2019-11-23, 23:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld

Detta eviga konfliktsökande måste vara tärande? Speciellt när du valt laget som blir analfistat till frukost lunch middag kvällsmat? Dvs feministlaget.

Nope, tvärtom faktiskt. Jag har inga problem med konflikter, har du?
Jag säger hellre min vettiga åsikt alla dagar i veckan än håller tyst alternativt apar efter andras åsikter. Det är för ynkyggar, och givetvis för såna som inte kan tänka själv.
Citera
2019-11-23, 23:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Mina erfarenheter brukar ofta stämma med majoritetens erfarenheter, med den skillnaden att jag lyckas formulera problemet bättre än genomsnittet. Ni kärringar är avundsjuka på oss Herrar, för att vi har högre IQ och och har fler talangområden än vad ni har.

Oja. Vad avis den genomsnittliga kvinnan är på den genomsnittliga mannen, d.v.s byggarBob, läkarJohan, vägarbetsConny, lastbilschaffisRonny m.fl.
Fler talangområden? Vad skulle det vara menar du?Spela schack? Dödstråkigt.
Spela fotboll? Lika tråkigt.
Lyfta skrot? Ännu värre.
Arbeta med en dumburk dagarna till leda?Deprimerande

När ska ni självgoda uppblåsta ölmagar inse att kvinnor generellt inte riktigt brukar ha samma intresse som män? Och att det som män sysslar med inte på något sätt är vad "allae vill syssla med"?
Sorry att jag spräcker denna fantasin, men det finns ingen avundsjuka.
Citera
2019-11-23, 23:47
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Tala för dig själv, kvinna. Du låter inte särskilt genomsnittlig i mina öron. På sin höjd finns det 2-3 % kvinnor som kan formulera sig och argumentera som du.

När jag säger det rättvisa ordet "kärringar", så talar talar jag om alla miljontals socialdemokrater som dominerar det kvinnliga könet i Sverige. Du låter snarare borgerlig , och är därmed ett undantag från mängden.
Citera
2019-11-24, 00:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getmink
Du kanske också borde öva på din läsförståelse. Det är ett faktum att kvinnor föder barn, ett sådant påstående kräver inte att man nödvändigtvis vet vad ett barnafödande "kräver".

Intressant, nämn 20 andra saker som kvinnor bidragit med - som män inte kunnat, eller redan gjort bättre och mer effektivt.

Ser ni? Visst är det gulligt när dessa små liv blir upprörda, genast börjar de slänga sig med personliga angrepp

Nåja, kanske du kan hjälpa oss på traven, du upplysta feminist. Kan du inte berätta för oss, låt säga 50 saker, som kvinnor bidragit med?

Om du gör det, så lovar jag att ge det dubbla, som män gjort, okej?

Ska du börja eller jag? Ok jag börjar: Elektricitet, datorn, tvn, huset, bilen, gaffeln, plattan, spisen, ugnen, micron, telefonen, mobiltelefonen, p-pillret, sjukhuset, 99.99% av de mediciner vi idag använder oss av. Det får räcka så länge, nu kan du ge oss några, okej? Så fortsätter vi så. Låt oss se om kvinnors bidrag till civilisationen ens kommer upp till 1% av männens, deal?

Det finns inga som helst behov av att räkna upp en massa prylar eller uppfinningar. Jag pratar om historia och samhällens framväxt. Män och kvinnor har arbetat tillsammans i samhället, gjort olika saker och haft olika roller.
Det finns ingenting som tyder på att män skulle åstadkommit en enda uppfinning utan kvinnors närvaro och uppbackning. Vem tror du skötte hemmet och barnen? Ordnade mat på bordet till vardags, skötte hela familjen o.s.v.
Ah jag orkar inte med denna fullständigt meningslösa diskussion förressten. Jag antar att du är en spoling, kanske runt 20?
Du växer väl upp du också. Hej med dig.

