2019-06-01, 22:54
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag kan nämna ett par män som överlevt flera veckor i en tråd med lupac. Fast de är hellre med i The Island, på en öde ö utan mat.

Det är för att jag är alltför svår för dig att debattera mot. Ett år på The Island kommer att göra dig mycket gott. Mat (levande djur, kokosnötter) och friskt vatten kommer att transporteras till ön och ”planteras” där, så det kommer inte att gå någon nöd på dig under den bekväma vistelsen.

Du kan börja packa ner din överlevnads-kit redan nu och sedan krama dina fyra syrror och dina föräldrar hemma i Lunds No Go-zon före avfärden.

Tillbaka till topic.

Svenska textilkonstnärer (nästan bara kvinnor):

Svenska: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kategori:Svenska_textilkonstn%C3%A4rer

https://www.textileartist.org/6-abstract-textile-artists alla är kvinnor

Keramiker:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Category:21st-century_ceramists

Topp 20 keramiker varav 13 är kvinnor:

https://www.artsy.net/article/artsy-editorial-20-artists-shaping-future-ceramics

Stickning och virkning:

https://youtu.be/OcvcgMPqvzA

https://www.artsy.net/article/artsy-editorial-artists-knitting-place-art-history 5 av 8 är kvinnor.

Alla framgångsrika textilkonstnärer, keramiker och stickare/virkare är kvinnor. Det bevisar min tes att män inte kan skapa mästerverk av textilier, lerklumpar och garn.

Du såg väl listorna med de mest sålda skönlitterära verken där mer än tvåtredjedelar av dem är skrivna av kvinnor? Kvinnor har en medfödd författarådra, berättarförmåga och kreativitet. Vilket män inte har.

Om du vill cherrypicka listor med över 90 % män bland berömda författare, kemister, arkitekter eller andra framgångsrika människor, välj listor från århundraden då extremt få eller inga kvinnor var verksamma utanför hemmet. Som under 1500-1800 talet. Då kan du bevisa din tes att män är bättre än kvinnor på allt.
Citera
2019-06-01, 23:19
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nu slår du nog på en lite väl stor trumma igen.
Det här är inte något du hittat på eller kommit fram till.
Det lärde jag mig av mina föräldrar innan jag började i skolan, så ta nu och hoppa ner och sen kan du ta ditt "könsgap" med dig, för om inte kvinnor förvandlas till män eller män till kvinnor, så ska vi nog vara tacksamma att "könsgapet" får vara kvar precis som det är.

Du är inte så lite nedlåtande i din ton här.
Hur kommer det sig?
tror du på fullt allvar att du besitter någon form av vishet för att du hittar till google?

Inget av det där är värt nånting om du inte förstår eller kan relatera till den skrivna texten.
Det är ungefär lika intelligent som att läsa upp telefonkatalogen, idiot.

Ska vi vara tacksamma för att flickor ska fortsätta ha i snitt lite sämre spatial förmåga än pojkar och att pojkar ska fortsätta ha i snitt lite sämre verbal förmåga än flickor? Ja men då så! Då kan vi förbjuda flickor från att spela dataspel och bygga med klossar samtidigt som pojkar hindras från att läsa böcker och skriva dagbok.

Får du kliande utslag av att sociala konstruktioner som t ex bra skolor, uppfostran och övrig miljö minskar eller till och med eliminerar könsgapet inom matematikprestationer? Tror du på allvar att sociala konstruktioner gör män feminiserade (större bröst, mindre muskler, ljusare röst) och kvinnor maskuliniserade (mindre bröst, mer muskler, mörkare röst)? Könsskillnaderna i bl a hormonuppsättning och anatomisk uppbyggnad kommer att bestå, så du behöver inte oroa dig.
Citera
2019-06-01, 23:21
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok. Mäns sexualitet går ut på att bli valda. De absolut flesta kvinnor väljer eletriker, buss/lastbilschaufförer, it-tekniker, sophämtare, arkitekter, ekonomer osv osv.

De absolut flesta kvinnor rör sig INTE i närheten av fåtalet män i den absoluta toppen. Männen vars makt och pengar de oftast är infödda i, männen som verkligen bestämmer över liv och död och som instiftar lagar konstruerade att öka deras makt och rikedom.

De absolut flesta kvinnor väljer INTE mördare, våldtäktsmän osv.

Ett ytterst litet antal kvinnor kan kanske därmed anklagas för att indirekt förstöra civilisationer och deras män som direkta förstörare av civilisationer.

Summan av detta blir att det på inga sätt och vis är motiverat att kontrollera alla kvinnors sexualitet.

