2019-05-29, 17:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är offerkofta att enbart peka ut kvinnorna i TV-programmet som "vana vid modernt liv och kan därför inte klara sig". Männen är vana vid samma liv, så ditt argument faller för kvinnorna.

"Män har barnsligare hjärnor av allt att döma" är en myt som bygger på att "bry sig om människor och sitt utseende" är vuxet och "gilla bilar och elgitarrer" är barnsligt. Det är i själva verket väldigt vuxet att vilja veta mer om världen, och inte bara stirra på sin navel och sin familj. Vem som helst i västerlandet inklusive jag själv kan lätt ta hand om sina barn. Att spela elgitarr bra är 100 gånger svårare.

Jaha säger du det. Vem bedömer vad som är svårast? Den som har talang för elgitarr tycker nog inte att det är så svårt lilla du. Lätthet ta hand om barn, den var bra du. Är det därför så många män inte är hemma med barnen? Är det därför män missar hälften när de är ansvariga en lördag för att hålla ordning på ungarna? Det är en viss skillnad på att dra ut och lattja med ungarna på lekplatsen en lördag och att sköta all vardaglig rulijans med barn. Men det begriper du inte eftersom du dels inte har några barn och dels är av manligt kön. Tänk dig nu för innan du fortsätter förminska barnuppfostran och arbetet som krävs för att en familj ska fungera är du snäll.

Vad elgitarr har att göra med överlevnads situationen på en ö 2019 vet jag inte. Jag talade om barnsligheten att gå all in i tävlingar likt denna vi talar om. Där har män sitt barnasinne kvar.
Varför skulle man vara road av att låtsas att man är i nån form av nödsituation som överhuvudtaget inte existerar?
Nä tack då föredrar vi vettiga kvinnor att leva med de bekvämligheter som finns. Varför tramsa runt och låtsas att man svälter ute i den hårda naturen när man kan göra så mycket annat meningsfullt 😊
Citera
2019-05-29, 17:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Din lista började i fel ända, dvs vad män är bättre på.
Tråden heter "Är kvinnor bättre än på något?"

Du som kvinna får helt enkelt kliva fram och säga "detta är jag bättre på än män", eller slå ihop knäna igen.

Läs igen idiot. Svara sen på: vad spelar det för roll vilket som omnämns först?
Klarar du inte att hålla ett par meningar i minnet under tiden du läser?
Citera
2019-05-29, 17:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du är OT-förvirrad som vanligt. Länka till texten du påstår finns, och när du inte hittar den eftersom den inte finns så slutar du med dina OT-inlägg här, OK?

Det är extremt svårt att skriva en hit-låt, extremt svårt att bli känd som rockgrupp. Däremot finns inga strukturer inom musik som stoppar t.ex kvinnor från att köpa en gitarr och skriva låtar på sitt rum. Det kan vem som helst göra, och det är alltså inte strukturer som gör att kvinnor inte kan skriva hits. Det är hjärnan.

Du skrev att det väl inte var så svårt att sitta på rummet och sno ihop en låt.
Jaha intressant, berätta för mig vad i kvinnors hjärnor som gör att de inte kan skriva hitlåtar? Jag är inte intresserad av egna obildade korkade åsikter utan du bör underbygga detta påstående med fakta. Du gör nämligen ett rätt graverande påstående när du säger att kvinnors hjärna är orsaken till att de inte skriver hitmusik.
Belägg detta eller dra nåt gammalt över dig och dina lögner
Citera
2019-05-29, 17:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Mitt enda bevis är att ingen på direkt fråga har kunna peka ut det eller visa det med några vettiga argument.
Strukturer är nyspråk och hittepå för att man inte förstår orsak och verkansamband.

Lite som "norm" används för normalt socialt accepterat utfall.

Det vore klart mycket enklare om du i stället för "strukturer" sa vad du egentligen vill säga i stället för att använda dig av nyord och buzzwords för att låta lite mer progressiv.

En sak med strukturer som fäller logiken automatiskt är att det vi ser i världen skulle vara en konstruktion.
Det är det inte. Det är summan av våra livsval som ger olika utfall beroende på vilka talanger och viljor vi har.

Ungefär som när du och stor-men-snabb påstår att systerskapet är någonting som existerar. Ni har lika lite belägg för att detta fungerar, ännu mindre till och med, men det är ändå 100% säkert att det existerar. Ni skapar verkligen era egna sanningar.
Citera
2019-05-29, 17:59
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vad far du efter?

Är vapen ett hot mot civilisationer? Både ett hot och en nödvändighet.

Vem sitter på absoluta toppositioner i världen? Män, eftersom män måste klättra i dominanshierarkier för att skapa sig ett värde. Några få män kommer lyckas klättra allra högst. Hade kvinnor inte haft en hypergam natur hade andelen maktgalna män i världen sannolikt varit betydligt lägre.

Nej, menar inte att manlig sexualitet är passiv. Vet inte var du fått det ifrån.

Ok. Mäns sexualitet går ut på att bli valda. De absolut flesta kvinnor väljer eletriker, buss/lastbilschaufförer, it-tekniker, sophämtare, arkitekter, ekonomer osv osv.

