2019-05-31, 16:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Så hittills i tråden har vi kallvattensimning, hundspann, löpning i berg på topplistan över vad kvinnor är bättre än män på. Och nu lägger du till Spice Girls. OK.

Not: alla Spice Girls låtar är skrivna tillsammans med män t.ex Matt Rowe och Richard Stannard. I själva verket gjorde de det mesta:

Jag har radat upp massor.
Citera
2019-05-31, 16:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du kan alltså inte svara på en enkel fråga om ett påstående du själv gjort.
Om vi tittar på antal missförstånd och underliga samtal som uppstår mellan dig och andra användare, och mellan mig och andra användare, så har du ditt svar på vem som är faktaresistent, och inte bara det, utan lever i någon form av alternativ verklighet. Men det är klart, det är ju verkligheten för dig, så givetvis kan vi inte diskutera. Om vi ska diskutera en blå boll måste vi vara överens om vilken som definifieras som färgen blå och att en boll är klotformad. Annars blir det just precis meningslöst att diskutera.
Du måste förstå en sak.
Jag är inte här för att bekräfta din bias, okej?
Vill du köra papegojleken och aldrig komma med något nytt uppslag eller originell idé så är det helt upp till dig.

Jag går min egen väg och vill du veta vad jag menar så gäller samma regel som för alla andra. Fråga.
Citera
2019-05-31, 17:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du kan alltså inte svara på en enkel fråga om ett påstående du själv gjort.
Om vi tittar på antal missförstånd och underliga samtal som uppstår mellan dig och andra användare, och mellan mig och andra användare, så har du ditt svar på vem som är faktaresistent, och inte bara det, utan lever i någon form av alternativ verklighet. Men det är klart, det är ju verkligheten för dig, så givetvis kan vi inte diskutera. Om vi ska diskutera en blå boll måste vi vara överens om vilken som definifieras som färgen blå och att en boll är klotformad. Annars blir det just precis meningslöst att diskutera.
Vad var egentligen din fråga?
Vilka två meningar?

Please...
Citera
2019-05-31, 17:50
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Som jag sa, du är så jävla kass att du borde ställa dig i ett hörn med Staffan Stalledrängs mössa.

Vad är det första ordet på sidan?
Kontrollera om det står Social Science.
Social sciences startade på 20-talet vid det av bland annat Marx bildade Frankfurtskolan och bland det första de "kom på" var den kritiska teorin.
..."postmodernismen"... ekokammare... ryska revolutionen ... proletärer och borgare ... privilegierade och icke privilegierade ... hela pyramiden upp och ner... 150 000 000 döda...
... försvarar mig med alla medel mot den sortens förtryck...på väg mot en radikal fascism...Mussolinis... Dina systrar och bröder har redan börjat försvara fascistiska metoder. "bash the fasch",... skydda de demokratiska rättigheterna och den eviga hatkampanjen mot "högerextremism"...
... anledning att vara orolig för gamla svedala,... skulle behövt ett Swexit,..

Så mycket osammanhängande skit om Marx, Frankfurtskolan, kritiska teorier, Mussolini och gud vet allt som du lyckats krysta ut som den skitnödige idiot du är.

Jag ser att du ännu inte fått ditt Google reparerat. Annars hade du vid det här laget fått veta vad Social Science står för och att den kom till någon gång under Upplysningstiden, långt innan Karl Marx såg dagens ljus för första gången.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Social_science

Social science is a category of academic disciplines, concerned with society and the relationships among individuals within a society. Social science as a whole has many branches. These social sciences include, but are not limited to: anthropology, archaeology, communication studies, economics, history, musicology, human geography, jurisprudence, linguistics, political science, psychology, public health, and sociology.

Om du tycker att antropologer, arkeologer, nationalekonomer och lingvistiker m fl är marxistiska ”genusflummare”, då är det isåfall ditt problem. Du lider fan i mig av grav paranoia när du avfärdar seriösa studier inom området social science och påstår att de kommer från ”genusavdelningar”. Det är tydligt att du lever i en alternativ verklighet.

Visserligen ingår genusvetenskap i social science, men det är så många andra akademiska discipliner som ingår och dessa har jag nyss räknat upp (i fetad stil).
Citera
2019-05-31, 17:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du måste förstå en sak.
Jag är inte här för att bekräfta din bias, okej?
Vill du köra papegojleken och aldrig komma med något nytt uppslag eller originell idé så är det helt upp till dig.

Jag går min egen väg och vill du veta vad jag menar så gäller samma regel som för alla andra. Fråga.

Vänta så ska jag ta upp anteckningsblocket...får inte missa detta!

Där har du ännu en grej kvinnor antagligen är bättre på än män förresten, att hålla reda på saker och ting!
Citera
2019-05-31, 17:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vad var egentligen din fråga?
Vilka två meningar?

