2020-01-13, 10:08
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Haha, komiskt. Verkligheten förhåller sig som så att du inte bevisat någonting överhuvudtaget. Kan inte komma på en gång då du presenterat någon källa som varit seriös alternativt grovt vinklad. Eller så har du tolkat ut någonting som inte fanns med.
Så du stryker ingenting här min herre.
Som sagt, bara meningslösa påståenden helt utan stödargument eller källor.

"Du kan inte komma på" betyder absolut ingenting. Du kan påstå precis vad du vill utan att någon behöver bry sig.
Varje meningsutbyte vi haft finns nedtecknad här för den som vill granska ditt påstående här eller tidigare.

Den som saknar backning av något enda av mina påståenden är välkomna att be om utveckling av det som påstås.
Citera
2020-01-13, 11:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag ger mig. Du begriper ändå ingenting utan kommer dragandes med något totalt annat, som att det skulle vara ett argument för eller emot kvinnlig värnplikt i Sverige.
Män har varit tvungna i fem generationer. Det var en förutsättning för att de skulle få rösta. Kvinnor har aldrig varit tvungna och kommer inte bli det heller. Det går inte att ställa krav på kvinnor. Det räknas automatiskt som kvinnohat.

Bara tugga och svälj, okej?
De senaste femton åren har de försökt få till en mer jämlik fördelning i försvaret i Sverige, men det är fler som står utanför och skriker att de vill ha mer jämlikhet. än som faktiskt kliver in och gör sitt år.

Jag avslöjade bara hyckleriet.

Jag har inte argumenterat för eller emot värnplikt. Jag har argumenterat för allas rätt att rösta.

Den rätten har aldrig vilat på huruvida en person har tjänstgjort inom det militära eller inte. Det har alltid funnits grupperingar som har fått sippa mönstring (Jehovas vittnen, folk med plattfot, diverse fysiska eller psykiska funktionsnedsättningar osv) men dessa har likväl fått rösta.

Nu har jag inte hängt med så mycket i svängarna sen värnplikten återinfördes men så vitt jag förstår så gäller den både män och kvinnor nu för tiden. När jag googlar på det så ser jag inga arga artiklar där folk skriker "kvinnohat" i kör pga det. Det kanske spökar lite på vinden hos dig, så att säga?

Edit: Ser nu att män visst behövde ha gjort värnplikt för att få rösta en kort period men det kravet togs bort 1924.
Senast redigerad av enhalvboj 2020-01-13 kl. 11:57.
Citera
2020-01-13, 12:12
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag har inte argumenterat för eller emot värnplikt. Jag har argumenterat för allas rätt att rösta.

Den rätten har aldrig vilat på huruvida en person har tjänstgjort inom det militära eller inte. Det har alltid funnits grupperingar som har fått sippa mönstring (Jehovas vittnen, folk med plattfot, diverse fysiska eller psykiska funktionsnedsättningar osv) men dessa har likväl fått rösta.

Nu har jag inte hängt med så mycket i svängarna sen värnplikten återinfördes men så vitt jag förstår så gäller den både män och kvinnor nu för tiden. När jag googlar på det så ser jag inga arga artiklar där folk skriker "kvinnohat" i kör pga det. Det kanske spökar lite på vinden hos dig, så att säga?

Edit: Ser nu att män visst behövde ha gjort värnplikt för att få rösta en kort period men det kravet togs bort 1924.
Du ger mig rätt?
Alla har inte haft lika rätt att rösta. Värnplikten för män är en av orsakerna. Undantagen tillkom senare och är långt ifrån särskilt vanliga. Tvärtom, det var en skam att inte göra värnplikten.
Du kunde knappt få jobb om du inte gjort den.

16,5 miljoner män dog precis före allmän rösträtt infördes och du får gärna läsa på lite om WW1s fasor.
Ingen förväntade sig att kvinnor skulle ställa sina liv till förfogande om Sverige skulle dras in i oroligheterna efteråt, eller det som till slut ledde fram till WW2.
Citera
2020-01-13, 12:29
Avstängd
Citat:
Du ger mig rätt?
Alla har inte haft lika rätt att rösta. Värnplikten för män är en av orsakerna. Undantagen tillkom senare och är långt ifrån särskilt vanliga. Tvärtom, det var en skam att inte göra värnplikten.
Du kunde knappt få jobb om du inte gjort den.