Däremot sexualiteten hos de män som tolkat manligheten helt fel och blir dömda för mord och liknande. Kanske borde obligatorisk kastrering av dessa män ingå i straffet. Mycket lättare än att kontrollera miljontals kvinnor som dessutom är helt oskyldiga.

De absolut flesta kvinnor väljer män som har högre status än de själva.

Självklart rör sig inte de flesta kvinnor i närheten av männen i den absoluta toppen. Det är bara dem snyggaste som gör det.

Jo, det är motiverat att kraftigt stigmatisera kvinnlig promiskuitet, och göra det till norm för kvinnor att gifta sig och skaffa barn tidigt, samt öka majoriteten mäns status på bekostnad av kvinnor. Med detta följer även att "player"-män, dvs manlig promiskuitet mer eller mindre försvinner.

Som sagt, det sista du nämner förutsätter att vi har en civilisation.
Citera
2019-06-01, 23:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är mer intressant vad listan består av än hur lång den är. Och framförallt hur många av gruppen män det rör sig om. Och hur många av gruppen kvinnor det rör sig om.
Vi kan ju sitta och räkna upp varenda sport som män är bättre på om det är meningsfullt. Eller så kan man kort och gott säga:
Män är bättre på prestationsbaserade grenar.
Kvinnor är bättre på det relationella arbetet (emotionell intelligens), de viktiga små detaljerna i vardagen och de flesta former av sociala sammanhang.

Jag vet ju vad jag värdesätter mest. Vet du?

Citat:
Din lista började i fel ända, dvs vad män är bättre på.
Tråden heter "Är kvinnor bättre än på något?"

Du som kvinna får helt enkelt kliva fram och säga "detta är jag bättre på än män", eller slå ihop knäna igen.

Citat:
Läs igen idiot. Svara sen på: vad spelar det för roll vilket som omnämns först?
Klarar du inte att hålla ett par meningar i minnet under tiden du läser?

Citat:
Klart jag gör. Vad jag säger är att de där två meningarna som inte har med saken att göra var helt onödiga och random herpdiderrp.
Snudd på idiotisk utfyllnad i ett i övrigt nästintill innehållslöst inlägg.
Den enda meningen med relevans var den näst sista. Kvinnor är bättre på fluffetifluff!
Det föredrar du...

Stackars liten...

Citat:
Vilka två meningar var det som inte hade med saken att göra?

Du har inte gärna fel. Du kan inte ha fel. Jag har provat att ge dig seriösa källor tidigare men har slutat. Du väljer vilka YouTube-klipp du vill tro på och förkastar seriösa källor och påstår att de är manipulerade, varför det är fullständigt onödigt att leverera källor för sina argument till dig. Det får räcka med ett kort och gott "du ljuger".

Citat:
Det har nog ingen annan heller. Jag tvivlar på att du vet vad det handlar om heller för jag tittade tillbaks ett antal poster och har ingen aning om vart du är på väg med det här.

Det är sannerligen inte konstigt att det alltid blir röra i dialog med dig. Du måste vara en förvirrad själ.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-06-01 kl. 23:35.
Citera
2019-06-02, 00:02
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det var Devlins bok som jag menade att Roosh V rekommenderade på sin webbsite eller blogg.

Tvärtom? Sympatiserar du med alt-högern och vit nationalism? Där ser man.

Till viss del, absolut. Själv då? FI? Miljöpartiet?

Citat:
Sätt gärna igång att berätta för dina potentiella flickvänner om att du är en vit nationalist, högerextremist, har en kass kvinnosyn och är mansrättsaktivist. Det är bra att vara ärlig och berätta om din rätta personlighet för dem redan på den första dejten. Då får tjejen chans att dumpa dig omedelbart och inte när ni har flyttat ihop.

Som sagt, om det är så att tjejer dumpar män för att dom är "högerextrema med kass kvinnosyn" så är det väldigt märkligt att det finns massor av sådana män som har framgång med kvinnor. Minns t ex ett avsnitt av "Jills Veranda" från nåt år sen när Jill Johnson och en till svensk kvinna träffade en amerikansk musiker som sympatiserade med just dessa åsikter. Aldrig sett så kåta ansiktsuttryck, samtidigt som de "tog avstånd" från hans åsikter och resonemang och babblade om "allas lika värde" likt två hjärndöda robotar. Nu råkade denna man vara lite av en "alfa", men ändå Också märkligt att män med så pass bra kvinnosyn som Peter Madsen och Ted Bundy, för att nämna några, badar/badade i kvinnlig uppmärksamhet.

Citat:
Roosh V bor förresten hemma i sin mammas källare (källa). En ”pick-up artist” är väl en förskönande omskrivning för en skumtomte som i sina sexuella fantasier plockar upp den ena bruden efter den andra och sätter på dem.

