2019-05-23, 16:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag är extremt o-ytlig och har bara lyckan att födas lång smal och snygg. Du däremot hänger upp dig på att jag pratar utseende, så jag får väl gissa att det är ett område som intresserar dig. Det intresserar inte mig, jag ser hellre en fantastiskt manlig spinkig cyklist i champion-hjälm på girot på TV än en snygg volleyboll-dam-spelare i supertajta byxor.

Oh jaaa....? Jag är extremt icke ytlig, jag går direkt från lagårn, där jag förlöst kalvar och mockat skit, placentan och koblajja hänger från håret, direkt till affären och banken med mera. Så jävla mycket bryr jag mig inte om utseendet.

Och jag ser ju definitivt inte på sport och rangordnar elitidrottare efter utseende vilket, om vi ska vara helt ärliga, herrn gjorde. Men eftersom herrn nu inte vill kännas vid detta längre så kan vi dra ett streck över det.

Absolut, cykling är något jag också gärna tittar på, det påminner om "slowTV", de maler och maler och det är ett jävla elddop för den mänskliga kroppen. Tyvärr har de ju stora problem med dopning, tydligen räcker inte deras eget testosteron och större lungor till, vilket jag tycker är trist och det förstör sporten.
Citera
2019-05-23, 17:04
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Absolut, cykling är något jag också gärna tittar på, det påminner om "slowTV", de maler och maler och det är ett jävla elddop för den mänskliga kroppen. Tyvärr har de ju stora problem med dopning, tydligen räcker inte deras eget testosteron och större lungor till, vilket jag tycker är trist och det förstör sporten.
Därför kan man inte heller ha långlopp med kvinnor. Tom män blir bättre i cykling med doping, möjligen den största dopingsporten efter tyngdlyftning. Då kan man gissa vilken vinst kvinnor haft med lite kosttillskott. Fast de hade varit snyggare att se på.

Väldigt blodigt i årets Giro tycker jag. Påminner lite om den här tråden. Kanske för mycket testosteron.
Citera
2019-05-23, 17:08
Medlem
Citat:
Jag vet alldeles för lite om specifikt irakisk kultur för att kunna säga hur svensk kultur kan gynnas av densamma. Jag menade på en mer personlig nivå vilket det är i mitt fall. Egentligen väldigt allmänna saker som vi gärna ser i andra kulturer söder om Schweiz. Gästfriheten, hanteringen av konflikter, behandlingen av äldre, familjesammanhållningen, maten osv. I mitt fall, eftersom jag bor i Malmö, råkade utbytet ske med irakier, i mitt fall mer specifikt högutbildade irakier, men även ett par palestinier, afghaner med flera. Och många juggar.

Var kommer du själv ifrån? Är du 1:a 2:a eller 3:e generation?
Det fetstilta stavas patriarkat. Här får ni svenska kvinnor bestämma er vad det egentligen är ni föredrar. Eftersom du bor i Malmö så bör du vara väl medveten om att merparten av araberna knappast kan betraktas som assimilerade. Dom hörs och syns överallt. Poängen med att vara assimilerad är just att inte höras och synas. Hur vanligt är det att 2a generationens invandrare i Malmö pratar skånska?

Citat:
Ja de lyckades anpassa sig till slut (juggarna, kanske inte Kosovoalbanerna så mycket, men de blev också superfattiga och superarbetslösa efter Tito och kriget, bosnierna är också tveksamt)
Till slut? Bosnier räknas dessutom som dom mest integrerade invandrarna av alla, finns till och med ett reportage om dom som jag inte orkar gräva fram just nu.

Du tror väl inte på fullt allvar att invandring och integration hade vart den största frågan idag om det inte vore för utomeuropeisk invandring? Att balkanmänniskor "till slut" lyckats integrera sig beror inte på att dom haft längre tid på sig utan det beror som sagt på att deras kultur och mentalitet går att integrera, till skillnad från utomeuropeer. Du får ju lägga ihop alla pusselbitar Jenny.

Araber har ett helt främmande språk, kultur och utseende. Att det bäddar för integrationsproblem är ju uppenbart. Finnar är en av dom största invandrargrupperna i Sverige och trots det kommer dom aldrig på tal när det snackas om integration och anledningen är ju att dom har störst likheter till svenskar jämfört med alla invandrare.

Jag är från Balkan, 2a generation.
Citera
2019-05-23, 17:12
Medlem
Svårt att säga bättre/sämre om mycket, men en sak är säker rent statistiskt.

