2019-06-04, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Tja, jag tjänar inga pengar heller för de ideal jag kämpar för, tvärtom, så är det en ständig obstakel för att exempelvis få bra betyg på akademiska essäer eller liknande. Någon social status får man inte heller.

Det är en del av charmen, en gentleman kämpar ju bara för förlorade slag.

Men jag är kvinna och kämpar för egen vinning, om det ligger några gråtande män i spåret av min karriär så är det väl synd, men inget jag kommer att aktivt försöka förhindra...
Citera
2019-06-04, 23:33
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssooffiiaa
Men jag är kvinna och kämpar för egen vinning, om det ligger några gråtande män i spåret av min karriär så är det väl synd, men inget jag kommer att aktivt försöka förhindra...

Ahh, jag förstår. Det var ju verkligen svar på tal.
Citera
2019-06-05, 22:49
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Grattis din plattnacke. Du motbevisade dig själv.

Inte riktigt. Slutsatserna var inte mina egna utan de som dragits i en metastudie som kort sammanfattade viktiga huvudpoänger från de aktuella studierna. Men jag skall lägga din lekmannamässiga analys på minnet.

Citat:
Det var allt från mig, ha det!

En klassisk aggressiv reträtt. Hej då.
Citera
2019-06-05, 23:06
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast jag njöt av att knulla runt, jag till och med saknar det ibland. Män är vackra och roliga, jag ser inga problem med att kvinnor knullar runt (de som vill). Inte män heller. Kvinnor kan ju komma 10 ggr på raken, jag förstår inte varför en så sexuell varelse ska behöva tvingas ha sex med bara en på sin höjd två män genom hela livet. Olika män tillfredställer på olika sätt. Män vill tillfredställa kvinnor, det är en mycket fin världsordning tycker jag.

För att din uppgift som kvinna inte är att knulla runt och demolera ditt psyke för ett antal underlivssammandragningars skull. Du väljer att aktivt underlåta ett livs relation och dina barns hälsosamma och lyckliga uppväxt av helt och hållet själviska och köttsliga orsaker. Jag vill även påpeka att kvinnor inte är biologiskt ämnade att ha många sexpartners; dels förstör man de relationsbindande receptorerna i hjärnan vilket leder till svårigheter att bilda familj och skaffa sig en långvarig partner i framtiden, och dels är kvinnor inte biologiskt byggda, såsom män är, att kunna ha många aktiva sexpartners. P-piller har långtgående negativa effekter på unga kvinnor. Det finns även andra rent "evolutionsbiologiska" aspekter av den kvinnliga sexualiteten som ger vid handen att kvinnor aldrig varit ämnade att vara "polygama".

Men jag kan ju egentligen inte vara förvånad att ett moralsystem som upphöjer några sekunders orgasmiska sammandragningar till den slutgiltiga och ultimata mänskliga dygden, över liv och äktenskap och familj och Gud, hyllar denna vår kontemporära världsordning. "Fin" är den till och med. När går gränsen för huruvida en sådan världsordning överhuvudtaget kan anses vara civilisationsförstörande i era ögon?
Citera
2019-06-05, 23:23
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Buhuuuhuuu såååklart det är feministernas/kvinnornas fel att män stoppar skit i truten. Åh for fuck sake. Sluta trolla nångång.
Självklart är det feministernas/kvinnornas fel till att män idag har blivit lata degenererade tjockisar osv. Vad annars? Vems fel skulle det vara menar du? Om alla kvinnor hade älskat män och gjort sig själva så vackra som möjligt för män, tror du inte att män överlag hade varit betydligt mer inställda på att fixa till sig själva i syfte att skaffa vackra fruar? Det är ju ganska logiskt. I dagsläget dock har feminismen gjort kvinnor till manshatare, och de kvinnor som inte lika intensivt hatar män som hardcore feministerna gör, dessa kvinnor ligger bara runt med de mest välbärgade männen, så det blir en massa ensamma män ute i samhället som aldrig får till det, ja då är det klart som fan att de bara satsar på skräpmat, öl osv.

