2019-05-30, 10:37
Medlem
Fire666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fire666
https://www.youtube.com/watch?v=dqlYtCj5Agc

Att GW säger gått i en halvcirkel in mot centrum stämmer lika bra som video filmat på på haket Mölnlycke. Om man säger Härryda och areal Härryda, då är det stora ytor vi talar om.

Jag vet att det var där jag sagt. Bilen ifråga hade ägts sen 1988 skiftade ägare varpå jag vet vem som ägt den ett tag. Den ägs idag sedan 2 år tillbaka av en annan i Skånetrakter Blekinge runtom ovesäntligt men sen tio år är den inte heller röd skiftade ägare alla boende i Härryda kommun.

Det ljusa fältet är Komunen Härryda och ingen plats alltså i den bemärkelsen.

https://www.google.se/maps/place/H%C3%A4rryda/@57.6429004,12.2791045,11z/data=!4m5!3m4!1s0x464ffbf17f71ee1d:0xe844f184fa53a 7c5!8m2!3d57.660155!4d12.2915063?hl=sv

Vidare har jag att det är här ID handling har hittas i Kortedala.

https://www.google.se/search?q=h%C3%A5llplats+nym%C3%A5negatan&hl=sv&rlz =1T4GGLL_svSE822SE823&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ve d=0ahUKEwiJnb-p5sLiAhVMmYsKHQI1CAMQ_AUIDygC&biw=1231&bih=508#img rc=m2rM0FvpSjRHZM:&spf=1559203690029

Slump eller tillfälligheter har jag yttrat innan i detta. Fingeravtryck diskuteras här det finns massor av fingeravtryck 100 tal inte konstigt det heller om man sträcker över en bild i ett sällskap och vips har man fyra eller fyrtio st där.

Sen är flertal som hittat tillhörigheter och sin tur visat runt i ett fall ett gäng Gothia Cup ungdomar.
Så där är det utsmetat och tyvärr dåligt skött innan Polis fick dessa.
Men man kan ju inte klandra dem heller för hur ska dom veta detta när det hittas vad och vem allt tillhör samt bakomvarande ägare.

Tur för gärningsman OTUR för vidare utredning då hade det varit bättre läge nu kunde man bara neka för inga fingrar fanns med han har även skjöljt av sig sen får ni själva fundera på om plånbok och dess innehåll fick samma behandling.

Tar inte bort att det A.E Billdal men tvekar mer och mer, men även om jag har fel blir jag då glad bara detta blir löst så man kan väl ha det i beaktning och inte avfärda bara för att jag tror annat.

Detta ställe är väl inte till för att man ska sköta polisens arbete utan sitter man på uppgifter så tipsa Polis så dom i lugn och ro kan göra det dom kan.

Jag vill helst inte om någon vet om någon som bältet heller röjer här vad man kan hitta ett sånt utan ge det till polis.

Tänk på att huvudmisstänkta kan läsa och den fribiljetten vill inte jag medverka till.
Men kör på alla oavsett vad ni vet eller inte ALLT FÖR ATT KRÄKET ÅKER DIT INNAN HAN DÖR UNDAN.
Citera
2019-05-30, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Är handskar ett faktum eller din kvalificerade gissning eftersom fingeravtryck saknades? Hittades handskar nånstans? Att han plockar med plånboken och sorterar bort grejer ur den upplever jag som ett fräckt beteende. Han har tid, känner sig inte jagad trots att hon skrikit högt. Det nämndes också att han behållit ett foto av Malin själv, även om jag just nu inte minns var det stod. En trofe’ jägare tar sällan ett liv...

Det är bara min teori eftersom jag följt fallet en del och det otroligt bristfälliga bevisläget. Har aldrig hört att några handskar hittats.

Tror han även är mer tjuvaktig för egen ekonomisk vinnings skull än ren troféjägare. Därav att GM behöll en jeansjacka och ev ID-handling och pengar.

Förhoppningsvis kan man via gamla ouppklarade/uppklarade fall göra en geografisk profilering och lokalisera MGM då personen inte tenderar vara en förstagångsförbrytare utan även återfallsförbrytare.

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/08/27/med-geografin-som-vapen-profilerare-ringar-in-brottslingar-med-hjalp-av-kartan-de
Senast redigerad av viperstyle 2019-05-30 kl. 12:04.
Citera
2019-05-30, 11:59
Medlem
Citat:

Tack för länken!

Trodde inte man gått ut med bild av jeansjackan tidigare men här ser man faktiskt bild på den i bakgrunden när Jenny är i zoom 1:15 in bla.

Svårt att se vilket märke dock.
Citera
2019-05-30, 13:27
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
En trött och skakig gammal alkoholists fria funderingar. Ännu ett i hans långa rad av mediala magplask i syfte att torgföra sig själv och sin upplevda förträfflighet. Priset är att med stor sannolikhet vilseföra allmänheten och möjligheten att komma närmare uppklarandet av ett mord.
Citera
2019-05-30, 16:41
Medlem
Fire666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Tack för länken!