Jo förressten, som avslutning, vad är det som är relevant i denna diskussion för dagens män egentligen?
Inte mycket nä, de flesta män som vandrar på jorden har inte bidragit med ett skit till uppfinningar eller utveckling. Du är mest troligt en av dem som inte bidragit, så varför du överhuvudtaget pratar om detta är obegripligt.
Citera
2019-11-24, 00:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Men nu jävlar var hon då upprörd

Detta är lika roligt varje gång, så otroligt förutsägbara. Det är roligast när de blir upprörda, men samtidigt gör allt i sin makt för att låtsas som att dom har kontroll, men inte riktigt klarar av det

Hehe, den enda som inte klarar av detta är du. Det är rätt så uppenbart...
Citera
2019-11-24, 00:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Jo förressten, som avslutning, vad är det som är relevant i denna diskussion för dagens män egentligen?
Inte mycket nä, de flesta män som vandrar på jorden har inte bidragit med ett skit till uppfinningar eller utveckling. Du är mest troligt en av dem som inte bidragit, så varför du överhuvudtaget pratar om detta är obegripligt.

Jaså, nu låter det så. Men tydligen kallar man det ett "mansproblem", när 0.3% av den manliga befolkningen begår våldsbrott eller våldtar kvinnor, ja värre än så, kvinnorna importerar de män som står för en överväldigad majoritet av våldtäkter och mord, sen kallar dom det MANSPROBLEM. Då, helt plötsligt, blir det kollektivet män som är problemet, men när det handlar om annat, exempelvis UPPFINNA ALLT SOM EXISTERAR I HELA JÄVLA VÄRLDEN, så minsann, då är det inte "män" längre, nej, då handlar det om individer

Hyckleriet är så jävla bisarrt att man vet knappt var man ska börja.

Men kul är det dock, att debattera ner er rabiata kärringar, jag lever för detta, vänligen svara snabbt nu så jag kan fortsätta mosa dig [/quote]

Jag har inte en aning om varför du drar in mig i detta med våldtäktsmän och att anklaga alla män för problemet överhuvudtaget. Lugna ner dig nu.

Och, hur kan du veta vad kvinnor hade uppfunnit och inte uppfunnit om de inte varit upptagna med att föda barn och sköta hemmet? Jag vill inte veta vad du känner eller tror, utan hur du kan veta. Du uttrycker dig nämligen som att allting är solklart här, du verkar veta mer än både forskare, läkare och historiker tillsammans.
Citera
2019-11-24, 01:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
1. Kvinnor har inget rent evolutionärt att tjäna på att vara uppfinnare och byggare av civilisationer. Män är de som bygger (och förstör) samhällen. Kvinnor rättar sig i leder, rent biologiskt och gör det bästa av situationen inom de ramar de existerar.

2. Kvinnor har nu haft decennier på sig att uppfinna saker, bli innovatörer, skapa. De hålls inte tillbaka öht längre, vad har hänt? Inget, inte ett dugg. De bästa filmerna skapas fortfarande av män, ALLA appar vi använder oss av, är skapt av män. ALLA internetforum, skapt av män (även de kvinnodominerade), ALLT är skapt av män, fortfarande. Nya rymdraketer? Senaste datorerna? SENASTE 100 VIKTIGA UPPFINNINGARNA STÅR 98% AV MÄN FÖR.

VAR ÄR NI? Kom fan inte och säg att ni "hålls tillbaka" nu, för guds skull, hela jävla skolväsendet är skapt för kvinnor, kvinnor får bättre betyg av kvinnliga lärare än män får, kvinnor åker på en jävla räkmacka ut i samhället och VAD gör dom av det? VAR är alla kvinnorna? Dom sitter på instagram och andra sociala medier - skapt av män.