Kvinnor är sjukt mycket bättre på att falla för propaganda och ideologier.
Statistiskt är de fler både inom religion samt vänsterextrema (kolla de som röstade på S/V/MP).
Citera
2019-05-23, 17:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Det fetstilta stavas patriarkat. Här får ni svenska kvinnor bestämma er vad det egentligen är ni föredrar. Eftersom du bor i Malmö så bör du vara väl medveten om att merparten av araberna knappast kan betraktas som assimilerade. Dom hörs och syns överallt. Poängen med att vara assimilerad är just att inte höras och synas. Hur vanligt är det att 2a generationens invandrare i Malmö pratar skånska?

Nej det stavas inte patriarkat, det stavas medmänsklighet och hade likväl existerat i ett matriarkat.

"Att inte höras och synas" ok. Vi har inte riktigt samma tolkning av anpassning.

Har du förresten hört en jugge prata i telefon, ja det har du, för det hörs fanimej över hela stan och ner till Balkan där hans halvdöva baba sitter i andra änden.

En grej till. Tyvärr blandar ju 2:a 3:e generationens invandrare - invandrarsvenska med skånska och resultatet är ju kräk.

Citat:
Till slut? Bosnier räknas dessutom som dom mest integrerade invandrarna av alla, finns till och med ett reportage om dom som jag inte orkar gräva fram just nu.

Ok, jag får kanske omvärdera min syn på bosnier.

Citat:
Du tror väl inte på fullt allvar att invandring och integration hade vart den största frågan idag om det inte vore för utomeuropeisk invandring?

Det vettefan helt ärligt. Jag hade inte varit så glad över en stor invandring från tex Italien, Grekland eller Spanien heller.

Citat:
Att balkanmänniskor "till slut" lyckats integrera sig beror inte på att dom haft längre tid på sig utan det beror som sagt på att deras kultur och mentalitet går att integrera, till skillnad från utomeuropeer. Du får ju lägga ihop alla pusselbitar Jenny.

Håller med om att de är mer kompatibla. Plus att de också haft längre tid på sig, det tog ganska lång tid innan de anpassade sig.

Citat:
Araber har ett helt främmande språk, kultur och utseende. Att det bäddar för integrationsproblem är ju uppenbart.

Säger inte emot dig här.

Citat:
Jag är från Balkan, 2a generation.

På vilket sätt tycker du balkankulturen, dina föräldrars hemlands kultur gynnat svensk kultur? Har ni bidragit med något? Har ni förbättrat den svenska kulturen på något sätt?
Citera
2019-05-23, 17:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Mursmäcka var sannolikt den lägsta kasten inom byggandet. Ersattes av betongbilar och andra manliga uppfinningar, liksom de flesta kvinnliga yrken före 1940 t.ex sömmerska, tvätterska, städerska, sekreterare, telefonist. Man kan även googla på latrintömmerskor och skitbärarkärringar. Det var kvinnor som tömde latrinen i Stockholm, klockan 5 på morgonen så vanligt folk slapp se så bar de ut bajset så det skvätte om byttorna och rodde över dem till någon latrin-ö. Kvinnor är verkligen inte kräsna.

https://stockholmskallan.stockholm.se/post/6877

Citat:
Det har jag aldrig sett på FB. Och om någon påstår det så tänker han kanske egentligen på tunga jobb, t.ex i gruvor eller med gatsopare, som samtidigt är smutsiga. Men kvinnor har absolut haft de smutsigaste yrkena historiskt, utom de med tunga lyft.
Citat:
Jag har inte använt dina påhittade formuleringar så jag behöver inte förklara dem. Utom det sista, att kvinnor sannolikt varit majoriteten av sopgubbar om sopor inte var tunga. Det står jag för 100%. Men vem bryr sig, sopor är tunga så det kommer inte att hända.
Att du ens tar upp det sista som ett antytt "du hatar kvinnor" är mystiskt. Vad är det för fel på att vara sopgubbe? Hatar du det jobbet? Dagispersonalen byter bajsblöjor hela dagarna, men de ser du inte ner på?

Du är en märklig debattör. Du gör nämligen såhär varje gång, du börjar själv med något nedvärderande om kvinnor, oavsett vad det gäller. Räcker att en kvinna utför arbetet så är det något fel på det. Sedan försöker du passa över den så att det framstår som att det är motdebattören, en kvinna ofta, som uttryckt sig nedvärderande om kvinnor. Se ovan.
Var snäll och skärp till dig!