Trodde inte man gått ut med bild av jeansjackan tidigare men här ser man faktiskt bild på den i bakgrunden när Jenny är i zoom 1:15 in bla.

Faktum är viperstyle det är inte brottsoffrets riktiga kläder utan det har tagits fram likadana plagg
offret hade denna dag tills hon hittades. Det gäller även de svarta gympadojorna.

Sen om man lagt ut medvetet denna jeansjacka eller bara något random det vet jag inte men det
är jag hyggligt övertygad om.

Och det grundar jag enbart på att den inte finns längre kan vara avgörande detaljer.
Men på bilden du syftar på kan man utesluta 3 tillverkare som Wrangler LEE Levis.

Så speculation om jackan och kvalite slitet märken skick övrigt vet bara av ett fåtal ingen vet väl riktigt mer än mamman om hon tvättat eller spcifika detaljer I detta sällskap "I aktuell bil" denna kväll har det ockå frågats ingående av minst 4 av dem.

Och varför det frågats ingående beror väl på att Polis har tyckt vilja veta mer.
Kan ju vara så att den är säkrad alltså man vet att ngn har haft den salts eller dumpad eller upphittad och någn helt oskyldig förutom då behållt denna och ovetande allt.

Fanns ju Gothia Cup ungdomar i stan boendes från alla världens land och Sverige så var den är eller dess öde vet väl ingen. Mer än gärningsman och kanske då Polis.
Citera
2019-05-30, 16:49
Medlem
Fire666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
En trött och skakig gammal alkoholists fria funderingar. Ännu ett i hans långa rad av mediala magplask i syfte att torgföra sig själv och sin upplevda förträfflighet. Priset är att med stor sannolikhet vilseföra allmänheten och möjligheten att komma närmare uppklarandet av ett mord.

Ja jag köper inte allt GW yttrar men har ju trots allt varit på plats denna gang och innaför avspärrningar.
Sen huruvida etylintag eller inte eller skakig vet jag inte hans omdöme för 25 år sen.

Men visst har han tillgång till mer än oss här I alla fall.
Citera
2019-05-30, 17:16
Medlem
Fire666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodnose
Bältet fanns att köpa i större varuhus i Göteborg däribland NK. Det ska bli väldigt intressant att få reda på hur många poliser, som har familjemedlemmar, som finns i dna-registret. När teknikerna var klara med bältet, så var det många poliser, som tog i bältet, då det bl.a. förevisades under ett antal förhör.
Menar du allvar nu?
Jag har missat detta totalt kanske medvetet också.
Antagligen alla om du sager detta att det fanns sådan
nära tillgång som NK *skratt*.
Citera
2019-05-30, 19:35
Medlem
Citat:
Faktum är viperstyle det är inte brottsoffrets riktiga kläder utan det har tagits fram likadana plagg
offret hade denna dag tills hon hittades. Det gäller även de svarta gympadojorna.

Sen om man lagt ut medvetet denna jeansjacka eller bara något random det vet jag inte men det
är jag hyggligt övertygad om.

Och det grundar jag enbart på att den inte finns längre kan vara avgörande detaljer.
Men på bilden du syftar på kan man utesluta 3 tillverkare som Wrangler LEE Levis.

Så speculation om jackan och kvalite slitet märken skick övrigt vet bara av ett fåtal ingen vet väl riktigt mer än mamman om hon tvättat eller spcifika detaljer I detta sällskap "I aktuell bil" denna kväll har det ockå frågats ingående av minst 4 av dem.

Och varför det frågats ingående beror väl på att Polis har tyckt vilja veta mer.
Kan ju vara så att den är säkrad alltså man vet att ngn har haft den salts eller dumpad eller upphittad och någn helt oskyldig förutom då behållt denna och ovetande allt.

Fanns ju Gothia Cup ungdomar i stan boendes från alla världens land och Sverige så var den är eller dess öde vet väl ingen. Mer än gärningsman och kanske då Polis.

De riktiga kläderna inkl. skor och bälte är publicerade bla i länken nedan. De är f.ö samma bilder som återges i din länk så de är autentiska.

Beträffande jeansjackan var den tillfälligt lånad av en killkompis vilket BO:s vän ”Chefen1” tidigt i tråden bekräftar.

Huruvida det är samma märke som på jackan i inslaget eller inte framgår ej.

Fast å andra sidan skulle man vinna mer på att publicera en bild på en liknade jacka än inte, just för ev tips från allmänheten. Därför lutade jag åt att det var samma märke på de båda jackorna om än inget av de du skrev. Men det är väl inte helt bekräftat.

http://coldcases.se/default/wp-content/uploads/2017/07/mal94_5.jpg
Senast redigerad av viperstyle 2019-05-30 kl. 19:37.
Citera
2019-05-30, 19:39
Medlem
Citat:
Tack för länken!

