2019-06-01, 02:27
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Nej.

Svenska män är värdelösa på att vara MÄN.

Nu är detta egentligen fel tråd, men skulle du för sakens skulle kunna utveckla på vilket sätt män är värdelösa på att vara män, men kvinnor inte är värdelösa på att vara kvinnor? Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av uniktanvandarnamn
Ja. Jag tänker skatta mig lycklig som har rätt att bestämma över min egen kropp så länge jag njuter av denna frihet. Kanske skaffa mig en värdefull examina.

Finns det någon hypotetisk gräns där denna "frihet" att sluta vara kvinnor kan anses samhällsskadlig eller rent utav civilisationsförstörande? Till exempel när man når en nivå av penisavund och feminism som leder till kraftigt sjunkande fertilitet långt under reproduktionsgränsen? För om inte ens en fungerande och livskraftig civilisation är en prioritet kan man ju fråga sig hur man moralfilosofiskt försvarar förutnämnda "frihet".
Citera
2019-06-01, 02:33
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Det är bevisat att män är som lyckligast i sina liv om de är gifta. Alla studier visar det.

Men jag tror att män överlag är kortsiktiga och drar sig för förhållanden eller barn eftersom de saknar samma värde som en kvinna och naturen hellre ser honom leva kort tid men få fler barn genom att inte binda upp sig. Att deras överlevnad gynnas när de lever så att de själva dör men knullar omkring. Inte konstigt att män mår psykiskt dåligt när de inte vill ha relationer idag så som kvinnor önskar. De skulle egentligen inte leva kvar bland dem om det såg ut som det är tänkt.

https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/barn/kvinnor-ar-lyckligast-utan-make-och-barn/

Svårt att vara kvinna för alla Peter Pans därute. Klart att man som kvinna biologiskt svarar på att inte vilja ha dem. Vi är skapade att förkasta dem som inte erbjuder oss trygghet och kärlek.

Jo, jag känner till den där statistiken med genomsnittsmäns lycka/olycka med eller utan förhållanden.

Alla vi singelmän tror givetvis att just vi råkar vara den där icke-genomsnittsmannen som inte behöver ingå i långvariga förhållanden för att vara lyckliga. Manlig arrogans och allt det där, men det kan inte hjälpas: vi är arroganta jävlar som väntar på att ursinningslöst krascha ned mot marken. Ifall vi inte är arroganta jävlar så blir nog oddsen ännu sämre ändå.

Den här tråden är en tröttsam provokation annars, finns inget som får mig att tröttna mer än nationalister som inte vet vad fan de håller på med när de börjar knappa på tangentbordet.

Citat:
Ursprungligen postat av RudolfHutler
Vita människor, förutom på vissa håll i Östeuropa, har blivit så förbaskat hopplösa att det är rent pinsamt att bevittna det nuvarande tillståndet.

I östeuropa så är dock inte kvinnor hemmafruar, tvärtom är unga kvinnor än bättre utbildade än i Sverige i länder som Polen och Ryssland och de är oftare VDn för stora företag.

Män, såsom kvinnor, är bara vettigare där nere, de har gått igenom 50 år av kommunism och därmed så är det nya, spännande, allt som inte heter marxism (inklusive kulturmarxism).

Tvåhundra år av fred har gjort svenskarna ovanligt fåraktiga, passiva, flummiga, konflikträdda, naiva, etc.

Att sitta och propagera/trolla om hemmafruar genom internets trygga fasad kommer inte lösa problemet.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-01 kl. 02:43.
Citera
2019-06-01, 02:38
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Det är bevisat att män är som lyckligast i sina liv om de är gifta. Alla studier visar det.

Ja, och alla studier som gjorts har även visat att kvinnor är lyckligare i äktenskapet än utanför, till och med mer så än männen! Men inte behöver vi väl "studier" för att bevisa det som naturen redan med all önskvärd tydlighet demonstrerat?

