2019-05-22, 17:12
Medlem
Andrea600s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Fel lille vän. Det har inte kommit in någon anmälan alls.

Det är en efterbliven åklagare som valt att starta en förundersökning.

Trots att det ligger högar med outredda våldtäkter på poliserna bord runt om i landet.

Men detta ger ju publicitet. Och så rör det ju SD. Dåååååååååååååå måste man inleda en förundersökning.

Men när okända kvinnor drabbas hamnar det i högen på skrivborden tillsammans med alla andr outredda brott i detta land.

Det är lika mycket plakatpolitik kring detta som det är att öppna upp Assagnes förundersökning igen. Två brudar som självmant valde att knulla Assagne. Men sen ångrade sig. Eller så var där en annan baktanke.

Det smäller liksom inte lika högt att utreda stackars Lotta i Ludvika som blev gruppvåldtagen av ett gäng ensamkommande.

Det är så jävla patetiskt för någon klämt på en tutte.

Det ska bli en ren ära att få kryssa Peter Lundgren i helgen. Tänkte egentligen kryssa en annan SD:are. Men nu kan man bara inte låta bli att ge Peter ett kryss, bara för att reta upp alla "retards" som vi har i Sverige.

Det är ändå Överraskande att det finns människor som tillåter sig se lagen gällande ofredande beroende på vem som är potentiell gärningsman. SD politiker går fria, invandrare skall hängas.

Lika överraskande att det finns de som fördömer kvinnan i utseende eller person. Vad vet ni egentligen om henne (och hur är ert utseende och vältränade kroppar) Kan samma övervikt.

Jag kan inte se annat än att varje kultuverad, något utbildad person skulle tycka att detta är förskräckligt. Möjligt att det finns apor som kan ursäkta ett övergrepp. Men vem skulle vilja (som kan välja) ha en man som uppför sig på detta vis?

Att man är ung och kåt... var vi alla. Men av en ledande, framträdande politiker måste man kunna kräva mera av. Jag blir kåt av charm och finess, inte ett överviktig monster som utan finess häver sig över mig.

Men det kanske är så SDare är. Tag fram kuken och....

Summa summarum blir jag bedrövad och förbannad att läsa vissa inlägg. Ja... Jag kan låta bli, men om detta är SDs inställning till kvinnor måste det bekämpas.

Förvånar mig samtidigt att på (nyheterna i går) så ser många kvinnor detta som något enkelt och utrett.

Nej jag är absolut inte på vänster kanten... Men jag tycker att ouppfostrade apor inte hör hemma i ledande roller oavsett politik eller företag.

Men det kanske är det som för några SD:are är folket...
Senast redigerad av Andrea600 2019-05-22 kl. 17:15.
Citera
2019-05-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Får man rekommendera en grundkurs i juridik? Det du säger stämmer nämnligen inte, inte alls faktiskt.
Brottet går utmärkt att utreda och då det faller under allmänt åtal spelar det ingen roll om parterna gjort upp frågan. Huruvida BO samarbetar är inte en förutsättning för åtal.

Tillägg: Om du inte orkar sätta dig in i det juridiska (vilket jag förutsätter att du inte kommer göra) så kan jag rekommendera denna tråd som går igenom det juridiskt relevanta i fallet: (FB) Rättsliga aspekter kring Peter Lundgrens tafsaffär

Jamen du, satsa du på att det går till åtal, så satsar jag på att det läggs ner. Så kan vi sen se vem som hade rätt. Det ska ju vara öppet mål för åklagaren enligt din humoristiska amatörjuridik.
Citera
2019-05-22, 17:14
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Och där faller du på eget grepp. Detta brott går inte att utreda eftersom parterna redan rett ut det och kvinnan i youtube videon säger att detta inte är något som ska polisanmälas. Och så är fallet med huvuddelen av alla polisanmälningar som läggs ner. Sen att många säkert hade kunnat utredas är en annan sak.

Clase closed. Nästa idiot till rakning.

Beklagar.

Det förstår du väl att det inte hjälper om offret förklarar aldrig så mycket, att "saken är utredd, inget har hänt och förresten har han sagt förlåt"... Extrapolera till en balkongkastad kvinna, som bedyrar för polisen (från rullstolen) att "Jag hoppade själv och min make är så snäll så" - så blir principen klar.

Att det i verkligheten handlar om en skitsak (objektivt sett) och att PL aldrig hade hamnat i bekymmer för sitt dåliga omdöme om inte en partikamrat (jag hör själv hur dumt ordet "kamrat" låter) hade samlat på skandalinformation för eget bruk.

