2019-06-04, 16:45
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det är fruktansvärt att barnen inte ens fått tala svenska hemma, de har inte fått ett fullständigt språk. Utan ett fungerande språk kan de inte beskriva vad de känner. Orkar inte ta in hur barnen haft det, fullständigt nedbrytande behandling av barnen. Det är inte en livsstil det handlar om utan riktigt svåra problem som man skapat. Barn som inte får växa till fria individer kan uppvisa allt från npf-tendenser med inåtvändhet, skörhet, passivitet till trötthet, ME-liknande systemproblem.
Snälla du, dra inte in ME i detta. Det kan du spara till Bjärred-tråden. Här handlar det om systematisk försummelse och isolering, samt lögnaktiga föräldrar som låst in barnen för sitt eget sjuka nöjes skull. Det handlar om en mamma och pappa som så totalt bundit upp barnen till sig själva att de inte ens kan gå och handla godis, eftersom de inte vet hur man handskas med pengar. Det handlar om barn som inte fått lära sig det mest basala.
Citera
2019-06-04, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masaq
Flera fall som uppmärksammats i Skåne.. är det ett slumpmässigt sammanträffade eller säger detta samband någonting?

Sannolikheten att det pågår något skumt i ett hus bakom höga häckar är större än om huset har fri insyn. Det är sedan gammalt, inget nytt. Oberoende av landskap. Föräldrar som vill vara ifred utan insyn kan också flytta om de stöter på problem, de söker sig till kommuner som godkänner deras önskemål om hemskolning.
Citera
2019-06-04, 16:48
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Sannolikheten att det pågår något skumt i ett hus bakom höga häckar är större än om huset har fri insyn. Det är sedan gammalt, inget nytt. Oberoende av landskap. Föräldrar som vill vara ifred utan insyn kan också flytta om de stöter på problem, de söker sig till kommuner som godkänner deras önskemål om hemskolning.
Den här kommunen har inte godkänt någon sorts hemskolning så vitt jag vet. Eller pratar du om något annat fall?
Citera
2019-06-04, 16:50
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Blåsts upp? Det är hemskt att man inte skrivit (vetat om vad som hänt?) om det tidigare, nu kräver L en genomlysning av kommunernas systematiska arbete. Detta är inget enskilt fall, som ministern tyvärr sa, det är ett exempel på kommunal ignorans. Det bygger för mycket på vad en enskild individ (nye skolchefen) gör.

Att barnen i familjen (den myndige sonen) blir identifierad är en negativ baksida av att fallet blev känt. Det onda måste föra något gott med sig, det är det minsta man kan begära.

Tror du missförstår. Menar inte att det är negativt, klart det ska skrivas om saken och diskuteras. Tycker dock att vi här på forumet ska tänka oss för vad vi skriver om barnen, vara varsamma.
Citera
2019-06-04, 16:53
Medlem
Citat:
Blåsts upp? Det är hemskt att man inte skrivit (vetat om vad som hänt?) om det tidigare, nu kräver L en genomlysning av kommunernas systematiska arbete. Detta är inget enskilt fall, som ministern tyvärr sa, det är ett exempel på kommunal ignorans.

Ignorans? Nä, det är resultatet av inkvoterade kärringar och div. babblar, hbtqtramsare mm. som gjort att den kommunala, landstings och statliga förvaltningen är helt dysfunktionell.

För inte så länge sedan hade världens bästa.
Citera
2019-06-04, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Snälla du, dra inte in ME i detta. Det kan du spara till Bjärred-tråden. Här handlar det om systematisk försummelse och isolering, samt lögnaktiga föräldrar som låst in barnen för sitt eget sjuka nöjes skull. Det handlar om en mamma och pappa som så totalt bundit upp barnen till sig själva att de inte ens kan gå och handla godis, eftersom de inte vet hur man handskas med pengar. Det handlar om barn som inte fått lära sig det mest basala.

I Bjärred hade flickorna alltid sällskap med sig, så du vet inte om de klarade det mest basala själva. De förvägrades också att bli vuxna. Ser du inga likheter kommer du aldrig att kunna notera när det är fara å färde. Barn som hålls borta från skolan bakom höga häckar, med verbala föräldrar som strider för särbehandling, dessa barn ska man kolla extra på! Föräldrar ska hjälpa sina barn att vara ute i världen och framför allt behöver barn få se hur andra lever.
Citera
2019-06-04, 16:57
Medlem
mushabooms avatar
Finns det bild på mamman?
Citera
2019-06-04, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tror du missförstår. Menar inte att det är negativt, klart det ska skrivas om saken och diskuteras. Tycker dock att vi här på forumet ska tänka oss för vad vi skriver om barnen, vara varsamma.

Då är vi eniga. Barnen ska inte behöva lida mer för att deras föräldrar har problem med sig själva.
Citera
2019-06-04, 16:59
Medlem
Steff83s avatar
Är mamma från Malmö, och pappan uppifrån Västervikstrakten ursprungligen? Är det korrekt uppfattat?
Citera
2019-06-04, 17:00
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
I Bjärred hade flickorna alltid sällskap med sig, så du vet inte om de klarade det mest basala själva. De förvägrades också att bli vuxna. Ser du inga likheter kommer du aldrig att kunna notera när det är fara å färde. Barn som hålls borta från skolan bakom höga häckar, med verbala föräldrar som strider för särbehandling, dessa barn ska man kolla extra på! Föräldrar ska hjälpa sina barn att vara ute i världen och framför allt behöver barn få se hur andra lever.
Det var det enda vettiga du sagt. Och det är just det som dessa föräldrar misslyckades kapitalt med. Dessa barn får en hård tid framför sig för att hinna ikapp - men jag hoppas de klarar sig fint så småningom.
Tråden ang Bjärred är stängd. Håll dig gärna till just den här familjen i den här tråden är du snäll.
Citera
2019-06-04, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Den här kommunen har inte godkänt någon sorts hemskolning så vitt jag vet. Eller pratar du om något annat fall?

De har godkänt hemskolning, det vill säga att barnen går en distansutbildning!
Citera
2019-06-04, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Du ljuger.

Flera av de här personerna har en väldigt väl fungerande och känslig blatteradar som normalt ger utslag vid minsta misstanke om utländsk härkomst. Tror till och med en av dem är en självuttalat tvättäkta nazist om jag inte minns fel (?)

Jag vet inte om du anklagar mig för att ha en "blatteradar".

När jag skrev att jag fick intrycket av att familjen var frireligiösa och tillhörde en knäpp sekt, så syftade jag absolut inte på (muslimska) invandrare. Tvärtom tyckte jag att familjen föreföll vara någon sorts kristna knäppisar.

Om du vill anklaga folk för att alltid och vid minsta anledning anklaga "invandrare" för ett specifikt brott, så var vänlig och anklaga inte mig, om du inte har något bättre belägg än att jag har dragit slutsatsen att personer som har isolerat sina barn kan vara "frireligiösa".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in