2019-06-02, 12:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Min erfarenhet av de tjejer jag varit med är att många inte gillar kondom. Jag har det som krav vid ons.

Gillar nä, jag gillar det inte heller. Ogillar det så pass att jag knappt tycker det är lönt med ONS, delvis därför. Men följden blir då att jag inte har ONS och har haft ett rätt så begränsat antal sexpartners under livet. Ska kondomen bort så ska det vara i en relation eller möjligen en KK som man kan lita på till 99% är ärlig med eventuella andra ligg.
Men det är sant att kondom förstör sexet till relativt stor del
Citera
2019-06-02, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Långt inlägg.

Ja, rent evolutionärt är det så för högre primater. Det kan empiriskt bevisas, vilket det nu under 2000-talet också gjorts i en rad studier. Kvinnor är till och med hard wired till att leva det liv du ifrågasätter, så det handlar inte om att de 'ska' vara på ett visst sätt, vi är som art utvecklade på ett visst sätt, både kvinnor och män. Det syns i vår hjärna och vår genetik. Det är ristat i våra kroppar. Detta omkullkastar egentligen hela upplysningstidens liberala människoideal som nu härskat i snart 300 år.

Idealet om den så kallade 'individen' som är likt ett tomt blad som Locke hallucinerade om. Det stämmer helt enkelt inte. Det är en saga. Vi är inga individer i den meningen och vi bör egentligen stå inför ett paradigmskifte. Man kan tillspetsat säga att den liberala synen på människan är lika grundad i vetenskap som den medeltida kristna var.
OT detta, men eftersom den liberala synen på människan genomsyrar väst på alla nivåer i samhället så är det viktigt att nämna.

Det är inte smart utifrån ett evolutionsbiologiskt perspektiv att festa runt, skaffa en examen och sedan dö utan att efterlämna en avkomma för att man drivs av 'individuella drivkrafter' vilka knappt existerar. Vetenskapen har svar - men den s.k. individen själv svävar ofta iväg i metafysiska resonemang då sanningen är obekväm att ta till sig.
Jag har svårt att se hur detta ens tyder på högre kultur än i andra kulturer. Högmodet hos oss i väst är stort, det märks.

Den afrikanska frun däremot med 8 ungar som kan livnära sig på den föregående kvinnans karriäransträngning via välfärdssystem eller makens arbete är utifrån det perspektivet smartare. Det spelar ingen roll hur många högskolepoäng västkvinnan har eller hur smart och påläst hon är om man med intelligent avser en arts förmåga att kunna anpassa sig, överleva och fortplanta sig. Detta är grunden.
Hjärnans adaption, och det sofistikerade nätverket av nervceller, hos högre primater har ju drivits fram just för att vi ska hitta sätt att kunna överleva och även möjliggöra överlevnad för våra barn i en rad olika livsmiljöer. Att lyfta ur högre primaters evolutionära språng med utvecklade hjärnor utan att ta hänsyn till denna aspekt är okunnigt.

Det är inte så, ledsen liberaler, att vi främst har fått hjärnor som knappt går att klämma fram för att 'skaffa en karriär' 'finna oss själva' eller 'upptäcka världen' eller ens 'vara bra på IQ test', det är ur ett evolutionärt perspektiv faktiskt helt betydelselöst om inte du överlever och även kan tillse att din avkomma överlever. Allt det vi gör i väst är faktiskt helt värdelöst om inte vi fortlever. Det spelar ingen roll hur fina bländverk vi bygger upp om vår generation dör ut.

Detta gäller såklart även män som utbildar sig, festar runt, har en massa pengar och prylar men aldrig skaffar barn och bildar familj. Det är inte smart evolutionärt sett eftersom en organisms syfte ju är fortplantning. Den afrikanska eller asiatiska storfamiljen är rent krasst smartare än vad många av våra kvinnor och män är.

Den som överlever är segrare.

Det är geners syfte att leva vidare via vilka organismer de nu än sitter i, knappast individers.
Deras syfte/ poäng är mer få till det så bra som möjligt i livet. Där kan självklart tillfredsställelse sexuellt samt att få barn ingå, men är som bekant inte alla individers önskemål.

Läs Darwkins: den själviska genen.
Citera
2019-06-02, 12:57
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är geners syfte att leva vidare via vilka organismer de nu än sitter i, knappast individers.
Deras syfte/ poäng är mer få till det så bra som möjligt i livet. Där kan självklart tillfredsställelse sexuellt samt att få barn ingå, men är som bekant inte alla individers önskemål.

Läs Darwkins: den själviska genen.

Individens syfte är underordnad darwinistiska system. Vad vill jag säga med det?

Att individens syfte att ha sex finns där för att det är gennetikens syfte, den ser till att sex är så njutningsbart som möjligt för att reproducera sig sjlälv, när individen finner ett sätt att ha sex utan att få barn (p-piller, kondom, etc.), så kommer genetiken gå förlorad ur den striden.

Här kommer darwinismen och korrigerar det som är onaturligt, vad är onaturligt? Den moderna människan.

Den moderna människan måste korrigeras och alltså utrotas av naturen, men det kan ta några generationer. Vad som nu än skapar den karga sekulära människan (intelligens, brist på religiositet, inklination till pessimism, impulskontroll, planeringsförmåga, etc) har även en genetisk komponent.

