2019-05-22, 11:46
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac

Att kvinnosporten skulle vara en räkmacka i livet är din misogyna åsikt som du försöker klistra på mig.

För att den ska vara en räkmacka i livet så måste man ju vara ganska attraktiv också. Det kanske är där det brister? Ett exempel på hur sport kan vara en räkmacka i livet för kvinnor är Linnea Claesson. Hon var tämligen kass som handbollsspelare, men ändå har hon fått enormt mycket uppmärksamhet, utnämnelser och priser. Hon är ju inte riktigt i samma klass som t ex Lidström eller Schwarzenegger rent sportsligt, därav räkmackssurfandet. Män ger henne uppmärksamhet enbart på grund av hennes utseende. Kåta män har räddat henne från hennes miserabla tillvaro som halvdan handbollsspelare och lyft fram henne i rampljuset.
Citera
2019-05-22, 12:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag förstår överhuvudtaget inte varför en tråd som denna existerar. En tråd där det sitter män och gaggar om att män är bättre på olika saker som en man eller flera män skapat utifrån sina intressen. Detta har ingen större relevans för kvinnor, så varför kvinnor måste dras in är obegripligt.
Tråden kunde lika väl hetat och handlat om "sånt som män är bra på" så kunde ni radat upp allt det utan att i samma andetag passa på att ställa män och kvinnor mot varandra.
Varför behöver det bekräftas att mannen är bra gentemot kvinnan för att han ska känna sig bekräftad? Det är faktiskt ganska patetiskt.
Det är också kvinnligt, att ha synpunkter på vad andra har synpunkter på. Man kan också välja att ignorera dessa trådar, du är inte FBs mamma.

Jag tycker att de mest patetiska inläggen i tråden är skrivna av tjej-maffian. Låt oss män hålla på att jämföra längder, det är faktiskt inget problem. Och när du skriver som du gör här, att du egentligen inte bryr dig om vem som är bäst i schack, och att allt är en missuppfattning för du tror vi dissar alla kvinnor men egentligen hissar vi bara en pytteliten klick elit-män som är långt bortom vår egen intelligens, så kan du lämna den här tråden att somna in.
Citera
2019-05-22, 12:04
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
För att den ska vara en räkmacka i livet så måste man ju vara ganska attraktiv också. Det kanske är där det brister? Ett exempel på hur sport kan vara en räkmacka i livet för kvinnor är Linnea Claesson. Hon var tämligen kass som handbollsspelare, men ändå har hon fått enormt mycket uppmärksamhet, utnämnelser och priser. Hon är ju inte riktigt i samma klass som t ex Lidström eller Schwarzenegger rent sportsligt, därav räkmackssurfandet. Män ger henne uppmärksamhet enbart på grund av hennes utseende. Kåta män har räddat henne från hennes miserabla tillvaro som halvdan handbollsspelare och lyft fram henne i rampljuset.
Du kanske tycker som jag? När jag (tvingas/av misstag) ser på damsport så grunnar jag ständigt på varför de som är snygga ens orkar hålla på. De är ju så mycket intressantare som snygga kvinnor än som ordinära handbollsspelare, de skulle inte ens behöva träna tidig måndagsmorgon, de kunde bara vara. En snygg sport-tjej är i första hand en snygg tjej, i andra hand en sportare.
Citera
2019-05-22, 12:07
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hohoho nej så är det inte. Män är väldigt hjärntvättade av eliten. Varför skulle de annars åka tvärs över jordklotet för att "försvara flickors rätt att gå i skolan" eller för att "kriga mot terrorismen". Män riskerar sitt eget liv, så hjärntvättade är de.
Nu har du nog missat verkligheten, för t.ex IS-terroristen Skråmo tog med sig frugan och barnen, och i själva verket var det frugan som var största IS-anhängaren. Men det står aldrig i media, för de hänger bara ut män. Kvinnor är lika lätta att hjärntvätta. Feminister är t.ex alla hjärntvättade att leta fel, men bara på ett kön.
Citera
2019-05-22, 13:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är också kvinnligt, att ha synpunkter på vad andra har synpunkter på. Man kan också välja att ignorera dessa trådar, du är inte FBs mamma.

Jag tycker att de mest patetiska inläggen i tråden är skrivna av tjej-maffian. Låt oss män hålla på att jämföra längder, det är faktiskt inget problem. Och när du skriver som du gör här, att du egentligen inte bryr dig om vem som är bäst i schack, och att allt är en missuppfattning för du tror vi dissar alla kvinnor men egentligen hissar vi bara en pytteliten klick elit-män som är långt bortom vår egen intelligens, så kan du lämna den här tråden att somna in.

