2019-06-04, 17:08
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
De har godkänt hemskolning, det vill säga att barnen går en distansutbildning!
Ok, du menar så. Ja, de påstod att man reste så mycket att de behövde denna webbaserade utbildning. Helt sant. Hemskolning kan jag dock inte hålla med om, men det är väl ett subjektivt tänk kanske. Hemskolning sköter föräldrarna, distansutbildning handleds av lärare med lärarkompetens, och hemundervisning med lärare som kommer hem. Fast jag kan ha helt fel där. Dock inte vad gäller distansutbildningen. Det finns massor av människor som utbildas via distans och det är verkligen inte fel kan jag tycka. Speciellt inte om föräldrarna reser tillsammans med barnen nästan året runt. Där kan man tycka att lagen bör ändras och att barn skall vara inskrivna i en fysisk skola och dessutom närvara vid dessa.

EDIT: Fast nu visade det sig att de inte ens hade en distansutbildning. De hade köpt lite kursmaterial enligt rektorn på den amerikanska skolan.
Senast redigerad av Flashig78 2019-06-04 kl. 17:19.
Citera
2019-06-04, 17:20
Medlem
T-Paxs avatar
Jag funderar över vad det är för "mediciner" barnen får som övervakas av både mamman och äldsta dottern.
Sen undrar jag om det kan vara någon slags utökad ätstörning som mamman har och för vidare till sina barn. Föräldrarna verkar ju vistas i modellmiljöer där sådant är vanligt. Banan innehåller mycket socker som kanske är bannlyst?
Citera
2019-06-04, 17:27
Medlem
Några bilder eller uppgifter på de här föräldrarna mer än namnen som redan finns i tråden?

Vad är det för sjuka varelser? Vad har ni kommi fram till? Är det kristna debiler? En cuckpappa som lyssnat på sin sinnessjuka kärring som vägrat låta barnen växa upp?

Den här mamman och tönten till pappa, verkar vara några nya Josef Fritzl-typer.
Senast redigerad av goyimcuck 2019-06-04 kl. 17:30.
Citera
2019-06-04, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-Pax
Jag funderar över vad det är för "mediciner" barnen får som övervakas av både mamman och äldsta dottern.
Sen undrar jag om det kan vara någon slags utökad ätstörning som mamman har och för vidare till sina barn. Föräldrarna verkar ju vistas i modellmiljöer där sådant är vanligt. Banan innehåller mycket socker som kanske är bannlyst?
Diverse tarmreglerande medel är det första som jag kommer att tänka på för de hade ju gjort utredning angående mag -och tarmproblem dessa är ju receptfria. Hade det varit receptbelagda mediciner så borde barnen rimligtvis följts upp av vården regelbundet och då borde det funnits läkare som slagit larm om att barnen inte utvecklas som de ska. Medicinerna kan självfallet vara någon form av hälsokost
Citera
2019-06-04, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag vet inte om du anklagar mig för att ha en "blatteradar".

När jag skrev att jag fick intrycket av att familjen var frireligiösa och tillhörde en knäpp sekt, så syftade jag absolut inte på (muslimska) invandrare. Tvärtom tyckte jag att familjen föreföll vara någon sorts kristna knäppisar.

Om du vill anklaga folk för att alltid och vid minsta anledning anklaga "invandrare" för ett specifikt brott, så var vänlig och anklaga inte mig, om du inte har något bättre belägg än att jag har dragit slutsatsen att personer som har isolerat sina barn kan vara "frireligiösa".

Men skriv till rätt person.
Citera
2019-06-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag har sett liknande i min närhet.

Dock var det bara den ena föräldern som hade de grundläggande psykiska besvären. Men ett medberoende är en mäktig sak som verkar fungera lika bra på psykisk ohälsa som exvis ett substansberoende. I det här fallet tänker jag mig att det är mamman som hyser de paranoida föreställningarna och pappan som med all välvilja stöttar, ursäktar, möjliggör och väntar på Den Stora Vändningen.

Anledningen till mitt antagande är inget annat än att mamman beskrivs som den drivande. Jag menar heller inte att ett möjliggörande medberoende friar någon från sitt vårdnadsansvar. Men det känns troligare än att det är två personer med samna vanföreställningar som råkat mötas.

