Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-04, 01:34
Medlem
sluskjohans avatar
Ni som har framgång på tinder, kan ni dela med er av hur ni gör? Från matchningen till ni träffar tjejen i fråga.

Ska man vara kortfattad och bara skriva nån rad och sedan föreslå träff? Eller ska man hålla på att fråga massa saker? Typ vad dom gör, vad dom har för hobbys osv? När dom vill att man tar det från tinder till snap, ska man skicka bilder eller bara chatta, vad för bilder? Selfie? Selfie med filter? Eller bilder där dom bara ser halva ansiktet? Blir fan inte klok på hur många matchningar som bara för ut. Som ni märker suger jag på onlinedejtning
Citera
2019-06-04, 03:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av violettemoon
Låter bedrövligt. Inget fel i att vara sexpositive! Tvärtom men det där är ju sorgligt känns som om dessa kvinnor inte fått någon som helst vägledning i livet.

Dom har fått vägledning av alla influencers, bloggare, Paradise Hotel och kändiskvinnor som byter partners på löpande band. En allmän moralupplösning är vad det handlar om. Tinder är en del i detta.

Citat:
Vad har deras föräldrar lärt dem?

Att äta med kniv och gaffel?

Citat:
Många kan inte hantera sexuell frihet utan blir lurade och utnyttjade.

Tjejerna utnyttjar nog minst lika mycket själva. På Tinder tex.

Citat:
Vi måste börja lära om svenska flickor och varna dem för dessa destruktiva mönster för deras egen skull.

Vilka vi? Vad är det som säger att dom vill lyssna på dig?

Citat:
Killar måste också ta sitt ansvar och sluta jaga töm och glöm ligg utan se kvinnor som människor som behöver omtanke och kärlek för det är det dessa tjejer söker febrilt.

Om vi ska lita på killarna och männen i tråden så verkar många av tjejerna på TINDER söka ligg minst lika mycket.

Citat:
Men de blirt svikna gång på gång av kyliga killar som ser ner på dem istället.

Har tjejerna blivit påsatta av ett fotbollslag eller två de senaste åren så är det kanske svårt att känna någon större respekt för dessa TINDER-brudar?

Citat:
en mycket tråkig situation som har uppstått mellan män och kvinnor idag och att skambelägga hjälper inte. Men däremot information och uppfostran.

Hur ska den informationen se ut? Ska den kunna ses direkt på Tinder?
Citera
2019-06-04, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emm99
Undrar varför personer utanför min områdesgräns kommer upp även fast de ej har tinder plus eller gold?
Detta sker ibland om de har likat dig (vid tillfället befann de sig inom din områdesgräns), men sedan rört sig utanför den.
Citera
2019-06-04, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Ni som har framgång på tinder, kan ni dela med er av hur ni gör? Från matchningen till ni träffar tjejen i fråga.

Ska man vara kortfattad och bara skriva nån rad och sedan föreslå träff? Eller ska man hålla på att fråga massa saker? Typ vad dom gör, vad dom har för hobbys osv? När dom vill att man tar det från tinder till snap, ska man skicka bilder eller bara chatta, vad för bilder? Selfie? Selfie med filter? Eller bilder där dom bara ser halva ansiktet? Blir fan inte klok på hur många matchningar som bara för ut. Som ni märker suger jag på onlinedejtning
I regel bör man skriva normalt, kanske något inledande personligt om något i någon av hennes bilder. "Brukar du klättra i berg ofta eller?" etc. Kan låta lite krystat ibland, men visar att du faktiskt kollat på hennes profil, och du sticker ut bland de andra 10 st "Hej" som hon fått senaste kvarten.

Är hon intresserad så kommer en naturlig konversation att äga rum där frågor möts av motfrågor, och ett gemensamt intresse lägger en naturlig grund för ordväxling som till slut når en kulminering, ifrån allt mellan någon dag upp till någon vecka, beroende på intensitet. Man bör så snabbt som möjligt träffas, men det gäller att inte framstå att vara lika desperat som man antagligen är, så play it cool. Väv in utfrågningen i konversationen så blir det naturligt.