Nej det kan jag inte eftersom att ni kommer fortsätta sprida lögner här. Och då behövs det motvikt. Annars blir det för mycket kackel i tuppgården.

Att du påstår att ni hissar en liten klick elitmän är dessutom en efterkonstruktion samt att du förutsätter att alla tänker så, vilket alla inte gör. Framförallt inte när ni konstant uttrycker er med "män" och "kvinnor" som om det vore alla.
Dessutom har det skrivits väldigt mycket här som inte har med någon elit att göra. Till exempel har vi haft uppe och vänt planeringsförmåga, förmåga till logiskt tänkande, förmåga att driva företag e.t.c.
Det är ingen klick elitmän det har talats om då utan män i allmänhet.
Citera
2019-05-22, 13:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

För dig ja. Men inte för henne själv och andra kvinnor som är sportintresserade.
Nyheter: kvinnor är personer som gör saker för att de vill själva, för att de får ut något av det. Att du ser henne som en snygg tjej är fullständigt irrelevant.
Citera
2019-05-22, 13:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nu har du nog missat verkligheten, för t.ex IS-terroristen Skråmo tog med sig frugan och barnen, och i själva verket var det frugan som var största IS-anhängaren. Men det står aldrig i media, för de hänger bara ut män. Kvinnor är lika lätta att hjärntvätta. Feminister är t.ex alla hjärntvättade att leta fel, men bara på ett kön.

Jag pratade inte om svinet Skråmo eller hans fru svin eller vem av dem som var svinigast. Och hur fan vet du att hon var större anhängare än honom? (inte för att det spelar någon som helst jäkla roll) Var det inte han som satt med sitt fula tryne och rekryterade folk? Du gör dig själv till åtlöje.

Det fetade: skaffa lite självinsikt. Du projicerade nämligen precis ditt eget tillstånd på en hel grupp människor som vi vet väldigt lite om. Din mening blottade en del av din personlighet och inställning.

Summan av kardemumman, du bemötte ingenting av det jag skrev. Inget.
Senast redigerad av Jenny9 2019-05-22 kl. 13:29.
Citera
2019-05-22, 15:31
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag pratade inte om svinet Skråmo eller hans fru svin eller vem av dem som var svinigast. Och hur fan vet du att hon var större anhängare än honom? (inte för att det spelar någon som helst jäkla roll) Var det inte han som satt med sitt fula tryne och rekryterade folk? Du gör dig själv till åtlöje.

Det fetade: skaffa lite självinsikt. Du projicerade nämligen precis ditt eget tillstånd på en hel grupp människor som vi vet väldigt lite om. Din mening blottade en del av din personlighet och inställning.

Ni kvinnor i tråden blir fulare och fulare i munnen.

Amanda Gonzales, Skråmos fru, blev dödad under stridigheter i Syrien Hon reste tillsammans med Skråmo dit.

Skråmos svärmor var IS-rekryterare. Kanske rekryterade hon Skråmo?
Citat:
https://www.expressen.se/gt/skramos-svarmor-traffar-barnen-avslojades-som-is-rekryterare/
Skråmos svärmor träffar barnen – avslöjades som IS-rekryterare

Du skrev ordagrant " Varför skulle män annars åka tvärs över jordklotet för att "försvara flickors rätt att gå i skolan" eller för att "kriga mot terrorismen". Män riskerar sitt eget liv, så hjärntvättade är de."

Och jag kommenterade att kvinnor tydligen är lika hjärntvättade, lika krigiska, och offrar sina liv. Alltså har jag bemött något du skrev. Fast jag visste redan innan att din kommentar var sexistisk.
Citera
2019-05-22, 15:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Att du påstår att ni hissar en liten klick elitmän är dessutom en efterkonstruktion samt att du förutsätter att alla tänker så, vilket alla inte gör. Framförallt inte när ni konstant uttrycker er med "män" och "kvinnor" som om det vore alla.
Vad tycker du är den korrekta, vanliga, svenska formuleringen som du själv kan tänka dig att använda, som talar om att 99% av alla schack-toppspelare är män? För tydligen duger inte "alla de bästa schackspelarna är män", eftersom du misstolkar det som "alla män är bättre än alla kvinnor". Vilket inte jag gör, och knappast någon annan heller.

