan sak gäller det här med att Kent uppenbarligen läser på Flashback och sedan nämner det på Twitter (och i artiklar på hemsidan). Vilket jag nämnde i ett tidigare inlägg på Flashback, och som man valde att nämna på Twitter. I nu raderade tweets skyller man det på att det är tre personer som sköter Twitterkontot, och att samtliga har olika språkbruk dessutom. Dessutom har Kent "utsända" som läser på Flashback. Kent använde själv citattecken runt utsända, så jag gör det samma. Dessutom trodde de att de skulle bli anklagade för att vara en och samma person. Är väl inte så konstigt? Det har aldrig verkat som om det är tre personer som skriver på tre olika sätt som skriver på Twitter.
Han skyller alltid på att det är vilken annan som helst förutom han som läser det han kommenterar. Meddelanden till honom läses av någon annan som sen berättar för honom vad som står, kommentarer på hans sida läses av någon helt annan, osv. Vem som helst med lite intelligens förstår att det är han och ingen annan som både läser och kommenterar det som skrivs.
Att det är "tre personer med olika skrivsätt" är skitsnack, alla tweets skrivs med samma språkbruk. Om han har försökt att ändra sitt språkbruk så är han väldigt dålig på det.

Citat:
Dessutom drogs det upp att någon (nämns inte vid namn, men inte många passar in på beskrivningen så troligen var det om mig) läser på deras Twittersida. Nu kvittar det vem det handlar om. Jag förstår inte hur det ens är relevant eller jämförbart. Ingen (så vitt jag vet) har ens förnekat att de läser på deras Twittersida, eller något liknande. Medan Kent har förnekat att han läser något av näthatet som riktar sig åt honom, inkl. denna tråd. Ändå är det uppenbart att han har kännedom om vad som skrivs. Jag köper inte förklaringen med utsända. Kent vill uppenbarligen veta vad som skrivs, oavsett om han läser det själv eller faktiskt har utsända. Om han nu har utsända överhuvudtaget. Vill man veta vad som skrivs så kan man lika gärna läsa det själv.

Jag nämnde raderade tweets. Även om de är raderade från Twittersidan, så har jag skärmdumpar på dem.
Kent är inte den skarpaste kniven i lådan. Självklart läser vi hans Twitter och hans blogg. Ingen har förnekat det. Han förnekar att han skriver här trots att han konstant kommenterar det som skrivs här. Det är uppenbart för alla att han läser det han kommenterar, men han förstår inte det. Bortförklaringen att det är någon annan som läser, berättar för honom, och sen kommenterar det han fått berättat för sig är så dålig att jag inte kan fatta att det är en vuxen människa som tänkt ut den förklaringen.
Citera
2021-04-30, 17:42
Medlem
Citat:
De har fått några personer åtalade. Dock inte genom mästerligt grävararbete. Ett exempel var en hacker han ville ta fast, som postade om sina hästspel på Flashback. Mästergrävaren fick då den geniala idén att be polisen att fråga den bettingsidan om de spelen vid den tidpunkten och på så sätt bekräfta hans identitet. Han skröt väldigt länge om detta extremt basala utredningsarbetet.

Skrev fel årtal lite hastigt tidigare. Nu är det försent att redigera. Men jag menade 2013, inte 2023.

Har läst några artiklar om att de har fått näthatare att be om ursäkt. Det var det enda som jag kunde minnas rent spontant, och om det är det enda som man har uppnått sedan 2013 så är det inte särskilt imponerande. Det var därför jag undrade om de hade klarat av mer.

Nu hittade jag artiklar angående personen du nämnde (den som spelade på hästar). Det gällde dataintrång. Personen dömdes för det. Det andra fallet gällde näthat, och skelettkvinnan fick rätt genom en tredskodom. Men fallen är gamla, och inget verkar ha hänt sedan 2015?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in