Det gör inte PL till en bättre människa eller förminskar det dåliga beteendet, möjligen skildrar det PL som mer korkad än man kanske annars hade tänkt sig.
Citera
2019-05-22, 17:16
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Faktsikt delvis sant. Hon satte sig i hans knä. Hur tolkar du det? (Nej, jag säger inte att det betyder grönt ljus att klämma på tuttarna, så det fjantsvaret kan du skippa). Vad menar man när man, under en fest, sätter sig i någons knä? Kan det möjligen betyda att man känner sig bekväm med kroppskontakt och en viss grad av intimitet? (Och återigen, jag säger inte att det betyder grönt ljus att stoppa händerna i bh:n, så det barnsliga svaret kan du bespara mig, och istället bara svara på frågan).

Nu "satte hon sig" inte i knäet. Det är en trådsanning. Peter drog ned henne i knäet!

Från DN:
Vi tar det från början: Senhösten 2017. Hon och några partikollegor, bland annat EU-kollegan, numera toppkandidaten Peter Lundgren umgicks på kvällen under ett pågående partievenemang. Kristina Winberg är inte säker på vilket datum eller ens vilken stad det var.

– Vi var inne på Peters rum, fyra personer. Vi hade trevligt, pratade och drack lite måttligt. Kvinnan i fråga skulle gå fram till bordet där Peter satt och då tog han tag i henne, tog henne i knäet och höll sedermera fast henne. Han tog henne under tröjan och under behån. Jag såg allt som hände.

– Hon stretade emot. Jag tror till och med att hon faktiskt sa hjälp. Men jag var så paralyserad att den andra kvinnan fick avbryta i stället. Hon gick fram och avbröt för att hon såg att det gick för långt.

Vad hände sen?

– Alla var lite tagna av situationen. I det läget fortsatte vi, satt och pratade en liten stund. Sen tror jag att hon gick fram igen och skulle hämta något och att han sög tag i henne igen men att det inte hände någonting. Då sa jag, ’nu går vi’. Vi gick väldigt tidigt. Det var ingen blöt kväll, jag tror vi gick därifrån redan vid åtta, nio på kvällen. Vare sig hon eller jag var speciellt berusade.

– Jag upplevde inte att han skulle vara jätteberusad. Inte mer än vad man tycker är acceptabelt.
Vilken vidrig slampa hon är. Låtsas göra motstånd då hon själv har gått förbi Peter och låtit sig dras ned i hans knä. Allt är kvinnans fel och hon ska skuldbeläggas för detta. Peter hade drickit något glas och var inte längre ansvarig för sina hämningar.

Skönt att han släppte ut grottmannen inom sig och ännu skönare att SDs partistyrelse tolkar det hela på samma sätt!

Alla kvinnor borde utvisas av SD så löses även dessa problem!

SD bara för de smarta!
Citera
2019-05-22, 17:16
Medlem
Taggads avatar
Ang, SD-gubbarnas svårförståeliga hållande varandra bakom ryggen.

Publicerad 4 december 2017.
Samtliga partier förutom Sverigedemokraterna anser att de inte gjort tillräckligt för att komma till rätta med problemen.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/partierna-tycker-de-gjort-for-lite-kring-sexuella-trakasserier

Det är följdakligen bara bland höjdarna i SD man ostraffat sexuellt får tvinga sig på kvinnliga riksdagsledamöter.
Senast redigerad av Taggad 2019-05-22 kl. 17:22.
Citera
2019-05-22, 17:17
Medlem
Citat:
Jamen du, satsa du på att det går till åtal, så satsar jag på att det läggs ner. Så kan vi sen se vem som hade rätt. Det ska ju vara öppet mål för åklagaren enligt din humoristiska amatörjuridik.

Vad snabbt du byter fot måste jag säga.
Nyss var hela förundersökningen en politisk produkt av en politiskt motiverad åklagare och nu pratar du helt plötsligt om utgången av åtalet istället. Hur ska du ha det?

(FB) SD's Peter Lundgren tog kvinna på brösten
Citat:
Den här förundsökningen är politiskt öppnad av åklagaren.

Huruvida det blir fällande dom eller ej vill jag inte uttala mig om då jag inte är insatt i detaljerna i bevisläget men håller det för allt annat än osannolikt.

