Flashback bygger pepparkakshus!
2019-05-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Sveriges kriminella jublar nog över domen, villkorligt för grovt skyddande av brottsling och städning på brottsplatsen samt att man kan säga att man sov när någon står bredvid och skjuter med hagelbössa är helt perfekt.

Dom jublar säkert också åt domstolens tolkning av uppsåt. I princip skulle det kunna ha vart 100 pers i parets knarkarkvart till radhus och varje subatomär partikel av uppsåt måste bevisas för alla som mirakulöst sov sig igenom en uppgörelse i paritet med Reservoir Dogs.
Citera
2019-05-29, 12:51
Medlem
borttaget
Senast redigerad av Xuno 2019-05-29 kl. 12:53.
Citera
2019-05-29, 14:48
Johanna Blom..

Hon är bidragande orsak till detta, hon har genom sin oförmåga att behålla trosorna på(Vid upprepade tillfällen) orsakat en annan mans död.

Sen är det ju alldeles uppenbart att hon varit med vid skottlossningen, att hon inte döms för medhjälp till mord är ju bortom all logik. Det går att bevisa att hon stått vänd mot vapnet och fått blodstänk i ryggen, skotten bränner av vid 02 och hon ringer inte in förens vid 05 efter att ha städat upp blodspill..

Heja Sverige. Hade det varit en man så hade han blivit dömd för medhjälp till mord. Johanna Blom lyckades nässla sig ur fängelse, se då till att behålla trosorna på (för alltid)
Citera
2019-05-29, 15:19
Medlem
Kingahzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
- Det var inte ett planerat mord. Det är mycket viktigt
- BO dog snabb. Kände inte mycket dödsångest. Det är viktigt
- Det var i hans egen bostad som kände sig måste skydda sin familj.
- Han varit laglydigt och en familjeman och jobbade hederlig och försörjde sin familj
-Han hade inte blivit dömd tidigare.
- Hans gärning varit ganska liknande som en psykos.

Jämför detta med fallet där psykopaten, förbrytaren,kvinnomisshandlaren, yrkeskriminalen och nazisten Andreas Johansson (morot)som dödade småbarnsmamman Ida i hennes hem (som skulle vara hennes tryggaste plats) i Trollhättan med att upprepade ggr slår hennes huvud på golvet som blodet sprutade på väggar och sen dumpade henne i en skogsdunge som han visste genom sina Bil och Bull att det fanns vildgrisar där för att hon blir grismat. Han redan som 16-årig hoppade jämfota på huvudet på en liten 14-årig tjej som låg på marken i upprepade ggr för att döda henne!! Han träffade aldrig sitt barn och betalade inte ett enda öre för underhållning.
Han fick bara 16 år fängelse!

Inget av det du räknade upp anses vara förmildrande omständigheter.
Citera
2019-05-29, 16:14
Medlem
Bisarrt att JB får villkorligt. Förhoppningsvis tar hon tag i sitt liv och ser till att barnen får det bättre än en full mamma som får blackouter... om det nu verkligen var så det gick till vilket jag betvivlar. Undras varför hennes promillehalt mättes så sent? Förresten hade hon väl inte tagit sin antidepressiva på minst två veckor vilket borde vara minst halveringstiden vid lågdos.
Senast redigerad av Smultr0n 2019-05-29 kl. 16:16. Anledning: Tillägg
Citera
2019-05-29, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Förresten hade hon väl inte tagit sin antidepressiva på minst två veckor vilket borde vara minst halveringstiden vid lågdos.

Nä, det blir sällan bra när patienter på psyket inte tar sin medicin.
Senast redigerad av Xuno 2019-05-29 kl. 16:56.
Citera
2019-05-29, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weak
Nej det rann helt enkelt över för mig bara efter att ha sett ditt trollande så länge, ber om ursäkt för det.

En avrättning skall alltid vara livstid enligt mig så J.T kom ändå "lindrigt" undan. Gå fram, lägga mynningen mot huvudet och blåsa av..
Holger Algdal avrättade sin fru med att skjuta henne i ansiktet/huvudet med ett gevär på en parkeringsplats. Det var planerat och han hade tagit geväret hemifrån med avsikt att döda henne. Avrättningen blev en förmildrande omständighet för honom för att hon inte kände dödsångest. Han fick bara 10 år! Du tycker att straffet för avrättning skall vara livstid fängelse och kanske jag tycker samma som du. Men jag skrivit vad han kommer att få i slutändan av rättsväsandet.

Vad har jag skrivit som du ser dem som mitt "trollande". Du kan citera några av dem åtminstone. Man kan inte bara påstå att hen är en troll?
Citera
2019-05-29, 17:56
Medlem
HincRoburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Bisarrt att JB får villkorligt. Förhoppningsvis tar hon tag i sitt liv och ser till att barnen får det bättre än en full mamma som får blackouter... om det nu verkligen var så det gick till vilket jag betvivlar. Undras varför hennes promillehalt mättes så sent? Förresten hade hon väl inte tagit sin antidepressiva på minst två veckor vilket borde vara minst halveringstiden vid lågdos.

