2019-06-03, 19:15
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVobiscum
Med tanke på hur snabb admin brukar vara med info oavsett vad det gäller så är ett dygn knappt en pissekvart. Det lär dröja...

Det börjar gå för sakta tycker jag..
Man skall slå när järnet är glödande hett!
Citera
2019-06-03, 19:21
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Nu är det väl ändå en viss skillnad på om ett företag inte vill annonsera i en tidning som motarbetar annonsörens syfte, eller om en utomstående aktör klipper ihop falska skärmdumpar och presenterar?

Jag är inte säker på att falska skärmdumpar har förekommit. Innan Flashback tog bort banners från Pedofili & Hebefili-forumet (nuvarande Parafila störningar) kunde annonsörer få sina annonser visade på samma sidor som trådar som diskuterade pedofili och liknande.

Det ingår liksom i yttrandefriheten att försöka övertala företag att inte annonsera på Flashback. Kanske är det "fel" att använda yttrandefriheten på det sättet. Men då följer det att även många användare på Flashback använder yttrandefriheten på "fel" sätt. På deras sajt har de hängt ut flashbackanvändare och det gillar vi inte. Men på vår sajt har vi också hängt ut en och annan. Det är faktiskt inte så lätt att reda ut vad som är rätt och vad som är fel här tycker jag.
Citera
2019-06-03, 19:21
Bannlyst
Jävligt låg nivå när man inser att nekrofilen enbart omtalas med en FUP på piratebay som inte har haft seeds sedan ett par år tillbaks i tiden. Ge oss skeletten i garderoben!
Citera
2019-06-03, 19:32
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimsktSverige
Jävligt låg nivå när man inser att nekrofilen enbart omtalas med en FUP på piratebay som inte har haft seeds sedan ett par år tillbaks i tiden. Ge oss skeletten i garderoben!
fup på minfil
(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
Citera
2019-06-03, 19:34
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det skulle ju släppas ut mera..

Har nu gått ett dygn, så när kan man vänta ut mer ifrån "admin-håll" ?

Ja - det kommer mera.

admin5
Citera
2019-06-03, 19:35
Medlem
Vi kommer aldrig bli tystade, även om vi alla Flashbackare har olika åsikter & skriker halsen ur oss på varandra så kommer vi att sluta samman så fort vi anser att vår yttrandefrihet skändas.
Citera
2019-06-03, 19:35
Medlem
Musik.mannens avatar
Undrar om inte det här också har lite att göra med en tråd jag skapade för flera veckor sedan då jag uppmärksammade en artikel på nätet som bland annat handlade om att
Staten finansierar privata internet-poliser som ska censurera internet!
Men den gruppen startar även domstolsärenden mot så kallade näthatare!

https://ledarsidorna.se/2019/05/rege...us-utan-insyn/

Det framkom dock inte hur dom arbetar rent generellt men kontrollen över dom verkar ganska så obefintlig!
Det är EU som vill förstöra för yttrandefriheten på Internet och den grupp som är mest kända heter Institutet för Juridik och internet.
Citera
2019-06-03, 19:45
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag är inte säker på att falska skärmdumpar har förekommit.

Fast det är ju precis vad som förekommit enligt admin:

Citat:
Ursprungligen postat av admin
I praktiken innebär det att han letar upp en tråd på Flashback som han tror att annonsören ogillar, och gör sedan ett fotomontage så det ser ut att företaget annonserar i den aktuella tråden. Detta trick använder både Kent och hans kollega Linda, som mer eller mindre är de enda två som skickar mail till Flashbacks annonsörer.

Jag har svårt att tro att admin skulle rikta en så allvarlig anklagelse mot namngivna personer om han inte har på fötterna.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det ingår liksom i yttrandefriheten att försöka övertala företag att inte annonsera på Flashback. Kanske är det "fel" att använda yttrandefriheten på det sättet. Men då följer det att även många användare på Flashback använder yttrandefriheten på "fel" sätt. På deras sajt har de hängt ut flashbackanvändare och det gillar vi inte. Men på vår sajt har vi också hängt ut en och annan. Det är faktiskt inte så lätt att reda ut vad som är rätt och vad som är fel här tycker jag.

Att försöka övertala någon att inte annonsera på Flashback är knappast olagligt i Sverige. Möjligen i USA där man har tuffare regler mot tortious interference.

Men hot mot annonsörer, vilket tycks ha förekommit, är definitivt olagligt:

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Kent är en av gruppens två medlemmar som aktivt skickar utpressningsliknande mail till alla som annonserar på Flashback.
Citera
2019-06-03, 19:47
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kalkyr
Vi kommer aldrig bli tystade, även om vi alla Flashbackare har olika åsikter & skriker halsen ur oss på varandra så kommer vi att sluta samman så fort vi anser att vår yttrandefrihet skändas.

Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Undrar om inte det här också har lite att göra med en tråd jag skapade för flera veckor sedan då jag uppmärksammade en artikel på nätet som bland annat handlade om att
Staten finansierar privata internet-poliser som ska censurera internet!
Men den gruppen startar även domstolsärenden mot så kallade näthatare!

https://ledarsidorna.se/2019/05/rege...us-utan-insyn/

Det framkom dock inte hur dom arbetar rent generellt men kontrollen över dom verkar ganska så obefintlig!
Det är EU som vill förstöra för yttrandefriheten på Internet och den grupp som är mest kända heter Institutet för Juridik och internet.
har inget med kentastrof att göra
Senast redigerad av DarkwingdDuck 2019-06-03 kl. 19:52.
Citera
2019-06-03, 19:49
Medlem
Musik.mannens avatar
Okej då är det olika grupper då!
Men bara att man vill tysta forum som Flashback är ju oroande ändå så det gäller i alla fall att hjälpas åt att hålla lite koll om det är folk här inne som sysslar med infiltrering!
Citera
2019-06-03, 19:54
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkwingdDuck

har inget med kentastrof att göra

Hur vet du det?
Citera
2019-06-03, 19:58
Medlem
JackFoleys avatar
Vad gäller tråden om Skelettkvinnan (Helena) och även trådar om hennes och hennes pappas (Kent) uthängningsblogg så har dessa modererats underligt vilket har fått mig att tro att Flashback inte velat stöta sig med de där människorna. Exempelvis postades utgivningsbevis om uthängningsbloggen och de inläggen raderas liksom andra inlägg av upplysande art.

Jag antar att det är först nu när dessa personer faktiskt åsamkar Flashback ekonomisk skada som Jan Axelsson & Co tar av sig handskarna. Inget är så motiverande som när man orsakas ekonomisk skada.

Följer det här med intresse. Tror inte att endera sidan kan vinna. De kan orsaka Flashback ekonomiskt avbräck men det är inget som sänker en sajt som den här som trots allt inte kostar alltför mycket att drifta. Flashback kan inte orsaka dem någon skada alls i princip. Uthängningar idag är helt verkningslösa för de som inte har något att förlora. Och tvärtemot vad många tuffa flashbackare tror så vimlar det inte av farliga vigilantes som tar tag i saker och ting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in