2019-05-21, 22:12
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
är du medveten om att vi talar om en 1 år gammal bagatell ?

hon brydde sej inte
vi bryr oss inte

aftonbladet bryr sig och svt
och vänstern

"the proof is in the pudding " är ett engelskt ordspråk
vänta på valresultatet
tråden finns kvar även då

Jag skiter fullständigt i valresultaten och huruvida detta påverkar SD negativt eller positivt i det långa loppet. Vad det till syvende och sist handlar om är att representerar du ett parti på den här nivån kan du inte supa till det på en fest och antaste någon och förvänta dig att sitta kvar. Nu har smällen kommit och att de har rett ut det själva är ju jätteduktigt och vuxet och vackert men det här inget jävla personalmöte på Bring Citymail.

Sedan att du skriver att hon inte brydde sig... Öh? Hon brydde sig bevisligen även i stundens hetta vilket kan höras på hur hon resonerar i inspelningen, hon säger dessutom rakt ut i videon att det var en jobbig situation och en jobbig tid. Att det må vara utagerat emellan dem, visst det kanhända. Jag har också betett mig som en skitstövel i livet och ångrat mig och pratat igenom saker med folk och bett om ursäkt. Men jag är inte förtroendevald. Hade jag varit det och tabbat mig så här hade jag fan accepterat nederlaget. Om de tror att det räcker med att ladda upp något urskuldande B-klipp på youtube och att saken skulle vara ur världen utifrån SVENSKA FOLKETS perspektiv, så är de ju mer blåsta än jag hade uppfattningen att de var.
Citera
2019-05-21, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Fan vad bra att jag bad dig förtydliga då, eftersom vi råkar vara av samma åsikt. Jag kunde inte låta bli att klia mig ordentligt i huvudet när du började nysta i gammalt groll och lyfta fram incidenter som skulle verka förmildrande eller rentav förlåtande av Lundgrens beteende. Men då förstår jag din poäng.

Vad gäller videon så kan jag inte instämma mer, det var något av det mest forcerade och framför allt märkliga grepp för att försöka avstyra en redan rullande skandal jag sett.

Jag hoppas således att vi är ense om att sådant jävla omdömeslöst beteende inte hör hemma i politikens toppskikt, och att teatern som pågår internt med Wiberg och upphausningen i media är totalt irrelevant för det faktum att gubbslusken har supit till det och gått över en gräns. Hur kan man vara så jävla hjärndöd både från SDs sida och Lundgren personligen och tro att detta är vägen till räddningen. Någon måste ryka, det fattar de väl.

Då är vi överens. Att SD har hanterat detta riktigt jävla illa och omdömeslöst håller jag med dig om. Och det känns även märkligt att de inte var beredd på något sånt här när de själva först valde att bränna sina broar med Wiberg. De får skylla sig själva helt enkelt. Hanna Wigh har ju antytt att hon hjälpte partiledningen sopa mycket under mattan under sin tid i partiet. Jag tror henne.
Citera
2019-05-21, 22:20
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Alltid intressant att se folks reaktioner när de inser att de har noll koll.
Det döms på vad som sägs under förhandlingen. Om den som sägs vara offer säger att det inte var så farligt och att hon överdrev så faller ditt inspelade bevis.
Att du inte förstår bevisvärdering eller muntlighetsprincipen är tydligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Valrosten
Oavsett vad du tycker så krävs det att målsäganden tycker att det är ett brott.

Ju mindre förseelse, desto mer krävs målsägandes samtycke till åtalet.

Viss logik finns i det. Bra eller dåligt? Tja, en smaksak.

Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Du har nog inte fattat. Självklart skall det utredas om anmälan uppkommit men om BO inte upplevt det som en kränkning och därmed inte ett brott kan naturligtvis inte brott styrkas eftersom inget brott begåtts. Känslor är visst av vikt eftersom det i lagen är formulerat så. Om handlingen kränkt b.o. är det sexuellt ofredande, annars inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
I realiteten krävs naturligtvis att kvinnan känt sig kränkt. Om hon hävdar att närmandet varit välkommet och Peter samtidigt att det inte varit tänkt att väcka obehag går det naturligtvis inte att leda i bevis. Då har det varit en ömsesidig lek.

Den ena tjockskallen är trögare än den andra. Har ni inte förstått hittills så lär ni inte förstå framgent heller. För SD:s skull hoppas jag att ni inte är företrädare för partiet. Det är nämligen ingen vidare PR att samla tjockskallar i mängd, som dessutom ständigt måste bevisa sin okunskap i saker de inte behärskar. Tips från coachen: Läs inlägg #1096 tills ni förstår. Förstår ni fortfarande inte efter tionde genomläsningen - fråga en vuxen!
Citera
2019-05-21, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LiKaShing
Debatten är en sak - självklart - men utfallet Wikström (utlastad) vs Lundgren (kvar) är intressant.

Att ge bilden av en hopplös situation på ryskt maner i din tappning kompletterar oss andra (och debattsugna) väl.