De absolut flesta kvinnor rör sig INTE i närheten av fåtalet män i den absoluta toppen. Männen vars makt och pengar de oftast är infödda i, männen som verkligen bestämmer över liv och död och som instiftar lagar konstruerade att öka deras makt och rikedom.

De absolut flesta kvinnor väljer INTE mördare, våldtäktsmän osv.

Ett ytterst litet antal kvinnor kan kanske därmed anklagas för att indirekt förstöra civilisationer och deras män som direkta förstörare av civilisationer.

Summan av detta blir att det på inga sätt och vis är motiverat att kontrollera alla kvinnors sexualitet.

Däremot sexualiteten hos de män som tolkat manligheten helt fel och blir dömda för mord och liknande. Kanske borde obligatorisk kastrering av dessa män ingå i straffet. Mycket lättare än att kontrollera miljontals kvinnor som dessutom är helt oskyldiga.
Senast redigerad av Jenny9 2019-05-29 kl. 18:02.
Citera
2019-05-29, 18:01
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Juana Maria i all ära, men jag hoppas för hennes del att hon flådde dom innan hon åt dom.

Det har du så rätt i. Juana Maria flådde de slaktade djuren innan hon tillredde dem. Annars hade hon fått pälshår eller fjädrar i munnen. Inte vidare angenämt.
Citera
2019-05-29, 18:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja, det stämmer fortfarande om du inte har en alldeles färsk studie som bevisar motsatsen.

Det där andra jollret du envisas med att posta får mig bara att gäspa till och skrolla vidare.
Det fanns en tid när jag orkade ögna igenom det, men varje granskning jag gjorde visade bara att du var full av skit.

Intressant annars att du anser att män och kvinnor är olika raser.

Man mäter inte IQ på barn så du ljuger. Som vanligt.
Citera
2019-05-29, 18:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vad får dig att tro att folk inte hittar de där inläggen själva?
Eller är du numera den självutnämnde språk och pk-polisen här?

Och du, vad är det för skillnad på trav och galopp?
Eller höftar du bara som med precis allt annat?

Kan inte du sluta misskreditera andra, ljuga och påstå skit som bara finns i ditt och ett antal galna feministers huvuden?
"Osar av ringaktningar"? Vad fan är det för argument och för vad ska det EXAKT vara relevant?

Aaah, visst ja.
Kritik och ansvarsutkrävanden mot och från kvinnor är ju "haram" som man, eller hur!
Det gäller att veta sin klass.

Fast han har rätt. Du ljuger ofta här. Och fler med dig. Så fort inte verkligheten passar er så ljuger ni. Det är ganska tråkigt att argumentera mot påståenden som bygger på ren lögn faktiskt.
Citera
2019-05-29, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fast han har rätt. Du ljuger ofta här. Och fler med dig. Så fort inte verkligheten passar er så ljuger ni. Det är ganska tråkigt att argumentera mot påståenden som bygger på ren lögn faktiskt.

Du projicerar..
Citera
2019-05-29, 18:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Du projicerar..

Haha det var det löjligaste jag hört på länge. Jag påstår överhuvudtaget väldigt lite här. Det jag gör mest är att syna era lögner.

Sen kan man ju diskutera hur givande det är för debatten i sig, men projicering sysslar jag inte med.
Citera
2019-05-29, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Haha det var det löjligaste jag hört på länge. Jag påstår överhuvudtaget väldigt lite här. Det jag gör mest är att syna era lögner.

Sen kan man ju diskutera hur givande det är för debatten i sig, men projicering sysslar jag inte med.

Ett typiskt uttalande från 'er'. Intet rot i sanning. Superlativer och skämstaktiker.

Pansarn tillhör de mer intelligenta och skärskådande här. Du vet det också, bara det att ni gått i clinch och då har du inga problem att skruva på verkligheten för att skydda dig.

..sagt det förr och säger det igen; att vara kvinna av er kaliber måste vara ett rent helvete. Bara det faktum att ni MÅSTE ljuga för att hålla någon form av imaginär heder och stolthet.. Brrr...
Citera
2019-05-29, 18:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ett typiskt uttalande från 'er'. Intet rot i sanning. Superlativer och skämstaktiker.

Pansarn tillhör de mer intelligenta och skärskådande här. Du vet det också, bara det att ni gått i clinch och då har du inga problem att skruva på verkligheten för att skydda dig.

..sagt det förr och säger det igen; att vara kvinna av er kaliber måste vara ett rent helvete. Bara det faktum att ni MÅSTE ljuga för att hålla någon form av imaginär heder och stolthet.. Brrr...

Jag har ju precis talat om för dig att det inte är jag som ljuger. Det är ni som ljuger. Sådant som ni tror läggs fram som sanningar. Bara för att ni själv har haft skikvinnor i ert liv så blir det inte en sanning att alla är som dessa. Ni måste lära er att skilja på den lilla människan i ett specifikt sammanhang och den stora majoriteten. Ni talar i princip alltid om den lilla klicken men lägger fram det som att det handlar om majoriteten. Detta är lögn. Ren och skär lögn helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in