Har du en hyfsat normal brud på tråden efter ett par dagar fortfarande så är hon i regel öppen för att träffas. Byta snapchat har jag inte gjort så ofta, det har nog en del med att jag är närmare 30 än 20 också, men det enda syfte med det (och andra sekundära medium tex sms, whatsapp, messenger) är att det kan användas för tjejens trygghet att kunna verifiera att du är en riktig person som du utger dig för att vara. För tjejer är detta viktigare än många killar inser. Jag försöker dock själv att verifiera vem tjejen är, men mer så att man säkerställa att hennes bilder är äkta, så man inte går på någon nitlott.

En annan fördel med sekundära medium är att du sätter dig själv i en särställning jf med hennes andra matchningar, vilket skapar bättre förutsättningar för att du ska vara kvar i hennes fokus, vilket minskar risken att du blir passé till förmån för någon annan filur i hennes Tinderbok.
Citera
2019-06-04, 12:00
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
I regel bör man skriva normalt, kanske något inledande personligt om något i någon av hennes bilder. "Brukar du klättra i berg ofta eller?" etc. Kan låta lite krystat ibland, men visar att du faktiskt kollat på hennes profil, och du sticker ut bland de andra 10 st "Hej" som hon fått senaste kvarten.

Är hon intresserad så kommer en naturlig konversation att äga rum där frågor möts av motfrågor, och ett gemensamt intresse lägger en naturlig grund för ordväxling som till slut når en kulminering, ifrån allt mellan någon dag upp till någon vecka, beroende på intensitet. Man bör så snabbt som möjligt träffas, men det gäller att inte framstå att vara lika desperat som man antagligen är, så play it cool. Väv in utfrågningen i konversationen så blir det naturligt.

Har du en hyfsat normal brud på tråden efter ett par dagar fortfarande så är hon i regel öppen för att träffas. Byta snapchat har jag inte gjort så ofta, det har nog en del med att jag är närmare 30 än 20 också, men det enda syfte med det (och andra sekundära medium tex sms, whatsapp, messenger) är att det kan användas för tjejens trygghet att kunna verifiera att du är en riktig person som du utger dig för att vara. För tjejer är detta viktigare än många killar inser. Jag försöker dock själv att verifiera vem tjejen är, men mer så att man säkerställa att hennes bilder är äkta, så man inte går på någon nitlott.

En annan fördel med sekundära medium är att du sätter dig själv i en särställning jf med hennes andra matchningar, vilket skapar bättre förutsättningar för att du ska vara kvar i hennes fokus, vilket minskar risken att du blir passé till förmån för någon annan filur i hennes Tinderbok.
Okej, själva isbrytaren har jag inget problem med, snarare att få till en träff. Vet ej om man ska småprata med dom eller bara gå rakt på sak och be om träff? Dom jag matchar med bor oftast en bit bort så få känns det knepigt att åka dit när man knappt känner dom. Å andra sidan blir konversationen trist om man småpratar i 1-2 veclor
Citera
2019-06-04, 13:46
Bannlyst
Valde att tanka skiten efter ett års uppehåll. Diggar nya versionen då den verkar enklare.

Glad blir man när man ser att typ 9 st likeat en och kan inte vänta tills 10 timmarna är över så jag kan svepa och se vilka det är...

Och som vanligt slutar det med 9 st lågkvalitetsbrudar. Dessutom samma jävla tjej som man matchat med år tillbaka. Har inga problem med att jag får lågkvalitetsbrudar då jag knappast ska förvänta mig 10 poängare på rad. Men åtminstone EN borde väl ha kommit upp.

Det var kul så länge det varade. Verkligheten är bättre...
Senast redigerad av karldenelfte 2019-06-04 kl. 13:54.
Citera
2019-06-04, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Inte för att nedvärdera dig på något sätt, men hon har, utifrån hennes ögon, matchat med någon "bättre". Det du beskriver är så vanligt och de flesta har råkat ut för det. Lägger 100 kr på att hon helt enkelt matchat med någon bättre. Och den personen kommer också bli dissad förmodligen då hon matchat med någon "bättre" än honom också.