Med det sagt: Vi har nu flera experiment med kvinnor i olika robinsonavsnitt (och andra realityserier) som hamnat ensamma på en ö - utan män. Vad händer, exakt varje gång? VARJE gång? Inget alls händer, hela skiten går åt helvete och snart blir man tvungne att ta in ett par gubbar som styr upp det hela, du vet, bygger exempelvis ett jävla vindskydd.

Och nej, alla med sunt förnuft vet detta, "forskare" vet detta, alla vet detta, detta är en jävla självklarhet och det finns bara EN ANLEDNING till att man inte skulle se och förstå det: Man är en indoktrinerad naiv kvinna, ett offer för eliten att göra och styra vad HAN vill med, inget annat.

Äh du fattar absolut noll, därför är det ganska tråkigt att prata med dig om detta.

Varför skulle kvinnor börja uppfinna en massa nu pang bom bara för att de kan?
Har männen gjort det under de senaste decennierna?
Vi har det mesta som behövs för ett bekvämt liv. Det har uppfunnits för längesen, av andra som levt före oss, eller av de som är gamla idag.

Om inte män hade funnits och kvinnor vore de som MB skulle skött allting på egen hand, och de inte hade fött barn, så är det klart att de hade utvecklat saker och ting. Kanske inte precis på samma sätt som män och kanske inte i samma prioriteringsordning, men självklart hade kvinnor gjort saker och ting.

Vi vet ju att män gör det mesta "skitjobbet" utan att säga någonting, så varför skulle man göra det själv om man inte behöver?
Givetvis ser jag hellre att min man sätter upp vindskyddet än att jag gör det, för jag tycker det är tråkigt och jobbigt. Det är dock inte likställt med att man inte kan. Likväl som jag hellre ser att Lasse jobbar med att asfaltera, det betyder inte att jag inte skulle kunna göra det. Men jag vill inte.
Fattar du poängen nånstans här överhuvudtaget eller är det läge att lägga ner?
Citera
2019-11-24, 11:08
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Hehe, den enda som inte klarar av detta är du. Det är rätt så uppenbart...
Ville bara påpeka för dig att användaren getmink är ett välbekant troll som blivit avstängd många gånger om för att ha tramsat runt i olika forumstrådar (ofta sådana som berör kvinnor, feminism och jämställdhet) och därmed en användare vars inlägg du inte bör ta på fullt allvar.
Lite trist att det sällan hålls en mer seriös ton härinne men allt för att locka fram fler hetsiga diskussioner antar jag, även om de ofta renderas rätt meningslösa i slutändan.

Du har också helt rätt i att det är en försvinnande liten minoritet av män som genom tiderna varit uppfinnare.
Av alla miljarder män som levt och lever idag så har de allra flesta av dem istället varit medelmåttiga arbetsmyror. Få har uppfunnit saker och ännu färre har uppfunnit något från grunden. Flertalet uppfinningar bygger ju på redan uppfunna ting som du vet.
Själv är jag glad över alla bekvämligheter minoriteten skapat för oss idag men samtidigt också ledsen över all ondska och djävulskap som en annan minoritet av män stått och fortsätter stå för i vardagen.

Kvinnor i stort har inte bidragit med några uppfinningar eller vetenskapliga upptäckter men de har heller inte orsakat i närheten lika mycket förödelse och lidande i världen om man jämför med män.

På så sätt jämnar det hela ut sig och det finns därmed inga "vinnare" i detta ständigt pågående könskrig.
Citera
2019-11-24, 14:19
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Äh du fattar absolut noll, därför är det ganska tråkigt att prata med dig om detta.

Varför skulle kvinnor börja uppfinna en massa nu pang bom bara för att de kan?
Har männen gjort det under de senaste decennierna?
Vi har det mesta som behövs för ett bekvämt liv. Det har uppfunnits för längesen, av andra som levt före oss, eller av de som är gamla idag.

Om inte män hade funnits och kvinnor vore de som MB skulle skött allting på egen hand, och de inte hade fött barn, så är det klart att de hade utvecklat saker och ting. Kanske inte precis på samma sätt som män och kanske inte i samma prioriteringsordning, men självklart hade kvinnor gjort saker och ting.

