2008-12-09, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Mycket bra skrivet .338.
Soulwayaliaset älskar att avfärda folk med lilla vännen, eller något annat som avses att förminska hennes motdebattörers personliga värde.

Jag har talat med flera från Mäntyvara (inte folk i byn) som berättar att de läst hennes blogg på msn, där hon kokade ihop en fullkomligt galen historia om figurer med namn som Bastu-Beda och Mary-Lynn och annat, om hur en av hennes figurer dragit ut ett lik från likbilen, som han kört in i skogen och knullade liket hejvilt, och hur någon kikade in genom fönstret till en koja där det också knullades hejvilt och annat intressant, det blev galnare och galnare och till slut blev det totalt sammanbrott, inte bara i berättelsen, av bildmaterial och text att döma.

Soulway har också berättat offentligt på sina bloggar om andra personliga saker som jag hänsynsfullt inte tänker nämna här.
Men om hon inte börjar att debattera på ett vettigt sätt med mig och med andra så kanske jag berättar mer, för det visar varför hon skriver på detta sätt här på tråden.

Väx upp själv Soulwayaliaset!

Det här är ju komiskt... Vad har det här med tråden att göra? Det är några personer här som verkar tycka det är viktigare att undergräva andra postares trovärdighet än att komma med något vettigt inlägg on topic.

I intervjun med TAs fru i Piteåtidningen framgår att familjen tillbringat somrarna i Piteå, det tyckte jag lät intressant med tanke på närheten till CS föräldrahem. Hur kan hon då samtidigt vara så säker på att TA aldrig träffat CS förut, speciellt som hon menar att de inte alls pratat om brottet? Går hon bara på mediauppgifter där månntro?
Citera
2008-12-09, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asaasa
Det här är ju komiskt... Vad har det här med tråden att göra? Det är några personer här som verkar tycka det är viktigare att undergräva andra postares trovärdighet än att komma med något vettigt inlägg on topic.

I intervjun med TAs fru i Piteåtidningen framgår att familjen tillbringat somrarna i Piteå, det tyckte jag lät intressant med tanke på närheten till CS föräldrahem. Hur kan hon då samtidigt vara så säker på att TA aldrig träffat CS förut, speciellt som hon menar att de inte alls pratat om brottet? Går hon bara på mediauppgifter där månntro?

Det väcker ju faktiskt en del tankar att de funnets så nära varann tidigare...
-Minns jag fel när jag har för mig att det bara var nån enstaka kilometer
mellan husen de höll sig i över somrarna?
Citera
2008-12-09, 13:38
Medlem
Någon som vet

Var hittades bilmattan vid 58:an eller vid Mäntyvaara rastplats?
Vem hittade den?

Någon som vet?
Citera
2008-12-09, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asaasa

Ja, man kan undra för alla vill betona att CS och TA aldrig har träffats. Men det kan man ju inte veta säkert. Jag tror inte frun kan det heller.

Jag vet iallafall att CS mor och TA:s frus mor är födda med 4 års mellanrum tror jag att det var. De kan ju ha gått i samma skola.
Citera
2008-12-09, 14:15
Moderator
Hamilkars avatar
En längre personlig palaver raderad, mellan i första hand Soulway och .338, med smålandtintin och Grammatica som sekundanter, inklusive ett antal rekommendationsbrev för smålandtintins allmänna vederhäftighet. (Vissa fragment av den är bevarad, eftersom postarna - i rent misshugg, misstänker jag - råkade inkludera små passager som var OnT i inläggen.) Soulway och Grammatica bör sluta ta saker i tråden personligt och hålla sig till ämnet, .338 bör skruva ner självuppskattningen till ungefär hälften, och allihop bör RP:a OT i stället för att svara på den mer mer OT, så ska ni se att det här blir bra. Men fortsätter de här dumheterna kommer jag att vara snabbare med tillsägelserna än hittills.
/Hjälpmod.
Senast redigerad av Hamilkar 2008-12-09 kl. 14:17.
Citera
2008-12-09, 15:33
Bannlyst
Kvarstad och skilsmässa

