2019-05-20, 21:17
Medlem
Nyheterna på TV just nu,,vilket evinnerligt tjat om SD och värderingar och at någon tagit någon på tuttarna vid för mycket promille.

Jag känner gubbar ur alla yrkeskategorier som tagit nån på tuttsen.

Om vi inte blev tagna på tuttsen nån gång så skulle det inte bli några barn,,vem tusan ska ta första steget till tvåsamhet? Ingen alls? Grejen är at han backade när tillsagd och sa förlåt.
Så varför i tusan tas detta upp igen då det skadar kvinna som blev tagen på tuttsen.
Citera
2019-05-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
..nämen lägg ner förfaan..

Jag frågar för att jag själv inte kunde komma på några argument varför det inte skulle kunna anmälas. Jag tycker det är en skitsak som inte ska anmälas. Det jag undrar är vad är det som hindrar rent teoretisk att en åklagare inte inleder en förundersökning.
Citera
2019-05-20, 21:21
Medlem
Det här är ju bara ett politiskt spel, som sker vid varje val. Expressen brukar gå främst. Att någon orkar bry sig.
Citera
2019-05-20, 21:24
Medlem
Det blir en röst på Peter efter det här. Så länge media ljuger ihop skandaler för SD så blir bara skalet tjockare. Grabben har ju inte ens gjort något fel.
Citera
2019-05-20, 21:24
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Den drabbade kvinnan visste inte ens om att Winberg spelade in samtalet. Winberg har alltså i smyg spelat in en partikollega som i förtroende söker stöd hos henne, för att sedan läcka inspelningen till Expressen en vecka innan valet för att hon inte fick en bra placering på valsedeln.

Den drabbade kvinnan har sedan lappat ihop relation med Peter Lundgren och bland annat semestrat ihop med honom, tillsammans med deras respektive. Winberg skyller på att hennes mobil blev stulen en blöt kväll, vilket är anledningen till att Expressen fick tag på inspelningen... Yeah right

Jag har alltid tyckt att Winberg är en usel och inkompetent politiker. Hon är bitter för att partiet värderar Stegrud och Weimers över henne.

Nä, jag måste nog ta Lundgrens parti. Winbergs berättelse har för många hål.

Sluskigt att ta en kvinna på brösten, men om det är utagerat mellan två vuxna människor, då är det utagerat.

https://nyheteridag.se/plus/kristina-winbergs-hot-mot-sd-topparna-darfor-petas-hon-fran-eu-listan/

Det hela är otroligt festligt. Och Lundgrens erkännande som pricken över i.

Så förkroppsligas kvinnans inträde i politiken. Fy fan vilket fördärv.
Citera
2019-05-20, 21:27
Medlem
svårt att veta vad som har hänt, det kanske var en fyllegrej bara.
Lämplig kandidat till EU
Citera
2019-05-20, 21:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyw
Jag frågar för att jag själv inte kunde komma på några argument varför det inte skulle kunna anmälas. Jag tycker det är en skitsak som inte ska anmälas. Det jag undrar är vad är det som hindrar rent teoretisk att en åklagare inte inleder en förundersökning.

Nu är ju inte det här en tråd under Juridik, men rent teoretiskt borde det kunna inledas en förundersökning då sexuellt ofredande, vilket jag förmodar att det skulle klassas som, lyder under allmänt åtal.

Med det sagt så lär en utredning dock inte komma på fråga rent praktiskt om BO själv inte anser sig blivit ofredad eller inte vill medverka i förundersökningen. Jag har även svårt att tänka mig att något fall av ofredande, sexuellt eller inte, någonsin lett till åtal utan BO:s samverkan, men jag kan förvisso ha fel.
Citera
2019-05-20, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Kommer SD sjunka kraftigt i valet på grund av detta? Fan, det som gick så bra för dem
Det tror jag inte. De klarar detta. Men media ser sin chans nu precis som andra partier.
Jag tror detta blåsts upp enbart för att förstöra för SD viöket de inte ska lyckas med.
Citera
2019-05-20, 21:37
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosework
Det tror jag inte. De klarar detta. Men media ser sin chans nu precis som andra partier.
Jag tror detta blåsts upp enbart för att förstöra för SD viöket de inte ska lyckas med.
Jag åt kvinna och tycker att det hela är osmakligt. Jag är inte den enda.
Citera
2019-05-20, 21:37
Medlem
Tubleross avatar
SVT Aktuellt:

”Peter Lundgren har avböjt att komma till studion ikväll”

No shit, Sherlock
Citera
2019-05-20, 21:38
Medlem
Rollinghands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Det blir en röst på Peter efter det här. Så länge media ljuger ihop skandaler för SD så blir bara skalet tjockare. Grabben har ju inte ens gjort något fel.

Så får det bli. Efter dagens mediehysteri kring detta OERHÖRDA!!! (hångel, försoning och sedan gemensam semester) känner man bara indignation för MSM.
Citera
2019-05-20, 21:39
Medlem
Hade tänkt rösta KD, nu kommer def bli SD och P.L

Sparar en 12 månader gammal story!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in