Citat:
Ursprungligen postat av
Sagro
Motivet är min agenda att losa mord jag har lost många ouppklarade mord genom att jag använder motivet som är mycket effektivt.
Sedan gäller det att få helheten i fallet.
När det gäller Tony fanns absolut inget motiv, men när jag borjade kontrollera det som skulle vara motivet mot honom att han hade kommit till Stenbro rastplats och där knuffat Caroline att hon ramlade och slog ihjäl sig fann jag ut omedelbart att det kunde inte stämma med den vikten hon hade att han skulle kunnat lyfta henne till bagageutrymmet.
Tony hade aldrig varit på rastplatsen den tiden som gick mycket lätt att få fram genom vittnesuppgifter.
Där forsvann beviset att Tony tagit Caroline från rastplatsen som hon bevisligen kom till vid 16.45 tiden.
Om det misstänkes finnas en anstiftare den måste utsättas for ett intensivt korsforhor och undersokning om personen kommit i kontkt med personer som kan utfora beställningsmord.
Saken är den att utredningen har aldrig misstänkt någon anstiftare (beställningsmord) utan varit helt inriktad på att hitta bevis mot Tony.
Alla som murat in sig med att Tony var gärningsmannen kan aldrig acceptera att de har blivit grundlurade, därfor klänger de sig fast i ett halmstrå.
Många tror naturligtvis att de är riktiga stjärnor att losa brott, men sanningen är något helt annat.
Du läser för mycket Agata Christie. Det här är ingen mordgåta där det gäller att lista ut vem som mördade greven i det från insidan låsta biblioteket, och du är definitivt ingen Poirot.
Alla mord är inte överlagda eller planerade. Att CS befann sig vid Stenbron och där stötte på Toni var en slump. Exakt varför han mördade CS lär vi aldrig få veta. Historien han själv berättar är löjlig och uppenbart fabricerad, där är vi överens. Men handlade det om ett helt oprovocerat överfall? I s f har vi nog ett sexuellt motiv, m t p att hon bevisligen var vid liv i ca 7 timmar från bortförandet till avrättningen. Eldningen av underkroppen ter sig i s f mer logisk.
Eller, handlar det om ett rent impulsivt vansinnesdåd av den psykiskt instabile Toni? Någon form av konfrontation sker vid Stenbron. CS påtalar att Toni är ute och kör på fyllan, Toni ser rött och klappar till CS. Han får in CS i bagageluckan (jodå, det går. Om du har svårt med den här detaljen kan du låtsas att en otäck, hemlig utlänningskompis var med och hjälpte till vid just det momentet). Han kör därefter runt med en förmodat död CS i bagaget, funderar på vad faen han ska göra. Är hemma ett tag, grubblar i panik. Han kör runt igen och försöker komma på vad han ska göra med kroppen. Plötsligt hör han ljud från bagageluckan. Han svänger in vid 58:an, stannar, tar geväret, öppnar bagaget. CS tar sig ut, illa medfaren och blodig men vid liv, upprörd, förvirrad...plötsligt gör hon ett försök att fly. Toni får panik, lyfter geväret och skjuter henne i ryggen. Hon faller, men dör inte direkt. Hon försöker krypa/hasa framåt. Han inser att det nu inte finns någon återvändo, går fram...och skjuter henne genom huvudet.
Det sistnämnda scenariot är det jag själv tror på. Var det så det gick till? Ingen aning. Endast Toni vet. Men: till skillnad från ditt svammel om utländska mördarkommandon, anstiftare, bilar som försvinner utan att någon ser det men samtidigt står kvar där dom inte borde, osv osv, går mitt scenario ihop med fakta i målet, bevisning, samt Tonis (om än på sina ställen uppenbart fabricerade) berättelse.
Din historia om anstiftaren, hämndmotivet, det utländska mördarkommandot, komplotten mot Toni, den "politiska styrningen" av förundersökning/åtal osv
stöds inte av någon form av bevis.
Du kan inte visa på att sonen (din anstiftare) kände CS. Du kan inte koppla ihop sonen med ett utländskt mördarkommando. Du kan inte visa att ett utländskt mördarkommando ens existerar. Du kan inte peka på ett enda spår eller bevis som tyder på att
någon annan än Toni varit inblandad i mordet, och i synnerhet inte ett koppel med otäcka utlänningar.
Du har faen
ingenting att komma med, fagge-sagge. Endast fantasier.