2019-05-23, 13:50
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Oh oj, du har inte läst i tråden alls va?

Förstår inte din fråga riktigt. Lust att förklara?

Det sista stycket: vad förväntar du dig för svar på det påståendet?

Förväntar mig inget svar. Men märkligt nog svarade du.
Citera
2019-05-23, 14:00
Medlem
Citat:
Brasilien var bara ett exempel, kunde lika gärna tagit Ryssland som exempel som varit råkapitalistiskt iallafall de senaste tjugo åren om inte längre.
Min poäng är att svensken är en "färdig" produkt. Det finns liksom inget invandrarna kan bidra med till den svenska modellen som skulle göra den bättre, tvärtom så blir den svenska modellen bara sämre ifall invandrarna inte assimileras. Svenska högern vet om det här och vill därför se en minskad invandring i kombination med att dom blir försvenskade/assimilerade.

Ni kvinnor har lite svårt att se det här eller så är det bara ignorans. Det finns liksom ingenting hos irakisk kultur som skulle göra svensk kultur bättre ändå så inbillar man sig det. När jag säger att man inbillar sig det så ger man utrymme för invandrarna att påverka den svenska modellen och resultatet är ju rätt uppenbart och tydligt, segregationen är större än någonsin.

Den svenska modellen kommer så småningom fallera och det hela kommer kunna härledas tillbaka till den svenska kvinnan.

Citat:
Din röda tråd dock, ditt bekymmer är, vad jag kan urskilja, är att du är orolig över att svenska kvinnor är lättlurade i samband med invandringen och att de tror att invandrarmännen kommer att försvenskas och bli mer som de själva.

Jag kan svara så här, jag rör mig också i "blattevärlden" eftersom jag är tillsammans med en serb. Det tar tid att "försvenska" en grupp blattar, men det går. Jag tror på styrkan i den svenska byråkratin, den maler sakta men säkert, de svenska systemen förbättras också hela tiden. Många invandrare äger också intelligens precis som oss och de drar egna slutsatser och lärdomar. Tex att om man jobbar svart under många år kommer pensionen att suga hästballe. Eller vilka områden som ger barnen de bästa villkoren osv.

Sen kommer det alltid att finnas psykopater och andra undermänniskor som går med i sekter eller som förstör livet för andra på andra sätt och som växer upp i miljöer som förstärker och främjar deras sjukdom, men det går inte att göra så mycket åt än att hålla dem borta från övriga samhället när de väl blivit kriminella.

Så mycket handlar om tur. Det gäller att ha turen att inte sitta på just den biografen som en James Holmes väljer att gå in på. Jag antar att det är just den turen många religiösa ber om, ödet som de kallar det.
Jo fast svensk och serbisk kultur är kompatibla med varandra trots olikheter. Svensk och irakisk kultur däremot är inte kompatibla med varandra och vad som händer då är att segregation uppstår. Sveriges integrationsproblem är i princip helt och hållet kopplad till utomeuropeisk invandring.
Citera
2019-05-23, 14:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Förväntar mig inget svar. Men märkligt nog svarade du.

Åh vad märkligt....
Citera
2019-05-23, 14:10
Medlem
Denoms avatar
Är kvinnor bättre än män på att dölja mentala funktionshinder? Kan vara större mörkertal bland kvinnor än män som inte diagnosticeras.
Citera
2019-05-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Det du indirekt säger är att ifall religiösa blattetjejer inte hade vart kontrollerade så hade vi sett samma mönster som hos killarna. I verkligheten så hade svenska män undvikit dessa tjejer då dom inte är så sugna på varken kulturkrockar eller att behöva anpassa sig.

Kvinnor däremot har inte en lika stark nationell identitet som män och därför kan en typisk Svensson tjej från övre medelklassen bli tillsammans med en blatte från orten trots att dom lever i två helt olika världar. Den svenska kvinnan har blivit indoktrinerad i den nya statsreligionen "kärlek". Samma mönster ser vi i övriga samhället. Kvinnans liv kretsar kring kärlek och hennes känslor och hur hon som individ kan gynnas av samhället och därför röstar hon vänster trots att vi får mindre ordning och reda i landet.