Vi vet ju att män gör det mesta "skitjobbet" utan att säga någonting, så varför skulle man göra det själv om man inte behöver?
Givetvis ser jag hellre att min man sätter upp vindskyddet än att jag gör det, för jag tycker det är tråkigt och jobbigt. Det är dock inte likställt med att man inte kan. Likväl som jag hellre ser att Lasse jobbar med att asfaltera, det betyder inte att jag inte skulle kunna göra det. Men jag vill inte.
Fattar du poängen nånstans här överhuvudtaget eller är det läge att lägga ner?

Jo, det finns goda exempel på kvinnor som kan själva. Men de brukar oftast ha en bitter attityd. Som om de förväntade sig att män ska göra allt men blivit svikna och själva tagit tag i det.

Kvinnor i vardagen har ofta en strategi att spela svaga och dumma för att tillskansa sig så mycket hjälp som möjligt. De vet att om de låtsas vara efterblivna så kommer snart en white knight och byter deras däck, byter tv-kanal eller slår i en spik där den ska vara. De vet att om de ler lite flirtigt så gör mannen allt.

Kvinnor kan inte ens hantera de tekniska uppfinningar som redan är uppfunna. Jag vet kvinnor som inte ens kan hantera en elvisp. Som inte ens vet hur en dvd-spelare fungerar. Ska de byta dvd får de ropa på mannen i huset.

Det är det som skiljer män från kvinnor. Män kan hantera tekniska saker som elvispar i vardagen. Till och med en utvecklingsstörd man kan klara det. Det kan inte kvinnor.

Sedan finns det inget värde i att vara uppfinnare. Nikolas Tesla dog utfattig trots att han gjorde många fantastiska uppfinningar.
Citera
2019-11-24, 15:44
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Oja. Vad avis den genomsnittliga kvinnan är på den genomsnittliga mannen, d.v.s byggarBob, läkarJohan, vägarbetsConny, lastbilschaffisRonny m.fl.
Fler talangområden? Vad skulle det vara menar du?Spela schack? Dödstråkigt.
Spela fotboll? Lika tråkigt.
Lyfta skrot? Ännu värre.
Arbeta med en dumburk dagarna till leda?Deprimerande
Spela schack, lyfta skrot, pilla med datorn, är allihopa hobbyn som kräver hjärna och/eller muskler, och kvinnor är sämre än män på både hjärna och muskler. Kvinnor är helt enkelt en underlägsen version av män

Framförallt dock, så är schack, styrketräning och datorer (du glömde förresten TV-spel!) betydligt roligare och intressantare än kvinnors favoritintresse: naglar och klackskor. Där kan vi liksom snacka om hjärndöd och tråkig hobby.

Citat:
När ska ni självgoda uppblåsta ölmagar inse att kvinnor generellt inte riktigt brukar ha samma intresse som män?
Vi har inte samma intressen eftersom ni kvinnor inte är intresserade av något intressant. Er favorithobby är liksom skvaller och intriger; så tomma i bollen är ni kvinnor. Helt efterblivna ärligt talat. Medan män sitter och intresserar sig för hur världen fungerar, så sitter ni kvinnor och pratar om vilken väninna knullade med vilken kille och liknande hjärndöd skit som ingen vettig människa orkar bry sig om.

Du vet hur ordspråket lyder:
“Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.
^^ Exact så är det.

Citat:
Och att det som män sysslar med inte på något sätt är vad "allae vill syssla med"?
Jo, det är precis vad ni kvinnor också vill syssla med, bara det att ni är helt odugliga på manliga intressen, därav hittade ni på feminism för att kvotera in er själva i manliga yrken osv.