Att jag menar liknande jacka bör nog förtydligas då den riktiga är stulen från brottsplstsen.
Citera
2019-05-30, 20:19
Medlem
Fire666s avatar
Citat:
Att jag menar liknande jacka bör nog förtydligas då den riktiga är stulen från brottsplstsen.
Du har rätt men jag ringde ett samtal nu igen till en för att höra om det fortfarande stämmer.
Men vederbörande hade talsvar så frågan är ännu inte bekräftad.

Jag har vetat detta i 15 år eller vetat å vetat vet inte mer än ni här i visa delar.
Men just i detta har jag fått till mig detta sen länge somsagt, det är möjligt att jag kan få fram källa på att det även skrivits rakt ut på mer än ett ställe utanför "flashback".

Nu är ju ColdCase sidan inget myndigheten informerar om, utan en grupp privata aktörer som här om än inte anonyma.

Jag kan ta fram lite citat som gjordes första tiden efter mordet från Polisen dom är i sig helskumma.
Och antingen hade dom en släng av solsting fortfarande efter denna natt/dag.

Det är ju allmänt känt att Göteborgspolisen genomgående alltid varit återhållsamma i press och media när det gällt något om dom inte haft vilja att uppge detaljer.
Men just i detta tragiska mord var det tvärtom.

https://minfil.com/o945yctbnd/gupea_2077_32770_1_pdf

Ett vittne som hörde av sig till spaningsledningen berättade om
en man med blodiga händer på Redbergsplatsen. Han skulle ha
cyklat på en röd damcykel.
– Vi får försöka identifiera honom. Men personligen tycker
jag det verkar lite väl maffigt, säger [spaningsledare] Lars Björklund.
(GP, 27/8 1994)

– Gärningsmannen har helskägg och gråaktigt hår, tunt på hjässan
och kraglångt i nacken. Det är ett hyfsat signalement. Skulle
han raka sig ser väl alltid någon det, säger Lars Hansson kommissarie
på jourroteln i Göteborg.
(GP, 30/7 1994)

– Vi är fullt och fast övertygade om att vi skall lösa det här.
Inget snack! säger Björklund.
– Nu har vi 24 år, 11 månader och två veckor på oss innan
det går oss ur händerna och blir preskriberat.
(GP, 6/8 1994)

– Det är rimligt att tro att hon gick bort mot Liseberg och
kanske gömde sig i buskarna för sina kompisar, funderar Lars
Björklund.
(GT, 26/7 1994)

Han [spaningsledaren] säger att polisen nu famlar i mörker i
mördarjakten. Han konstaterar kort: – Det känns lite tungt nu.
(GT, 29/7 1994)
Citera
2019-05-30, 21:23
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ja jag köper inte allt GW yttrar men har ju trots allt varit på plats denna gang och innaför avspärrningar.
Sen huruvida etylintag eller inte eller skakig vet jag inte hans omdöme för 25 år sen.

Men visst har han tillgång till mer än oss här I alla fall.
Det var många riktiga mordutredare som var innanför plastbanden utan att ha kunnat lösa det hela.

Vad vet GW om hur graven såg ut strax före mordet? Den var välkrattad och sedan pågick där en kamp. Jaså?

"Poletten ramlar ner" för något han inte är i närheten av att veta om det faktiskt är riktigt. Trots det är han i vanlig ordning stolt som en tupp på en skithög över sitt upplevt laserknivskarpa intellekt.

"Skålformade" cykelhandtag?!?!?! Jo, visst. Skål, GW!
Citera
2019-05-30, 22:06
Medlem
Kolla runt lite på cykelhandtag och det finns ergonomiska barends som bl.a används av mountainbikeåkare som kan påminna om något halvcirkelformat.

Om liknande fanns 1994 vet kanske någon mer insatt.

MGM har kanske ett djupare cykelintresse än vad någon anat.

https://minfil.com/0bWay5t2na/5B9F2050-6008-420B-9B3D-3FE9594F2173_jpeg

https://minfil.com/12Wayft5nb/966B3B22-8FB5-46EC-8CC0-D422515998A9_jpeg

https://minfil.com/2dW1y7ten1/1C68A33D-962A-43D2-B2F3-400255645E52_jpeg

Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det var många riktiga mordutredare som var innanför plastbanden utan att ha kunnat lösa det hela.

Vad vet GW om hur graven såg ut strax före mordet? Den var välkrattad och sedan pågick där en kamp. Jaså?

"Poletten ramlar ner" för något han inte är i närheten av att veta om det faktiskt är riktigt. Trots det är han i vanlig ordning stolt som en tupp på en skithög över sitt upplevt laserknivskarpa intellekt.

"Skålformade" cykelhandtag?!?!?! Jo, visst. Skål, GW!
Senast redigerad av viperstyle 2019-05-30 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in