9000 afghanska män bor idag i Sverige trots att dom uppenbarligen ljuger och hånar svensken rakt upp i ansiktet och hur kommer det sig tror du? jo den svenska kvinnan och hennes känslor. Hade vi haft en högerorienterad regering så hade dessa bott i Iran/Afghanistan idag.

Precis vad jag säger om "blattetjejer" inte levt i patriarkalt ojämställda samhällen/ religioner/ grupper/ familjer etc etc. så hade även de kunnat välja vilka män de vill ha sex med/ inte ha sex med/ gifta sig med/ inte gifta sig med etc.

Svårt?

Kvinnor har precis samma känsla för nationell identitet som män.
Båda könen, eller de flesta kort sagt, röstar för vad de anser är bra för samhället och dem själva som individ eller grupp.

Och ja, kvinnor tenderar rösta mer vänster än män, eftersom kvinnor i de flesta samhällen prioriterar barn, äldre, människor och välfärdsamhälle kort sagt.

medan män mer prioriterat abstrakta saker som "nationen" eller sin egen inkomst ex. eller i ditt fall säkert, vilket parti som gör att du kan få mest makt över kvinnor. am I right?

Invandrar politik handlar inte om "känslor" mer än vad invandrarfientlig politik handlar om "känslor".
är det någon av dessa två som mest handlar om känslor än logik så är det snarare invandrarfientligheten.

Invandring är en intelligent taktik, det har i alla tider varit en smart investering, så även idag, i det långa loppet.

Isolation och murbygge, är det inte.
Citera
2019-05-23, 14:17
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Min poäng är att svensken är en "färdig" produkt. Det finns liksom inget invandrarna kan bidra med till den svenska modellen som skulle göra den bättre, tvärtom så blir den svenska modellen bara sämre ifall invandrarna inte assimileras. Svenska högern vet om det här och vill därför se en minskad invandring i kombination med att dom blir försvenskade/assimilerade.

Ni kvinnor har lite svårt att se det här eller så är det bara ignorans. Det finns liksom ingenting hos irakisk kultur som skulle göra svensk kultur bättre ändå så inbillar man sig det. När jag säger att man inbillar sig det så ger man utrymme för invandrarna att påverka den svenska modellen och resultatet är ju rätt uppenbart och tydligt, segregationen är större än någonsin.

Den svenska modellen kommer så småningom fallera och det hela kommer kunna härledas tillbaka till den svenska kvinnan.

Ovanstående är en upprepning.

Ändock, jag har ju jobbat med irakier och gått i skolan med irakier, jag håller inte med dig om att där inte finns någonting för svensken att lära sig från den irakiska kulturen.

Men jag orkar helt ärligt inte gagga om detta längre. Mitt föregående inlägg får räcka.

Citat:
Jo fast svensk och serbisk kultur är kompatibla med varandra trots olikheter. Svensk och irakisk kultur däremot är inte kompatibla med varandra och vad som händer då är att segregation uppstår. Sveriges integrationsproblem är i princip helt och hållet kopplad till utomeuropeisk invandring.

Sa ingen svensk någonsin när juggemaffian härjade under minst 10-15 år.
Citera
2019-05-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ovanstående är en upprepning.

Ändock, jag har ju jobbat med irakier och gått i skolan med irakier, jag håller inte med dig om att där inte finns någonting för svensken att lära sig från den irakiska kulturen.

Men jag orkar helt ärligt inte gagga om detta längre. Mitt föregående inlägg får räcka.
Jasså och vad skulle det vara? Irakisk kultur vilar på en stark patriarkal och muslimsk livsstil. Hur skulle svensk kultur gynnas av detta?

Citat:
Sa ingen svensk någonsin när juggemaffian härjade under minst 10-15 år.
Gemene serb är assimilerad, gemene irakier är inte assimilerad. Din jämförelse håller inte.
Citera
2019-05-23, 14:34
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om man läser de diskussioner som fanns i Sveriges riksdag, där högern i årtionden argumenterade EMOT kvinnlig rösträtt, så ser man att de hade rätt på nästan alla punkter. Kvinnor som röstar gör det som sin man, på känslomässiga grunder, på utseendemässiga grunder, osv. Formuleringarna var ofattbart förutseende:

Sverige hade varit enormt mycket rikare och fredligare om kvinnor aldrig fått rösträtt. Kvinnor röstar verkligen sämre än män.