När en tjej har sååååå mycket valmöjligheter så slutar det mest upp med att både killar och tjejer lider. Killar för att de alltid blir utkonkurrerade av andra, och tjejer då de alltid letar efter the bigger, better deal och nöjer sig sällan när man hittat någon som verkar soft.

Det är tyvärr så jävla sant det du skriver.

Jag själv är ingen 10-poängare men är definitivt inte något bottenskrap heller. Matchar en hel del med tjejer som är 7-8 poängare. Och med tiden upplever jag ett återupprepande mönster. Även om du sticker ut lite med din öppningsfras så är chansen att få svar större men det spelar ingen roll eftersom procentuellt dör det bara fler konversationer i slutändan.
Den lilla procenten du lyckats upprätthålla en trevlig konversation med dör även den med stor sannolikhet när man kommer till frågan om att ses eller kommit så långt att man börjar planera en dag att ses.

Så mycket ligger i det du nämner ovan. Konversationernas livslängd verkar baseras på tjejens matchningar..så länge ingen mer "intressant" dyker upp för henne lever konversationen vidare.

Tinder är tragiskt nog fruktansvärt ytlig
Citera
2019-06-04, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m4x

Jag själv är ingen 10-poängare men är definitivt inte något bottenskrap heller. Matchar en hel del med tjejer som är 7-8 poängare. Och med tiden upplever jag ett återupprepande mönster. Även om du sticker ut lite med din öppningsfras så är chansen att få svar större men det spelar ingen roll eftersom procentuellt dör det bara fler konversationer i slutändan.
Den lilla procenten du lyckats upprätthålla en trevlig konversation med dör även den med stor sannolikhet när man kommer till frågan om att ses eller kommit så långt att man börjar planera en dag att ses.

Så mycket ligger i det du nämner ovan. Konversationernas livslängd verkar baseras på tjejens matchningar..så länge ingen mer "intressant" dyker upp för henne lever konversationen vidare.

Men även om man har det ytliga så måste man också kunna skriva och trycka på rätt knappar. Så är det i verkligheten också när du snackar med en tjej. Är man för vardaglig och pratar om vardagliga saker så kommer hon tröttna på dig fort som attan även om hon i den inledande fasen fattar visst intresse.

Jag tror största problemet allmänt för killar är att få en tjej att se något långsiktigt hos en kille. Och då menar jag inte ett långsiktigt förhållande per sé, utan det kan vara allt möjligt från KK till förhållande. Det är något man måste kunna bemästra. För tjejer är varelser som tröttnar sjukt fort på samma kille även om hon faktiskt tyckte om dig till en början.
Citera
2019-06-04, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Bor ju då i norra Norrland och här är utbudet extremt litet väldigt liten omsättning på kvinnor. Får i princip ingen like, de jag fått har jag dock träffat för sex. Bytte och sökte i sthlm istället och herre min gud vilken skillnad det blev. Fick hur många likes som helst, begriper inte hur folk i stora städer kan misslyckas med tinder. Har skrivit med flera och kommer att träffa några när jag jobbar där nere.
Grattis du ser bra ut. Där har du svaret.

EDIT: Såg att du är över 50 bast så förstår inte vad du skryter om... tjejerna i din ålder är desperata
Senast redigerad av karldenelfte 2019-06-04 kl. 14:09.
Citera
2019-06-04, 14:10
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Minns att jag på nyårsafton matchar med en brud och det kändes helt enkelt för bra för att vara sann. Hon var vacker och konversationen flöt på riktigt bra, för bra. Dagen efter svarar hon inte, två dagar efter unmatchar hon mig. Fanns noll logik i den unmatchningen men det är SÅ verkligheten ser ut för tjejer och killar på Tinder. Allt kan ha känts otroligt bra och klickat perfekt, men hon kommer alltid höja ribban och satsa på någon ännu bättre.

