2019-06-07, 00:48
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Ingen som har bild på denna omtalade fd modell?
(FB) Linda Persson - modell? (Medlem i 6 mån. och 200 inlägg för att skriva i tråden)
Citera
2019-06-07, 00:55
Medlem
mezmerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartkrutsskalle
Jag e mycket väl.medveten om hur de funkar, ja så o plocka på en vic20 innan din pappa börjat runka ens. Man köper serverplats och vad det kostar beror på trafikmängden. I den lösningen ingår it tekniker och bsckup. Admin/mod har vi redan konstaterat jobbar ideellt. Förutom der fuhrer förstås.

Du vet uppenbarligen inte hur det fungerar. Om man som i FBs fall är måna om integriteten för sina användare så använder man sig inte av virtuella hosts och/eller cloud hosting.

Kolla listan över moderatorer/admins, där finns det 2 admins med titeln tekniker. Är dessa AWS/GCP-anställda?

Citat:
1.2 miljoner användare... 1kr om året.. säg hälften är aktiva nån gång. Det är 50k i månaden utan nån annons alls. Tillägg sen 30kr för att aktivera ett konto direkt som förr.. då har du en hel del vinst med. För försök inte komma med att de kostar 50k i månaden med fb servern.

TPB hade 80-120k i månaden i annonsintäkter som de delade på 3-4 st.. O då kunde de leva ett gott liv och driva servern. Och en har inte en 10dels av trafiken TPB hade.

Snabb googling säger något helt annat. TPB tjänade 4M$ per år i annonsintäkter

https://techcrunch.com/2008/01/31/th...ys-prosecutor/

Du kan alltså 40-dubbla din lägre summa för att komma upp i vad dom drog in, före alla kostnader.

Citat:
En är inte nån jätte datamässigt.. Det är bara text, det kan komprimeras oerhört mycket. Tror inte hela fb's arkiv tar mer än en 5tb eller liknande. Och då överdriver jag nog.

63 miljoner inlägg.. text komprimeras ungefär ner till 5% ett inlägg säger vi är 2kb, vilket jag absolut inte tror är genomsnittet. 3150000×2=7300000kb. 7.3gb.. snacka om att jag var borta på min beräkning. Sen har vi ju mail lådor osv.. Men 1tb drive utan problem. Det är inte servern som är nåt speciellt. Det är uppkopplingen. Sen raid 5 för att öka prestandan. Utrustning max 20k. Återigen dataanslutning är det enda som spelar roll.. Men med dagens fiber gig så kan du köra den hemma så. 35k anslutna på en gig.. barnlek.

Det är billigt att lagra data, det är nog det minsta problemet. Kan du inte snälla slänga upp något hobby-bygge och försöka serva tiotusentals användare samtidigt och rapportera tillbaka vilka slags svarstider du har, hur ofta sidan ligger nere och vad som händer när du har ett par tusen användare som t.ex. försöker använda en sökfunktion samtidigt.

Kan du nu inte bara erkänna att du dragit fram dina siffror ur röven?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Här nedan är några exempel på medlemmar som har haft en mindre roll inom gruppen, men fortfarande varit inblandade. De ger förhoppningsvis en fingervisning om vilka kriterier som krävs för att kunna få bli medlem.

Hur många medlemmar har gruppen haft? Om jag räknat rätt har 24 personer hittills diskuterats i de tre trådarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkwingdDuck
(FB) Linda Persson - modell? (Medlem i 6 mån. och 200 inlägg för att skriva i tråden)

Thanks man! Dock är ju länkarna så fruktansvärt gamla. Inte en enda funkar. Men hitta en tror jag. Men hade gärna sett fler. Vad jag förstått handlar det inte om någon stjärna.

Det är väl mer att man vill få ett ansikte till att man läser om..
Citera
2019-06-07, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Thanks man! Dock är ju länkarna så fruktansvärt gamla. Inte en enda funkar. Men hitta en tror jag. Men hade gärna sett fler. Vad jag förstått handlar det inte om någon stjärna.

Det är väl mer att man vill få ett ansikte till att man läser om..
Jodå, den längst ner fungerar fortfarande. Ser ut som en helt vanlig kvinna. Dock lite obekväm i rosa fisknät.

Red: sparade den bara för att.
Senast redigerad av annonsblockeringen 2019-06-07 kl. 01:18.
Citera
2019-06-07, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Lavemangsex, pedofili djursex likdelar du kletar mycket på dom för att svärta ner dom, något som inte har att göra med deras påstådda försök att censurera och strypa yttrandefriheten.

Du attackerar deras personer inte deras handlingar.
Du menar alltså att det inte är en handling att förespråka detta degenererade beteende? Tänk efter lite innan du skriver.
Citera
2019-06-07, 01:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annonsblockeringen
Jodå, den längst ner fungerar fortfarande. Ser ut som en helt vanlig kvinna, dock lite obekväm i rosa fisknät.

Ja, länken i det här inlägget fungerar:

Citera
2019-06-07, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, länken i det här inlägget fungerar:

Vill bara varna för att flera av bilderna på henne på Bayimg gav mitt antivirus utslag för att sidan försökte installera en "js coinminer", dvs din processor kapas för att mina coins åt andra.