De genetiska markörer som råkar skapa personer som blir genetiska dead-ends kommer såsmåningom att utrotas. Det som återstår är det som är livskraftigt och som kan reproducera sig själv, vad det än må vara.
Citera
2019-06-02, 14:58
Medlem
Kvinnor i västvärlden överlag är förvuxna bäbisar som inte behöver ta ansvar för sina handlingar. Men ja, Sverige är kanske rätt extremt. Kvinnornas mognadsnivå och brist på sunt förnuft här är fullständigt patetisk.
Citera
2019-06-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Authenticity
Kvinnor i västvärlden överlag är förvuxna bäbisar som inte behöver ta ansvar för sina handlingar. Men ja, Sverige är kanske rätt extremt. Kvinnornas mognadsnivå och brist på sunt förnuft här är fullständigt patetisk.

Och vissa män i denna värld tänker uppenbart som "bäbisar".
Citera
2019-06-02, 17:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är du helt??

Kvinnor har genom stora delar av den västerländska historien varit utan medborgerliga rättigheter. Detta betyder att de inte haft rätt äga egna pengar, skriva kontrakt, äga mark, äga hus etc etc.
Undantag har naturligtvis funnits, men! normen har varit att finns där en man nånstans så har kvinnans ev. arv, ev. inkomst etc tillhört honom. precis som hennes kropp för övrigt.

Hört tala som feminism? Det är DÄRFÖR som första vågens feminism startades.

Kvinnor är utmärkt lämpade för de flesta yrken människan har skådat...
Hon har både hjärna, armar samt 2 ben.
ex. läkare...men!!! guess what hon har förbjudits utbilda sig, samt arbeta med detta under stor del av vår kända historia.

Den första kvinna som gavs rätt utbilda sig samt arbeta som läkare i Sverige det hände nångång mycket sen 1800-tal.

Lär dig lite svensk historia.

Nej det är anekdoter...har aldrig ansett som nån bra bevisning i något sammanhang som gäller större grupper/ samhällen.

Lär dig lite logik.

Ingen vuxen kvinna är så här

dum/ outbildad/ misogyn
som du uppvisar...så sorry jag är rätt säker på att du är man, eller förlåt pojke? under 18?

Kan även vara ett av de "jag har flera konton-trollen" som florerar här.
Citera
2019-06-02, 18:52
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok har du läst tråden? Kan vi connecta the dots lite snabbare?
Ja. Du kan aldrig kompensera fel riktning med högre hastighet.

För decennier sen flög den svenska kvinnan ärad över jorden och hyllades i alla världens hörn.
Idag är hon en radikalfeministisk ragata som ingen vill ha att göra med.

Hon gör allt i sin makt för att förneka sin kvinnlighet och beter sig som en bortskämd fascistisk envåldshärskare som kräver att hela världen ska passa upp på henne, medan hon frånsäger sig allt eget ansvar.

Your on your own.
Citera
2019-06-02, 19:04
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Worth it.

Snart är vi där

Förbered dig för Allah!
Citera
2019-06-02, 19:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ja. Du kan aldrig kompensera fel riktning med högre hastighet.

För decennier sen flög den svenska kvinnan ärad över jorden och hyllades i alla världens hörn.
Idag är hon en radikalfeministisk ragata som ingen vill ha att göra med.

Hon gör allt i sin makt för att förneka sin kvinnlighet och beter sig som en bortskämd fascistisk envåldshärskare som kräver att hela världen ska passa upp på henne, medan hon frånsäger sig allt eget ansvar.

Your on your own.

Oooookej, det var ju inte alls vad vi pratade om.

Ämnet för vår lilla diskussion var ju om många här i tråden påstod att män är logiskt tänkande i de flesta situationer och kvinnor känslostyrda mähän som borde bli fråntagna alla sina mänskliga rättigheter.

Men men, alltid ett icke-nöje att samtala med dig. Ha d!
Citera
2019-06-02, 19:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Snart är vi där

Förbered dig för Allah!

Snarare gamla testamentet. Vi feminister alias svenska kvinnor har ju redan fått israeliska pass och konverterat till judendomen i hemlighet.

Du kan väl ta dig an HossanHassan?
Citera
2019-06-02, 19:27
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Snarare gamla testamentet. Vi feminister alias svenska kvinnor har ju redan fått israeliska pass och konverterat till judendomen i hemlighet.

Du kan väl ta dig an HossanHassan?

Nja, tar nog mitt pick och pack och drar.

Feminister alias svenska kvinnor har tydligt deklarerat att dom inte är "våra kvinnor" och vem är jag att säga emot. Dessutom har jag lärt mig att kvinnor är lika kapabla som män så ni klarar nog fighten mot islamisterna alldeles galant själva Troligen bättre till och med eftersom kvinnor ofta är bättre och mer kompetenta än män.
Citera
2019-06-02, 19:39
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Oooookej, det var ju inte alls vad vi pratade om.

Ämnet för vår lilla diskussion var ju om många här i tråden påstod att män är logiskt tänkande i de flesta situationer och kvinnor känslostyrda mähän som borde bli fråntagna alla sina mänskliga rättigheter.

Men men, alltid ett icke-nöje att samtala med dig. Ha d!
Ett klassiskt inlägg från dig igen.

Jag visade hur "feelz before reelz" funkar och gav lite exempel på det, och i stället för att försöka hänga med ramlade du av och fattar inte vad vi pratar om längre.

Slog du i huvudet väldigt hårt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in