Passacgalia ska försöka förklara hur det ligger till med Kents namnval. Linnar Carlsson heter egentligen Kent Karlsson. Med K och K. Han har valt förnamnet Linnar av två anledningar. Dels det faktum att det faktiskt existerar en annan Linnar, i ungefär samma ålder, som bor inte så långt från Göteborg och bara 14km, fågelvägen från Kent, sånt skapar förvirring. Men primärt för att Kent Karlsson bor i bostadsområdet
Linnarhult i Angered. För att ytterligare förvirra väljer Kent att stava sitt efternamn med C istället för K.
Passacaglia undrar hur den riktige Linnar upplever att någon använder hans namn. Han är nämligen helt ensam om att heta just så. Kent har även vid upprepade tillfällen kritiserat folk som använder pseudonym när de framför sina åsikter på nätet. Kent använder själv pseudonym.
Citat:
Ursprungligen postat av
fritt
Forumet tappar användare hela tiden, det är inget nytt, men admin vill alltid skylla på någon, förr var det turkar, nu är det Kenta, imorn är det utomjordingar.
Passacaglia hälsar till Kenta poika, lite fritt ur minnet att
finsk hämnd är en rätt som bäst serveras kall. Kall som ett lik. Lik kan lukta lite sött, som honung ungefär.
Passacaglia tog sig en liten biltur för några veckor sedan. Nu blir det lite bilmusik! Det lättar upp när det är lite deppig stämning och gör att färden känns kortare.
https://youtu.be/_zBwRDEFMRY?t=22
Rosa och vitt, snyggt hus, solpanelerna måste ha kostat en förmögenhet. Kameran ovanför garaget med det vita kaklet på insidan såg lite plastig ut. Passacaglias kamera tar bättre bilder. Träffade trädgårdsmästaren, verkade ha bra koll på gräns-linjerna. Vilken posör! Ska dra en sväng söderut. Har ett möte om att köpa grus nere i Halmstad. Har köpt
mycke sand tidigare. Klart prisvärt, rena fyndet. Någon annan som höll i spaden, det sparade ryggen.
På nätet kan man läsa mer om Kents solceller. Fast han väljer att vittna under namnet Linnar. Den riktige Linnar har nämligen inga solceller på sitt radhustak, råkar Passacaglia veta.
https://suntoearth.wordpress.com/201...har-solceller/
Citat:
Linnar Carlsson om sina solceller:
Jag säljer nästan all el jag producerar till högre pris än jag köper in det för. Jag får också pengar av nätbolaget för att de inte behöver leverera ström till mina grannar när jag gör det. Det är för närvarande på 7 öre/Kwh.
Jag får 25 öre för certifikatet och jag får dra av 60 öre/producerad Kwh från mina inkomster. Allt detta sparas hos elbolaget och används för att betala mina elräkningar. Enligt beräkningar kommer jag att få in pengar mycket nog för att ligga på 0´kr i kostnad för elen per år i stället för 15-18.000 kr/år i elräkning. Alltså blir förtjänsten 15-18.000 kr/år.
Linnar har 75 m2 som ger ca 12kW toppeffekt och nu på sommaren får han varje solig dag ca 12 kW. Solcellerna producerar just nu el från kl 04.00 till kl 21.00 enligt Linnar.