Citat:
https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/barn/kvinnor-ar-lyckligast-utan-make-och-barn/

Tyvärr så framkom det att Paul Dolan feltolkat rådatan i ATUS-enkäten, på vilken hans "studie" var baserad. Forskare hade redan ställt sig frågande till hur en brittisk professor kunnat nå så märkliga slutsatser, som gick stick i stäv med forskningsläget. Hör och häpna var det också den mänskliga faktorn som spelat honom ett spratt, om vi nu utesluter ideologiska motiv.
Citera
2019-06-01, 02:38
Medlem
MeanMEs avatar
Att det föds lite barn är väl knappast något man kan beskylla feminismen för.

Snarare är det så att i alla i-länder föds det lite barn, till och med invandrarna till dessa länder adapterar denna livsstil efter någon generation eller två.
Citera
2019-06-01, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Att det föds lite barn är väl knappast något man kan beskylla feminismen för.

Snarare är det så att i alla i-länder föds det lite barn, till och med invandrarna till dessa länder adapterar denna livsstil efter någon generation eller två.

Hitta en man, föd barn, stanna hemma och sköt hemmet - låter det feministiskt?
Senast redigerad av nilltre 2019-06-01 kl. 02:46.
Citera
2019-06-01, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jo, jag känner till den där statistiken med genomsnittsmäns lycka/olycka med eller utan förhållanden.

Alla vi singelmän tror givetvis att just vi råkar vara den där icke-genomsnittsmannen som inte behöver ingå i långvariga förhållanden för att vara lyckliga. Manlig arrogans och allt det där, men det kan inte hjälpas: vi är arroganta jävlar som väntar på att ursinningslöst krascha ned mot marken. Ifall vi inte är arroganta jävlar så blir nog oddsen ännu sämre.

Den här tråden är en tröttsam provokation annars, finns inget som får mig att tröttna mer än nationalister som inte vet vad fan de håller på med när de börjar knappa på tangentbordet.

I östeuropa så är dock inte kvinnor hemmafruar, tvärtom är unga kvinnor än bättre utbildade än i Sverige i länder som Polen och Ryssland och de är oftare VDn för stora företag.

Män, såsom kvinnor, är bara vettigare där nere, de har gått igenom 50 år av kommunism och därmed så är det nya, spännande, allt som inte heter marxism (inklusive kulturmarxism).

Tvåhundra år av fred har gjort svenskarna ovanligt fåraktiga, passiva, flummiga, konflikträdda, naiva, etc.

Att sitta och propagera om hemmafruar kommer inte lösa problemet.

Människor som inte tror att de har rätt att trycka ner det motsatta könet, lär bli lyckligare oavsett vilket de tillhör.

Män skulle kanske lära sig att vi människor sällan är vad vi drömmer om att vara. Att inte vara nöjd eller tacksam med vad man får, är inne eftersom alla tror att de numera förtjänar allt för ingenting.
Citera
2019-06-01, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Ja, och alla studier som gjorts har även visat att kvinnor är lyckligare i äktenskapet än utanför, till och med mer så än männen! Men inte behöver vi väl "studier" för att bevisa det som naturen redan med all önskvärd tydlighet demonstrerat?

Tyvärr så framkom det att Paul Dolan feltolkat rådatan i ATUS-enkäten, på vilken hans "studie" var baserad. Forskare hade redan ställt sig frågande till hur en brittisk professor kunnat nå så märkliga slutsatser, som gick stick i stäv med forskningsläget. Hör och häpna var det också den mänskliga faktorn som spelat honom ett spratt, om vi nu utesluter ideologiska motiv.
Nej det tror jag absolut inte att de är eftersom män oftare är lyckligare eftersom kvinnor uppoffrar sig för dem. Sällan män gör uppoffringar för kvinnor.

Jag har själv svårt att föreställa mig att singel är bättre men när jag jämför med ALLA män jag träffat har jag varit lyckligast singel än med dem.
Senast redigerad av makullerad 2019-06-01 kl. 02:48.
Citera
2019-06-01, 02:47
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Hitta en man, föd barn, stanna hemma och sköt hemmet - låter det feministiskt?
Nej, men rätt tråkigt imho.
Citera
2019-06-01, 02:48
Medlem
Citat:
Nej, men rätt tråkigt imho.