Påstå inte saker utan att kolla fakta. Johanna har inte tagit sin medicin på viss tid det datum hon pratar om det i ett förhör. Tiden räknas alltså från förhörsdatumet.
Citera
2019-05-29, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
vad säger att han inte kan mörda igen om det var så här lätt att köra pipan i skallen på en okänd pojke och trycka av? lås in och släng nyckeln

han kommer inte träffa sina barn på 10 år
- Hans bakgrund vitnar att han inte är en våldsman. Hade inte åtalats för brott.

- Det kan vara förmildrande att skjuta någon i huvudet. Det bror på hur rätten resonerar. Det var en tråd angående en person (jag tror att han var från Slovakien) som dödade sin fru på en parkeringsplats för att hon hade flyttat från honom och ville separeras. Han väntade på henne med en kniv. När hon gick till sin bil sprang han till henne och började knivhugga henne. Två kommunarbetare försökte rädda henne men han sprang efter dem med kniv i handen men de kunde fly från honom. Kvinnan samlade sina krafter och sprang för sitt liv men GM sprang efter henne, kom ikapp och började fortsätta knivhugga henne igen tills hon dog. förloppet tog minst 3 minuter tills hon dog. Det var planerat och ett utdraget mord. Han skulle faktiskt livstid tyckte jag. Han fick bara 14 år.

- Han kommer att få mycket permission för att träffa sina barn och det är bra för barnens skull. De verkar är närmare sin pappa än mamman.
Citera
2019-05-29, 18:17
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Holger Algdal avrättade sin fru med att skjuta henne i ansiktet/huvudet med ett gevär på en parkeringsplats. Det var planerat och han hade tagit geväret hemifrån med avsikt att döda henne. Avrättningen blev en förmildrande omständighet för honom för att hon inte kände dödsångest. Han fick bara 10 år! Du tycker att straffet för avrättning skall vara livstid fängelse och kanske jag tycker samma som du. Men jag skrivit vad han kommer att få i slutändan av rättsväsandet.

Vad har jag skrivit som du ser dem som mitt "trollande". Du kan citera några av dem åtminstone. Man kan inte bara påstå att hen är en troll?
Det morde var över 20 årsedan och han sköt inte i huvudet. Straffet för mord har höjts i Sverige. Du kan inte jämföra det med nu. Du har inte mycket koll du juristen. Domen i detta fall kommer att fastslås på 18 år.
Citera
2019-05-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det morde var över 20 årsedan och han sköt inte i huvudet. Straffet för mord har höjts i Sverige. Du kan inte jämföra det med nu. Du har inte mycket koll du juristen. Domen i detta fall kommer att fastslås på 18 år.
På vilken grund tror du att straffet för mord blivit strängare? Jag har hört att det blivit mycket svårare att döma någon till livstid p.g.a. en lagändring som kom 2014 och fastställde straffet för mord till 14 år fängelse. HD också varnade att det blir svårare att fälla någon för mord med den nya lagen. Om du har belägg för ditt påstående, var snäll och referera till dem.
Citera
2019-05-29, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Vad är fluoxetin?
Fluoxetin används för att behandla depression. Det är ett så kallat antidepressivt läkemedel. Fluoxetin används också för att behandla vissa typer av ångest, som tvångstankar och tvångshandlingar. Det kan också användas vid andra former av psykiska besvär som till exempel bulimi.
https://www.1177.se/behandling--hjal...o/f/fluoxetin/

Fluoxetin används för en mängd olika psykiatriska indikationer; främst för att lindra, häva eller förebygga (se profylax) olika former av:
Egentlig depression
Tvångssyndrom (OCD)
Paniksyndrom
Posttraumatiskt stressyndrom (PTSD)
Panikångest
Medelsvår till svår depression (bl.a. melankoli) hos ungdom[1]
Fluoxetin används även mer experimentellt för att behandla en rad andra tillstånd, till exempel Dysmorfofobi[2], ADD, ADHD, Aspergers syndrom och autism.[3][4][5] Fluoxetin är även godkänt för att minska hetsätning och självrensning vid bulimia nervosa hos vuxna då god klinisk effekt har påvisats. Fluoxetin skrivs ibland även ut till kvinnor som lider av depression i samband med PMS.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fluoxetin

Från FASS:
Citat:
Indikationer
Vuxna:

Egentlig depression.

Tvångssyndrom.

Bulimia nervosa: Fluoxetin är indicerat som komplement till psykoterapi för att minska hetsätning och självrensning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in