Citat:
Feminism är avundsjuka: kvinnor som vill bli män. Du ser liksom inte män hitta på en "masculinism" ideologi som handlar om att göra om män till kvinnor.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-11-24 kl. 15:55.
Citera
2019-11-24, 16:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Spela schack, lyfta skrot, pilla med datorn, är allihopa hobbyn som kräver hjärna och/eller muskler, och kvinnor är sämre än män på både hjärna och muskler. Kvinnor är helt enkelt en underlägsen version av män

Framförallt dock, så är schack, styrketräning och datorer (du glömde förresten TV-spel!) betydligt roligare och intressantare än kvinnors favoritintresse: naglar och klackskor. Där kan vi liksom snacka om hjärndöd och tråkig hobby.

Vi har inte samma intressen eftersom ni kvinnor inte är intresserade av något intressant. Er favorithobby är liksom skvaller och intriger; så tomma i bollen är ni kvinnor. Helt efterblivna ärligt talat. Medan män sitter och intresserar sig för hur världen fungerar, så sitter ni kvinnor och pratar om vilken väninna knullade med vilken kille och liknande hjärndöd skit som ingen vettig människa orkar bry sig om.

Du vet hur ordspråket lyder:
“Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.
^^ Exact så är det.

Jo, det är precis vad ni kvinnor också vill syssla med, bara det att ni är helt odugliga på manliga intressen, därav hittade ni på feminism för att kvotera in er själva i manliga yrken osv.

Feminism är avundsjuka: kvinnor som vill bli män. Du ser liksom inte män hitta på en "masculinism" ideologi som handlar om att göra om män till kvinnor.

Du har så jävla fel. Kvinnor är intresserade av mer än "naglar och klackskor".

https://www.tandlakartidningen.se/arkivet/nyhet/kvinnornas-dominans-okar/

Tydligen är kvinnor intresserade av arkitektur, juridik, veterinäryrket, läkaryrket med mera där kvinnor numera mer eller mindre dominerar.

Finns fan inget tråkigare än att sitta och lyssna på ett gäng killar som sitter och snackar om att lyfta skrot, eller om fotboll eller annat hjärndött. Lika hjärndött som skvaller, "naglar och klackskor".
Citera
2019-11-24, 16:42
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du har så jävla fel. Kvinnor är intresserade av mer än "naglar och klackskor".

https://www.tandlakartidningen.se/arkivet/nyhet/kvinnornas-dominans-okar/

Tydligen är kvinnor intresserade av arkitektur, juridik, veterinäryrket, läkaryrket med mera där kvinnor numera mer eller mindre dominerar.

Finns fan inget tråkigare än att sitta och lyssna på ett gäng killar som sitter och snackar om att lyfta skrot, eller om fotboll eller annat hjärndött. Lika hjärndött som skvaller, "naglar och klackskor".
Kvinnor har inget genuint intresse för dessa yrken, utan de är snarare bara ute efter pengar (precis som kvinnors syn på äktenskapet; kvinnor gifter sig inte med mannen, utan snarare hans plånbok). Dessutom så är ju män ändå alltid bäst inom arkitektur, juridik, veterinäryrket, läraryrket osv. Tror du på fullaste allvar att kvinnor som grupp, överträffar män som grupp? Trots att skolan är feministisk och kuggar unga killar och ger överdrivet bra betyg till tjejer (alltså är kvinnor överrepresenterade inom rätt många yrken idag), så är det ytterst sällan kvinnor är bättre än män på något, även inom yrken som kvinnor är bättre utbildade än män, så är det ändå män som dominerar.

Lustigt att du citerar en tandläkarsida. Alltid när jag går till tandläkaren så är det en man där som sköter det riktigt kompetenskrävande jobbet, medan kvinnorna där gör simpla grejer söm röntgen, suga upp salivet osv. Samma på t.ex. Donken: tjejerna står i kassan och sköter beställningarna, killarna står och steker burgare osv.

Bara att vara lite ärliga mot er själva och erkänna att kvinnor inte har samma kompetens som män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in