2018-08-02, 09:31
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L1g1st
Men är det inte konstigt att ingen granne larmar direkt? Någon måste ju tyckt att ett skott från en hagelbössa mitt i natten är intressant nog för att titta ut.
Och någon i sällskapet med bössan borde ju skrikit och väsnats lite med, både före och efter skjutningen. Sånt borde ju väcka intresse hos grannar.

Jo, jag tycker också att det är konstigt. Det verkar ju vara flera grannar som har hört skott. Det var nog många som tittade ut, men inte såg något och gick och lade sig igen. De närmaste grannarna borde dock ha reagerat. De kanske inte var hemma.
Citera
2018-08-04, 20:37
Medlem
karlinges avatar
http://www.ttela.se/nyheter/v%C3%A4n...rdet-1.7500688

Citat:
Förlängd åtalstid i Vänersborgsmordet
VÄNERSBORG Åklagaren begärde på fredagen förlängd åtalstid i det misstänkta mordet i Vänersborg. Den misstänkte mannen är fortsatt häktad.

Varmaste sommaren jag kan minnas och här sitter han.

Citat:
Dock återstår ytterligare förhör och resultat av tekniska och foreniska undersökningar, liksom det rättsmedicinska protokollet, har inte kommit än. NFC, Nationellt forenciskt centrum, ska ha påbörjat undersökningar av de beslagtagna vapnen och denna ska undersöka kläder. "Det finns med hänsyn till nämnda utredningsläge fortfarande behov av att den misstänkte är ålagd restriktioner", skriver åklagaren.

Häktningsförhandling gällande den man som sitter häktad på sannolika skäl misstänkt för mord hölls på fredagen och på eftermiddagen meddelade Vänersborgs tingsrätt att han är fortsatt häktad.

Även två kvinnor och en man är skäligen misstänkta för mord alternativt medhjälp till mord.
Citera
2018-08-05, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Va??? Tjackisar??? Bor i ett av de lugnare och bättre områdena, små barn, fast jobb, fin motorcykel och bil, med i hemvärnet, jägarexamen, sambon studerar eller jobbar på folktandvården inget med utseendet som tyder på missbruk, en vanligare svensson familj går väl inte att hitta, hur kan du få dem till att vara tjackisar? LOL! du vet då inte mycket om pundare du, herre jösses.

Du verkar ju sakna verklighetsuppfattning.
Tror du på allvar att om man har alla dessa saker. Som fast jobb,fin MC,är med i hemvärnet och bor i ett lugnare/finare område.och som du säger ett utseende som tyder på missbruk.

Då vet du ej mycket om missbruk. Ganska vanligt att det förekommer droger i familjer man MINST kan tro d.

Så dom mycket väl tjackpunda lite då o då.

Hur mycket vet du om pund? Att dom sitter på parkbänkar med nål i armen?
Citera
2018-08-05, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backrouse
Tror du på allvar att om man har alla dessa saker. Som fast jobb,fin MC,är med i hemvärnet och bor i ett lugnare/finare område.och som du säger ett utseende som tyder på missbruk.

Då vet du ej mycket om missbruk. Ganska vanligt att det förekommer droger i familjer man MINST kan tro d.

Jag har förmodligen sett mer skit än du har sett på film och jag har även svarat på vad jag räknar som pundare och det är alltså inte dom som tar en näsa lite då och då som jag räknar som pundare.
(FB) Misstänkt mord i Vänersborg 2018-07-04
Citera
2018-08-05, 01:16
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
http://www.ttela.se/nyheter/v%C3%A4n...rdet-1.7500688

Varmaste sommaren jag kan minnas och här sitter han.
Ska bli riktigt intressant att läsa FUP sen.
Citera
2018-08-05, 10:28
Medlem
L1g1sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Ska bli riktigt intressant att läsa FUP sen.
Ja, fy fan!

Synd att inte folk i de misstänktas närhet har mer att skriva om dem här. Man undrar ju hur de har det när alla andra åker och badar och solar. Jag gissar att de sitter isolerade och nojar mer och mer över vilka som tror och tycker saker om dem.
Citera
2018-08-05, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Jag har förmodligen sett mer skit än du har sett på film och jag har även svarat på vad jag räknar som pundare och det är alltså inte dom som tar en näsa lite då och då som jag räknar som pundare.
(FB) Misstänkt mord i Vänersborg 2018-07-04

Nja, jag har både vart med om OCH sett mycket skit. Än bara sett på film som du påstår.
Hade jag bara behövt se det på film. Hade jag vart lycklig.

Dom som roar sig med en näsa lite då och då på helger lr fest. Är ju helgpundare..😉😉😉
Sedan kan man ju ta en näsa och punda runt lite..

Men men! Nog om det.
Citera
2018-08-05, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L1g1st
Ja, fy fan!

Synd att inte folk i de misstänktas närhet har mer att skriva om dem här. Man undrar ju hur de har det när alla andra åker och badar och solar. Jag gissar att de sitter isolerade och nojar mer och mer över vilka som tror och tycker saker om dem.

Jag undrar mest hur barnen har det.
Farsan i kåken hela deras barndom med en morsa som förmodligen kommer må rätt piss ett tag framöver också och en mormor som suttit häktad misstänkt för mord liksom morsan. Tragiskt. Tragiskt alltihop.
Citera
2018-08-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backrouse

Kunde inte sagt det bättre själv!
Citera
2018-08-05, 15:28
Medlem
L1g1sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamyourboss
Farsan i kåken hela deras barndom med en morsa som förmodligen kommer må rätt piss ett tag framöver också och en mormor som suttit häktad misstänkt för mord liksom morsan. Tragiskt. Tragiskt alltihop.
Ja, hur fan är det där? Är ungarna omhändertagna tro?
Citera
2018-08-05, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamyourboss

Liten rättelse för fortsättningen av tråden. Mormor och mamman till barnen har aldrig varit häktade, enbart anhållna. Endast mgm är och har varit häktad.
Citera
2018-08-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plit2102
Liten rättelse för fortsättningen av tråden. Mormor och mamman till barnen har aldrig varit häktade, enbart anhållna. Endast mgm är och har varit häktad.

Tack för rättelsen, jag blandade ihop begreppen! Men ändå, de är ju fortsatt misstänkta oavsett. Jag tänker att socialen lär väl vara inblandade från start här? Jag hoppas innerligt att de är någonstans där de är trygga nu i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in