16,5 miljoner män dog precis före allmän rösträtt infördes och du får gärna läsa på lite om WW1s fasor.
Ingen förväntade sig att kvinnor skulle ställa sina liv till förfogande om Sverige skulle dras in i oroligheterna efteråt, eller det som till slut ledde fram till WW2.

Ja, du hade ju rätt i att män behövde göra värnplikt för att kunna rösta ett tag. Det kravet togs dock bort för 96 år sedan, tack och lov.

Ditt grundargument var ju att man skulle tvinga kvinnor att tjänstgöra i 100 år och sedan se vad de hade att säga om fri rösträtt. Nu har grabbsen gjort det i drygt 100 år och jag hör inte oss säga "snälla ta bort vår rösträtt, bara vi slipper göra lumpen".

Jag känner till WW1 men ser inte vad det har med saken att göra, gällandes allas rätt att rösta. Den allmänna värnplikten gäller kvinnor också nu för tiden, så idag skulle de förväntas ställa sina liv till förfogande även på slagfälten. Kampen för jämställdhet fortsätter men som du ser så har vi åtminstone kommit en bit på vägen
Citera
2020-01-13, 13:07
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ja, du hade ju rätt i att män behövde göra värnplikt för att kunna rösta ett tag. Det kravet togs dock bort för 96 år sedan, tack och lov.

Ditt grundargument var ju att man skulle tvinga kvinnor att tjänstgöra i 100 år och sedan se vad de hade att säga om fri rösträtt. Nu har grabbsen gjort det i drygt 100 år och jag hör inte oss säga "snälla ta bort vår rösträtt, bara vi slipper göra lumpen".

Jag känner till WW1 men ser inte vad det har med saken att göra, gällandes allas rätt att rösta. Den allmänna värnplikten gäller kvinnor också nu för tiden, så idag skulle de förväntas ställa sina liv till förfogande även på slagfälten. Kampen för jämställdhet fortsätter men som du ser så har vi åtminstone kommit en bit på vägen
Det blev onödigt långt efter "du hade rätt".
Du gav mig i stället en ännu längre börda, för fri och allmän rösträtt har bara kvinnor haft fram till 2010 då den togs bort. (Den började 1901)
Du förenklar bort för mycket och du är inte ens i närheten av att stärka din poäng och grundtes.
Mitt främsta argument, för att hålla oss aktuella, är att värnplikten nu återupptas för att det inte gick på frivillig bas, men hur jämlikt är det egentligen?
https://www.svt.se/nyheter/en-femtedel-av-rekryterna-ska-vara-kvinnor-forsvarsmakten-klarar-inte-malet
Inte ens med 50 år av indoktrinering att män och kvinnor är lika kapabla, går detta att omsätta i praktik.
Citera
2020-01-13, 13:20
Avstängd
Citat:
Det blev onödigt långt efter "du hade rätt".
Du gav mig i stället en ännu längre börda, för fri och allmän rösträtt har bara kvinnor haft fram till 2010 då den togs bort. (Den började 1901)
Du förenklar bort för mycket och du är inte ens i närheten av att stärka din poäng och grundtes.
Mitt främsta argument, för att hålla oss aktuella, är att värnplikten nu återupptas för att det inte gick på frivillig bas, men hur jämlikt är det egentligen?
https://www.svt.se/nyheter/en-femtedel-av-rekryterna-ska-vara-kvinnor-forsvarsmakten-klarar-inte-malet
Inte ens med 50 år av indoktrinering att män och kvinnor är lika kapabla, går detta att omsätta i praktik.

Jo det blev väl det iom att jag har haft rätt om allt annat. Sluta svamla nu
Citera
2020-01-13, 14:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Som sagt, bara meningslösa påståenden helt utan stödargument eller källor.

