2025-11-27, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
DNA bör väl finnas på bältet som troligen tillhör MGM, men det finns ju lite för mycket DNA på det som inte ska vara där vad jag förstår.
Han Tattaren Tommy Salenkvist / Magnusson är inte lika intressant längre nej, men avförd i den formella meningen är han väl inte då.
Men DNA det finns… av om det går och använda det är ju en annan sak, skulle va kul o veta hur många det rör sig om.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xm3jr8/malin-mordad-pa-kyrkogard-i-goteborg-polisen-har-dna-fran-flera-man
Du verkar ha lite svårt med läsförståelsen..
Nr1. Det finns massvis med DNA i och runt både offer, kläder och brottsplats men INGENTING som man med säkerhet kan koppla till en GM.

Nr2. På vilket sätt menar du att Salenkvist skulle nu vara "mindre intressant" än tidigare? Därför att Göransson på det värdelösa Filter vill det?
Citera
2025-11-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cepel
Jag har inte slaviskt följt detta fall men halkat in till och från men ni som är insatta, vad jag förstår finns det dna? eller har jag missuppfattat det och tagit det som en trådsanning?
Har Polisen DNA är det ju löst på en pisskvart?
Se min replik ovan.
Citera
2025-11-27, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Se min replik ovan.

ah Tack för svar, såg det inte innan.
Citera
2025-11-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Du verkar ha lite svårt med läsförståelsen..
Nr1. Det finns massvis med DNA i och runt både offer, kläder och brottsplats men INGENTING som man med säkerhet kan koppla till en GM.

Nr2. På vilket sätt menar du att Salenkvist skulle nu vara "mindre intressant" än tidigare? Därför att Göransson på det värdelösa Filter vill det?
Tack för den hånfulla inlevelsen på kommentaren! Du verkar också trevlig!
Det är så jag tolkar i SRs klipp jag länka, men eftersom jag tydligen har svårt med läsförståelsen så kanske jag tolkade det fel också. Tack och hej!
Citera
2025-11-28, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
Lyssna ca 18 minuter in detta ljudklipp, då sägs de 3 pers avförts dvs ”Sätermanen” ”tattaren” och Amerikanen, (men frågar man kalla fall i Gbg så är Amerikanen inte helt avskriven….det sägs även man avfärdat 2 morddömda satanister, flera sexualbrottslingar som då fanns i området, vilka kan det vara då satanisterna alltså?
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/kyrkogardsmordet-och-nya-dna-lagen

Vilka tillhörigheter testade polisen? När testades de? Har de testat bältet som hittades vid brottsplatsen? Vilka slags testar använde de sig av; blod, saliv, hud? Skulle moderna DNA-testar eventuellt hitta nya DNA-profiler?

Jag har väldigt svårt för att avfärda tattaren bara för att hans DNA inte finns på ett par tillhörigheter.
Citera
2025-12-02, 01:32
Medlem
K.Blomkvists avatar
Det finns en doku nu på Tuben.

OLÖSTA FALL: MORDET PÅ MALIN OLSSON 1994
14 181 visningar 21 nov. 2025

https://www.youtube.com/watch?v=wwpcOfVLFcg
Citera
2025-12-12, 20:01
Medlem
Varför lämnar media så mycket annorlunda uppgifter angående detta fallet? Är det polisen som lämnat olika uppgifter, gissar media eller vad är det frågan om?

Några exempel: I sommarmord säger GW att huvudvittnet som stog ovanför när mordet skedde inte skrek och endast stog där och lyssnade medans i storytel dokumentären så skriker huvudvittnet åt mördaren.

Även angående skärpet är det hela tiden olika uppgifter som lämnas från media, vissa media säger att skärpet användes för att strypa Malin medans andra säger att skärpet inte använts till att strypa och i ett annat program sägs att man inte tror skärpet använts till att strypa...

Verkar som media bara gissar likt dom gjorde när dom sa TS bara skulle varit dömd för narkotikabrott och stölder och aldrig varit våldsam mot kvinnor...
Citera
2025-12-14, 18:20
Medlem
T.M dömdes han satt han för barnvåldtäkten nån gång ??
Citera
2025-12-14, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjack_smack_424
T.M dömdes han satt han för barnvåldtäkten nån gång ??
Barnvåldtäkten?
Citera
2025-12-15, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Barnvåldtäkten?
Ja, Tommy Magnusson/Salenkvist är dömd för våldtäkt på en 7-årig flicka, något kommunistmurveln på Filter så påpassligt filtrar bort när han beskriver "hedersknyffeln" T.S.
Han har även senare, otaliga ggr burit sig illa åt mot tjejer / kvinnor i alla åldrar.
Senast redigerad av Barack.Obola 2025-12-15 kl. 03:23.
Citera
2025-12-15, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friulivenezia
Varför lämnar media så mycket annorlunda uppgifter angående detta fallet? Är det polisen som lämnat olika uppgifter, gissar media eller vad är det frågan om?

Några exempel: I sommarmord säger GW att huvudvittnet som stog ovanför när mordet skedde inte skrek och endast stog där och lyssnade medans i storytel dokumentären så skriker huvudvittnet åt mördaren.

Även angående skärpet är det hela tiden olika uppgifter som lämnas från media, vissa media säger att skärpet användes för att strypa Malin medans andra säger att skärpet inte använts till att strypa och i ett annat program sägs att man inte tror skärpet använts till att strypa...

Verkar som media bara gissar likt dom gjorde när dom sa TS bara skulle varit dömd för narkotikabrott och stölder och aldrig varit våldsam mot kvinnor...

Ja, det verkar råda många motsägelsefulla uppgifter i detta fall. Skärpet tillhör mördaren eller så gör det inte det, det ska vara ett ovanligt skärp eller så har det sålts i tusentals exemplar på Åhléns. Vittnet som ska ha slagit följe med Malin från Friggagatan till motorvägen ska enligt tidningsartiklar från tiden dragit tillbaka sitt vittnesmål då han felidentifierat kvinnan som han pratade med. Trots det har GW Persson pratat om detta vittnets uppgifter som relevanta i utredningen.

Förmodligen är det så här i de flesta mordfall, men eftersom det finns färre rörliga delar i Malinmordet och väldigt lite som allmänheten faktiskt känner till om utredningen så fastnar man i detaljerna.
Citera
2025-12-18, 11:28
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Jag minns mycket væl det hær fallet. Vissa av Malins tillhørigheter ( jacka + annat) førsvann och har aldrig återfunnits. Men en del av hennes plånboksinnehåll hittades några dagar senare utspritt vid en væntkur vid en spårvagnshållplats i Kortedala, några km ifrån brottsplatsen. Det pekar på att mørdaren kan ha haft en koppling till Kortedala vid tidpunkten før brottet.

Ett skærp ( av manligt snitt ) som ej tillhørde Malin och som hon sannolikt strøps med hittades vid brottsplatsen.

Ær det någon som kænner till något mer om den huvudmisstænkte mannen fødd 1962 ? Allt ær av intresse, precis allt.

Lever den här hedersknyffeln Tommy fortfarande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in