2019-05-30, 02:42
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Tack ska du ha för att du håller med mig om att bra skolor, uppfostran och andra sociala konstruktioner förbättrar de kognitiva funktionerna och minskar könsgapet i matematik.
Nu slår du nog på en lite väl stor trumma igen.
Det här är inte något du hittat på eller kommit fram till.
Det lärde jag mig av mina föräldrar innan jag började i skolan, så ta nu och hoppa ner och sen kan du ta ditt "könsgap" med dig, för om inte kvinnor förvandlas till män eller män till kvinnor, så ska vi nog vara tacksamma att "könsgapet" får vara kvar precis som det är.

Du är inte så lite nedlåtande i din ton här.
Hur kommer det sig?
tror du på fullt allvar att du besitter någon form av vishet för att du hittar till google?

Inget av det där är värt nånting om du inte förstår eller kan relatera till den skrivna texten.
Det är ungefär lika intelligent som att läsa upp telefonkatalogen, idiot.
Citera
2019-05-30, 02:45
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Hört talas om antropologi? Om inte så slå upp det i ett lexikon.

Här får du en lektion som kan ge dig bildning:

https://studylib.net/doc/7563794/women-in-prehistorical-times-1-all-major-disciplines-are-now

https://phys.org/news/2016-08-ancient-dental-plaque-diet-mesolithic.html

Knappast ”feministisk forskning”. Det är robust forskning från välrenommerade antropologer.

Senare forskning drar slutsatsen att människans första uppfinningar lär ha skapats och använts av kvinnor. Till exempel barnselar och kärl att bära mat i. Som jag påpekat tidigare var det kvinnor under den förhistoriska perioden jägar-samlarperioden som stod för cirka två tredjedelar av matinsamlingen (80 procent gäller dock i nutida jägar-samlarstammar).

Vet du förresten att kvinnorna i Nanadukan Agta-samhället Luzon i Filippinerna går ut och jagar. De är skickliga på att hantera av knivar, spjut och pilbågar.
Jag började läsa på den första länken och döm om min förvåning att den kom från när den kom från en genusavdelning.

Du är så kass, lurpack.
Du hade ett enda jobb och så sumpar du det på första länken.
Den andra länken handlar om diet.
Kass.

Men, jag får ta på mig mitt eget misstag att trp på ett enda ord av vad du säger. Du är fast och jag ger upp. Jag kan inte hjälpa dig ur ditt hål.
Senast redigerad av Pansarvecket 2019-05-30 kl. 02:49.
Citera
2019-05-30, 02:51
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det finns massor av nyare vetenskapliga studier som visar att flickor inte är mindre intelligenta än pojkar. Många av dem har jag länkat till här på Flashback som du kan söka efter och sedan läsa. Om de inte passar din världsbild för att de enligt dig är ”robust feministisk forskning”, då får du googla på nätet eller gå in på närmaste universitetsbibliotek och leta reda på studier som kan styrka dina påståenden. Kanske hittar du ett par hundra år gamla intelligensstudier undangömda i ett mörkt hörn, i tryggt sällskap med rasbiologi och annan pseudovetenskaplig skit.
Menar du som genusforskning?

Och jo, du påstår faktiskt det, eller så syftar du som en kratta. Minns att vi diskuterar feminism och inte raser här.
Du får köra ditt rasist, fascist, nazistsnack på din lokala ICA i stället.
Här funkar inte det längre.
Senast redigerad av Pansarvecket 2019-05-30 kl. 02:54.
Citera
2019-05-30, 02:56
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja när han 'samtalar' med andra män ja. När han 'samtalar' med kvinnor är han 1000-bortförklaringarnas man och slingrar sig värre än en orm. Dessutom byter han ämne blixtsnabbt när han märker att det börjar gå åt helvete.

Lite som du. När du samtalar med andra män här kan du faktiskt låta vettig emellanåt. Men när du samtalar med oss kvinnor här kommer du med ogrundade anklagelser, yrar om systerskapet, hycklar osv.
Jag tar gärna emot exempel.
Ett enda räcker, så kan vi börja där.
Citera
2019-05-30, 04:42
Avslutad
Citat:
Jag tycker Dolly Parton har en jävla närvaro, Adele också.

Ja. De ger ett subjekt, en känsla.., kanske t.o.m. en upplevelse. Kvinnor är bra på att kommunicera det ja. Bakomliggande hantverket / ingenjörskapet är en manlig gren.

..precis som i livet i övrigt.
Citera
2019-05-30, 05:11
Avslutad
Citat:
Ja när han 'samtalar' med andra män ja. När han 'samtalar' med kvinnor är han 1000-bortförklaringarnas man och slingrar sig värre än en orm. Dessutom byter han ämne blixtsnabbt när han märker att det börjar gå åt helvete.

Lite som du. När du samtalar med andra män här kan du faktiskt låta vettig emellanåt. Men när du samtalar med oss kvinnor här kommer du med ogrundade anklagelser, yrar om systerskapet, hycklar osv.

Jag vill inget hellre än att ni bryter er loss från systerskapet. Ni är fria varelser. Det är idag en medeltida boja och det utnyttjas hårt. Jag har en del tjejer i min omgivning som är grymt framgångsrika och riktiga "killers" i livet. Alla, då menar jag ALLA har tagit ett steg bort från förväntningarna från 'klanen' systerskapet.

