2019-05-22, 21:59
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Som sagt, vi är inga Einsteins i den här tråden.

Vi är absolut inga Einsteins här.

Citat:
Jag älskar elitsport, ännu mer när jag var yngre. Jag har fem barn som jag kört till fotboll, basket, pingis, allt möjligt.

Jag behöver inte förstå något alls. Jag behöver inte be om ursäkt för hur jag tänker. Det är inte fel att tänka som jag gör. Jag behöver inte känna någon skuld för vad jag tänker. För jag är inte skulddriven (kvinna).

Så din/dina eventuella dotter/döttrar är apfula och kan gott slösas på sport?
Citera
2019-05-22, 22:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag älskar elitsport, ännu mer när jag var yngre. Jag har fem barn som jag kört till fotboll, basket, pingis, allt möjligt.

Jag behöver inte förstå något alls. Jag behöver inte be om ursäkt för hur jag tänker. Det är inte fel att tänka som jag gör. Jag behöver inte känna någon skuld för vad jag tänker. För jag är inte skulddriven (kvinna).

Varför har du överhuvudtaget stöttat dina döttrar till sport? Vore väl bättre om du stöttade dem till fullo vad gäller smink, kläder, frisyrer och annat som hör ihop med utseendet. Verkar riktigt onödigt att de ska slita ut sig med sport (enligt dina egna resonemang då).
Citera
2019-05-22, 22:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
För mig handlar tråden enbart om eliten. Det måste verkligen förvåna dig. Läs nu om alla mina texter så kanske du förstår dem efter denna nya input.

Brasklapp att eliten kommer från en bredare bas. Och om t.ex nästan alla i basen slutar spela schack när de är 12 år så blir det ingen elit. Och på så sätt kan man även kommentera elitens bas i denna tråd. Men huvudsaken i mina inlägg är eliten.

Hur hör eliten ihop med att du hävdat att kvinnor inte klarar av att ta fatt i en gitarr och knåpa ihop en sång, eller att män planerar bättre än kvinnor, eller att kvinnor definitivt hade kört sopbil eftersom det är ett "skitigt jobb", om det inte vore för de tunga lyften?
Citera
2019-05-22, 22:50
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hohoho nej så är det inte. Män är väldigt hjärntvättade av eliten. Varför skulle de annars åka tvärs över jordklotet för att "försvara flickors rätt att gå i skolan" eller för att "kriga mot terrorismen". Män riskerar sitt eget liv, så hjärntvättade är de.

Och på andra sidan är de så lättlurade att det räcker att lova dem en fräck bil och snygg lägenhet så sprängs de villigt i luften.

Unga män är helt ärligt en jävla plåga för världen om man ser till gruppnivå. Kvittar hur många unga kvinnor som färgar håret blått och skriker om aborträtten, det är fortfarande värre att offra sin hälsa/sitt liv för "soldaten bredvid" som hjärntvätten så vackert benämner det.

Vet inte riktigt vad du svamlar om här men visst finns det också många hjärntvättade män. Män är dock mycket mer benägna än kvinnor att ifrågasätta den allmänna opinionen. Kvinnor är mer eller mindre besatta av att tycka det som är socialt accepterat. Män har en större tendens att sätta samhället, nationen, och folket i första rummet, medan kvinnor värnar mer om sin egen roll i umgängeskretsen.
Citera
2019-05-22, 23:06
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag pratar om dina judiska konspirationsteorier. Att det finns konspiration makteliten emellan är rätt uppenbart. Att privata företag bara bryr sig om pengar är rätt uppenbart. Att bankerna kör sitt eget race är rätt uppenbart.
Kan vara så att jag blandat ihop dig med en annan användare som jiddrar om specifikt judarnas konspirationer mot världen. Är man anhängare av den teorin har man skapat sig en mycket förenklad världsbild och visar tydliga tecken på hjärntvätt.

Må vara att det är en något förenklad världsbild, men ingen rök utan eld..

Sen tvivlar jag starkt på att du är tillräckligt insatt för att kunna uttala dig om detta. Att hävda att detta bara är konspirationsteorier och hjärntvätt är standardresponsen man får lära sig när man växer upp i Sverige, men det är mycket få (om ens någon) som faktiskt kan förklara varför dessa "hjärntvättade konspirationsteoretiker" har fel.

Men nu ska vi inte gå off topic.
Citera
2019-05-22, 23:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Må vara att det är en något förenklad världsbild, men ingen rök utan eld..

Sen tvivlar jag starkt på att du är tillräckligt insatt för att kunna uttala dig om detta. Att hävda att detta bara är konspirationsteorier och hjärntvätt är standardresponsen man får lära sig när man växer upp i Sverige, men det är mycket få (om ens någon) som faktiskt kan förklara varför dessa "hjärntvättade konspirationsteoretiker" har fel.

Men nu ska vi inte gå off topic.