Vilken objektiv och politiskt oberoende källa du hittat

Ja, kan förstå att han har en jobbig period pga av alla dödshot han får + att så gott som alla hans mediakanaler (dvs stora delar av hans inkomstkällor) blir censurerade och borttagna eftersom det finns människor som inte tål yttrandefrihet, och tyvärr är det dom som bestämmer idag.

Stora delar av sitt liv har han bott utomlands.

Pick up artist är väl ganska exakt det han är. Men visst, du kanske utgår från att han ljugit ihop sina böcker och artiklar om framgång med kvinnor. Om det får dig att må bättre så fortsätt tro det, för all del.

Citat:
Nick Krauser är säkert också en skumtomte som bor hemma hos gamla mamsingen.

En av världens mest framgångsrika "PUAs". Troligen en av de mest intelligenta och läsvärda.

Förstår att det stör din världsbild när "högerextremister med kass kvinnosyn" lyckas bättre med kvinnor än moderna och jämställda rövslickare som du, men du kan väl i alla fall försöka hålla stilen något?
Citera
2019-06-02, 03:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Homo Sapiens som överlevt i 300 000 år (enligt de senaste forskningsrönen) består till hälften av kvinnor. Bara så du vet.

Du är väl medveten om att kokosnötter, levande djur som smågrisar, kajmaner och leguaner samt friskt vatten transporteras med båt till båda öarna för att ”planteras” på ön. För att deltagarna ska hitta djuren som de sedan kan jaga och döda. Det måste finnas mat och vatten redan från början på ön, annars hade ingen överlevt.

Enligt programledaren Bear Grylls hade både män och kvinnor som stannat samtliga sex veckor bevisat för sig själva att de var sanna överlevare. Han menar att det inte handlar om kön, utan om attityd och karaktär. En del människor oavsett kön bryter ihop när pressen blir för stark.

Grylls och producenterna övervägde faktiskt att ingripa vid en tidpunkt för att avsluta överlevnadsexperimentet. De var väldigt oroliga för att deltagarnas inre organ skulle börja svikta till följd av uttorkning och svält.

Den deltagare som skadas allvarligt, t ex bryter benet, eller får svåra infekterade sår, skickas omedelbart hem för att få sjukvård. Du minns väl Amanda Eller, hon som var vilse i den Hawaiianska djungeln i 17 dagar? På den tredje dagen föll hon så illa att hon bröt ena benet och fick menisken avsliten. Hade det hänt på en övervakad ö i ett tv-program så skulle hon ha tvingats avbryta sin medverkan och istället bli väl omhändertagen av ett professionellt sjukvårdsteam.
Jaha, då har vi tappat kontakten med lurpack igen...
Citera
2019-06-02, 03:04
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
I ditt inlägg bad du mig kolla om det stod Social Science på första sidan av min länkade studie. Sociologi är bara en i den långa raden av akademiska discipliner som finns i kategorin Social Sciences:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Outline_of_academic_disciplines#Social_sciences

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Outline_of_social_science

Social science – branch of science concerned with society and human behaviors.

Eftersom du tydligen får allergiska utslag av termen ”Social Sciences” så är det underförstått att du förkastar all forskning från samtliga discipliner inom nämnda vetenskapsområde. I din värld är ju även kriminologer, jurister, arkeologer, antropologer, psykologer, nationalekonomer, företagsekonomer osv marxistiska genusflummare - hjärntvättade av Franfurtskolans idéer.

För att du inte ska skämma ut dig ytterligare så avslutar vi diskussionen nu. Din paranoida besatthet av Karl Marx, Frankfurtskolan och sociologi är oerhört pinsam.
Tack, men jag tror inte jag behöver din hjälp för att visa att jag hade rätt.
Och tack!

Du kommer aldrig vidare ändå, så det är väl lika bra.
Citera
2019-06-02, 03:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ska vi vara tacksamma för att flickor ska fortsätta ha i snitt lite sämre spatial förmåga än pojkar och att pojkar ska fortsätta ha i snitt lite sämre verbal förmåga än flickor? Ja men då så! Då kan vi förbjuda flickor från att spela dataspel och bygga med klossar samtidigt som pojkar hindras från att läsa böcker och skriva dagbok.

Får du kliande utslag av att sociala konstruktioner som t ex bra skolor, uppfostran och övrig miljö minskar eller till och med eliminerar könsgapet inom matematikprestationer? Tror du på allvar att sociala konstruktioner gör män feminiserade (större bröst, mindre muskler, ljusare röst) och kvinnor maskuliniserade (mindre bröst, mer muskler, mörkare röst)? Könsskillnaderna i bl a hormonuppsättning och anatomisk uppbyggnad kommer att bestå, så du behöver inte oroa dig.
Låt höra vad du vill göra åt verkligheten för flickor och pojkar för att helt vända upp och ner på naturen.
Socialkonstruktivism som inte tar hänsyn till våra biologiska anlag är alltid en dålig idé och får konsekvenser du inte ens kan överblicka.
Lite som att en fotbollsmamma med ett helt lag i en minibuss skulle bromsa för en hare och döda alla i kraschen utom haren.

