2019-06-01, 08:05
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Nej.

Svenska män är värdelösa på att vara MÄN.
Häri ligger sanningen. Svenska män saknar totalt civilkurage...
Citera
2019-06-01, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Personlig erfarenhet!

Så du har legat runt med ganska många män så du kan göra en sådan uppskattning. Har du sett till att ligga med ett tvärsnitt av den manliga befolkningen eller hur har du säkerställt statistiskt representativt urval?
Citera
2019-06-01, 08:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Tack vare feminismen kan kvinnor ha allt det där idag!

Kunde ni inte ha det på åttiotalet?

Dagens svenska kvinnor är mer pillriga och stissiga än nån tidigare generation.

Yngre kvinnor mår sämst, hälften av alla 15-17 åriga tjejer har psykiska issues. Dom pippar ju inte ens längre.

Borde ju egentligen vara knullparty på gatorna. Istället ser jag bara sura och allvarsamma miner på alla kvinnor jag mötet.

Skratta lite för helvete, är det för mycket begärt.
Citera
2019-06-01, 08:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twotowers
Så du har legat runt med ganska många män så du kan göra en sådan uppskattning. Har du sett till att ligga med ett tvärsnitt av den manliga befolkningen eller hur har du säkerställt statistiskt representativt urval?

Nej, faktiskt inte särskilt många. Men av de jag har legat med under mitt 34-åriga liv så är min personliga erfarenhet att det i princip alltid är jag som föreslagit kondom. Vissa har då till och med försökt att övertala en att inte ha kondom. Men den gubben har aldrig gått sörru!

Nä, seriöst, det är mina egna erfarenheter och det kan givetvis inte gälla som underlag, men i förhållande till att det skrivs att kvinnor inte tar ansvar för kondom så är jag relativt säker på att det inte är så att män är mer ansvarsfulla på den punkten.
En annan erfarenhet jag har är nämligen att män inte tänker klart när de är upphetsade. De kan inte tänka på någonting annat än att få till sin njutning.
Citera
2019-06-01, 08:21
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Nej.

Svenska män är värdelösa på att vara MÄN.

Svenska människor suger som sällskap i 96% av fallen, män och kvinnor.
Jag har noll aning om hur man umgås med(de flesta) svenskar och jag är född och uppvuxen i Sverige.
(Morsan finska och farsan brasilianare, därav mitt nickname.)
Citera
2019-06-01, 08:37
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twotowers
Nej, de påståenden om att invandrare i Sverige minskar barnafödandet per generation missar att första generationens invandrare och x:e generationens invandrare huvudsakligen kommer från olika länder/samhällsskick. Så det blir att jämföra en andra generationens jugoslavisk kvinna med en första generationens somalisk kvinna och hävda att efter en generation kommer somaliers barnafödande hamna på samma nivå som svenska kvinnor.
Nej det missas ingenting, barnafödandet droppar även i deras hemländer när deras levnadsstandard ökar på hemmaplan.
Citera
2019-06-01, 08:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Hur ska kvinnor vara då menar du? Stanna hemma, städa, laga mat, föda barn? Det är ju så på flera håll i världen - så flytta dit vetja.

Självklart ska det vara så. Det är ju helt naturligt, vackert och fint. Det finns dessutom kvinnor, även i Sverige hör och häpna, som vill leva så. Vara huslig, kvinnlig och ta hand om sin familj. Man kan faktiskt leva ett socialt liv och ha ett jobb ändå.

Tyvärr finnas det både feminister och manliga cucks dom försöker förstöra detta. De förstår inte, eller snarare ignorerar, att våra hormoner påverkar våra sätt att tänka och vara.

Det är en anledning att män som regel gillar tex snabba bilar, sport och är mindre intresserade av att shoppa kläder. Av samma anledning gillar kvinnor tex bridget Jones dagbok, skvaller och interiör. Detta är ingen somhelst nyhet.

Istället för att hylla och försöka uppmuntra till detta vill de förstöra och rasera det som är manligt och kvinnligt. De inbillar sig att det ör en social konstruktion. Har ni hört nåt så korkat?