Detta verkar troligt, manipulativ Borderline kvinna möter konflikträdd man, skaffar barn sen börjar toket eskalerar.
Citera
2019-06-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Men skriv till rätt person.

Okej, då ber jag om ursäkt.
Citera
2019-06-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Diverse tarmreglerande medel är det första som jag kommer att tänka på för de hade ju gjort utredning angående mag -och tarmproblem dessa är ju receptfria. Hade det varit receptbelagda mediciner så borde barnen rimligtvis följts upp av vården regelbundet och då borde det funnits läkare som slagit larm om att barnen inte utvecklas som de ska. Medicinerna kan självfallet vara någon form av hälsokost

Sådan medicin är väl vanligt vid ätstörningar?

Pernilla Brendestam är nog otroligt mycket sjukare än dom flesta halvanorektiska modeller, men ätstörning kan nog ingå i hennes mycket toxiska hopkok av diagnoser och rutten själ.

Finns även en teoretisk chans att mannen varit drivande, men egentligen borde båda föräldrar sitta åtminstone initialt.
Citera
2019-06-04, 17:53
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Vi måste få fram bilder nu, föräldrarna har ju haft ett år på sig att städa nätet på bilder men någon stans fanns det bilder på dem innan detta. Förslag någon? Kolla så fall in sidan med wayback machine.
Citera
2019-06-04, 18:06
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Löderup, fast en bra bit utanför tätorten. Men inte så himla långt från Borrby heller. Småorterna ligger nära varandra härnere.
Ja det stämmer. Har hittat var adressen är
Citera
2019-06-04, 18:08
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Vi måste få fram bilder nu, föräldrarna har ju haft ett år på sig att städa nätet på bilder men någon stans fanns det bilder på dem innan detta. Förslag någon? Kolla så fall in sidan med wayback machine.

Inte mycket att hänga i granen
https://web.archive.org/web/20130608...oductions.biz/
Citera
2019-06-04, 18:25
Medlem
DrLECTERs avatar
Jag har läst igenom det mesta som sagts och skulle vilja lägga min syn på saken.

Det här inget som går att jämföra med tidigare famlijetragedier som ex
Bjärreds familjen och dyl.

Det har funnits en klar linje i föräldrarnas val av hur familjen skulle framleva sitt liv.
Valet av bostad verkar vara utvalt just för att kunna "sköta sig själva".
Mannen har ett HB som skulle bedriva något med indredning.
Mamman verkar som kanske fler kommit fram till varit den drivande kraften att
familjen skulle leva som de gjorde.
Ingen av de båda förekommer i belastningsregistret - i alla fall inte i dagsläget.

Det som är intressant är varför de valt det här.
Oftast ses föräldrars behov av beskydd av sina barn som normalt.
Här kan någon händelse spelat in beronde på detta beteende som måste
ses som klart överagerat. Eller så har föräldrarna inte det vanliga synen
på samhället runt kring dem.
Personer som drivs av detta är inte osociala men finner inte sig hemma
någonstans bland andra människor.
Det har inte framommit att någon av föräldrarna begått något brott
som kunna påvisats annat än har hållit de avskärmade från yttervärlden
och som enligt svensk lag ej är tillåtet.
Ett mantalsskrivet svenskt barn har ex skolplikt från 7 års ålder normalt sett.

Så ord som idioter, snedvridna, eller andra ord som förekommit på sidan är
helt fel att använda. Snarare skulle iQ nivån ligga betydligt över de som
uttryckt åsikter om dem här i tråden.

Dramat liknar lite som filmen (glömt namnet) där en familj i USA gräver ner
sig via att fadern sett till att överleva ett kärnvapenkrig som aldrig blev av
(Cuba krisen).

Det är heller inte konstigt att föräldrarna tycker det hela ärendet är överdrivet
men när barn far illa på detta sätt måste samhället och skulle gjort för
länge sedan markera att det strider mot lagen. Och den gäller för alla.
Senast redigerad av DrLECTER 2019-06-04 kl. 18:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in