Lite vad Nirvana var inne på, du hade ett window of opportunity. Visst, hon hittade väl bättre och höjde ribban, men just där och då så hade du en liten möjlighet. Ibland är det bara timing man behöver - och att förvalta chansen som uppkommer.

Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Okej, själva isbrytaren har jag inget problem med, snarare att få till en träff. Vet ej om man ska småprata med dom eller bara gå rakt på sak och be om träff? Dom jag matchar med bor oftast en bit bort så få känns det knepigt att åka dit när man knappt känner dom. Å andra sidan blir konversationen trist om man småpratar i 1-2 veclor

Burkm4t kommer i vanlig ordning med enormt träffsäkra tips och om du följer dem kommer du få en betydande fördel.

Men okej, om du redan checkat av det och undrar mer om hur du får till själva träffen så finns det metoder för det också.
Se till att samla information om henne och hennes vardag. Om du t ex vet vad hon gillar för musik kanske du kan hitta någon spelning som du kan bjuda med henne till. Om hon säger att hon längtar efter sommaren kanske du kan fråga henne om hon vill följa med på en picknick ut i naturen. Försök hitta någon typ av connection till henne som människa, och bjud med henne till något som du tror att hon skulle vilja hänga med på.

Men mitt absolut starkaste tips är: reka att hon är tillgänglig innan du frågar. Om hon verkar stressad och upptagen, strunta i att fråga då helt och vänta med det. Om du däremot frågar typ "Vad ska du annars göra av din vecka då?" och hon svarar "inte så mycket", då lägger du fram ditt förslag. För du vill inte bli nekad, och du vill inte att hon ska behöva neka.
Citera
2019-06-04, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Men även om man har det ytliga så måste man också kunna skriva och trycka på rätt knappar. Så är det i verkligheten också när du snackar med en tjej. Är man för vardaglig och pratar om vardagliga saker så kommer hon tröttna på dig fort som attan även om hon i den inledande fasen fattar visst intresse.

Jag tror största problemet allmänt för killar är att få en tjej att se något långsiktigt hos en kille. Och då menar jag inte ett långsiktigt förhållande per sé, utan det kan vara allt möjligt från KK till förhållande. Det är något man måste kunna bemästra. För tjejer är varelser som tröttnar sjukt fort på samma kille även om hon faktiskt tyckte om dig till en början.

Ja så klart man måste kunna göra det! Jag har ju själv stött på tjejer som jag kunnat tänka mig att dejta (baserat på det ytliga) men som blivit totalt ointressanta då det inte funnits någon fantasi i deras skrivande. Så det är ju en stor nackdel med onlinedejting. Det är svårt att återspegla sitt verkliga jag med enbart ord.

Sen så ligger nog en del sanning i det du beskriver men jag personligen tror inte det är huvudanledningen. Tjejer har betydligt större hit rate än killar i dejtingvärlden och utnyttjar det så klart till max.
Citera
2019-06-04, 14:20
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4x

För tjejer är det som att gå in i världens lyxigaste restaurang och få vilken måltid som helst serverad. "Den vill jag ha! Eller nej, den...eller vänta, denna verkar ännu godare. Men ohh nu vill jag ha DEN...vilken ska jag välja?!?!". Kan låta som ett lyxproblem, men tror fan det gör mer skada än nytta för dem, speciellt för de tjejer som söker seriösare. De tjejer som är ute efter ligg kan samla ihop dom topp 5 "bästa" och träffa dom en dag efter en annan.

Har t.ex märkt på Happypancake att det är SAMMA brudar där år in och år ut, och de ser bra ut. Har de verkligen bara "skit" killar där, eller kan det vara så att de helt enkelt vägrar ge någon en chans och därför är fast där efter all denna tid? Jag gissar fan på det sistnämnda. Nu finns det förstås massa undantag, detta gäller inte ALLA brudar. Men generellt tror jag att brudar sätter krokben för sig själva när de har så mycket att välja på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in