Flashback bygger pepparkakshus!
2019-05-29, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag har undrat över varför detta fallet inte varit mer uppmärksammat i media. Nu såg jag att Expressen/gt har en artikel med både bild och namn på den dömde. Både på startsidan:
https://www.expressen.se/gt/
och när man klickar på länken:
https://www.expressen.se/gt/mannen-s...ott-i-skrevet/

Och här kan vi höra JB (IRL) när hon ringer SOS, (sent omsider). Tyvärr bara någon minut.
https://www.aftonbladet.se/tv/a/288013

Fyfan... blir ju spyfärdig när jag lyssnar på larmsamtalet på Aftonbladet....

Låter ju som en vuxen försöker få ut information från en 4 åring.. Va är det med frågorna och frågeställaren ton? Kan inte acceptera de.. Och varför låter JB så efterbliven? Hon låter ju som ett barn...

Jag är väl medveten om att situationen kan ha påverkat henne. Oavsett om hon är medveten eller inte om själva mordet. Men får rysningar av de larmsamtalet..
Citera
2019-05-29, 05:59
Medlem
HincRoburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Fyfan... blir ju spyfärdig när jag lyssnar på larmsamtalet på Aftonbladet....

Låter ju som en vuxen försöker få ut information från en 4 åring.. Va är det med frågorna och frågeställaren ton? Kan inte acceptera de.. Och varför låter JB så efterbliven? Hon låter ju som ett barn...

Johannas låga entoniga röst kan uppfattas som du skriver. Men den enkla förklaringen till hennes röst är förmodligen att hon vill undvika väcka dottern.
Citera
2019-05-29, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Men får rysningar av de larmsamtalet..

Måste vara ett av de sjukaste samtalen som ringts till SOS, den skådespelar insatsen skulle inte ens platsa i en B-film.

Johanna vaknar alltså i sin lägenhet som är täckt av blod, hon tittar inte till sina barn och sin sambo utan börjar istället städa upp gissningsvis 5-7 liter blod.
(Så låter förklaringen som Johanna själv har hittat på och som hon tycker är logisk och normal, sen att Johanna inte har sovit när fem skott med en hagelbössa har avlossats i lägenheten förstår till och med en idiot.)

Låter en normal kvinna som tror att hennes sambo har mördat någon verkligen så här när hon ringer SOS?
Min fru skulle då bara skrika och vara helt hysterisk i den situationen.

Fluoxetin som Johanna har fått utskrivet ges inte bara för depression utan även för att behandla en rad andra olika störningar bl.a ADHD och Aspergers syndrom...
Senast redigerad av Xuno 2019-05-29 kl. 09:07.
Citera
2019-05-29, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Du är en ganska legendar på Flashback med 10 år som användare. Jag har språkhandikapp och de som skriver i delforumet Brott och kriminalfall vet om det. Men det verkar att något som jag skrev på sistone, var inte lämpligt? Var det för att jag skrev om "nazisten morot? Det är lite överdrivet att skriva att det är nästintill omöjligt att förstå mig.

Nej det rann helt enkelt över för mig bara efter att ha sett ditt trollande så länge, ber om ursäkt för det.

En avrättning skall alltid vara livstid enligt mig så J.T kom ändå "lindrigt" undan. Gå fram, lägga mynningen mot huvudet och blåsa av..
Citera
2019-05-29, 09:14
Medlem
Sveriges kriminella jublar nog över domen, villkorligt för grovt skyddande av brottsling och städning på brottsplatsen samt att man kan säga att man sov när någon står bredvid och skjuter med hagelbössa är helt perfekt.
Citera
2019-05-29, 10:02
Medlem
JamesFs avatar
Killen somnar. Gästen och flickvännen börjar sexa med varann. Killen som lider av svår svartsjuka vaknar och upptäcker dem med byxorna nere. Därav det avslutande och symboliska skottet i skrevet. Hur svårt kan det vara?
Citera
2019-05-29, 10:11
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Måste vara ett av de sjukaste samtalen som ringts till SOS, den skådespelar insatsen skulle inte ens platsa i en B-film.

Johanna vaknar alltså i sin lägenhet som är täckt av blod, hon tittar inte till sina barn och sin sambo utan börjar istället städa upp gissningsvis 5-7 liter blod.
(Så låter förklaringen som Johanna själv har hittat på och som hon tycker är logisk och normal, sen att Johanna inte har sovit när fem skott med en hagelbössa har avlossats i lägenheten förstår till och med en idiot.)

Låter en normal kvinna som tror att hennes sambo har mördat någon verkligen så här när hon ringer SOS?
Min fru skulle då bara skrika och vara helt hysterisk i den situationen.