Hur stabilt ett samhälle är, och hur vältränade männen är osv, hänger till stor del på kvinnorna. Är kvinnorna sjuka i huvudet och ger ingen kärlek, barn eller glädje till männen, ja då får ni också de männen ni förtjänar till slut.

Allt är feminismens fel. Feminism är synonymt med ondska och vänsterhanden, av en anledning.

Jag trollar för övrigt inte, men det vore bra om ni feminister kunde ta lite ansvar och erkänna att ni är skyldiga till mycket av det som är fel och en hel del av de samhällsproblem vi har idag. Lite självkritik vore på sin plats.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-06-06 kl. 00:17.
Citera
2019-06-06, 00:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
För att din uppgift som kvinna inte är att knulla runt och demolera ditt psyke för ett antal underlivssammandragningars skull. Du väljer att aktivt underlåta ett livs relation och dina barns hälsosamma och lyckliga uppväxt av helt och hållet själviska och köttsliga orsaker. Jag vill även påpeka att kvinnor inte är biologiskt ämnade att ha många sexpartners; dels förstör man de relationsbindande receptorerna i hjärnan vilket leder till svårigheter att bilda familj och skaffa sig en långvarig partner i framtiden, och dels är kvinnor inte biologiskt byggda, såsom män är, att kunna ha många aktiva sexpartners. P-piller har långtgående negativa effekter på unga kvinnor. Det finns även andra rent "evolutionsbiologiska" aspekter av den kvinnliga sexualiteten som ger vid handen att kvinnor aldrig varit ämnade att vara "polygama".

Men jag kan ju egentligen inte vara förvånad att ett moralsystem som upphöjer några sekunders orgasmiska sammandragningar till den slutgiltiga och ultimata mänskliga dygden, över liv och äktenskap och familj och Gud, hyllar denna vår kontemporära världsordning. "Fin" är den till och med. När går gränsen för huruvida en sådan världsordning överhuvudtaget kan anses vara civilisationsförstörande i era ögon?

Åh fan, och här har jag gått runt och trott att det är män som du som förstör samhällen och andra människor med ditt godtyckliga och hycklande tyckande.
Citera
2019-06-06, 00:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Självklart är det feministernas/kvinnornas fel till att män idag har blivit lata degenererade tjockisar osv. Vad annars? Vems fel skulle det vara menar du? Om alla kvinnor hade älskat män och gjort sig själva så vackra som möjligt för män, tror du inte att män överlag hade varit betydligt mer inställda på att fixa till sig själva i syfte att skaffa vackra fruar? Det är ju ganska logiskt. I dagsläget dock har feminismen gjort kvinnor till manshatare, och de kvinnor som inte lika intensivt hatar män som hardcore feministerna gör, dessa kvinnor ligger bara runt med de mest välbärgade männen, så det blir en massa ensamma män ute i samhället som aldrig får till det, ja då är det klart som fan att de bara satsar på skräpmat, öl osv.

Hur stabilt ett samhälle är, och hur vältränade männen är osv, hänger till stor del på kvinnorna. Är kvinnorna sjuka i huvudet och ger ingen kärlek, barn eller glädje till männen, ja då får ni också de männen ni förtjänar till slut.

Allt är feminismens fel. Feminism är synonymt med ondska och vänsterhanden, av en anledning.

Jag trollar för övrigt inte, men det vore bra om ni feminister kunde ta lite ansvar och erkänna att ni är skyldiga till mycket av det som är fel och en hel del av de samhällsproblem vi har idag. Lite självkritik vore på sin plats.

Du kan precis lika väl vända på resonemanget här. Om männen i Sverige hade varit mer "lyckade" hade de fått de kvinnor de förtjänar.
Citera
2019-06-06, 00:59
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Men mycket länge ägde ju mannen sin hustru och samhällsstrukturen var patriarkal. Det vill säga, minimala rättigheter och låg status för kvinnor.

Hur tycker du det gick? Män krigade inte, begick inte självmord, våldtog, förtryckte och lemlästade inte? Ett jättefint harmoniskt rättvist samhälle?
Citera
2019-06-06, 01:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Inte riktigt. Slutsatserna var inte mina egna utan de som dragits i en metastudie som kort sammanfattade viktiga huvudpoänger från de aktuella studierna. Men jag skall lägga din lekmannamässiga analys på minnet.

