2019-06-03, 20:37
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Brott mot skollagen, om inte annat.

+ bedrägeri om man arbetat och samtidigt uppburit bidrag. Gillas nog inte av Försäkringskassan.....
Citera
2019-06-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Du har en väldigt idealiserad bild av samhällsvård märker jag.

I verkligheten sker ingen egentlig behandling till föräldrar som fått sina barn omhändertagna. Det ingår inte i socialtjänsternas uppdrag och det är heller ingenting de sysslar med. Föräldrarna lämnas att dö (bokstavligt talat, dödligheten är extremt hög bland föräldrar till omhändertagna barn).

De flesta omhändertagna barn som kommer tillbaka till sina föräldrar gör det, skrämmande nog, för att socialtjänsten inte kan komma på något bättre att göra med dem. Det finns många studier och statistik på hur många omhändertaganden som slutar med sammanbrott, att omhändertagandet avslutas plötsligt och oplanerat. Enligt den här studien som var den första träffen när jag sökte på sammanbrott så bryter 25% av alla omhändertaganden samman inom år. Och av de placeringar som bryter samman så åker 46% av barnen hem till de biologiska föräldrarna igen. Av barnen som omhändertas så kommer alltså 12% att vara tillbaka hos sina biologiska föräldrar igen inom ett år utan att något har förändrats utan enbart för att socialtjänsten klantat sig.

Ett problem med adoptioner är just att det blir svårare för barnen att återgå till sina biologiska föräldrar. Fosterföräldrar har en tendens att sparka ut jobbiga fosterbarn (det är så de flesta sammanbrott går till) och även om adoptivföräldrar har en lägre tendens att göra det så sparkar de fortfarande ut ett inte försumbart antal barn. Och när de gör det så blir det massiva problem för alla inblandade parter eftersom socialtjänsten inte längre har default-alternativet att låta barnen återgå till sina biologiska föräldrar.
Av något skäl förringar föräldrar som fått sina barn omhändertagna att de gjort enorma förändringar i sina liv och att det är därför de kan fungera som föräldrar igen, de kan påstå att inget har ändrats trots att de ändrat på hela sin livssituation. Tycker att det är lite märkligt att de inte förstår vilket arbete de gjort med sig själva
Citera
2019-06-03, 20:43
Medlem
[quote=Omvamapi|67746183][quote=annika-st|67746060]Undrar vilken by ? Citat Sydsvenskan: de bor i en villa på Österlen i sydöstra Skåne.......den närmaste grannen finns bara några meter bort. Men en stor vildvuxen häck runt familjens villa gör att deras hus knappt syns..... I byn finns bland annat mataffär, en idrottsplats och en skola ”

Det finns fem byskolor i Ystads kommun "https://www.ystad.se/skola/grundskola/grundskolor-i-ystad/"
Men Hedeskoga ser på Google Maps inte ut att ha affär eller idrottsplats. Återstår Löderup, Köpingebro, Svarte och Sövestad. De kustnära borde vara lite väl dyra att bo i.[/QUOTE
Sövestad har skola, men ingen affär eller idrottsplats mig veterligen. Hedeskoga har varken skola, affär eller idrottsplats. Det ligger alldeles i utkanten av Ystad med gång/cykel-avstånd in till stan.
Köpingebro har nog all of the above. Löderup och Svarte kan sakna något av det, men jag är inte säker.
Citera
2019-06-03, 20:47
Medlem
[quote=MrsGossip|67758744][quote=Omvamapi|67746183]
Citat:
Ursprungligen postat av annika-st
Undrar vilken by ? Citat Sydsvenskan: de bor i en villa på Österlen i sydöstra Skåne.......den närmaste grannen finns bara några meter bort. Men en stor vildvuxen häck runt familjens villa gör att deras hus knappt syns..... I byn finns bland annat mataffär, en idrottsplats och en skola ”

Det finns fem byskolor i Ystads kommun "https://www.ystad.se/skola/grundskola/grundskolor-i-ystad/"
Men Hedeskoga ser på Google Maps inte ut att ha affär eller idrottsplats. Återstår Löderup, Köpingebro, Svarte och Sövestad. De kustnära borde vara lite väl dyra att bo i.[/QUOTE
Sövestad har skola, men ingen affär eller idrottsplats mig veterligen. Hedeskoga har varken skola, affär eller idrottsplats. Det ligger alldeles i utkanten av Ystad med gång/cykel-avstånd in till stan.
Köpingebro har nog all of the above. Löderup och Svarte kan sakna något av det, men jag är inte säker.