Dessutom ljuger de om löneskillnaderna och statistik mellan könen och vill att kvinnor ska ha mer än män.

Lyckligtvis så lever kvinnor och män i harmoni med varandra och är bekväma i sina könsroller över hela världen, även i Väst. Det är egentligen bara i Sverige det är så skadligt sinnessjukt.

Men flugan feminism är väl trots allt ändå på väg att självdö?
Citera
2019-06-01, 08:50
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Kvinnan definieras utifrån sin förmåga att bära och föda barn. Ändå har västerländska kvinnor i allmänhet och svenska kvinnor i synnerhet själviskt underlåtit att utnyttja denna gåva till fördel för att låtsas vara män, till alla andras förtret. ...

Mer eller mindre alla studier som någonsin gjorts på ämnet visar att kvinnor i allmänhet är lyckligare än män, och de lyckligaste kvinnorna är de som gifter sig och skaffar barn unga. Korrelationen mellan depression och självmord bland kvinnor, och utbildningsnivå, är tydlig, och det råder en kraftig negativ korrelation mellan utbildningsnivå och fertilitet.

Konsekvenserna av högintelligenta kvinnors inträde på arbetsmarknaden och i utbildningsväsendet har varit katastrofala. Istället för att föda friska och intelligenta barn så läser unga kvinnor värdelösa utbildningar och tar värdelösa examina på universitet. I kombination med invandring av lågintelligenta apmänniskor har feminismen slagit stenhårt mot vår kollektiva intelligensnivå. Svensk IQ har rasat de senaste decennierna, och kvinnor är till stor del ansvariga. ... istället för att vara hemma och föda svenska barn och ta hand om hemmet, som både naturen och Bibeln avkräver.

...

Oj - det var inte mycket som var rätt där. Vad är det för samlad forskning du hänvisar till här och på andra ställen i tråden?

Och skulle bibeln representera forskning och var i den står det att svenska kvinnor ska vara hemma och föda svenska barn?
Citera
2019-06-01, 08:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Hur ska kvinnor vara då menar du? Stanna hemma, städa, laga mat, föda barn? Det är ju så på flera håll i världen - så flytta dit vetja.

Självklart ska det vara så. Det är ju helt naturligt, vackert och fint. Det finns dessutom kvinnor, även i Sverige hör och häpna, som vill leva så. Vara huslig, kvinnlig och ta hand om sin familj. Man kan faktiskt leva ett socialt liv och ha ett jobb ändå.

Tyvärr finnas det både feminister och manliga cucks dom försöker förstöra detta. De förstår inte, eller snarare ignorerar, att våra hormoner påverkar våra sätt att tänka och vara.

Det är en anledning att män som regel gillar tex snabba bilar, sport och är mindre intresserade av att shoppa kläder. Av samma anledning gillar kvinnor tex bridget Jones dagbok, skvaller och interiör. Detta är ingen somhelst nyhet.

Istället för att hylla och försöka uppmuntra till detta vill de förstöra och rasera det som är manligt och kvinnligt. De inbillar sig att det ör en social konstruktion. Har ni hört nåt så korkat?

Dessutom ljuger de om löneskillnaderna och statistik mellan könen och vill att kvinnor ska ha mer än män.

Lyckligtvis så lever kvinnor och män i harmoni med varandra och är bekväma i sina könsroller över hela världen, även i Väst. Det är egentligen bara i Sverige det är så skadligt sinnessjukt.

Men flugan feminism är väl trots allt ändå på väg att självdö? Jag menar det finns väl inte många längre som tar feminism på allvar? För några år sedan var det normalt att tex manliga politiker öppet kallar sig feminister. De har de lyckligtvis slutat med. Fi finns snart inte längre heller. Tack och lov.