Lundgren sitter nog knappast säkert. Bara för att de behåller honom tills vidare under det som är kvar av EU-valrörelsen betyder det inte nödväntigtvis att han blir långvarig hädanefter.

Och på vilket sätt målar jag upp en hopplös situation? Bara för att jag ser politik, både inrikes och utrikes (vilket då innefattar Ryssland, ett post-sovjetiskt megakorrupt rövhål jag är glad att jag inte bor i) som den jävla kayfabe charad den är? Det är sant att jag inte har några lösningar själv, men varför blir folk så kinkiga så fort man ens problemanalyserar lite grann ens?

Den första spalten kan du bemöta öppet i denna tråd. Den andra kan du gärna ta med mig i PM då jag nu inser att det börjar slira lite väl OT. Deal?
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-05-21 kl. 22:33.
Citera
2019-05-21, 22:21
Medlem
crawlys avatar
Medias hantering av denna icke-händelse visar att allt är precis som tidigare. Man lägger alltså enorma resurser för detta samtidigt som grova våldtäkter mot minderåriga blir notiser. Så uselt att jag saknar ord. Att dom andra partierna spelar ut detta som något i paritet med mord är väntat.
EU valet blev väldigt enkelt trots allt.
Citera
2019-05-21, 22:22
Medlem
Har redan personröstat för SD, men nu blir det att gå till vallokalen och åndra sin röst...

... och kryssa Peter Lundgren.

Föredömlig hantering av partiet och en bra politiker.
Citera
2019-05-21, 22:22
Medlem
Jag hade otur, säger Peter som försvar.
Är det ett bra försvar?
Citera
2019-05-21, 22:23
Medlem
Videon borde analyseras mer i tråden. Personligen tror jag den bland annat avslöjar följande:

SD är en toppstyrd sekt. Bara i en sekt skulle man i princip skriva ihop ett videomanus till de inblandade.

Videon är vidare riktad till den egna sektens anhängare. Det är därför man i sann sekteristisk anda utser Winberg till syndabock. Detta håller ihop sekten med en klassisk ”vi mot de onda”-strategi och riktar samtidigt fokus ifrån den verklige förövaren.

Man använder också genomgående manipulation genom tex eufemiska ordval såsom ”olycka”, (det barnsliga)dumbom etc vilket syftar till att förminska de facto att en offentlig person som man kan förvänta sig mycket av, betett sig oacceptabelt.
Citera
2019-05-21, 22:34
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vad jag förstått behövs inte målsägarens samtycke i detta fall, precis som det inte behövs vid partnermisshandel. Åklagaren kan inleda en förundersökning oavsett om personen blivit sams med och förlåtit den som gjort och erkänt handlingen. Men har jag fel så ändrar jag mig gärna i frågan.

Sexuellt ofredande faller under allmänt åtal så åklagaren är skyldig att utreda detta; alldeles oavsett vad de inblandade tycker eller känner. Normalt sett saknas det bevis för att kunna leda den här typen av mål till en fällande dom, och då läggs det hela ned. I det här fallet finns dels ett vittne som varit närvarande i rummet, dels ett erkännande från PL att han betett sig tölpigt samt teknisk bevisning i form av en ljudinspelning där kvinnan ifråga synes vara påverkad av händelsen (och hon vidgår dessutom de faktiska omständigheterna i SD:s försvarsfilm). Det skulle kunna borga för att man utreder detta lite noggrannare än vanligt. Sen kan det läggas ned i alla fall, men det finns åtminstone mer av ett case här än i normala fall.
Citera
2019-05-21, 22:39
Medlem
Winbergskans hämnd för petningen , nått hon haft i bakfickan ett bra tag, att Hyenan David Baas fick tag i grejorna följer schemat.
Att en pliktroge Chaffis inte kan se skillnad på ratt och rattar är bara korkat annars har han lyft vissa frågor bra.
Senast redigerad av Bajsolle2 2019-05-21 kl. 22:42.
Citera
2019-05-21, 22:41
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Medias hantering av denna icke-händelse visar att allt är precis som tidigare. Man lägger alltså enorma resurser för detta samtidigt som grova våldtäkter mot minderåriga blir notiser. Så uselt att jag saknar ord. Att dom andra partierna spelar ut detta som något i paritet med mord är väntat.
EU valet blev väldigt enkelt trots allt.

Precis, kan inte göra mer än att kräkas på svensk slaskmedia. Våldtäkter varje dag i vårt avlånga land och SVT med flera gör en brösttafsning i fyllan till en fråga om liv och död. Patetiskt. Självklart förstår man att det blir någon slags nyhet då Peter ändå är ett "känt" ansikte utåt för partiet men med vetskapen om att "offret" och Peter idag är vänner, har god relation till varandra, lagt det bakom sig osv gör nyheten än mer irrelevant. Uppenbart att medier inte bryr sig om kvinnan i sig, utan använder henne som ett redskap för att sänka SD.

I övrigt tycker jag Peter borde stiga åt sidan självmant.
Citera
2019-05-21, 22:44
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Han har tagit någon på brösten. So what? Han vill stanna i EU, det borde man gå i taket över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in