Jag har talat med en riktig advokat idag ( istället för TA:s Groucho Marx-liknande variant).
Enligt honom så är skilsmässan meningslös.
I och med att man gått in med en betalningssäkring får inte några ekonomiska förhållanden förändras, exempelvis genom att halva huset tillfaller hustrun. Dessutom så är det sex månaders prövotid, vilket gör att domen i skadeståndsdelen troligen vunnit laga kraft innan skilsmässan är genomförd. Då är det dubbelkört.
Det verkar som TA:s familj får gå från hus och hem på grund av Fanskapets mord.
Citera
2008-12-09, 15:42
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag har talat med en riktig advokat idag ( istället för TA:s Groucho Marx-liknande variant).
Enligt honom så är skilsmässan meningslös.
I och med att man gått in med en betalningssäkring får inte några ekonomiska förhållanden förändras, exempelvis genom att halva huset tillfaller hustrun. Dessutom så är det sex månaders prövotid, vilket gör att domen i skadeståndsdelen troligen vunnit laga kraft innan skilsmässan är genomförd. Då är det dubbelkört.
Det verkar som TA:s familj får gå från hus och hem på grund av Fanskapets mord.
I vart fall om han inte medverkar. Om inte huset i Gällivare behöver säljas till följd av skadeståndsskyldigheten, vilket jag inte tror - såå höga skadestånd brukar det inte bli för mord - så kan han naturligtvis avstå från anspråk på halva boet i samband med skilsmässan, på sådant sätt att kåken tillhör frun. Vad jag förstår ligger det närmare till hands att kränga stugan i Mäntyvaara än huset i Gällivare.
Citera
2008-12-09, 15:53
Medlem
citat Hamilkar
Citat:
I vart fall om han inte medverkar. Om inte huset i Gällivare behöver säljas till följd av skadeståndsskyldigheten, vilket jag inte tror - såå höga skadestånd brukar det inte bli för mord - så kan han naturligtvis avstå från anspråk på halva boet i samband med skilsmässan, på sådant sätt att kåken tillhör frun. Vad jag förstår ligger det närmare till hands att kränga stugan i Mäntyvaara än huset i Gällivare.

Stugan i Mäntyvaara kommer, tyvärr, att vara i det närmaste värdelös. Han köpte den för 100 000 och på något sätt tror jag inte HAN lyckats förhöja ursprungsvärdet.

Mvh Soulway
Citera
2008-12-09, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Men hade han inte även en del i Piteå?
Citera
2008-12-09, 16:05
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulway
Stugan i Mäntyvaara kommer, tyvärr, att vara i det närmaste värdelös. Han köpte den för 100 000 och på något sätt tror jag inte HAN lyckats förhöja ursprungsvärdet.
Tja. Det räcker med att det är två presumtiva köpare som tycker att anknytningen är en fördel i stället för en nackdel, för att det ska slå igenom på priset. Det finns ju olika sorters människor som vandrar på jorden. Vi är ju lite lustiga med sånt där. Om ett mord begicks i huset för ett år sedan, vill de allra flesta inte köpa det. Men om ett mord begicks i huset för hundra år sedan, så bidrar det för nästan alla till husets prestige och charm.

Men vad man har för latenstid innan prestigeaspekten tar över kan nog variera en hel del, från person till person.

Sen är det ju, som sagt, inga gigantiska summor vi snackar om. 75 000 var till far och mor och pojkvän - kan det bli mer, Tuesday eller smålandtintin?
Citera
2008-12-09, 16:07
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Men hade han inte även en del i Piteå?
Det hade han nog. Men den är ju emotionellt knuten till frun snarare än till honom, så det är väl rimligt att börja med att kränga Mäntyvaarastugan och släpkärror och sånt först, och se hur lågt det räcker.
Citera
2008-12-09, 16:09
Medlem
LadyTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Tja. Det räcker med att det är två presumtiva köpare som tycker att anknytningen är en fördel i stället för en nackdel, för att det ska slå igenom på priset. Det finns ju olika sorters människor som vandrar på jorden. Vi är ju lite lustiga med sånt där. Om ett mord begicks i huset för ett år sedan, vill de allra flesta inte köpa det. Men om ett mord begicks i huset för hundra år sedan, så bidrar det för nästan alla till husets prestige och charm.

Men vad man har för latenstid innan prestigeaspekten tar över kan nog variera en hel del, från person till person.

Sen är det ju, som sagt, inga gigantiska summor vi snackar om. 75 000 var till far och mor och pojkvän - kan det bli mer, Tuesday eller smålandtintin?

Jag hade för mig att praxis vid uppsåtligt dödande låg på 50 000 var till de anhöriga. Det kanske har höjts på senare år. Det blir knappast mer än 75 000 i vilket fall som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in