Fluoxetin som Johanna har fått utskrivet ges inte bara för depression utan även för att behandla en rad andra olika störningar bl.a ADHD och Aspergers syndrom...
Nu blir jag förbannar trött på dit skitsnack. Fluroxetin är ett antideprissivt läkemedel och används inte mot ADHD eller Asperges. Detta visar bara på vad totalt okunnig du är i ämnet.
Citera
2019-05-29, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nu blir jag förbannar trött på dit skitsnack. Fluroxetin är ett antideprissivt läkemedel och används inte mot ADHD eller Asperges. Detta visar bara på vad totalt okunnig du är i ämnet.

Vad är fluoxetin?
Fluoxetin används för att behandla depression. Det är ett så kallat antidepressivt läkemedel. Fluoxetin används också för att behandla vissa typer av ångest, som tvångstankar och tvångshandlingar. Det kan också användas vid andra former av psykiska besvär som till exempel bulimi.
https://www.1177.se/behandling--hjal...o/f/fluoxetin/

Fluoxetin används för en mängd olika psykiatriska indikationer; främst för att lindra, häva eller förebygga (se profylax) olika former av:
Egentlig depression
Tvångssyndrom (OCD)
Paniksyndrom
Posttraumatiskt stressyndrom (PTSD)
Panikångest
Medelsvår till svår depression (bl.a. melankoli) hos ungdom[1]
Fluoxetin används även mer experimentellt för att behandla en rad andra tillstånd, till exempel Dysmorfofobi[2], ADD, ADHD, Aspergers syndrom och autism.[3][4][5] Fluoxetin är även godkänt för att minska hetsätning och självrensning vid bulimia nervosa hos vuxna då god klinisk effekt har påvisats. Fluoxetin skrivs ibland även ut till kvinnor som lider av depression i samband med PMS.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fluoxetin
Citera
2019-05-29, 11:01
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Vad är fluoxetin?
Fluoxetin används för att behandla depression. Det är ett så kallat antidepressivt läkemedel. Fluoxetin används också för att behandla vissa typer av ångest, som tvångstankar och tvångshandlingar. Det kan också användas vid andra former av psykiska besvär som till exempel bulimi.
https://www.1177.se/behandling--hjal...o/f/fluoxetin/

Fluoxetin används för en mängd olika psykiatriska indikationer; främst för att lindra, häva eller förebygga (se profylax) olika former av:
Egentlig depression
Tvångssyndrom (OCD)
Paniksyndrom
Posttraumatiskt stressyndrom (PTSD)
Panikångest
Medelsvår till svår depression (bl.a. melankoli) hos ungdom[1]
Fluoxetin används även mer experimentellt för att behandla en rad andra tillstånd, till exempel Dysmorfofobi[2], ADD, ADHD, Aspergers syndrom och autism.[3][4][5] Fluoxetin är även godkänt för att minska hetsätning och självrensning vid bulimia nervosa hos vuxna då god klinisk effekt har påvisats. Fluoxetin skrivs ibland även ut till kvinnor som lider av depression i samband med PMS.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fluoxetin
Har du kollat vipikeda och tror att du kan något grattis, Vet du vad ordet experimentellt betyder? Personen med ADHD och Asperger hamnar ofta i en depression och då kan antideprissiva. Mot adhd symtom eller mot Asberger har det ingen effekt. Läkemedelsföretagen vill gärna sälja sina preparat som ett slags universal medel marknadsföring kallas de. Läs fass där får du riktiga uppgifter. en serotonin återhämmare höjer serotoninet i hjärnan och det har ingen effekt på varken adhd eller asperger.
Citera
2019-05-29, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Har du kollat vipikeda och tror att du kan något grattis, Vet du vad ordet experimentellt betyder? Personen med ADHD och Asperger hamnar ofta i en depression och då kan antideprissiva. Mot adhd symtom eller mot Asberger har det ingen effekt. Läkemedelsföretagen vill gärna sälja sina preparat som ett slags universal medel marknadsföring kallas de. Läs fass där får du riktiga uppgifter. en serotonin återhämmare höjer serotoninet i hjärnan och det har ingen effekt på varken adhd eller asperger.
Har du nån kommentar till det andra som jag skrev i det inlägget?
Citera
2019-05-29, 11:20
Medlem
borttaget
Senast redigerad av Xuno 2019-05-29 kl. 11:26.
Citera
2019-05-29, 11:25
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Har du nån kommentar till det andra som jag skrev i det inlägget?
Vadå menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in