Please...

Ja nu har det gått för långt när du inte ens kan hålla reda på vad du skriver längre. Let's call it a day, eller?
Citera
2019-05-31, 18:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ja nu har det gått för långt när du inte ens kan hålla reda på vad du skriver längre. Let's call it a day, eller?

Vi är fler som väntar på frågan. Den var ytterst oklar.
Citera
2019-05-31, 19:25
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Här är topplistan "2018 mest sålda skönlitterära böcker i Sverige". Hur många av dessa är skrivna av kvinnor tycker du?

https://www.listor.se/kultur-noje/varldens-mest-salda-bocker/

4 av världens tio mest sålda böcker är skrivna av kvinnor: Anne Franks dagbok (10), Borta med vinden (8), Twilight-serien (7), Harry Potter-serien (3). Om man bortser från Bibeln (1) och Maos lilla röda (2) är Harry Potter-serien mest sålda.

Most Popular Books Published In 2018 (källa) (70 av de 100 populäraste böckerna skrivna av kvinnor.)

Most Read Books This Year In Sweden (källa) (32 av de 50 mest lästa böckerna i Sverige under det senaste året)

I din länkade lista med de 20 mest sålda skönlitterära böckerna var det faktiskt sju av dem som skrivits av kvinnor. 35 procent. Du kanske behöver bättra på ditt cherrypickande så att du kan klara av att hitta listor med max 15 procent kvinnor. Har du tappat stinget som självutnämnd expert som förminskare av framstående kvinnors prestationer?

Vet du förresten att det var en japansk kvinna som skrev ”Berättelsen om Genji”, en av världshistoriens första och mest berömda romaner? Hon hette Murasaki Shikibu (f 978).
Citera
2019-05-31, 19:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vi är fler som väntar på frågan. Den var ytterst oklar.

Du har ju ingen som helst aning om vad du pratar om.
Citera
2019-05-31, 19:37
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Okej, vill du ha en mer populärvetenskaplig variant så leta reda på Bear Grylls variant av Robinson som heter The Island.

Det går inte att säga tydligare än så.

Dokusåpan The Island? Där de starkaste överlevarna röstas ut i pakter, mat smugglas i båt till de utsvultna deltagarna på ön, alla scener är mer eller mindre regisserade i syfte att skapa mer drama och underhållning? De kvinnliga deltagarna blir tillsagda av produktionsteamet att spela hjälplösa våp med tummen mitt i handen och som inte klarar av att bygga ens den enklaste hyddan. Så att de klena stadsgrabbarna ska te sig som tuffa överlevnadsexperter i jämförelse med tjejerna.

De deltagare som blir skadade eller sjuka kan avbryta och få sjukvård. Det är ingen av deltagarna som behöver ställas inför valet mellan liv och död på riktigt och tvingas göra vad som krävs för att överleva.

Jag kan nämna ett par kvinnor som överlevt flera veckor ute i naturen. Rita, en 56 årig kvinna, överlevde sju veckor vilse i Nevadas vildmark (källa). Hennes make gick för att hämta hjälp och påträffades död en tid efter att hon hittats.

En annan överlevande kvinna är Amanda, som överlevde sjutton dagar i djungeln (källa).

Det var på riktigt och långt ifrån Robinson, Bear Grylls The Island och andra fåniga dokusåpor i överlevnad där ingen behöver kämpa på allvar för att klara livhanken.

Studien om kvinnor som bättre överlevare är publicerad i PNAS, en av världens mest citerade och mest omfattande multidisciplinära tidskrifter, som publicerar fler än 3200 vetenskapliga artiklar varje år.
Citera
2019-05-31, 19:42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag kan nämna ett par kvinnor som överlevt flera veckor ute i naturen. Rita, en 56 årig kvinna, överlevde sju veckor vilse i Nevadas vildmark (källa). Hennes make gick för att hämta hjälp och påträffades död en tid efter att hon hittats.

En annan överlevande kvinna är Amanda, som överlevde sjutton dagar i djungeln (källa).

Jag kan nämna ett par män som överlevt flera veckor i en tråd med lupac. Fast de är hellre med i The Island, på en öde ö utan mat.
Citera
2019-05-31, 19:45
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Vänta så ska jag ta upp anteckningsblocket...får inte missa detta!

Där har du ännu en grej kvinnor antagligen är bättre på än män förresten, att hålla reda på saker och ting!
Nja, min fru är mycket bra på att hitta saker i vårt hem, överlägsen mig. Men dagen efter hon sett en riktigt bra långfilm så har hon glömt vad den heter. Jag minns filmer och vilka som var med som jag såg när jag var 10 år. Kallas det för gender bias? Eller kanske mansplaining, när jag om och om igen måste förklara vad en film heter och vilka som är med. Men visst, jag har svårt att hitta mina skor i hallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in