Edit: just den länken och bilden gav dock ej utslag.
Citera
2019-06-07, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Trådskaparen har valt ut sina ”fiender” med största omsorg. Av de 50 medlemmar i den grupp TS så infantilt kallar hatgruppen väljer admin ut just de ”personer” i hatgruppen som han vet skapar största möjliga effekt. Personerna han hänger ut är välbekanta och illa tålda b-profiler på forumet och helt utan inflytande på vare sig google eller flashback . Ett mycket strategiskt agerande av admin för FB-Medlemmarna går rätt in i fällan och en efter en spelar trådskaparen rätt i händerna. Majoriteten av FB medlemmarna väljer att stödja ”forumet” och ”yttrandefriheten” (läs: trådskaparens privata ekonomiska vinst) och det visar man med att i kör hojta i sina mindre klartänkta inlägg att dom sannerligen kommer att ta bort sin adblocker.

Flashbacks tid är förbi och de enda annonsörerna är några halvillegala spelsajter förmodligen utan licens. Sen någon form av teledejting reklam ser jag vilket i och för sig passar ett forum som har fallit under ”svunnen tid”. Istället för att ragga reklamintäkter på det här viset kanske man ska utveckla forumet och få det säkert. Medlemmarnas största fiende mot att få sina identiteter röjda är inte de du väljer att skapa en tråd om u fiende är du och dina undermåliga regler.

Säg mig hur resonerar ni när ni säger er mest av allt besydda medlemmarnas identitet men ändå ber era medlemmar hjälpa er jaga identiteter. Låt oss säga att jag rapporterar vad jag tror är en 1.07 : a åt dig på forumet, plötsligt är skribenten avstängd utan annonsering. Självklart kan jag lista ut att jag hade ”rätt” i vem skribenten var. Vad jag gör med den infon kan du aldrig veta, kanske jag hjälper de personer du startat tråden om att outa en ny flashback skribent ... (In)direkt är du med och hjälper dina fiender att få fram identiteterna på dina medlemmar.

Jag ser ingen röd tråd alls i din WOT utan endast ett virrvarr av motsägelser men om man ser på din trådstart med öppna ögon så finns det endast ett logiskt alternativ. Pengar för något större intresse av detta "scoop" har du inte fastän du säger dig ha material till en hel bok. Du skapar en nygammal tråd skriver 8 inlägg under några få timmar för att sedan försvinna från dina medlemmar som frågar och undrar. Ge åtminstonde de medlemmar som inte begriper bättre dina "ärliga svar helt utan egen agenda"

FAktum är dock att gruppen som kallas IFS ganska regelbundet talar just om den "stackars förtalade företagaren", alltså troligen Thony.
De andra vet jag inte så mycket om, men Skelettkvinnans pappa verkar ha problem med att skilja vettiga människor från sopor. Han verkar ju t.ex. inte inse att hans egen "dotter" (född man) har ganska gravt abnormalt beteende, utan ojar sig ständigt över hur synd det är att hon näthatas.

Nu har han alltså gett sig i lag med en bunt freaks, bestående av kriminella människor, pedofiler, rättshaverister och liknande, och göra snyfthistorier om dem.

Jag får tyvärr inte länka till IFS-gruppen här i tråden men de har haft återkommande artiklar om den onde journalisten som ständigt förtalar den stackars företagaren.

Nu när jag läser Admins trådstart så klarnar bilden i många frågar jag haft.
T.ex. varför IFS är så fixerade vid att Flashback har en sektion för Pedofili. Jo för att "dottern" tänder på barn och för att prästen som jobbar för SIG-gruppen blivit dömd för sex med en 14-åring.

I princip allt IFS gör är som något slags projicering över sin egen brist på sjukdomsinsikt.
Citera
2019-06-07, 01:28
Medlem
STABILO99s avatar
Högst anmärkningsvärt att en politiker förekommer i dessa kretsar.
Citera
2019-06-07, 01:39
Medlem
Skelettsektens egen nakenmodell arbetar under artistnamnet "Linda Love" och visade tidigare upp sig på Bonebreakerz (benbrytarna). Det går att boka henne genom modellagenturen Model Mayhem (modellförödelse) där det även finns bilder på henne. Men det är kontanter som gäller. Linda saknar deklarerade inkomster.

Riktigt roligt blev det när hon anmälde sig själv till Miss World för några år sedan, men blev diskvalificerad eftersom hon var för gammal och hade fuskat med sin ålder. Linda blev sur, och kommenterade saken på sin blogg efteråt:

"Han golade till Miss World om att jag var bedragare (!?) som skriit ålder 24 när jag var tio år äldre. En tävling som jag var anmäld i enbart på skämt, vilket han inte tycktes förstå."
Citera
2019-06-07, 01:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Vill bara varna för att flera av bilderna på henne på Bayimg gav mitt antivirus utslag för att sidan försökte installera en "js coinminer", dvs din processor kapas för att mina coins åt andra.

Edit: just den länken och bilden gav dock ej utslag.

För att lugna alla har jag lagt in den på en annan sajt:

http://forumbilder.se/I5LUT/7bd92b8c...3-10a6690f7d5c
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in