Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Jaha, låt mig bara reda ut begreppen nu, pratar du om feminister eller kvinnor? Det står nämligen svenska kvinnor i ditt inlägg. Det är då väldigt lätt att tro att du nu menar svenska kvinnor i allmänhet. Och har då Sveriges kvinnor i allmänhet blivit radikalfeministiska ragator?
Vet du ens vad radikalfeministisk har för definition?
Ska du fortsätta att ifrågasätta hur jag skriver i stället för försöka ta dig vidare till vad jag skriver och vad vi eventuellt skulle kunna göra åt det? Eller om inte håller med, ge oss din syn på saken.
Jag behöver faktiskt ingen "aidspig" till att borra i varje ord och dess definitioner.
Du till exempel har använt din kvot av "vad betyder det? Vad betyder det? Vad betyder det?" för en dag eller tre.
En majoritet av svenska kvinnor kallar sig feminister. En del gör det inte, men är det ändå. I vissa fall till och med radikala. (ser kvinnan som underordnad och tror på patriarkatet)
"Normies" spelar med båda lägren för att inte stöta sig med endera sidan och de byter hållning beroende på vem de pratar om eller med. Som normies brukar göra. Andra är mer konflikträdda och vågar inte säga bu eller bä. De flesta kvinnor brukar kunna hålla med radikalfeministiska uttalanden tills de börjar få konsekvenser. I Sverige finns en stor grupp radikala feminister som är sexnegativa eller politiska lesbianer och de brukar kunna hacka på sexpositiva kvinnor för att dessa sviker "systerskapet". Först då brukar normies säga ifrån, men sällan offentligt eller så att män hör.
Så ja, jag vet vad radikalfeminister har för definition.
Du får själv beskriva vart du passar in där.