2019-05-22, 13:39
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Såklart det är en politisk kampanj när man frågar Sverigedemokrater på flashback.
Det är medias fel.
Det är politikernas fel.
Det är Kristina Winbergs fel.
Det är brottsoffrets fel.
Det är judarnas fel.

Det verkar vara precis allas fel förutom P.L:s, han är tillsynes helt oskyldig i det här. Detta trotts att han erkänt brott.

Makalöst hur svårt vissa har att kritisera sina företrädare.
Han gjorde fel.

Men Winberg var där och gjorde inget innan hennes inspelning "dök upp" under valrörelsen och media ändå blåser upp det.
Citera
2019-05-22, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vad jag kommer ihåg så lades utredningen om Helikopter-Anders (Borg) ned i brist på målsägare.

Skamligt av media att pressa fram detta under valrörelsen.

Då saknades det teknisk bevisning och om ingen ville medverka så tog det stopp där.

I detta fall har vi inspelade vittnesmål samt erkännande från GM och ett samtal med BO som de själva lagt upp på nätet. Man storknar.
Citera
2019-05-22, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Trams, det är inte Winberg som anmält och det vet du mycket väl. Att hon springer omkring och spelar in sina partikolleger säger allt om hur knäpp hon är.
Det här "läckte" hon bara för att hon visste att hon var på väg ut.
Jag har inte sagt att hon har anmält.
Ja, hon "läckte" och det är det som var politiskt.

Du svarade inte på min fråga.
Brukar du hålla fast kvinnor och ta dem på brösten mot deras vilja? 🙄
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
...pladder

Han är inte min företrädare din sosse-tomte.
Citera
Avslutad
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1peO9/eskil-erlandsson-utreds-for-sexuella-ofredanden

Tog mig tre sekunder att googla.

Skillnaden mellan Eralndsson och Lundgren är att Erlandssons svinerier alldrig exploderade till något megadrev som detta. Och skandalen dök heller inte upp som gubben i lådan mitt i slutspurten på en brinnande valrörelse. Att våran genomkorrupta massmedia och rättsstat agerar i symbios och driver detta hela vägen enbart för att svärta ner SD är klart som dagen. Framstår SD som en sorts en sorts bisarr kool aid sekt i och med den där skumma videon de lade upp? Definitivt tycker nog många, inklusive mig själv. Resten av det politiska ettablissemanget är inte ett dugg bättre själva dock. Annie Lööfs agerande kring Erlandsson påminner en hel del om hur SD hanterat det här hittills.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Han gjorde fel.

Men Winberg var där och gjorde inget innan hennes inspelning "dök upp" under valrörelsen och media ändå blåser upp det.

Kan garantera dig att media hade blåst upp detta oavsett när det kommit fram. Naturligtvis är det så att någon gett media tillgång till inspelningarna nu men det ursäktar inte på något sätt hans agerande.

Hade jag röstat SD hade jag varit minst sagt upprörd över att min representant inte kan bete sig som en vuxen människa, oavsett om det sker idag eller för ett år sedan.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Du vill alltså ha en källa på att Åklagarmyndigheten kommer åt youtube från sina datorer..?

Och det anser du som bevis som kan ligga till grund för åtal
Citera
2019-05-22, 13:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Du vill alltså ha en källa på att Åklagarmyndigheten kommer åt youtube från sina datorer..?

I sak tror jag gubbrora har rätt. Om BO vägrar att samarbeta så tror jag det blir i praktiken omöjligt att det hela leder till åtal.
Citera
2019-05-22, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Och det anser du som bevis som kan ligga till grund för åtal

Vi får anta att åklagarmyndigheten har tillgång till inspelningarna om media har dessa, likväl är filmen de själva la upp klart tillräckligt för att förundersökningen ska vara befogad.
Citera
2019-05-22, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I sak tror jag gubbrora har rätt. Om BO vägrar att samarbeta så tror jag det blir i praktiken omöjligt att det hela leder till åtal.

Huruvida det leder till åtal eller ej låter jag vara osagt då jag har noll insyn i bevismaterialet, däremot ser jag det inte som uteslutet att åtal väcks om BO inte vill samarbeta.

Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Idiot.

Snyggt, där fick du till det!
Citera
2019-05-22, 13:45
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Kan garantera dig att media hade blåst upp detta oavsett när det kommit fram. Naturligtvis är det så att någon gett media tillgång till inspelningarna nu men det ursäktar inte på något sätt hans agerande.

Hade jag röstat SD hade jag varit minst sagt upprörd över att min representant inte kan bete sig som en vuxen människa, oavsett om det sker idag eller för ett år sedan.
Men då skall det tas upp direkt, i samband med händelsen. Att komma nu och låtsas vara upprörd lurar ingen. Nu gör man politik av det. De båda har dessutom klarat ut det sinsemellan.

Media och polis verkar desperata. - Bra, SD kanske är äkta vara. Vårt sista hopp.
Citera
2019-05-22, 13:45
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Skillnaden mellan Eralndsson och Lundgren är att Erlandssons svinerier alldrig exploderade till något megadrev som detta. Och skandalen dök heller inte upp som gubben i lådan mitt i slutspurten på en brinnande valrörelse. Att våran genomkorrupta massmedia och rättsstat agerar i symbios och driver detta hela vägen enbart för att svärta ner SD är klart som dagen. Framstår SD som en sorts en sorts bisarr kool aid sekt i och med den där skumma videon de lade upp? Definitivt tycker nog många, inklusive mig själv. Resten av det politiska ettablissemanget är inte ett dugg bättre själva dock. Annie Lööfs agerande kring Erlandsson påminner en hel del om hur SD hanterat det här hittills.

Men Erlandsson åkte ut efter det att man utrett anklagelserna mot honom bl.a genom att lyssna på kvinnorna. När deras berättelser visade sig vara troliga åkte han ut. Sd valde istället allt slänga ut kvinna som påtalat felet och låta peter sitta kvar vid köttgrytorna. Dvs Sd agerar precis tvärtom mot C
skyddar förövaren och slänger bort anmälaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in