Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Och så börjar det i gammaldags Ipsi jargong. Jag antar, 3 sidor av ordbajseri från din sida?
Först vill jag veta, vad är din definition på kvinnomisshandel?
Jag tar det citat för citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Det är potentialen att kunna bruka våld om nödvändigt som är central. Jordan Peterson var inne på just detta. Potentialen att bruka våld förutsätter emellertid att man är beredd att gå från snack till handling om situationen kräver. Är det inte så så genomskådar kvinnan detta mycket snabbt. Män blir alltid styrketestade, och måste demonstrera både sin intelligens och våldspotential.
Tänk dig att detta gällde din dotter, syster eller mamma. Skulle du vilja att hon befann sig i en relation med en man som känner att han måste ”demonstrera sin intelligens och våldspotential”?
Ja eller nej?
Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Inte alls. Då har man använt denna resurs på ett amatörmässigt sätt. Passiv aggressivitet kan brukas på många subtila men ytterst effektiva sätt. Det krävs både djärvhet och intellekt.
Skulle du vilja att din dotter, syster eller mamma befann sig i en relation med en man som ser aggressivitet som en resurs som ska brukas mot kvinnan professionellt och effektivt? Ja eller nej?
Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Är man smart behöver man aldrig utöva fysiskt våld. Ett grundtips är att alltid se till att ha något som hon behöver, men inte ge henne allt på en gång, utan portionsvis. Det gäller alltid att ha "upper hand". Materiellt eller psykologiskt. Pavlovs hundar och Maslows triangel ljuger inte.

Skulle du vilja att din dotter, syster eller mamma befann sig i en relation med en man som berättar om hur smart han är som kontrollerar henne materiellt och psykologiskt? Skulle du inte som jag säga att spring för i helvete?