Citat:
Dessutom har det skrivits väldigt mycket här som inte har med någon elit att göra. Till exempel har vi haft uppe och vänt planeringsförmåga, förmåga till logiskt tänkande, förmåga att driva företag e.t.c.
Det är ingen klick elitmän det har talats om då utan män i allmänhet.
Anledningen till det är att det är intressant att spekulera i varför 99% av världens bästa schackspelare än män. Det är naturligtvis spekulationer, och ingen är Einstein här. Men jag ser inga problem i den debatten.
Citera
2019-05-22, 16:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Mm, sätt punkt här du

Noterar att du bjuder på ytterligare ett antal invektiv som vi kan lägga till i listan:

"tramsdebattörer"
"intelligensbefriade idioter"
"obefintlig självinsikt"
"korkade människor"
"barnsligt och obildat"
"svartvitt tänkande"
"konspirationsteorier"
"hjärntvättad individ"
"lågt IQ"

Bra jobbat på bara tre kortare stycken.

Förutom att det är just det du gör, jämt.

Om du inte har några argument så kan du ju lika gärna låta bli att skriva? Så länge du ändå bemödar dig med att svara, men endast med invektiv och utan argument, så får du räkna med att bli sedd som en person utan argument. Men jag förstår hur det sannolikt ligger till: Du blir upprörd och känslosam varje gång du läser sådant du inte gillar och håller med om, så du bara måste uttrycka din avsky för dessa åsikter, men du har aldrig något konkret att komma med som motbevisar det du just läst, så därför haglar invektiven istället så du i alla fall får uttrycka dina känslor. Det om något tyder på låg IQ. Men visst, det kan ju vara så också att du egentligen sitter inne med en hel drös sylvassa argument och mängder med intelligenta och genomtänkta resonemang som motbevisar min världsbild...

Sanslös ironi också (i dubbel bemärkelse) att du tar upp Dunning-Kruger-effekten, men ska inte förnedra dig för mycket. Jag är egentligen ganska snäll, ibland

Eller kom du på att DU INTE HADE NÅGRA ARGUMENT?

Självklart generaliserar jag, det är ett kortfattat inlägg, och man kan inte diskutera samhällsfenomen utan att generalisera. Trots det så nämner jag både att det också finns vettiga kvinnor och även en hel del korkade män som röstar för sin egen undergång och sina döttrars ökade otrygghet. Jag säger inte att det är enbart kvinnors fel att det ser ut som det gör, det är trots allt män som låter er rösta . Men seriöst, svenska män har givetvis det yttersta ansvaret för den situation Sverige befinner sig i idag.

Konspirationsteorier säger du? Du menar att det inte sker någon islamisering i Europa? Du menar att muslimer i Europa inte gifter sig tidigare och skaffar fler barn än svenskar och européer? Du menar att t.ex. läkemedelsindustrin och livsmedelsindustrin inte alls sätter ekonomisk tillväxt före människors hälsa? Du menar att det inte alls finns några globalister som vill öka överstatligheten? Vad mer för lögner har du gått på, ditt svagsinta fruntimmer? Tror du på klimathotet med? Att om inte alla blir veganer och slutar flyga och Greta Thunberg blir statsminister så kommer jorden gå under inom 10 år? Vad tror du mer? Att vi måste vara med i EU för att kunna samarbeta?

Du är så lurad så det är skrattretande, men samtidigt skrämmande på samma gång. Man kan undra, för att relatera detta till trådens ämne, om inte kvinnor är betydligt mer lättlurade än män? Dvs. män är bättre på att tänka själva, och bilda sin egen uppfattning, medan kvinnor med hull och hår sväljer allt som mainstreammedia lurar i dem. Män kan oftare se bakom lögnerna, och förstå världen, hur allt hänger ihop. Den globalistiska makteliten har fått dig och mängder med andra kvinnor precis dit dom vill ha dig. Synd för dina barnbarn.

Jag vet inte i vilken verklighet du lever i men i den jag lever i i Sverige idag sker terrordåd, fler och fler överfallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter, bilbränder, dödsskjutningar, sprängningar, granatattacker, rån och överfall, dagligen. Otryggheten är större än någonsin, segregationen är enorm, muslimer föder fler barn, svenska föder färre. Moskéerna blir större och fler, muslimska friskolor växer upp här och var. Återigen, i vilket Sverige vill du att dina barnbarn ska växa upp? Är detta jag räknar upp fakta eller hjärntvätt/vanföreställningar? Var har jag fel? Jag lever tydligen i en alternativ verklighet, hur är den riktiga där du lever?