Mycket roligare med en egen karriär, egna kollegor, egna pengar, egna möjligheter eller hur?
Citera
2019-06-01, 02:49
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Mycket roligare med en egen karriär, egna kollegor, egna pengar, egna möjligheter eller hur?
Självklart och din poäng är?
Citera
2019-06-01, 02:50
Medlem
Citat:
Självklart och din poäng är?

Tack vare feminismen kan kvinnor ha allt det där idag!
Citera
2019-06-01, 02:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Kvinnan definieras utifrån sin förmåga att bära och föda barn. Ändå har västerländska kvinnor i allmänhet och svenska kvinnor i synnerhet själviskt underlåtit att utnyttja denna gåva till fördel för att låtsas vara män, till alla andras förtret. Socialdemokratin och kulturmarxismen måste ju rimligen anses medskyldiga i att avfeminisera kvinnan, men att kvinnor faktiskt tillåter sig själv att utnyttjas i feminismens krig mot kvinnan är anmärkningsvärt.

Mer eller mindre alla studier som någonsin gjorts på ämnet visar att kvinnor i allmänhet är lyckligare än män, och de lyckligaste kvinnorna är de som gifter sig och skaffar barn unga. Korrelationen mellan depression och självmord bland kvinnor, och utbildningsnivå, är tydlig, och det råder en kraftig negativ korrelation mellan utbildningsnivå och fertilitet.

Konsekvenserna av högintelligenta kvinnors inträde på arbetsmarknaden och i utbildningsväsendet har varit katastrofala. Istället för att föda friska och intelligenta barn så läser unga kvinnor värdelösa utbildningar och tar värdelösa examina på universitet. I kombination med invandring av lågintelligenta apmänniskor har feminismen slagit stenhårt mot vår kollektiva intelligensnivå. Svensk IQ har rasat de senaste decennierna, och kvinnor är till stor del ansvariga. Lågintelligenta kvinnor föder barn, och högintelligenta kvinnor strosar runt på kontor och förstör arbetsmiljön för män. Kvinnors yrkesmässiga oförmåga och politiskt motiverade inkvotering på arbetsmarknaden och i viktiga nyckelroller i samhället har vidare bidragit till den gradvisa samhällskollapsen. Intelligenta kvinnor vars arbetsuppgifter annars hade kunnat uppfyllas bättre av svenska män, har tillåtits styra över myndigheter och kontorslandskap istället för att vara hemma och föda svenska barn och ta hand om hemmet, som både naturen och Bibeln avkräver.

Förstår svenska kvinnor att deras rådande ställning i samhället är nästan helt och hållet artificiell, att den vid minsta civilisationsrubbande händelse kommer att rämna? Att samhället inte har något behov av era värdelösa åsikter och värdelösa utbildningar och värdelösa examina? Att vi inte har något behov av kostymbeklädda ursäkter till kvinnor som spenderar sina dagar på kontor och hivar ur sig sin konstlade auktoritet och inkompetens?

Jag har varit gift större delen av mitt liv, och visst var kvinnan på väg utför även på vår tid, men det absoluta mardrömsscenario som unga män idag står inför, i sken av den svenska kvinnans nuvarande tillstånd, är civilisationshämmande.

Med facit i hand, såhär 60-70 år senare i tiden, måste det ju erkännas att feminismens inverkan på mänsklig civilisation varit rent ut sagt djävulsk. För de av oss som faktiskt värnar om liv, glädje, frihet och Gud, kan inte feminismens framfart ses som något annat än avgrundsdjup, människohatande ondska.

(det fetade)

Ursäkta mig men överallt i samhället och då pratar jag arbetsliv, allmänna kommunikationer, sociala miljöer osv så ser man svenska kvinnor som inte alls är glada eller verkar lyckliga.

De flesta verkar vara rätt uttråkade av verkligheten men de har kanske haft det för bra för länge för att uppskatta de små tingen här i livet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in