Vet dina döttrar om att du önskar att dom inte hade rösträtt?

Och du förstår väl att din åsikt är subjektiv och bygger på dina egna känslor?
Ja, du ger faktiskt ett väldigt känslostyrt intryck om jag ska vara ärlig. Är du verkligen helt säker på att du är man?
Citera
2019-05-23, 16:11
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Och du förstår väl att din åsikt är subjektiv och bygger på dina egna känslor?
Ja, du ger faktiskt ett väldigt känslostyrt intryck om jag ska vara ärlig. Är du verkligen helt säker på att du är man?
Du är själv 100% (vänster-)känslomänniska, jag kan trigga igång dig på nolltid, jag skrattar åt det varje gång.

Detta har vi ju redan diskuterat klart. Män och kvinnor har lika mycket känslor. Män på sig själva, kvinnor på andra.
Citera
2019-05-23, 16:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Något jag lagt märke till är att kvinnor har betydligt lättare att anpassa sig. Det är ju 100 gånger vanligare att en tjej anpassar sig efter sin kille exempelvis än tvärtom. Föreställ dig alla unga svenskor som är tillsammans med muslimska pojkvänner, dessa tjejer anpassar sig till killens livsstil och i vissa fall börjar bära slöja och plötsligt blir konservativ trots att samma tjej bara något år innan gick på knullsafari från stad till stad. Hur stor är chansen att en svensk man plötsligt skulle börja be 5 gånger om dagen bara för att han träffat en muslimsk tjej? väldigt liten...

Det förklarar nog varför etablissemanget har så lätt att hjärntvätta den kvinnliga befolkningen med sina känsloargument.
Det är en bieffekt av att kvinnor har östrogen och inte testosteron i sina kroppar. Östrogen gör att man ser andras behov, tar hand om andra, i sista hand anpassar sig själv för att passa andra. Medans testosteron gör att man känner sig som kung. Ganska naturligt att samhället ser ut som det gör med andra ord. Och det är inte något kvinnor gör medvetet, anpassar sig, det bara känns bäst.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-23 kl. 16:16.
Citera
2019-05-23, 16:18
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Men kära du, har herrn redan glömt att det var han själv som var ytlig som fan och pratade utseende? Att det faktiskt var han själv som satt och vältrade sig i ytliga och rent av korkade uttalanden? Så ytlig och korkad herrn visat sig vara är jag ändå glad att han lyckades få, enligt egen utsaga, någorlunda ok barn.
Jag är extremt o-ytlig och har bara lyckan att födas lång smal och snygg. Du däremot hänger upp dig på att jag pratar utseende, så jag får väl gissa att det är ett område som intresserar dig. Det intresserar inte mig, jag ser hellre en fantastiskt manlig spinkig cyklist i champion-hjälm på girot på TV än en snygg volleyboll-dam-spelare i supertajta byxor.
Citera
2019-05-23, 16:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jasså och vad skulle det vara? Irakisk kultur vilar på en stark patriarkal och muslimsk livsstil. Hur skulle svensk kultur gynnas av detta?

Jag vet alldeles för lite om specifikt irakisk kultur för att kunna säga hur svensk kultur kan gynnas av densamma. Jag menade på en mer personlig nivå vilket det är i mitt fall. Egentligen väldigt allmänna saker som vi gärna ser i andra kulturer söder om Schweiz. Gästfriheten, hanteringen av konflikter, behandlingen av äldre, familjesammanhållningen, maten osv. I mitt fall, eftersom jag bor i Malmö, råkade utbytet ske med irakier, i mitt fall mer specifikt högutbildade irakier, men även ett par palestinier, afghaner med flera. Och många juggar.

Var kommer du själv ifrån? Är du 1:a 2:a eller 3:e generation?

Citat:
Gemene serb är assimilerad, gemene irakier är inte assimilerad. Din jämförelse håller inte.

Ja de lyckades anpassa sig till slut (juggarna, kanske inte Kosovoalbanerna så mycket, men de blev också superfattiga och superarbetslösa efter Tito och kriget, bosnierna är också tveksamt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in