Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-31, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Det är rätt uppenbart att du påverkas negativt utav tinder när man läser dina kommentarer, du är inte ensam om det.

Get out while you can.

Jupp
Citera
2019-05-31, 16:10
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Spelar ingen roll hur man ser ut man blir dissad av tjejer ändå på tinder.
Jag fick match med en tjej jag swipat höger på säkert i 3 års tid utan match och vet hon bor i samma stad.
Tillslut swipar jag vänster på henne efter varje nystart. Men har Gold så ser vilka som likar. Ser till min förvåning hon likat mig så matchar med henne och skriver om vi ska ta ett glas i stan istället för chatt. Går 2 dygn sen unmatchar hon.

lol. Vet inte va dom har för problem. Kan tillägga hon är närmare 30. Verkar inte ha någon utbildning, vanligt jobb vanlig tjej.
Lever väl på sin yta och hybris antar jag.

Förstår verkligen inte sådant beteende. Går ju bara skita i svara om man swipat fel. Först brydde man sig lite då de på något sätt är förnedrande sen gick de 5 minuter så tänkte jag mest fuck dat bitch hoppas hon träffar ett riktigt drägg hos kronofogden.

Sen släppte jag de. Lätt hänt man tar för mycket personligt på tinder.
Men de flesta tjejer där väl bara ha bekräftelse. INGET ANNAT!!!!

Om jag matchar med 20st selektiva swipar från mig på en kväll så svarar kanske 1-2 av dessa mer än på 1-2 meddelanden. Och då skriver jag aldrig ”hej, vad gör du” osv.
Utan mer personliga anspelningar.

Alltså stundtals så tror jag tinder förstör människor. Jag har en sämre attityd mot tjejer idag än för 5 år sen. Mer cynisk bild av dom också. Istället för dom skrev jag först slynorna. Ja du ser.

Hände igår igen haha! Tar fram luren för att se hur mycket klockan är och ser "Du har en ny matchning!". Öppnar Tinder och voila...ingenting. Så mina tre senaste "matchningar" har alla tagit bort mig direkt, vet inte ens hur de sett ut haha.

Men jag håller med allt du skriver. Man ska inte sa sådant så personligt, det är en tuff och förvrängd marknad där de allra flesta tjejer verkar knappt söka någonting alls förutom bekräftelse. Dock har jag en polare som får matchningar rätt ofta och de leder alltid någonvart. Tycker inte han ser särskilt speciell ut, han är dock lång.....vilket säkert hjälper :-)

Men med handen på hjärtat så kan jag säga att jag får ut ett gott skratt av detta nuförtiden, tar det inte like seriöst/personligt som förr.
Senast redigerad av R.Bloodworth 2019-05-31 kl. 16:14.
Citera
2019-05-31, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Jag tycker faktiskt det är lite tråkigt för killar/män som inte alls kan ”boosta” sitt självförtroende och ego som tjejer kan göra på appar som tinder. Jag menar, om en kille mår dåligt så kan ju inte gå till tinder och få bekräftelse. Men det kan tjejer som mår dåligt och om de vill se om det finns killar som vill ha dem.

Du kan byta över från att söka tjejer till att söka killar. Visst, du är väl inte attraherad av dom, men du kommer få en jävla massor med matchningar och alla kommer skriva till dig först och i princip fråga om du vill knulla. Lite kul är det faktist, och det får som sagt var upp självförtroendet en bit om man inte får matchningar.
Citera
2019-05-31, 20:31
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Du kan byta över från att söka tjejer till att söka killar. Visst, du är väl inte attraherad av dom, men du kommer få en jävla massor med matchningar och alla kommer skriva till dig först och i princip fråga om du vill knulla. Lite kul är det faktist, och det får som sagt var upp självförtroendet en bit om man inte får matchningar.

+1. Så är det verkligen. Har provat
Citera
2019-05-31, 21:29
Medlem
Fick äntligen 2 match helt plötsligt. Båda frågade efter snapchat vilket jag inte har och inte tänker skaffa. Så fort jag sa att jag inte har så un-matcha dem.

Vad är poängen med att locka folk till snapchat och inte hålla sig till tinder? Har ni samma problem?
Citera
2019-05-31, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
+1. Så är det verkligen. Har provat

Visst är det ändå jävligt roligt? Asså jag fick en matchning med en kille som var typ en seriös 8 och detta kan till och med jag som en hetero kille erkänna. Synd att man inte var bög alltså.
Citera
2019-05-31, 22:00
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluee126
Fick äntligen 2 match helt plötsligt. Båda frågade efter snapchat vilket jag inte har och inte tänker skaffa. Så fort jag sa att jag inte har så un-matcha dem.

Vad är poängen med att locka folk till snapchat och inte hålla sig till tinder? Har ni samma problem?

Yes, jag har samma problem. Deras intresse slaknar när de får reda på att man inte jobbar Snapchat.
Citera
2019-05-31, 22:01
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Visst är det ändå jävligt roligt? Asså jag fick en matchning med en kille som var typ en seriös 8 och detta kan till och med jag som en hetero kille erkänna. Synd att man inte var bög alltså.

Ja lite roligt är det allt
Citera
2019-05-31, 22:04
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluee126

De vill "byta bilder", eller att du swishar pengar för att få se "sexiga bilder" på dem.

Samma gäller de som skriver ut sin instagram, de vill bara ha nya följare.
Citera
2019-05-31, 23:57
Medlem
Såg precis att man i princip dubblat priset för boost. På en dag gick man från 45kr för en boost till 79kr och från 279kr för tio stycken kostar det nu 450 kr!

Det är ju helskotta nästan vad en utekväll kostar. Kommer aldrig lägga en slant på det nu, finns bättre saker.
Citera
2019-06-01, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Går extremt trögt på Tinder nu för mig. Inte fått en matchning på ett bra tag. Eller, fick 2 matchningar ganska nyligen, båda unmatcha mig inom loppet av några sekunder efter att vi matcha. T.om när jag får matchningar så är det egentligen inga matchningar haha!

Men kul att det går bra för många här, även om jag vet att det också finns en hel del här på forumet som också har det kämpigt. Måste säga att jag får så mycket fler matchningar på Badoo, men där är dock kvalitén på brudar mycket lägre, konstigt nog, då det är brudar från Sverige i båda apparna, men Tinder håller helt klart högst kvalité utseendemässigt.
Bor ju då i norra Norrland och här är utbudet extremt litet väldigt liten omsättning på kvinnor. Får i princip ingen like, de jag fått har jag dock träffat för sex. Bytte och sökte i sthlm istället och herre min gud vilken skillnad det blev. Fick hur många likes som helst, begriper inte hur folk i stora städer kan misslyckas med tinder. Har skrivit med flera och kommer att träffa några när jag jobbar där nere.
Citera
2019-06-01, 00:42
Avslutad
Citat:

Haha, jo har testat det också.
Men min poäng var att tjejer verkligen har den fördelen. De kan hur lätt som helat boosta sitt självförtroende och ego. Sedan har jag förvisso svårt hur massa kåta, oftast fula, killar ger en egoboost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in