Jag är hyfsat insatt. Och det är just detta att man använder det som förklaringsmodell till precis allting som gör att det hela tappar trovärdighet. Samt att det finns en ganska hög grad av paranoia inblandat, iallafall om man är en extrem anhängare av diverse teorier. Den ena ger ju den andra så att säga. Tror man att ett gäng onda maktmän (judar och andra anhängare av deras påstådda konspiration) har som agenda att i en sammansvärjning förinta västvärlden och göra folket till lakejer, så kan allting förklaras med det. Alla krig, terrordåd, medias makt e.t.c.
Som sagt, konspirationer existerar definitivt, men det är inte det enda som existerar i världen och knappast roten till all misär.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-05-22 kl. 23:26.
Citera
2019-05-22, 23:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vet inte riktigt vad du svamlar om här men visst finns det också många hjärntvättade män. Män är dock mycket mer benägna än kvinnor att ifrågasätta den allmänna opinionen. Kvinnor är mer eller mindre besatta av att tycka det som är socialt accepterat. Män har en större tendens att sätta samhället, nationen, och folket i första rummet, medan kvinnor värnar mer om sin egen roll i umgängeskretsen.

Håller inte med i ditt tyckande här. Tycker fåfängan, ifrågasättandet och egoismen är ungefär lika fördelad mellan könen.
Citera
2019-05-23, 01:02
Medlem
Citat:
Håller inte med i ditt tyckande här. Tycker fåfängan, ifrågasättandet och egoismen är ungefär lika fördelad mellan könen.
Nja, hade kvinnor inte haft rösträtt så hade vi haft en högerregering nu och färre av nästan alla problem i landet

Möjligen att progressiva lagar som samtyckeslagen inte hade funnits men frågan är vad som är viktigast för gemene kvinna, samtyckeslag eller ordning och reda?
Senast redigerad av Viktim 2019-05-23 kl. 01:05.
Citera
2019-05-23, 09:17
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Hur hör eliten ihop med att du hävdat att kvinnor inte klarar av att ta fatt i en gitarr och knåpa ihop en sång, eller att män planerar bättre än kvinnor, eller att kvinnor definitivt hade kört sopbil eftersom det är ett "skitigt jobb", om det inte vore för de tunga lyften?
Jag har inte använt dina påhittade formuleringar så jag behöver inte förklara dem. Utom det sista, att kvinnor sannolikt varit majoriteten av sopgubbar om sopor inte var tunga. Det står jag för 100%. Men vem bryr sig, sopor är tunga så det kommer inte att hända.

Att du ens tar upp det sista som ett antytt "du hatar kvinnor" är mystiskt. Vad är det för fel på att vara sopgubbe? Hatar du det jobbet? Dagispersonalen byter bajsblöjor hela dagarna, men de ser du inte ner på?
Citera
2019-05-23, 09:21
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Varför har du överhuvudtaget stöttat dina döttrar till sport? Vore väl bättre om du stöttade dem till fullo vad gäller smink, kläder, frisyrer och annat som hör ihop med utseendet. Verkar riktigt onödigt att de ska slita ut sig med sport (enligt dina egna resonemang då).
Jag stöttar mina barn när de gör något de gillar. Sport är otroligt bra för dem, att röra på sig, utnyttja sitt bollsinne, lära sig tävla i lag, vinna och förlora. Jag stöttar dem i klädval och annat när det är viktigt. Mina barn får en bred uppväxt med många synvinklar. Inte en trång världsbild som du verkar tro att kvinnor vill ha? Själv satt du kanske och bara diskuterade smink och killar som fjortis, vad vet jag. Mina barn är intellektuellt och fysiskt långt över det. Alla kommer att bli något.
Citera
2019-05-23, 09:24
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Vi är absolut inga Einsteins här.

Så din/dina eventuella dotter/döttrar är apfula och kan gott slösas på sport?
Jag har självklart snygga barn, min 17-åring är 184 cm, 14-åringen 177 cm, alla längst och smalast i sina klasser. Men de bryr sig inte om det utan fokuserar på viktigare saker. Det borde du också göra.
Citera
2019-05-23, 09:27
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Fast du låter jävligt skulddriven i det här inlägget faktiskt, när du håller på och förnekar det så intensivt och fixerat fast jag inte har sagt ett ord om skuld i mitt inlägg För min del kvittar det i alla fall, jag har varken krävt dig på en ursäkt eller bett dig känna något skuld, det läser du in alldeles själv.

Jaja, för mig är det bara så totalt obegripligt att man kan säga sig älska idrott och ändå inte fatta att folk vill hålla på med det, hur får man ihop det liksom? Som att älska glass men se det som jättekonstigt att andra också äter det. Visst, man skuttar kanske inte upp och ut varenda tidig måndagsmorgon med ett glatt hurra! men är man på elitnivå så njuter man ju lite smått av att lida också. Man vet ju att det ger resultat.
Nu låter du själv skulddriven...

Problemet med damsport är att de hoppar 7 meter när herrarna hoppar 8 meter. Sparkar bollen så hårt de kan och den rullar ändå bara in i mål. Osv. Jag tittar på elit-idrott och där finns inga kvinnor. Ibland tvingas man se på OS och annat när de inkvoterade kvinnorna kommer in. Men förutom 100 meters-finalen, där alla är dopade, så är enda intresset för mig hur de ser ut. Det finns verkligen bättre fält för en kvinna att välja för att glänsa i än sport och idrott. Utseende och musik t.ex. Bara ett tips.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-23 kl. 09:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in