2019-06-02, 12:15
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Låter som akademiker i mina öron.

Dels att dom överklagar beslutet om omhändertaganadet av barnen. Det är ju inget som ens romer etc vet hur man gör.

Sen att dom kunnat leva så länge isolerade utan att någon från samhället oroat sig det är bara akademiker som låter andra akademiker göra det. Hade det varit en svensk WT-familj hade socialen varit på plats inom en vecka och ungarna omhändertagna efter två.

Nu var dom i stället förmodligen akademiker med ett lite udda efternamn och då kunde man plötsligt flyta ovanpå hela samhället i 20 år genom att mumla om någon webbaserad engelsk skola.

Bedrövligt.

Citat:
Ursprungligen postat av norrtalje1
Att de gått under radarn i drygt 18 år kan ju bero på att föräldrarna är socialsekreterare och att de är aktiva eller passiva Miljöpartister. Johanna Möller som sitter inlåst på livstid för morden på sitt ex och sin pappa i Arboga och mycket mer är och var socialsekreterare. På det hela taget ser det här ut som ett drömliv för Miljömuppar som vill slippa världens ondska. Och det förklarar varför media inte berättar mer om föräldrarna.

Detta är bra teorier. Någon av föräldrarna kan ha jobbat på skatteverket och själv avregistrerat barnen. En familj som kanske fungerat väl utåt sett med två akademikerföräldrar, men som i hemmet varit helt galna.
Citera
2019-06-02, 12:15
Medlem
Citat:

Dels att dom överklagar beslutet om omhändertaganadet av barnen. Det är ju inget som ens romer etc vet hur man gör.

Sen att dom kunnat leva så länge isolerade utan att någon från samhället oroat sig det är bara akademiker som låter andra akademiker göra det. Hade det varit en svensk WT-familj hade socialen varit på plats inom en vecka och ungarna omhändertagna efter två.

Nu var dom i stället förmodligen akademiker med ett lite udda efternamn och då kunde man plötsligt flyta ovanpå hela samhället i 20 år genom att mumla om någon webbaserad engelsk skola.

Bedrövligt.

Tycker det låter som några sinnessjuka vita invandrare från något västerländskt land som USA, som utövar någon konstig kristen religiös dogm, typ jehovas, mormoner, scientologoer och liknande skit. Jag menar, hur många afrikanska negrer, zigenare eller muslimorcher från MENA, bor i någon villa på Österlen och har engelska som hemspråk?
Senast redigerad av goyimcuck 2019-06-02 kl. 12:25.
Citera
2019-06-02, 12:22
Medlem
Citat:

Bedrövligt.
Akademiker torde väl förstå värdet i en ordentlig utbildning? Det finns visserligen gott om akademiker med extremt tunnelseende och en överlägsen självbild som kan ta sig uttryck i en högre, bättre, mer upplyst tillvaro än oss vanliga köttätande bilkörande knegare. Men bildning brukar de inte undanhålla sina egna barn då det är just den som gör dem bättre än oss.

Nä, jag gissar på att minst en av föräldrarna har dreads.
Citera
2019-06-02, 12:24
Medlem
Plymouth bröderna eller guds barn käns som rimliga samfund.
Citera
2019-06-02, 12:25
Medlem
Sjuk grej.
Detta fick mig att tänka på den obehagliga filmen "Dogtooth" från 2009:

https://www.imdb.com/title/tt1379182/
Citera
2019-06-02, 12:26
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Tycker det låter som några sinnessjuka vita invandrare från något västerländskt land som USA, som utövar någon konstig kristen religiös dogm, typ jehovas, mormoner, scientologoer och liknande skit.
Just dessa grupper skulle jag kategorisera som de mest skötsamma, ordentliga, välutbildade, rena, människorna du kan hitta. Undrar var din världsbild kommer ifrån.
Citera
2019-06-02, 12:27
Medlem
Hemmet ser inte ut som en soptipp om man mår bra, så psyksjuka är de ju, möjligen med inslag av autism.
Citera
2019-06-02, 12:28
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omvamapi

Löderup och möjligen Köpingebro är de enda av dessa byar som skulle kunna räknas till Österlen.
Och varken från Köpingebro eller Löderup kan man väl se Östersjön vid horisonten?
Senast redigerad av ShitsOnFireYo 2019-06-02 kl. 12:32.
Citera
2019-06-02, 12:28
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Kanske har föräldrarna angett att de flyttat från Sverige. Kommunen hävdade ju t.ex. att barnen inte ansågs skolpliktiga i Sverige p.g.a. att bodde och undervisades i annat land. Dock känner jag inte till juridiken kring vad som krävs för att ses som utflyttad hos t.ex. Skatteverket.

Ja, det är ju ett sätt att försvinna från samhällets radar. Man blir ju också nyfiken på, om det finns andra sätt att undkomma myndigheters vetskap om ens existens när man väl en gång varit registrerad. Att meddela om flytt utanför Sveriges gränser kanske är det lättaste sättet (kanske enda?) Dödsfall kanske, men betydligt svårare genomföra antar jag. Bara försvinna, och flytta ut i skogen och försöka klara sig på vad naturen har att ge. Blev visst ett sidospår här...
Citera
2019-06-02, 12:30
Moderator
Mappings avatar
[quote=HYACINTH|67746373]
Citat:
Ursprungligen postat av Omvamapi

Löderup och möjligen Köpingebro är de enda av dessa byar som skulle kunna räknas till Österlen.

Jag TROR det kan vara farligt att dra den slutsatsen, Österlen är ett begrepp som folk i allmänhet slänger sig med kring lite varstans gällande Skåne.

Kollar man fakta i Sydsvenskan att orten har mataffär, idrottsplats och skola tror jag man kan stryka Sövestad, jag kan inte hitta att de skulle ha matbutik.
Citera
Medlem
Citat:

Bedrövligt.

Hur skulle en akademiker kunna misslyckas med att skola sina barn, och inte ens lära dem att duscha?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Plymouth bröderna eller guds barn käns som rimliga samfund.
Guds barn är för mig helt obekanta men PB har jag lite armlängds erfarenhet av. Den säger mig att det här absolut inte handlar om dem. Vrickade och socialt isolerade så det skriker är de förvisso men inte inom den egna gruppen. På gott och på ont verkar församlingens medlemmar stå varandra mycket nära och någon misär av det här slaget hade varken varit möjlig eller tolererad.

Det går absolut inte att utesluta religiösa tokerier, tvärtom, men det handlar då säkerligen om någon betydligt mer obskyr och/eller hemmasnickrad modell.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Just dessa grupper skulle jag kategorisera som de mest skötsamma, ordentliga, välutbildade, rena, människorna du kan hitta. Undrar var din världsbild kommer ifrån.
Typ så.
Senast redigerad av Livsmissbrukare 2019-06-02 kl. 12:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in