Tror nån annan i tråden pratade om Löderup
Citera
2019-06-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omvamapi

Tror nån annan i tråden pratade om Löderup
Öster***vägen 887 närmare bestämt.
Citera
2019-06-03, 20:48
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Jag hittar att pappan har fotograferat mode. Är det samme man?
Citera
2019-06-03, 20:49
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Jag hittar att pappan har fotograferat mode. Är det samme man?

ja

Fan får känslan av underliggande diagnos + depressionspsykos. Känner att sektspåret, haltar mer och mer (sekter skyr väll sv kyrkan som pesten dessutom). Sektmänniskor isolerar sig förvisso; men då i ett socialt sammanhang i församlingen. Såvida inte familjen blivit en liten sekt, vilket den förvisso har på sitt lilla vis. i"normala" sekter är den sociala kontrollen stark, där i ingår ofta att man är hel och ren.

Tänker på den här filmen Grey gardens eller vad den heter
Senast redigerad av Trevligt.konto 2019-06-03 kl. 20:57.
Citera
2019-06-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McVegan
Sonen som nu är 19 och bor hemma medverkade i en kort intervju för sin skola, som reklam för eventuella framtida elever. I intervjun (skriftlig) framträder han med otroligt bra svenska

Kan skolan ha omformulerat hans citat, mamman spökskrivit eller kan det bero på att han är äldst och haft tid att lära sig lite mer svenska? Alternativt att föräldrarna varit mindre stränga i början av hans uppväxt? Det är ju också något som stärks av ett citat tidigare i tråden med en som hävdar att denne känner till familjen och såg dem med de två första barnen när de var små.
Särskilt slutet, då "han" går in på att det går att studera från var som helst i världen kan tyda på att föräldrarna har inblandning, då det är bilden av deras levnadssätt de vill visa utåt. Samtidigt har de förmodligen inte rest sen de andra barnen omhändertogs tänker jag?

Jag tror att föräldrarnas svårigheter har utvecklats över tid. De kan ha gett det äldsta barnet en mer dräglig uppväxt medan de yngre vuxit upp med föräldrar vars psykiska problem vuxit till på ett sätt som blivit omöjligt att hantera.
Citera
2019-06-03, 20:55
Mannen står skriven på adr från 2003 medan hon står skriven från 2011.

Var befann hon sig under den tiden ?

https://mrkoll.se/

sökte på efternamnet.

Hon har även facebook ,sista synliga post från 2013.

Sök på hennes båda förnamn utan efternamn.

Under dessa namn återfinns hon även på div modellsidor angiven som stylist och fotograf i något fall.
Citera
2019-06-03, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Inte alls säkert du har rätt. Familjerätten/soc har som mål att återföra familjer. Det finns föräldrakurser. Men om familjen vägrar gå med på de förslag de er föräldrarna så kommer inga barn hem. Men det blir ett svårt beslut för myndigheten. Hur man än gör sen, så kan det bli väldigt fel. Ett riktig vidrigt ärende. Men just nu känns det som om barnen har det bra i alla fall. Åtminstone har jag inte kunnat läsa något anat i artiklarna.

Om föräldrarna inte har förmåga att lära sina barn skala en banan, har de inte förmåga att ha grundläggande omsorg om sina barn. Sen kan barnen välja att flytta hem när de är myndiga.
Citera
2019-06-03, 20:56
Medlem
Vad jag förstår har det handlat om hemundervisning av föräldrarna parat med on-line undervisning via den amerikanska skolan som nämnts. Exakt hur det har gått till verkar luddigt. Hemskolning har alltid krävt särskilda skäl och är sedan 2011 i stort sett förbjudet, undantaget sjuka barn pga medicinska grunder.

Jag tolkar det som att dom manipulerat skolan att barnen pga deras internationella affärsverksamhet och ständiga resor inackorderat barnen på denna utländska skolan. I själva verket har inget barn lämnat hemmet t.ex. vet dom inte hur man går på toaletten eller knyter en par skor.

Barnen är inte ens inskrivna på aktuell skola. Men erhållit ersättning från kommunen som om de varit det.

Många har brustit grovt och varit delaktiga i denna härva.

De som drabbats hårdast är naturligtvis barnen.
Senast redigerad av Remark 2019-06-03 kl. 21:04.
Citera
2019-06-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omvamapi
😎
Enligt sydsvenskan syns Östersjön vid horisonten. Ser man Östersjön från Sövestad?
Nej, det gör man inte. Sövestad ligger nån mil norr om Ystad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in