Citat:
Ursprungligen postat av
utred
Kämpendahl, tror nog att du skall försöka vara lite mer sansad och inse att verkligheten är inte alltid så enkel som du verkar tro. Jag har väldigt svårt att se hur Glenn och den där tjejen kan hamna i situationen totalt sett utan att i någon mening eller del i handlingen någongång den där tjejen inte var skyldig. Visst kan jag ha fel jag var inte där men sunda förnuftet säger att de aldrig hade hamnat i situationen om det var 100 % nej från början så att säga.
Oj, du kommer in lite sent i denna tråd, och det finns en hel del information att ta in innan du uttalar dig. Börja t ex med att läsa förhöret med GS där han själv vidgår handlingarna och att BO sagt nej men han ”trott hon gillat det” och kört på ändå. Det är ett solklart fall. Det som eventuellt kan diskuteras är om påföljden för två våldtäkter utan våldsinslag är rimlig eller inte. Då två rättsinstanser funnit att påföljden skall vara den den är så får man utgå från att det är ett korrekt beslut.
Sedan kan man, som några här gör, diskutera om man gillar verkligheten där ett nej är ett nej och där man får tre års fängelse då man döms två våldtäkter. Man kan t o m välja att diskutera om brott begångna mot tidigare straffade faktiskt inte skall bestraffas alls, vilket en person gör i tråden (många gånger). Men man kan inte diskutera skuldfrågan med gällande lagar.