Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Jag är inte säker på att falska skärmdumpar har förekommit.
Fast det är ju precis vad som förekommit enligt
admin:
Citat:
Ursprungligen postat av
admin
I praktiken innebär det att han letar upp en tråd på Flashback som han tror att annonsören ogillar, och gör sedan ett fotomontage så det ser ut att företaget annonserar i den aktuella tråden. Detta trick använder både Kent och hans kollega Linda, som mer eller mindre är de enda två som skickar mail till Flashbacks annonsörer.
Jag har svårt att tro att
admin skulle rikta en så allvarlig anklagelse mot namngivna personer om han inte har på fötterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Det ingår liksom i yttrandefriheten att försöka övertala företag att inte annonsera på Flashback. Kanske är det "fel" att använda yttrandefriheten på det sättet. Men då följer det att även många användare på Flashback använder yttrandefriheten på "fel" sätt. På deras sajt har de hängt ut flashbackanvändare och det gillar vi inte. Men på vår sajt har vi också hängt ut en och annan. Det är faktiskt inte så lätt att reda ut vad som är rätt och vad som är fel här tycker jag.
Att försöka övertala någon att inte annonsera på Flashback är knappast olagligt i Sverige. Möjligen i USA där man har tuffare regler mot
tortious interference.
Men
hot mot annonsörer, vilket tycks ha förekommit, är definitivt olagligt:
Citat:
Ursprungligen postat av
admin
Kent är en av gruppens två medlemmar som aktivt skickar utpressningsliknande mail till alla som annonserar på Flashback.