Men ok, rösta på din Ebba Busch Thor (som minsann vågar säga till på skarpen!) du så blir nog allt bra ....

Kvinnor verkar i regel vara fullständigt oförmögna att analysera och förstå samhällen och hur de fungerar. Ännu ett område där män sannolikt är bättre alltså? Men var inte ledsen, lupac har just hittat en till gren där kvinnor slår män, nämligen ultramarathonlöpning, eller nåt liknande. Grattis!

Jag bemötte ovanstående med nedanstående.

Citat:
Hohoho nej så är det inte. Män är väldigt hjärntvättade av eliten. Varför skulle de annars åka tvärs över jordklotet för att "försvara flickors rätt att gå i skolan" eller för att "kriga mot terrorismen". Män riskerar sitt eget liv, så hjärntvättade är de.

Och på andra sidan är de så lättlurade att det räcker att lova dem en fräck bil och snygg lägenhet så sprängs de villigt i luften.

Unga män är helt ärligt en jävla plåga för världen om man ser till gruppnivå. Kvittar hur många unga kvinnor som färgar håret blått och skriker om aborträtten, det är fortfarande värre att offra sin hälsa/sitt liv för "soldaten bredvid" som hjärntvätten så vackert benämner det.

Då började du svamla om Skråmo, se nedanstående.

Citat:

Vilket jag bemötte med nedanstående.

Citat:

Du fortsätter svamla om Skråmo, se nedanstående. Förtydliga vilka poänger du vill göra genom Skråmo är du snäll. Dina argument framstår som flum just nu.

Citat:
Ni kvinnor i tråden blir fulare och fulare i munnen.

Amanda Gonzales, Skråmos fru, blev dödad under stridigheter i Syrien Hon reste tillsammans med Skråmo dit.

Skråmos svärmor var IS-rekryterare. Kanske rekryterade hon Skråmo?

Du skrev ordagrant " Varför skulle män annars åka tvärs över jordklotet för att "försvara flickors rätt att gå i skolan" eller för att "kriga mot terrorismen". Män riskerar sitt eget liv, så hjärntvättade är de."

Och jag kommenterade att kvinnor tydligen är lika hjärntvättade, lika krigiska, och offrar sina liv. Alltså har jag bemött något du skrev. Fast jag visste redan innan att din kommentar var sexistisk.
Citera
2019-05-22, 17:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vad tycker du är den korrekta, vanliga, svenska formuleringen som du själv kan tänka dig att använda, som talar om att 99% av alla schack-toppspelare är män? För tydligen duger inte "alla de bästa schackspelarna är män", eftersom du misstolkar det som "alla män är bättre än alla kvinnor". Vilket inte jag gör, och knappast någon annan heller.

Anledningen till det är att det är intressant att spekulera i varför 99% av världens bästa schackspelare än män. Det är naturligtvis spekulationer, och ingen är Einstein här. Men jag ser inga problem i den debatten.

Jag tror mäns hjärnor överlag "klickar" lättare, de är inte lika väl sammansatta som kvinnors. Därmed har vi män som kan läsa en bok på 500 sidor och återge 80% av innehållet korrekt ord för ord, men kan inte knyta sina skosnören själv.

Eller ägnar ett helt liv åt att planera, fantisera, spana, reka, förfölja och genomföra ett stort antal mord.

Bara två exempel av många.
Citera
2019-05-22, 18:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Sedan spårar det ur vidare till att kvinnor givetvis hade gjort de skitigaste jobben genom historien om de bara orkat lyfta, till att kvinnor suttit och rullat tummarna och inte gjort ett dugg för mänsklighetens framfart, till att män tänker bättre än kvinnor, till att män är mer lojala än kvinnor, mer empatiska, mer av allting som kan tänkas vara positivt.
Så, tråden har verkligen inte handlat om den procent som är eliten inom olika sporter.

Hur man kan uttrycka sig? Till att börja med kan man diskutera lite nyanserat. Man kan även påtala att man inte generaliserar och menar alla kvinnor eller alla män. Man kan nämna att det man skriver hörör ur egna erfarenheter. Man kan sluta skriva att varenda gång en kvinna har en tjänst som räknas som ärofylld eller ansvarstagande att hon är inkvoterad eller har använt sin sexualitet för att komma dit.
Du vet själv hur man kan uttrycka sig, men väljer att medvetet inte göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in