Bra jobbat!
Idiot.
Citera
2019-06-02, 03:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det är sannerligen inte konstigt att det alltid blir röra i dialog med dig. Du måste vara en förvirrad själ.
Du säger det?

Du skriver "Kvinnor är bättre på det relationella arbetet (emotionell intelligens)" och tycker att jag ska ta dig på allvar.
Det finns ingenting som heter så, så du får väl förklara vad fan du menar. Den sortens flumspråk flyger inte här.

Hur har detta uppmätts och visats vara sant?

Betyder det att kvinnor går omkring och "känner" mer medan män går omkring och vet mer?

Jojo, lallare är sååå intelligenta och produktiva.
Senast redigerad av Pansarvecket 2019-06-02 kl. 03:16.
Citera
2019-06-02, 05:16
Medlem
Citat:
A

Min poäng med mina inlägg i den här tråden är att visa att kvinnor inte är några dåliga överlevare utan drivs av minst lika stark överlevnadsinstinkt och har lika stor livsvilja som män.

Ändå förnekar och förminskar du den japanske soldatens bedrift att inte kapitulera och överleva ensam i 29 år. Han flydde inte, han retirerade.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fria_kriget

Och du överdriver det fantastiska i att äta insekter för att överleva, vilket var min poäng med att det inte är så svårt att hitta mat och vätska i djungeln. Vätska är faktiskt svårare då det mesta av vattnet inte är drickbart. Men det finns växter med otroligt vatteninnehåll om man inte hittar frukt.

Män gillar för övrigt kvinnors fettreserver.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2019-06-02 kl. 05:34.
Citera
2019-06-02, 06:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
De absolut flesta kvinnor väljer män som har högre status än de själva.

Självklart rör sig inte de flesta kvinnor i närheten av männen i den absoluta toppen. Det är bara dem snyggaste som gör det.

Jo, det är motiverat att kraftigt stigmatisera kvinnlig promiskuitet, och göra det till norm för kvinnor att gifta sig och skaffa barn tidigt, samt öka majoriteten mäns status på bekostnad av kvinnor. Med detta följer även att "player"-män, dvs manlig promiskuitet mer eller mindre försvinner.

Som sagt, det sista du nämner förutsätter att vi har en civilisation.

Ja ok, jag håller inte med dig. "Ditt sätt" verkar alldeles för omfattande, ineffektivt och orättvist.

Men visst skulle man kunna kampanja för äktenskapet och barnskaffande.
Senast redigerad av Jenny9 2019-06-02 kl. 06:06.
Citera
2019-06-02, 09:23
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Om du vill cherrypicka listor med över 90 % män bland berömda författare, kemister, arkitekter eller andra framgångsrika människor, välj listor från århundraden då extremt få eller inga kvinnor var verksamma utanför hemmet. Som under 1500-1800 talet. Då kan du bevisa din tes att män är bättre än kvinnor på allt.
Då återstår det ju bara 1900-talet enligt dig, alla andra århundraden är fel att använda statistiskt? Genier som da Vinci Newton Euler Arkimedes Schakespeare Linné ska ignoreras eftersom de är födda för länge sedan?

Här är definitionen av cherrypicking:

Citat:
https://www.vof.se/cherry-picking/
Cherry picking, körsbärsplockning, är när man i sin argumentation betonar de studier som stödjer ens position, medan man nedvärderar de studier som säger emot. Vetenskapliga studier innehåller alltid en rad möjliga felkällor.

Cherry picking går emot den vetenskapliga metoden
Därför måste man för att enligt den vetenskapliga metoden ha en chans att närma sig sanningen, upprepa undersökningen. För att kunna uttala sig om hur det verkligen förhåller sig måste man titta på samtliga studier i frågan som håller tillräcklig kvalitet. Om de flesta av dessa pekar åt samma håll kan man konstatera att det finns bäst stöd för denna slutsats. Att istället använda sig av enbart de studier som inte kommer fram till denna slutsats blir därför missvisande och felaktigt.
Du är cherrypick-kung på FB alla kategorier. Att du försöker vända det till att andra är det är fascinerande. Ungefär som när jag nyss utpekades som fascist av en som själv skrev fascistiska inlägg. Vad kallas det, någon som kan den psykologiska termen, när man försöker smeta in sina egna mest avskydda egenskaper på sin opponent?
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-02 kl. 09:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in