"Du kan inte komma på" betyder absolut ingenting. Du kan påstå precis vad du vill utan att någon behöver bry sig.
Varje meningsutbyte vi haft finns nedtecknad här för den som vill granska ditt påstående här eller tidigare.

Den som saknar backning av något enda av mina påståenden är välkomna att be om utveckling av det som påstås.

Jajaja, vet du en sak? Jag har fått nog. Det räcker, du kan sluta.
Citera
2020-01-27, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Jag tycker att svenska män ska låta bli att bli nertryckta av alla. Ta tag i sitt liv. fundera ut vad man vill och jobba för det. Och inte ha för stora krav som att man ska bli dollarmiljardär och ha privatjet och sånt där. Stå med fötterna på jorden och lev på ett sätt som gör dig lycklig. Slänga alla omöjliga drömmer ut genom fönstret.

Jag vet inte vad TS menar med att han har välkomnat kvinnor i samhället? Var fanns de någonstans innan dess då?

Hittar ni män någon kvinnan ni gillar och vill ha barn med så satsa på det oavsett varifrån i världen hon kommer. Ge kärleken en chans. Och var beredd på att inte ge upp även om ni varit på det hela en eller flera gånger. Man lär sig mer om förhållanden ju mer man prövar på.

TS tycker inte om svenska kvinnor men ni kan ju prova om ni hittar någon sötis någonstans. Lycka till!
Citera
2020-01-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxaxaria
Kanske vissa av oss har haft tur som aldrig haft någon kvinna.
Kvinnor verkar bara vara ute efter makt och få bestämma i samhället och kan välja de allra bästa männen. Allt verkar ska ske på kvinnans villkor. Det är männen som byggt upp civilisationen och välståndet och kvinnan som övertar rollen i samhället mer och mer och ser ut därefter. Ekonomiska förluster och massinvandring samt blödighet. Vet inte ens om jag vill kalla landet för svenskt.

Ska du lämna den sjunkande skutan World Warrior?

Men varför i hela fridens namn har ni byggt upp civilisationen och välståndet och gjort er själva så fruktansvärt olyckliga? Vad var meningen med detta?

Ni verkar inte ha varit så mån om er själva eller om Sverige? Hur tänkte ni?
Citera
2020-01-27, 18:38
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anthea
Men varför i hela fridens namn har ni byggt upp civilisationen och välståndet och gjort er själva så fruktansvärt olyckliga? Vad var meningen med detta?

Ni verkar inte ha varit så mån om er själva eller om Sverige? Hur tänkte ni?

Kvinnor fick för lösa tyglar, och nu ser vi resultatet. Låt andra länder lära sig av Sveriges matriarkala feministexperiment som ett avskräckande exempel. Vi blir det första land i världshistorien som betalar för att bli invaderat och gå under. Tacka Sveriges kvinnor för detta.
Citera
2020-01-27, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvinnor fick för lösa tyglar, och nu ser vi resultatet. Låt andra länder lära sig av Sveriges matriarkala feministexperiment som ett avskräckande exempel. Vi blir det första land i världshistorien som betalar för att bli invaderat och gå under. Tacka Sveriges kvinnor för detta.

Men det är ju män som byggt samhället. TACK alla goa underbara män för det. Det är riktigt härligt att vara kvinna i Sverige i dag.

Och de män som överger svenska kvinnor gör oss också en stor tjänst.

Sverige är ett underbart land att leva i. Gott om underbara män för alla oss kvinnor att ha förhållande och skaffa barn med. Jag tycker det är härligt jag.
Citera
2020-01-28, 11:21
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anthea
Men det är ju män som byggt samhället. TACK alla goa underbara män för det. Det är riktigt härligt att vara kvinna i Sverige i dag.

Och de män som överger svenska kvinnor gör oss också en stor tjänst.

Sverige är ett underbart land att leva i. Gott om underbara män för alla oss kvinnor att ha förhållande och skaffa barn med. Jag tycker det är härligt jag.
Styrker vi genom denna artikel och det är tredje året i rad.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige-basta-landet-i-varlden-for-kvinnor/

Det finns en trend till.
https://www.di.se/nyheter/svenskar-bor-ensamma/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in