Ovanstående är helt utan substans. Vad är din poäng?
Citera
2019-06-06, 09:27
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Men är det inte snarare männens fel, som passivt och feminint accepterar en kass samhällsordning? Själv betraktar jag utvecklingen som en evolutionär process: de svaga männens DNA rensas ut ur genpoolen, till förmån för andras. Kvinnorna följer väl mest sina gudagivna instinkter.
Citat:
I dagsläget dock har feminismen gjort kvinnor till manshatare,
Visst, men männen har sig själva att skylla också.
Citat:
och de kvinnor som inte lika intensivt hatar män som hardcore feministerna gör, dessa kvinnor ligger bara runt med de mest välbärgade männen,
Det är kanske naturens gång. De mindre gynnade männen har möjlighet att göra gemensam sak för att krossa de rika, såsom på den gamla goda tiden.
Citat:
så det blir en massa ensamma män ute i samhället som aldrig får till det, ja då är det klart som fan att de bara satsar på skräpmat, öl osv.
De har faktiskt ett eget ansvar också, vad gäller att upprätthålla en värdighet in i döden. Klarar de inte av detta saknar de evolutionärt existensberättigande. I stort sett.
Citat:
Hur stabilt ett samhälle är, och hur vältränade männen är osv, hänger till stor del på kvinnorna.
I så fall är det nog dessvärre dömt på förhand att gå åt helvete.
Citat:
Är kvinnorna sjuka i huvudet och ger ingen kärlek, barn eller glädje till männen, ja då får ni också de männen ni förtjänar till slut.
Män måste lära sig att säga: "enough is enough." Annars förtjänar de att dö.
Senast redigerad av Condottieri 2019-06-06 kl. 09:55.
Citera
2019-06-06, 09:28
Medlem
Citat:

De flesta "knullar runt" FÖRE existensen av barn. Män som kvinnor.
Kvinnor är exakt lika "biologiskt ämnade" att ha flera partners som män är. Kvinnor äger samma gener som män som precis på samma sätt som män vill fördela riskerna via att fördela sina ägg på flera. Kvinnor har samma tåliga underliv, samma mentala behov av vettiga partners etc etc som män. Ingen skillnad. Inga "relationsbindande receptorer" förstörs överhuvudtaget. Idel trams.

Problemet som uppkommer då och då sitter hos vissa män, som inte kan uthärda tanken att de inte ska få äga en fitta helt ensamma. Det kalls osäkerhet och är något som DU/ MÄN av din sort får jobba med.
Gå till en psykolog och lär dig från grunden att ja! kvinnor är också människor.
Du kan upprepa detta tyst för dig själv 30 ggr per dag med delfinyl som bakgrundsmusik

- Kvinnor är också människor.

Så går det över ska du se.
Citera
2019-06-06, 09:41
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
De flesta "knullar runt" FÖRE existensen av barn.
Men ändå inte alla.
Citat:
Kvinnor är exakt lika "biologiskt ämnade" att ha flera partners som män är.
Här har du fel. Fittan är ömtåligare för sexuellt våld än vad kuken är. Dessutom är män är fysiskt större, vilket innebär att de har fysisk möjlighet att bestämma spelreglerna, på kvinnornas bekostnad. Det är en enkel sak för en riktig karl att vrida nacken av en ordinär kvinna.
Citat:
Kvinnor äger samma gener
Ja, i stort sett. Men generna kommer till uttryck på olika sätt hos könen, via könshormonerna.
Citat:
som män som precis på samma sätt som män vill fördela riskerna via att fördela sina ägg på flera.
Det innebär inte att män naturgivet måste acceptera ett sådant beteende. Jag själv gör det inte.
Citat:
Kvinnor har samma tåliga underliv,
Nonsens.
Citat:
Problemet som uppkommer då och då sitter hos vissa män, som inte kan uthärda tanken att de inte ska få äga en fitta helt ensamma. Det kalls osäkerhet och är något som DU/ MÄN av din sort får jobba med.
Hellre är jag som man "osäker" än underkastar mig ditt struntprat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in