Citat:
Det svenska systemet som så många andra bygger på social kontroll och att du som medborgare spelar med.Sverige har gång på gång ingen koll, det är skrämmande. Vi har skolplikt i Sverige men 5 barn ur samma familj lyckas försvinna och det reagera ingen på. Trots att båda föräldrarna finns skrivna här.
Då kan man fråga sig hur många barn som egentligen sitter i samma situation. Sådant här brukar man ju läsa om att det händer utomlands men i Sverige det är sjukt vad det fallera här.
Sjukt att man inte lär upp barnen svenska när man ändå bor i Sverige, då får dom ju stort handikapp direkt i verkligheten.
Om jag flyttar utomlands med barn så är det för mig viktigast att dom lär sig det inhemska språket först sen mitt språk och sen engelska.
Hur många etnisk svenska föräldrar föder 5 barn också och sen låter dom svälta.
Sjukt svårt att tror att dom är etnisk svenskar men nu finns det så mycket konstiga svenskar så det förvånar mig inte. Man kan liksom inte säga snart längre att svenskar är på ett visst sätt, när det finns idioter överallt.
Nån jävla knäpp hippie familj med konstig syn på världen där dom är typ veganer eller liknande.
Då kan man fråga sig hur många barn som egentligen sitter i samma situation. Sådant här brukar man ju läsa om att det händer utomlands men i Sverige det är sjukt vad det fallera här.
Sjukt att man inte lär upp barnen svenska när man ändå bor i Sverige, då får dom ju stort handikapp direkt i verkligheten.
Om jag flyttar utomlands med barn så är det för mig viktigast att dom lär sig det inhemska språket först sen mitt språk och sen engelska.
Hur många etnisk svenska föräldrar föder 5 barn också och sen låter dom svälta.
Sjukt svårt att tror att dom är etnisk svenskar men nu finns det så mycket konstiga svenskar så det förvånar mig inte. Man kan liksom inte säga snart längre att svenskar är på ett visst sätt, när det finns idioter överallt.
Nån jävla knäpp hippie familj med konstig syn på världen där dom är typ veganer eller liknande.
När den sociala kontrollen luckras upp och folk låter bli att engagera samhället eller by/grannskapet så kan du flyga under radarn.
Tidigare gick det inte på samma sätt då det på landsbygden bodde folk med rötter i bygden. Folk hade koll på varandra. Nu är det mycket sommarhus och inflyttade, ex i en bygd som Österlen. Då försämras den sociala kontrollen.