Folk har börjat inse att feminism är cancer.
Citera
2019-06-01, 08:54
Medlem
Johan-Palms avatar
Visst är det så, men ni män är inte så underbara heller. Det finns väldigt få män jag ens skulle komma på tanken att vilja skaffa barn med eftersom många män idag är så mesiga, omanliga. Tänk sverigedemokraten som ser invandringens konsekvenser men knyter näven i fickan ungefär. Omanligt.

Sämre män leder till sämre kvinnor. Dock vill jag inte skylla på männen utan på judisk marxism, och allt som hör till.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Precis! Det är SVÅRT i Sverige att leva kvinnligt som kvinna. Jag gör det, och har även en karriär visserligen, men vi har fått offra mycket. De senaste 10 åren har jag varit hemma till och från med våra fem barn. Lägg därtill jobbiga och svåra graviditeter och förlossningar.

Vi lever traditionellt. Jag är hemma med barnen och min make jobbar. Vi bor på landet, värderar äktenskap och familj och är bekväma i våra roller som man och kvinna.

Men oj så mycket skit jag fått! Skäll för att jag inte låter barnen gå på dagis, skäll för att jag bakar, klär mig i klänning, stannar hemma. Då har jag ändå en professur som ger mig möjlighet att skriva och jobba lite hemifrån samtidigt! Men det är som om vi är alla andra kvinnor och mäns värsta fiender bara genom att leva traditionellt och värdera familjen över karriären.

Samhället vill att jag ska jobba. Att jag ska lämna bort barnen helst direkt efter förlossningen, vara en man och inte må dåligt av vare sig graviditet eller förlossning. Jag får sämre pension, sämre sgi, sämre karriärsmöjligheter än min man.

En stor skillnad på mig och min man och andra familjer är våra värderingar. Vi vet och litar på att vi aldrig kommer skilja oss. Vi måste tro på det för det är grundbulten för att det här livet ska fungera. Vi måste konstant se oss som ett team och behöver varandra och stannar hos familjen i NÖD och lust. Vi är beroende av varandra liksom våra barn är beroende av oss.

Men staten måste bli bättre på att främja svenska familjer. Sambeskattning, pensionsgrundande familjeförsäkring, frihet att bestämma vem som är hemma med barnen, höjda barnbidrag, skattelättnader för barnfamiljer och kanske större krav för att ingå äktenskap? Egentligen tror jag inte på statligt tvång, det som behövs är goda värderingar där familjen hyllas, kvinnor och män ser upp till varandra och våra olikheter premieras och framhålls som viktiga komplement till varandra och en välmående familj.

Idag straffas man som kvinna om man väljer barnen och familjen före jobbet. Håller med om allt du skriver och lever ett liknande liv.
Kvinnor blir olyckliga ensamma.
Citera
2019-06-01, 08:55
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
...

...

En sån tur. Nu förstår jag precis skillnaden mellan manligt och kvinnligt. Tack för klargörandet.
Citera
2019-06-01, 08:57
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Feminism och jämställdhet är förödande för alla parter tyvärr. Det är inte sunt att barn lever i bonusfamiljer, mamma och pappa jobbar ihjäl sig, skilsmässa naturligt, pappa är hemma, mamma vägrar vara kvinna osv.....
Håller med. Det är dock bättre att dela 50/50 än att ha det som i USA där kvinnan uppmuntras av lagen att ta ensam vårdnad om barnen eftersom hon kan räkna med försörjning av mannen. Sen är det väl så att främst kvinnor tröttnar på äktenskapet när barnen blir lite äldre. Äktenskapet är en väldigt ömtålig institution som funkade i det gamla bondesamhället där familjer arbetade ihop och där det var liten geografisk och mindre social rörlighet. Fanns liksom inte tid att ”gå ut med tjejerna” när det skulle mjölkas kor fem på morgonen. Summa summarum så tror jag inte det är något större fel på svenska kvinnor mer än deras kvinnliga natur. Stilmässigt tycker nog dock att östeuropeiska kvinnor ofta är bättre på att kombinera yrkesmässighet med kvinnlighet.
Senast redigerad av Herostratos 2019-06-01 kl. 09:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in