Att ha en sån tjej i en arbetsgrupp / kompani / organisation är en fröjd att se.
Citera
2019-05-30, 06:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Klart jag gör. Vad jag säger är att de där två meningarna som inte har med saken att göra var helt onödiga och random herpdiderrp.
Snudd på idiotisk utfyllnad i ett i övrigt nästintill innehållslöst inlägg.
Den enda meningen med relevans var den näst sista. Kvinnor är bättre på fluffetifluff!
Det föredrar du...

Stackars liten...

Vilka två meningar var det som inte hade med saken att göra?

Citat:
https://www.google.com/search?q=feministiskt+systerskap&oq=feministiskt+s ysterskap&aqs=chrome..69i57.4586j0j8&sourceid=chro me&ie=UTF-8

Eftersom systerskapet är en subjektiv och självpåtagen roll så behövs bara att ett antal, vilket som helst bekänner sig till den, så kan det anses belagt.
Så varsågod.
108000 bevis.

Nej det anses inte belagt. Det är ett hjärnspöke hos vissa män som vill behålla offerkoftan på.

Citat:
Ännu ett, för att du säger det, men helt utan exempel?
Du kunde inte heller låta bli att attackera mig och andra för att vi pekade ut det uppenbara.
Du argumenterar inte. Du för ett skyttegravskrig utan att nånsin bemöta argument med motargument.
Du beter dig som en barnunge HELA tiden!

Det kallas förresten ett genetiskt argumentationsfel, det som fäller dig här.
I och med att du och din argumentation faller på eget grepp står mitt kvar till någon vill utmana det.
Jag har gärna fel, men det är upp till den som hävdar det att också visa hur.

Du har inte gärna fel. Du kan inte ha fel. Jag har provat att ge dig seriösa källor tidigare men har slutat. Du väljer vilka YouTube-klipp du vill tro på och förkastar seriösa källor och påstår att de är manipulerade, varför det är fullständigt onödigt att leverera källor för sina argument till dig. Det får räcka med ett kort och gott "du ljuger".

Citat:
Ryggradsreflexen fick dig återigen att gå till motattack i stället för att bidra med argument.
Det här är inte ett särskilt vuxet beteende och jag lovar att elever är blixtsnabba på att plocka upp den här sortens omognad och kommer att utnyttja det mot dig.
Du måste bli den vuxna i rummet om du vill ha med dig fler elever än de du "bondat med".

Det går utmärkt i mitt klassrum, tackar för tipset!
Citera
2019-05-30, 06:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag vill inget hellre än att ni bryter er loss från systerskapet. Ni är fria varelser. Det är idag en medeltida boja och det utnyttjas hårt. Jag har en del tjejer i min omgivning som är grymt framgångsrika och riktiga "killers" i livet. Alla, då menar jag ALLA har tagit ett steg bort från förväntningarna från 'klanen' systerskapet.

Att ha en sån tjej i en arbetsgrupp / kompani / organisation är en fröjd att se.

Kan du få in i din förkrympta ärthjärna att en kvinna inte måste bli "framgångsrik" för att ha ett bra liv och vara självständig?
Alla bryr sig inte om karriär eller andra ytliga parametrar.

Systerskapet är ett hjärnspöke. Man hör aldrig talas om systerskapet i riktiga livet, det existerar mest på feministforumet här och möjligtvis på någon radikalfeministisk blogg. Radikalfeminister utgör en oerhört liten del av alla Sveriges kvinnor. Släpp det.
Citera
2019-05-30, 06:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Kan du få in i din förkrympta ärthjärna att en kvinna inte måste bli "framgångsrik" för att ha ett bra liv och vara självständig?
Alla bryr sig inte om karriär eller andra ytliga parametrar.

Systerskapet är ett hjärnspöke. Man hör aldrig talas om systerskapet i riktiga livet, det existerar mest på feministforumet här och möjligtvis på någon radikalfeministisk blogg. Radikalfeminister utgör en oerhört liten del av alla Sveriges kvinnor. Släpp det.

Du förutsätter att jag menar materialistisk 'framgång'?

Nej, 'systerskapet' är en stor del av din vardag. Benämningen må skifta men det är en stor del av ditt liv. När du väl erkänner det för dig själv kan du bli fri och verkligen leva fullt ut.

Rymdkram.
Citera
2019-05-30, 07:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Nej, 'systerskapet' är en stor del av din vardag. Benämningen må skifta men det är en stor del av ditt liv. När du väl erkänner det för dig själv kan du bli fri och verkligen leva fullt ut.

Rymdkram.

Men vad är det för problem med dig? Har du en fungerande hjärna? Jag undrar seriöst nu.
Citera
2019-05-30, 07:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Rymdkram.

Nu gör vi såhär. Du radar upp på vilka olika konkreta sätt "systerskapet" infiltrerar mitt liv. Jag vill ha det i punktform, konkret!
Citera
2019-05-30, 07:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men vad är det för problem med dig? Har du en fungerande hjärna? Jag undrar seriöst nu.

Jag är ganska smart faktiskt..

Uppenbarligen förstår jag dig bättre än du själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in