2019-06-03, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att hota annonsörer är inte yttrandefrihet.

Hur har han hotat dom?
Citera
2019-06-03, 13:41
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Nja, det K gör är ju att han använder sin rätt till yttrandefrihet. Om Admin menar att det förekommer hot och olagligheter så får han såklart polisanmäla det.
Han har säkert kvar polisens nummer sen han hade dom som kunder.

Admin är ju för yttrandefrihet så länge den inte drabbar honom själv.

Om jag skulle polisanmäla hot mot mig så hamnar mitt användarnamn tillsammans med mina personuppgifter i offentliga register. Sedan har jag bekräftat för alla vem jag är.

Spela inte dum. Så enkelt är det inte.
Citera
2019-06-03, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Men Flashback HAR inte hängt ut någon. Inte Google heller. I båda fallen tillhandahålls bara en plattform för informationsutbyte.

Detta är närmast en språkfråga. Om FB används av folk för att hänga ut misstänkta, så kan de misstänkta säga att det är FB som gör det.
Citera
2019-06-03, 13:42
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Nja, det K gör är ju att han använder sin rätt till yttrandefrihet. Om Admin menar att det förekommer hot och olagligheter så får han såklart polisanmäla det.
Han har säkert kvar polisens nummer sen han hade dom som kunder.

Admin är ju för yttrandefrihet så länge den inte drabbar honom själv.

Yttrandefrihet är inte DDOS-attacker. Yttrandefrihet är inte hot. yttrandefrihet är att påtala DDOS-attacker och hot vilket TS gör. Du menar att man inte får uttala sig om olagligheter? Allt faller under yttrandefrihet med inte om något olagligt sker? Jag tycker du är fullkomligt dum i huvudet och du är konstaterat en totalitär fascist.
Citera
2019-06-03, 13:43
Bannlyst
Citat:
Om jag skulle polisanmäla hot mot mig så hamnar mitt användarnamn tillsammans med mina personuppgifter i offentliga register. Sedan har jag bekräftat för alla vem jag är.

Spela inte dum. Så enkelt är det inte.

Jag ser inte problemet? För det första, polisanmälningar är ju inte offentliga.

För det andra, vad skulle problemet vara menar du om ditt namn/användarnamn skulle hamna i en polisanmälan?
Citera
2019-06-03, 13:43
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Admin, du har skapat en mycket konstig struktur i tråden där man indirekt får diskutera om dessa typer, då majoriteten av alla inlägg raderas om man länkar direkt till deras hemsida.

Varför, för att IPn loggas?
Då kan man lika gärna skriva det tydligt i första inlägget och rekommendera användare att ha en VPN, och tydligt förklara att de kartlägger IPn.

Som tråden ser ut nu med Kentastrofi huvudspetsen och Helena Nekrosfil så blir det väldigt svårt att överblicka allting och för utomstående att få en konkret uppfattning i vad det är som händer.

Jag tycker vi borde kunna fritt diskutera allt som sker med tanke på att dessa personer är redan såpass omskrivna och dömda att det inte utgör något större hot.

I övrigt undrar jag återigen när mer material släpps, och vad syftet är med att släppa det såhär sporadiskt i små-portioner, är det för att du vill ha mer följare av tråden?

Jag tror det allra effektivaste är bara att släppa all information i ett enda slag.
Citera
2019-06-03, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Yttrandefrihet är inte DDOS-attacker. Yttrandefrihet är inte hot. yttrandefrihet är att påtala DDOS-attacker och hot vilket TS gör. Du menar att man inte får uttala sig om olagligheter? Allt faller under yttrandefrihet med inte om något olagligt sker? Jag tycker du är fullkomligt dum i huvudet och du är konstaterat en totalitär fascist.

Har dom Admin pekar ut gjort sig skyldiga till DDoS attacker? Kan ni bevisa det?
Har han hotat annonsörer? Varför polisanmäler inte dom honom isf?
Citera
2019-06-03, 13:45
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Detta är närmast en språkfråga. Om FB används av folk för att hänga ut misstänkta, så kan de misstänkta säga att det är FB som gör det.

Knivar har i många fall använts till mord. Gör det Fiskars till mördare?

Jag förstår var du kommer ifrån. Men jag tycker det är dalt att påföra skulden för vad man gjort till den som på minsta sätt bidrar till att informationen om ens gärning kan spridas. Man verkar leva efter principen att ett fel inte är ett fel förrän andra vet om att man har gjort det.
Citera
2019-06-03, 13:46
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Men Flashback HAR inte hängt ut någon. Inte Google heller. I båda fallen tillhandahålls bara en plattform för informationsutbyte.
Då kan ju vän av ordning stillsamt undra vem i denna historien det egentligen är som skyddar vem på vilka grunder och i vilket syfte?

Admin:
Citat:
En betydande del av gruppen är dömda för brott (våldtäkt mot barn, grovt bedrägeri, narkotikabrott, mord, övergrepp i rättssak) och saknar deklarerade inkomster. De har ett klart och tydligt syfte. Att undvika uppmärksamhet. Vilket är orsaken till att jag startar denna tråd.
Finns väl inga märkvärdigheter kvar att göra sig lustig över - bara att tömma ur en av informationsskålarna. Vi inväntar fortfarande på Admin stora utlovade leverenser...
Citera
2019-06-03, 13:47
Medlem
Citat:
Knivar har i många fall använts till mord. Gör det Fiskars till mördare?

Jag förstår var du kommer ifrån. Men jag tycker det är dalt att påföra skulden för vad man gjort till den som på minsta sätt bidrar till att informationen om ens gärning kan spridas. Man verkar leva efter principen att ett fel inte är ett fel förrän andra vet om att man har gjort det.

Nu ska vi vara på det klara med varandra här:

Jag stödjer inte denna grupp. Det jag menar är att jag tror att majoriteten av de som anser att det måste få vara en rättighet att hänga ut folk med namn på FB, är samma folk som nödat sig i byxan av att folk blir uthängda på andra plattformar (twitter, t.ex.). Då blir det svårt att veta vilka det är man ska visa sitt stöd för, utöver admin och mod.
Citera
2019-06-03, 13:51
Medlem
Om Admin backar om att släppa all viktig info/släpper bara dynga så är hans trovärdighet 0 .Då är det frågan om Fb är ett ställe som borde stängas.Vem är han då lojal mot..
Citera
2019-06-03, 13:52
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Enligt samma logik menar du alltså att om en person har hängts ut i kommentarsfältet i -valfri judisk media- ex Aftonbladet, har då Aftonbladet hängt ut den person? Förvisso låter det helt rimligt att de involverade personerna resonerar så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in