Tillägg: Snygg gliring du fick till där med "humoristisk amatörjuridik" för övrigt, nästan så att man missar att du haft fel i varenda påstående
Senast redigerad av Nulb 2019-05-22 kl. 17:27. Anledning: Tillägg
Citera
2019-05-22, 17:22
Medlem
Pappapepprarpeppars avatar
Den där gubben får mer än gärna hållas borta från politiken. Kan man inte hålla händerna i styr och inte heller kunna krishantera med någon form av värdighet kan man gott sitta still i sin långtradare.
Citera
2019-05-22, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nu "satte hon sig" inte i knäet. Det är en trådsanning. Peter drog ned henne i knäet!
Härligt att du var på plats och därför kan berätta alla detaljer för oss! Annars finns det ju två andra vittnesmål som ger en annan bild:

Citat:
Vi samlades i pausen mellan konferensen och middagen. Vi var på mitt och min väns hotellrum. Det dracks en del. Vi spelade musik och pratade. Några satt på sängen. Jag och Peter satt vid skrivbordet, så kom det upp någon låt som den berörda kvinnan gillade och hon började dansa. Sedan kom hon och satte sig i Peters knä.
http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/kommentar-gaellande-dagens-publicering-i-expressen-2876435?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign =Subscription&utm_content=current_news

Och jag har utgått från den i mina kommentarer. Men de ljög då, alltså? Har det hela gått till på ett annat sätt så anpassar jag mig givetvis efter det. Fakta argumenterar man inte emot. Berätta gärna mer detaljer! Skönt att de hela nu har retts ut. Snabbt jobbat av utredarna!
Citera
2019-05-22, 17:24
Medlem
locknlolls avatar
Eftersom Åke(sson) & co tycks stå bakom Peter Tafs och hans gärning så är Sd’s slogan inför EU valet enkel.

Inget tjafs välj Peter Tafs.

Peter Tafs som tycks vara en sjuhelvetes till karl, kan säkert förvänta sig att få liknande uppvaktning av homosex män på samma sätt som han uppvaktade kvinnan. (Där han lovade att släppa om han fick en puss.) Är han inte med på noterna så är det ju tydligen bara att be om ursäkt.

Vem klämmer på Peter Tafs rattar först ?
Senast redigerad av locknloll 2019-05-22 kl. 17:42.
Citera
2019-05-22, 17:26
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Jaha, du menar alltså att det räcker med att gärningsmannen säger "öh jag trodde hon ville" för att straffrihet ska föreligga? Tänk ett varv till

Tillägg: Du kan få en ledtråd. Vad tror du samtliga åtalade för våldtäkt använder som försvar?

Jag måste rätta till frågeställningen:

1.Tror jag att vi kan tvinga den här kvinnan att hålla käft om detta om vi hotar att ta hennes riksdagsplats ifrån henne?
2. Kan vi tvinga henne att ställa upp med ansikte och allt i en kränkande partivideo med samma hot om förlorad riksdagsplats om det kommer ut? Videon publiceras av partiet själv!
3. Kan vi flytta fokus från det som hänt och skuldbelägga kvinnan?

Om svaret på frågorna är ja, så har inte Peters nyfikna fingrar varit ute på något klandervärt äventyr under hennes BH. Jag gillar Peter och hans kvinnosyn, även då han är full.

Peter Lundgren är en stor tillgång för partiet och deras signalpolitik i krishanteringen bör nog få kvinnorna inom partiet att förstå vad som gäller.

Win-win-EU 2019!
Citera
2019-05-22, 17:29
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Ang, SD-gubbarnas svårförståeliga hållande varandra bakom ryggen.

Publicerad 4 december 2017.
Samtliga partier förutom Sverigedemokraterna anser att de inte gjort tillräckligt för att komma till rätta med problemen.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/partierna-tycker-de-gjort-for-lite-kring-sexuella-trakasserier

Det är följdakligen bara bland höjdarna i SD man ostraffat sexuellt får tvinga sig på kvinnliga riksdagsledamöter.

Oscar Sjöstedt fick bli riksdagsman efter att han tvingade sig på Louise Erixon, Jimmys sambo.
Så SD har en skön och avslappnad attityd till detta. Jag tro många där ute i landet har samma kvinnosyn och att detta med Peter Lundgren kommer att dra många väljare.
Citera
2019-05-22, 17:30
Medlem
0rganets avatar
Sektledaren tycker det är bra att det blir en utredning om detta:
Citat:
Mitt under besöket i Jönköping kom nyheten att åklagare nu inleder förundersökning mot Lundgren – något som Åkesson välkomnar.

– Det får bedömas av åklagare. Det är bra att det är rättsväsendet och rättsvårdande myndigheter som får göra det och inte kampanjmedia, politiska motståndare eller vi som parti. Det är bättre att det sker i laga ordning, säger Jimmie Åkesson
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/zGxjrw/jimmie-akesson-syftet-ar-att-smutskasta-oss

Här har ni liknade fall och hur deras Arbetsgivare agerat:
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/760381-polisman-tog-kollega-pa-brostet-far-en-varning
https://www.aftonbladet.se/lokala-nyheter/K3X7@ablokal

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in