Citat:
Du kanske tycker som jag? När jag (tvingas/av misstag) ser på damsport så grunnar jag ständigt på varför de som är snygga ens orkar hålla på. De är ju så mycket intressantare som snygga kvinnor än som ordinära handbollsspelare, de skulle inte ens behöva träna tidig måndagsmorgon, de kunde bara vara. En snygg sport-tjej är i första hand en snygg tjej, i andra hand en sportare.

Citat:
Jag stöttar mina barn när de gör något de gillar. Sport är otroligt bra för dem, att röra på sig, utnyttja sitt bollsinne, lära sig tävla i lag, vinna och förlora. Jag stöttar dem i klädval och annat när det är viktigt. Mina barn får en bred uppväxt med många synvinklar. Inte en trång världsbild som du verkar tro att kvinnor vill ha? Själv satt du kanske och bara diskuterade smink och killar som fjortis, vad vet jag. Mina barn är intellektuellt och fysiskt långt över det. Alla kommer att bli något.

Och här händer samma sak. Du börjar med att håna kvinnors idrottande genom att uttrycka att de kunde fokuserat på sitt utseende istället, och sedan när du får frågor kring dina påstådda döttrars idrottande, då är det motdebattören som är utseendefixerad. Nu tror jag förvisso inte att du har några barn, men det kan väl kvitta egentligen. Varför kvinnor väljer att sporta trots att de hade kunnat klara sig på att se söta ut har jag redan förklarat för dig, och antingen så spelar du dum, eller så är du helt enkelt så pass dum att du inte begriper. Men då hjälper det inte att jag förklarar en gång till heller.
Citera
2019-05-23, 17:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Därför kan man inte heller ha långlopp med kvinnor. Tom män blir bättre i cykling med doping, möjligen den största dopingsporten efter tyngdlyftning. Då kan man gissa vilken vinst kvinnor haft med lite kosttillskott. Fast de hade varit snyggare att se på.

Väldigt blodigt i årets Giro tycker jag. Påminner lite om den här tråden. Kanske för mycket testosteron.

Hahaha ok.
Citera
2019-05-23, 18:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du är en märklig debattör. Du gör nämligen såhär varje gång, du börjar själv med något nedvärderande om kvinnor, oavsett vad det gäller. Räcker att en kvinna utför arbetet så är det något fel på det. Sedan försöker du passa över den så att det framstår som att det är motdebattören, en kvinna ofta, som uttryckt sig nedvärderande om kvinnor. Se ovan.
Var snäll och skärp till dig!

Och här händer samma sak. Du börjar med att håna kvinnors idrottande genom att uttrycka att de kunde fokuserat på sitt utseende istället, och sedan när du får frågor kring dina påstådda döttrars idrottande, då är det motdebattören som är utseendefixerad. Nu tror jag förvisso inte att du har några barn, men det kan väl kvitta egentligen. Varför kvinnor väljer att sporta trots att de hade kunnat klara sig på att se söta ut har jag redan förklarat för dig, och antingen så spelar du dum, eller så är du helt enkelt så pass dum att du inte begriper. Men då hjälper det inte att jag förklarar en gång till heller.

Han trollar,,,, som fan. Men det var lite kul att skämta och skriva med honom ett tag, lätta på trycket, det är så allvarlig ton här annars.
Citera
2019-05-23, 18:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Han trollar,,,, som fan. Men det var lite kul att skämta och skriva med honom ett tag, lätta på trycket, det är så allvarlig ton här annars.

Ja jag tänker det med, för man kan helt enkelt inte vara så dum eller omedveten om vad man gör. Då är man i princip efterbliven, och så verkar inte vara fallet.
Citera
2019-05-23, 18:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Håller inte med i ditt tyckande här. Tycker fåfängan, ifrågasättandet och egoismen är ungefär lika fördelad mellan könen.

Jag tror inte ens att vederbörande har tänkt till själv, utan detta är citat hämtade från mgtow sidor och liknande.
Eller så är det uppväxt med kvinnor som är just så han beskriver, och så förstår det inte att inte alla kvinnor är så.
Citera
2019-05-23, 18:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Nja, hade kvinnor inte haft rösträtt så hade vi haft en högerregering nu och färre av nästan alla problem i landet

Möjligen att progressiva lagar som samtyckeslagen inte hade funnits men frågan är vad som är viktigast för gemene kvinna, samtyckeslag eller ordning och reda?

Det är nog rätt mycket annat som också sett annorlunda ut än samtyckeslagen. Jag röstar förvisso höger (M), men jag är inte precis intresserad av att gå tillbaka till 1950-talets ideal, vilket verkar vara fallet för många skribenter här.
Citera
2019-05-23, 19:16
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Varför är det så viktigt att vara bäst? Det räcker väl med bra nog
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in