Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsvatte
Forskningsläget är tyvärr extremt tydligt på denna punkt, så du har inte direkt något att komma med i detta hänseende. Jag tror att du fått uppoffringsbiten lite om bakfoten: äktenskapet är i huvudsak och rent civilisationsmässigt en fördel för kvinnan. Äktenskapet låser upp en kvinna i ett livslångt uppehälle från en man som är moraliskt och juridiskt skyldig att upprätthålla henne, vilket rent socialantropologiskt varit av grav vikt för kvinnor, som efter 20-årsåldern kraftigt tappar i socialt värde hos män (kvinnor når sin åtråvärdhetstopp i 18-årsåldern medan män når sin topp i 50-årsåldern). I gengäld får mannen sex och avkomma; men tyvärr har kvinnan i detta avseende svikit mannen, då kvinnor hellre intar manliga samhällsroller än att faktiskt förse samhället med fler svenska barn.
Jag tror att du missförstått århundradet vi lever i liksom att kvinnor inte är mer glada i fula män än vad fula kvinnor är intressanta för män. Ändå hittar otroligt många någon som älskar dem trots att de blir äldre, inte är supersnygga osv.
Det finns knappast 50-åriga män som kvinnor springer efter om de inte är jävligt utstickande. Däremot är det ett jävla privilegium att slippa vara 18 för evigt. Alltså vi kvinnor blir inte glada över att en massa män som äcklar oss ofredar oss för att de upplever oss som attraktiva. Våra liv går inte under av att vi blir äldre och jag tittar hellre på en ung, snygg karl än en gammal man som dessutom tror att han är hetare än någonsin.