2019-05-28, 00:44
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Han måste ge upp idén av att spela i en topp liga med. Tror han kan vara ordinarie i Eredivisie osv och göra det helt ok faktiskt. Men han är inte mycket bättre än så. Tyvärr.

Att tro att Guidetti med den hybris han har (diagnos och 08s medias fel) kommer krypa till korset och gå till ett lag/liga där han varit ordinarie och till och med kanske dominerat kan vi alla glömma.

Guidetti verkar sakna den drivkraften allt han vill är att ”spela” i en fet liga och håva in pengar. Wierd flex.
Citera
2019-05-28, 00:53
Medlem
snillet_1s avatar
Jag förknippar inte en ganska obskyr klubb i Spanien med stora pengar dock. Tror att han kan tjäna mer i Turkiet, Grekland eller kanske Basel. Och där skulle han kunna figurera i kampen om skytteligasegern.
Citera
2019-05-28, 13:29
Bannlyst
Citat:
Han måste ge upp idén av att spela i en topp liga med. Tror han kan vara ordinarie i Eredivisie osv och göra det helt ok faktiskt. Men han är inte mycket bättre än så. Tyvärr.

Precis!
Citera
2019-05-28, 18:05
Medlem
Om man vill ösa in lite mål mot Malta:

Olsen
Lustig Helander Augustinsson
Cleasson Olsson Ekdal Forsberg
Isak Quaison Berg

Inhoppare: Hult, Durmaz och kanske Sebastian Andersson.
Senast redigerad av 400Ben 2019-05-28 kl. 18:08.
Citera
2019-05-28, 19:57
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag förknippar inte en ganska obskyr klubb i Spanien med stora pengar dock. Tror att han kan tjäna mer i Turkiet, Grekland eller kanske Basel. Och där skulle han kunna figurera i kampen om skytteligasegern.

Tror du missuppfatta. Att vara king i ett holländskt lag eller bänkspelare i la liga och tjäna lika mycket så väljer John som har 0 ambitioner med sin karriär hellre bänken i la liga. Fetare enligt han att säga att man spelar i la liga än tex eredevise.
Citera
2019-05-29, 14:40
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben

Olsen
Isak Quaison Berg

Malta kan väl vara hyfsade på att hålla nere siffrorna dock, eller? De torskade ju bara med 2-0 mot Spanien nu senast, till exempel, trots att spanjorerna hade 80% (!) av bollinnehavet.
Citera
2019-05-29, 15:15
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben

Olsen
Isak Quaison Berg

Sverige bör naturligtvis slå Malta med ett par mål men det vore dumt att underskatta dem till den grad att man spelar med en ensam mittback. Jag tror snarare på att spela med ett så ordinarie manskap som vanligt, och sedan ta ut spelare tidigt i andra halvlek om det visar sig att man leder med ett gäng kassar för att spara dem till Spanien-matchen.

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Tror du missuppfatta. Att vara king i ett holländskt lag eller bänkspelare i la liga och tjäna lika mycket så väljer John som har 0 ambitioner med sin karriär hellre bänken i la liga. Fetare enligt han att säga att man spelar i la liga än tex eredevise.
Vad tyder egentligen på att John Guidetti inte har några ambitioner med sin fotbollskarriär? Mitt intryck är snarare tvärtom. Guidetti har varit extremt noga med extra träning och ordentlig kost under hela sin karriär. Han satt på McDonald's och åt banan när kompisarna tryckte i sig hamburgare och pommes frites när de var i 15-årsåldern.
Citera
2019-05-29, 15:17
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Sverige bör naturligtvis slå Malta med ett par mål men det vore dumt att underskatta dem till den grad att man spelar med en ensam mittback. Jag tror snarare på att spela med ett så ordinarie manskap som vanligt, och sedan ta ut spelare tidigt i andra halvlek om det visar sig att man leder med ett gäng kassar för att spara dem till Spanien-matchen.

Vad tyder egentligen på att John Guidetti inte har några ambitioner med sin fotbollskarriär? Mitt intryck är snarare tvärtom. Guidetti har varit extremt noga med extra träning och ordentlig kost under hela sin karriär. Han satt på McDonald's och åt banan när kompisarna tryckte i sig hamburgare och pommes frites när de var i 15-årsåldern.

Det är nog ingen risk att ha Guidetti på planen mot Malta.
Han håller tillräcklig nivå för det motståndet.
Citera
2019-05-29, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Malta kan väl vara hyfsade på att hålla nere siffrorna dock, eller? De torskade ju bara med 2-0 mot Spanien nu senast, till exempel, trots att spanjorerna hade 80% (!) av bollinnehavet.

Malta kan vi slå med 1-0 eller 7-0.

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Sverige bör naturligtvis slå Malta med ett par mål men det vore dumt att underskatta dem till den grad att man spelar med en ensam mittback. Jag tror snarare på att spela med ett så ordinarie manskap som vanligt, och sedan ta ut spelare tidigt i andra halvlek om det visar sig att man leder med ett gäng kassar för att spara dem till Spanien-matchen..

Det är inte en ensam mittback utan ett 3-4-3 precis som de flesta lag i Europa spelar, där Lustig och/eller Augustinsson kan fylla på offensivt vid behov.

Min uppställning var bara ett förslag, förstår om man vill spela hyfsat likt mot Malta som mot Spanien för att vara så redo som möjligt till matchen mot Spanien. Fördelen med min uppställning är att det kan lossna för Berg och självförtroendet ökar.
Citera
2019-05-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Det är nog ingen risk att ha Guidetti på planen mot Malta.
Han håller tillräcklig nivå för det motståndet.
Han går varken systematiskt eller formässigt före Andersson, Berg eller Isak vid dagsläget och än värre blir det om Quaison repar sig tillräckligt med. Så även mot Malta ska han inte lira i mitt tycke.

Hoppas innerligt att Isak får starta mot Malta dock. Dröm-anfallaren mot mindre nationer.
Citera
2019-05-29, 18:16
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Han går varken systematiskt eller formässigt före Andersson, Berg eller Isak vid dagsläget och än värre blir det om Quaison repar sig tillräckligt med. Så även mot Malta ska han inte lira i mitt tycke.

Hoppas innerligt att Isak får starta mot Malta dock. Dröm-anfallaren mot mindre nationer.
Ja, jag kan bara hålla med.
Hoppas han får starta mot Malta, som väl håller en medelmåttig division 1 kvalitet, för att visa sin klass.
Hittills har han bara visat att han har en massa spring i benen, utan att uträtta något konstruktivt.
Han skulle passa bäst som en defensiv mittfältare att kasta in 15 minuter före slutet, för att försvara en ledning.
Senast redigerad av Rimbert 2019-05-29 kl. 18:27.
Citera
2019-06-02, 22:45
Medlem
Tror Janne ställer upp ungefär såhär mot Malta:

Olsen
Lustig, Jansson, Helander, Augustinsson
Claesson, Larsson, Ekdal, Forsberg
Berg, Isak

Mot Spanien både hoppas och tror jag Jakob Johansson tar plats på mitten. Gör ofta bra matcher i landslaget mot stornationer. Hoppas också Quaison hinner bli tillräckligt frisk för att komma till spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in